دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/20
سلام چک برگشتی دارم پنج شش ساله ازش گذشته یارانم مسدوده چون ثنا نداشتم اطلاع نداشتم از چگونگی برگزاری شورای حل اختلاف رای صادر شده حسابم بسته خیلی ساله پیگیری نکردم الان چکار کنم حساب یارانم بازشه چگونه پیگیری کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
من میخواهم یک عدد موتور سیکلت بگیرم مدل91 هستش مدارک اش کامل است آیا تعویض پلاک میشود ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام من سایت فروش کالای خانگی دارم مشتری تماس گرفت من اون محصول ک کولر بود را نداشتم تماس گرفتم ب یک نفر ک از سایت درج آگهی پیدا کرده بودم دو تا کولر ک مشتری میخواست خریدم آدرس مشتری رو دادم فرستادم روز بعد گفت نیومد زنگ زدم باربری گفتند چون جنس خارجی هست یکی یکی میفرستیم دوتارو نمیفرستیم ممکنه تو راه جلو راه بگیرن من اشتباه کردم ب مشتری گفتم بعد از 3روز ب من زنگ زده اول میگه کولرا یکی کوچیکه یکی متوسطه بعد از چند ساعت میگه قاچاق بودند اینا بعد میگه من وکیلم بعد صدای ضبط شده من رو فرستاد که ب باربری زنگ زده بودم و بهش گفته بودم امروز هم کفته شکایتتو طرح کردم اگر میخوای ابلاغیه برات بیاد شماره ملی تو بفرست ک به شعبه بدم آیا میتونه صدا ضبط کنه؟ باید چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
عدم ثبت حقوق واقعی به بیمه توسط کارفرما
سلام اینجانب با 25 سابقه سابقه وارد شرکتی شدم که صاحب شرکت بخاطر پرداخت حداقل بیمه حداقل حقوق برای من رد میکرد در حالیکه حقوق بیشتری پرداخت میکرد بعد از 5 سال که بازنشست شدم از حداقل حقوق برخوردارم آیا میتوانم الان با مدارک حقوق و دستمزدم نسبت به پرداخت حداقل بیمه خود که در سرنوشتم تاثیر زیادی گذاشت نسبت به کارفرما شاکی باشم و شکایت کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
با عرض سلام ما 15 سال پیش از شخصی زمینی خریدیم که دیوار کشی شده بود و یک انباری درون آن قرار داشت و یک راه هم به حیاط منزل ایشان داشت و صاحب قبلی با وجود فروختن زمین به ما همچنان از انباری استفاده میکرد. این شخص فوت کرده و ما به تازگی به این زمین سرزدیم و متوجه شدیم پسر ایشون تو اون انباری دارن زندگی میکنن. بهشون گفتیم که تخلیه کنن قبول کردن ولی به ما گفتن پول آجرهای انباری و در و آهنش رو باید بهشون بدیم چون ما فقط زمین رو خریداری کردیم در صورتی که در این 15 سال که آنها انباری رو تصرف کرده بودن و از زمین ما استفاده میکردن ما پولی ازشون بابت اجاره دریافت نکردیم. چاره چیست؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام همسرم میخواد 2دانگ خانه را بنام من بزند بهتره دفترخانه ازدواح برم ودرسند ازدواج ثبت کنم یا محضری بنامم بزند و اینکه چقدر هزینه اش میشود خانه 3خوابه و 120 متره ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
پدر من یک زمین بدون سند در روستا دارد که یک خانه گلی در اون قرار داره ،عموی من بدون اجازه واسه زمین پدرم سند گرفته و به نام خودش زده ،الان من چه جوری می تونم زمینم رو پس بگیرم ،عمه هام و عموهام شاهدن که این زمین ماست
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام من خانمم درخواست مهریه کرده پدرمم فوت کرده و همه اموال بنام مادرم هست امروز با مامور اومده که همه اموال که بنام مادرم هست توقیف کنه آیا میتونه اینکارو کنه ممنون میشم جواب بدین
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام خسته نباشید. 500 میلیارد پول توی کارتم هست ولی وقتی خرید میزنم یا برداشت میزنه موجودی ناکافی کد 51،رفتم بانک میگه پلیس فتا حسابت مسدود کرده،باید چیکار بکنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
باسلام و وقت بخیر تا چند ماه دیگر پسرم 7 سالگی اش تمام میشود و حضانت با پدرش هست باوجود برگه پزشک قانونی که شوهرم اختلال اخلاقی و رفتاری دارد و رفتارهایش مخاطره آمیز است،آیا دادگاه حضانت فرزند را به او میدهد؟؟؟ آیا لازم است من از الان پیگیر حضانت پسرم باشم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
بنده درهر حال ساختن ساختمانی هستم که سمت غرب ساختمان کوچه بن بست 6 متری وجود دارد وبرای اتاق های سمت غرب یا همان کوچه بن بست پنجره باز شو گرفتم که با دیوار مشترک ما حدود 50سانت نیز فاصله دارد وحال نیز همسایه ها مانع گرفتن پنجره شدند .آیا می توان پنجره گرفت یا خیر؟لازم به ذکر است فاصله پنجره تا دیوار مشترک بین ما 50 سانت وبا خانه همسایه روبرو 7متر می باشد؟ممنونم اگر راهنمایی بفرمایید.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
زنم بخاطر دعوا بچه هام رو برداشته و الان بیست روزه رفته خانه پدرش من چیکار کنم
همسرم فرزندان منو به خاطر یک دعوا برداشته و بیست روزه رفته خانه پدرش و مانع دیدن من میشن من باید چیکار کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام من منزل مادرم مهمان بودم چند روز با خانواده
که یک دزدی در محل شده بود ساعت 10 صبح بعد ساعت 11 شب مامور آگاهی چند نفر وارد منزل مادرم شدن که مادرم و زن و بچهها من خواب بودن ماموران آگاهی منزل مادرم را همه جا را گشتن هیچ چیزی پیدا نکردن بعد من را با خودشون به آگاهی بردن و چند روز من را کتک زدن و اون زن و شوهر گفتن این آقا بود که اومد بود خونه ما دزدی تهمد زدن بعدش الان دزد خونه شون پیدا شده ؟ من نه سابقه دار هستم نه مواد فروش هستم بعدش تهران زندگی میکنم الان من چه کار کنم الکی زندان رفتم سابقه شدم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
ضمن سلام و عرض ادب احترام خدمت وکلا بزرگوار در سال ١٣٨٢ پدر بنده یک ملک رو در کرمان ب قیمت ٤٠ میل ب صورت چک واگذار میکنند در مبایعنامه ضمن اینکه این ملک وقف میباشد بنا ب دلایلی این ملک از ما خلع ید شد بخاطر نپرداختن اجاره سالیانه و اون شخص پولش خواست از این چکی که ب ما داده بود البته بیست تومنش واریز کرده بودن و مابقیش بعداز انتقال سند وقفی ولی در مبایعنامه چهل نوشته شده ب صورت چک و بعداز مدتی اون طرف پولش درخواست کرد و منصرف شد و پدر بنده هم ب صورت نقد ب وراثش پرداخت کرد و در دفترش یادداشت کرد شماره سریالهاش چه روزی چه ساعتی ولی رسیذی از وراث گرفته نشد بعداز بیست و خرده ای سال من دنبال ملک رفتم و زمین زنده کردم اعیان هم داشت و فروختمش ب صورت مشاع و خواهرم نفروختن سهمشون رو حال اون طرف بعداز گذشت بیست و سه سال مدعی شده و طرح دعوی کرده درصورتی اون مبلغ ٤٠ تومن واریز نشده ب حساب فقط یک پرینت اورده که از حساب کم شده ولی معلوم نیست ب حساب چه کسی واریز شده فقط از حسابشون کم شده درصورتی از بانک ملی سوال کردم گفتند پالایش شده و دسترسی نداریم ب حساب چه کسی واریز شده ب حساب پدر من واریز نشده و از طرفی هم دستور موقت گرفتن تازه دادخواست تنظیم شده و پرونده هنوز در روند تاریخی ابلاغ نشده فقط یک اظهارنامه داده بودن که جوابی ندادیم ما ایا اظهارنامه الزام داره که جوابی داده بشه؟ و برای اقدام چه کنیم پدر بنده هم مرحوم شدن ممنون میشم راهنمایی کنید باید چکار کنم ؟ سپاس از لطف شما
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام میشه بدون رفتن به دانشگاه افسری ، استخدام نیرو انتظامی شد؟ با مدرک دیپلم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
تبدیل وضعیت از کارمند رسمی به کارگری
سلام من 18 سال نیروی شرکتی راه آهن بودم بعد از تصویب طرح تبدیل وضعیت ایثارگران مدیر وقت راه آهن ابتدا مخالف تبدیل وضعیت بود و من به دیوان عدالت شکایت کردم ورسمی شدم باتعویض مدیر راه آهن موافقت کرد که همه به کارگری دائم تبدیل وضعیت شوند و تمام سوابق کاری من صفر شد و حقوق من نصف بقیه شد آیا دوباره به دیوان عدالت از دست سازمان امور استخدامی شکایت کنم قابل پیگیری هست؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
با سلام و احترام فراوان خدمت شما .. من توی ی ارگانی دولتی حفاظت فیزیکی هستم اگر در تبدیل وضعیت بشم شرایط من با دیپلم چجوری میشه ؟ خدمات عمومی خوردن چجوریه.. یکم بهم توضیح میدین
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
بنده مدارک و کارت بانکی خودم رو برای اجاره به یه نفر که در اینستاگرام بود دادم واونم با حساب من از چندین نفر در همه جای کشور کلاهبرداری کرده حالا من موندم و جرم کلاهبرداری چه خاکی به سرم بریزم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام و خسته نباشید خدمت وکلای دادراه. حکم 5سال و یک روز حبس و150میلیون و50ضربه شلاق به بنده دادند فرجام خواهی کردیم وحکم تو دیوان تایید شده اگه اعاده دادرسی کنم چند درصد امکان داره حکم شکسته بشه اگر هم مجبور شدم برم زندان پابند بمن میدن و یا چقدر باید زندان بکشم از آزادی مشروط بتونم استفاده کنم؟ لطفا بنده رو راهنمایی بفرمایید. باتشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
ما یه ملک قدیمی ساز جبوبی داریم که همسایه غربی ما داره میسازه و بناش 1/50 از بنای ما جلوتر اومده به طوری که جلوی نور ملک ما رو گرفته و سایه انداخته پخی هم اعمال نکرده این تخلف محسوب میشه آیا میشود شکایت کرد
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام ما دو موتوری باهم تصادف کردیم مقصر اصلی هم طرف مقابل شد قیمت موتور ما الان 900 میلیون ارزش دارد مدل 1404 آیا بهش افت قیمت تعلق میگیره؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
اگر شخصی که من را محکوم مالی کرده با ارایه یه کپی مبایعه نامه غیر مصدق بین من خریدار و برادرم فروشنده مدعی باشد که مالک ساختمانی من هستم حال آنکه سند رسمی به نام برادرم هست در ضمن مبایعه نامه های اصلی در اختیار خودم هست اگر هم من و هم برادرم نسبت به آن کپی ادعای تردید و انکار کنیم و آن شخص نتواند اصل آن را حاضر کند در ضمن از مبایعه نامه بیش از ده سال گذشته و هیچ شاهدی آن را امضا نکرده آیا دادگاه ملک را به عنوان مال من توقیف میکند یا به علت کپی بودن رد درخواست میدهد
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام در گزینش سپاه بخش افسری ثبت نام کرده ام و موقع مصاحبه ازم راجب رابطه عاطفی پرسید و خب من هم به یک شخصی که تو زندگیم بود اشاره کردم آیا قراره برام مشکل بشه ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
احضاریه جهت دفاع از اتهام انتسابی
اتهام در مورد دسترسی غیر مجازیه داده ها و سامانه های رایانه ای یا مخابراتی به نحو مشارکت و کلاهبرداری رایانه ای به مبلغ 100/000/0000 میلیون ریال هستش در صورتی که به خدا روح من هم از این ماجرا هم خبر نداره میشه لطفا توضیح بدین برای اثبات بی گناهی خودم در دادگاه چه کاری باید انجام بدم؟ با تشکر از شما
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
ما با شخصی به مدت نه در کسب و کاری شراکت داشتیم بعد از 9 سال تصمیم به جدایی گرفتیم و با حساب و کتاب که کردیم کسب و کار را من برداشتم و ایشون رفتن شهر دیگه ای با همون برند مغازشون رو افتتاح کردن حالا دوباره بعد از یکسال اوندن همین شهری که من کسب و کار دارم با برند من فروشگاه زدن،آیا قابلیت پیگرد قانونی دارد؟آیا میتونن چنین کاری بکنن؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام من کارت امایشم حکم قضایی خورد سال 1400به ترکیه رفتم و حکم قضایی خورد و دوباره ایران تا امایش18رو گرفتم و بعد چند وقت در سال 1404پارسال مدارکم یادم رفت همراهم ببرم و منو گرفتن و به اردوگاه رفتم اثر انگشت زدم و رد مرزم کردن با اینکه امایش 18 داشتم و زیر سن قانونی بودم و به سازمان ملل رفتم در افغانستان کارت امایش منو پانچ کردن ایا میشود کاری کرد؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام آپارتمانی که 3سال از ساختش میگذره رو میخواستم بخرم که بنگاه میگه سند واحد آماده نیست چند ماه دیگه آماده میشه و این واحد تا الان دو بار قولنامه ای چرخیده میخواستم بدونم بعداً مشکلی پیش نمیاد؟؟؟و اینکه داخل همین آپارتمان واحد دیگری برای فروش اگهی گذاشته با متراژ کمتر ادعا میکنه سند هم داره؟مگه برای همه واحد ها همزمان سند نمیاد؟بعدا طرف میتونه سند رو به اسم ما نزنه یا مدعی دیگری پیدا شود؟؟؟؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام ایا فرزند دختر میتواند بابت ضرر وزیان مادی و معنوی از مادر بابت رابطه نامشروع شکایت کند؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام درسال81و82سرباز هنگ مرزی میرجاوه بوده ام الان پسرم در مرزبانی چابهار سرباز است کسر خدمتی شامل پسرم میشود؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام من یه ماشین خریدم بهم وکالت داده ولی ماشین برگه کمپانی داره برای تعویض پلاک مشکلی ایجاد نمیکنه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.