دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/19
سلام من یک واحد ساختمانی در حال ساخت خریدم و متاسفانه الان فهمیدم که شرکت گاز به ساختمان به دلیل نقص فنی مجوز گازکشی نمیده. راهنمایی کنید چطور باید شکایت کنم کجا باید بروم ..
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
خرید از فروشگاه اینترنتی با کارت سرقتی و حساب هک شده
سلام شخصی از فروشگاه آنلاین بنده در طی روزهای مختلف چندین مورد خرید انلاین انجام داده و هر دفعه تماس گرفته و گفته پیک میفرستم درب مغازه که جنس خریداری شده رو تحویل بگیره و ببره. تمامی اجناس تحویل داده شده است و چند شماره پیک اسنپ و چند تا اسکرین شات sms های خریدار هم موجود هست. حالا بعد از چند روز مشخص شد که با کارت های سرقتی و هک شده خرید آنلاین انجام میداده و افراد مالباخته ظاهرا به پلیس فتا شکایت کرده اند و خب پول ها به حساب ما واریز شده از طریق درگاه پرداخت آنلاین. آیا مسئولیتی به گردن بنده و فروشگاه آنلاین ما هست؟ با توجه به اینکه با توجه به فروش آنلاین بودن ما هیچ گونه ارتباط با خریدار نداریم و هیچ گونه اطلاعی مبنی بر سرقتی بودن کارت های مبدا خرید نداشتیم. تشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
متوجه شدم فرزند واقعی پدر و مادر فعلی نیستم راضی نمیشن بیان برای تست دلایل محکمی دارم برای ادعام حتی حرفای خودشون پر تناقض و منو بیشتر به شک میندازه و میخواستم بدونم دی ان ای بدون حضور مادر شدنیه و بخوام درخواست بدم دادگاه رد نمیکنه همچین پرونده ای رو ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
با سلام. رای دادگاه اول را برنده شدیم ولی در دادگاه تجدیدنظر رای بدوی لغو شد، اگر اعاده دادرسی کنیم و پذیرفته شود رای بدوی در همان شعبه اول بررسی میشود و یا در شعبه دیگر ؟ همچنین آیا رای تجدیدنظر کلا باطل میشود و ممکن است رای جدید بدتر باشد؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام برای همسرم شکواییه اونده دادسرا ناحیه 15 خواستنش به جرم فحاشی به عموم و سرقت مستوجب تعزیر
سلام برای. همسرم شکواییه اومده دادسرا خواستنش به اتهام فحاشی و سرقت مستوجب تعزیر به افراد عمومی از طرفی یه اقایی که اصلا نمیشناستش چرا؟ باید چیکار کنیم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
درخواست بررسی جانبازی یا غرامت یا ایثارگری
سلام سلامتی. من سال 94 در حین خدمت رباط صلیبی و مینیکس عمل کردم الان بعد از چندین سال در چیزی شامل من میشود مثلا غرامت یا ایثارگری یا جانبازی. اینو نمیدونم ک کمیسیون قبل از خدمت که معاف از رزم بهم دادن بجز کم کاری تیروئید ایا پارگی رباط صلیبی هم ثبت شده یا نه. صبح هم پلیس 10 رفتم گفت ما دسترسی نداریم و از دست ما خارج هست. بعد رفتم حوزه نظام وظیفه گفت باید نامه بیاری که مثلا واسه چی میخوای. من 8 ماه اندیمشک بودم و 2ماه شیراز. شیراز ک اومدم ب گروهانم گفتم پارگی رباط صلیبی و مینیکس دارم گفتن باید بری بازرسی گروهان. اونا منو فرستادن بازرسی و حفاظت پادگان گفتن چجوری اینطوری شدی گفتم اندیمشک. بعد گفتن کسی اونجا داری ک تایید کنه گفتم نه. گفتن برو بهت خبر میدیم. 2روز بعد گفتن برو نوبت عمل بگیر. بعد بهم 2تا برگه دادن ک داخل نزدیک 30 امضاء گرفتم از کل پادگان بخاطر عملم. من هشت ماه اندیمشک بودم و مابقی شیراز. زمانی که رفتم بازرسی و حفاظت که نامه بهم بدن برای عمل. گفتن کجا اینجوری شدی گفتم اندیمشک که بودم گفتن اونجا اشنایی داری که حرفت تایید کنه گفتم ن. بعد گفتن برو سر خدمتت ما جوابش رو ب یگان اطلاع میدی. بعد از چند روز بهم اطلاع دادن ک بیا معرفی نامه بگیر برو عمل کن. بعد 2تا فرم بهم دادم ک فکرکنم الف و ب بود حرف الف نزدیک 30تا امضاء از پرسنل پادگان گرفتم و فرم ب هم فکر کنم فرم بیمه بود. بعد ک امضا گرفتم رفتم درمانگاه ایرانیان شیراز ک مخصوص نیرو انتظامی بود نوبت عمل گرفتم و 20بهمن 1394عمل کردم و دکتر بهم گفت واسه استعلاجی باید بری بیمارستان ارتش. من ک سرباز ارتش بودم. رفتم و 2ماه استعلاجی بهم دادن و برگشتم شهرمون. بعد از ی ماه فرمانده مون بهم زنگ زد گفت نامه استعلاجیت بیار پادگان من فردا رفتم شیراز و نامه رو اول بردم بهداری پادگان ک دوماه رو تایید کنه بعد دادم فرمانده گذاشت رو پرونده من. و بعد فرم ب رو بردم بیمه. عمل من ازاد حساب شد ینی 2میلیون تومان شد. بعد صورتحساب بیمارستان بردم بیمه و ی مقداری بهم برگردوندنن. منم بعد از دوماه استعلاجی 10روز خدمت داشتم و برگشتم و 10 روز هم خدمت کردم و تسویه کردم تموم شد حالا بعد از چندین سال ایا شامل جانبازی یا غرامت یا ایثارگری میشوم.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام من مدت شش سال است که از کار اخراج کردند و پرونده ام در دیوان عدالت اداری روابط کار پیگیری و شکایت کردم ولی پس این مدت نتیجه نگرفتم آیا می توانم بیمه سالهای گذشته پرداخت کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
1405/2/19
هفته پیش داخل خیابان یه راننده به عقب ماشینم زد وپلیس طرف را 100%مقصرکرد فردای ان روز که به بیمه رفتیم 76میلیون خسارت ماشین زدن بیمه واسم و100میلیون هم افت ماشین الان که رفتم وسایل ماشین وگرفتم باهزینه صافکار ونقاشی تقریبا نزدیک 100تومن شده ایا الان میتوانم از شخص مقصر شکایت کنم بابت دریافت مابقی خسارت یا خیر؟؟ یا باید مابقی خسارت رو ازهزینه افت ماشین که پرداخت شده توسط بیمه استفاده کنم؟!
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام.چهار سال پیش با خانمی ازدواج کردم که بعد از ازدواج متوجه مشکل افسردگی وی شدم بعد از چهار سال مراجعه به روانپزشک و تحت درمان بودن،حال وی بهبودی پیدا نکرده به گونه ای که شرایط را در زندگی به من سخت کرده و دائم به من پرخاشگری میکند.بهترین راه برای جداشدن از این خانم چیست؟چه مدارکی میتونه به من کمک کنه؟تشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
باسلام آیا میتوان به رای تجدید نظر اعتراض کرد و اگر پذیرفته شود پرونده به همان شعبه بدوی ارجاع میشود یا به شعبه تجدیدنظر دیگر؟و آیا ممکن است نتیجه بدتری بگیریم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام من یه دروغ گفتم در پزشک قانونی و امروز نامه شو تحویل گرفتم فردا ببرم کلانتری ، نامه رو آروم باز کردم و دیدم دروغم لو رفته الان چیکار کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
جدا سازی یارانه و سبد کالا فرزند
با سلام. من حضانت دختر 9 ساله ام رو گرفتم و الان یکسال که مجددا ازدواج کردم قبلا یارانه و سبد کالا دخترم با خودم بود الان قطع شده و منم زیر مجموعه شوهرم هستم و یارانه و سبد کالا دخترم به حساب پدرش میره چطور میتونم جداش کنم ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام بنده در حدود 5ماه پیش گوشی از مغازه خریداری کردم به مبلغ 15 ملیون فاکتور وکارتنم دریافت کردم ،قرار شد همون روز انتقال مالکیت انجام بشه بعداز چند بار تماس پی در پی جوابی درست نمیدادن ،که خوردیم به جنگو مشکلات پیگیری نکردم ، الان گوشیو فروختم فروشنده گفت سریالو بخون انتقال بزنم ولی دبه کرده میگه کارگرم باید بزنه اونم از اینجا رفته .برو شکایت کن هرکاری میکنی بکن
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
من شش سال قبل از کار اخراج کردند و به اداره کار شکایت کردم روابط کار ولی حکم علیه من صادر کردند با بازگشت من به کار مخالفت کردندو بعد به دیوان عدالت اداری شکایت کردم و رأیی بدوی و تجدیدنظر خواهی هم برعلیه من رأیی دادند و پس از آن به ماده 79 دیوان عدالت اداری شکایت کردم ولی آن را رد کردند تکلیف من با بیست و یک سال سابقه چیست و چرا کار به من نمی دهند
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام وقتتون بخیر من در حال حاضر دانشجوی پزشکی ام و تازه ترم دو هستم ترنس مرد ام 19 سالمه و هنوز اقدام قانونی نکردم بعد از کارهای تطبیق جنسیت آیا مشکلی در ادامه ی تحصیل با مدارک و هویت جدید به وجود نمیاد؟ ممکنه دانشگاه نپذیره و اخراج بشم؟ یا تفاوت مشهودی با بقیه افراد عادی برام بوجود بیاد؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام من نامه منو زدن برا آزمایشگاه برا تست اعتیاد آیا فقط برا تریاک آزمایش میگیرن چون من شیشه کشیدم با دوستم نشون میده آیا لطفاً اگر میشه راهنمایی کنید خیلی نگران هستم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
خواهرم از خارج از کشور برای من یک وکالت نامه جهت فروش ملک اش فرستاده، در متن وکالت نامه مشخصات ملک ذکر نشده و عبارت " به هر اسم و رسم " اومده، آیا می تونم جهت فروش ملک اش اقدام کنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام بنده بیماری اعصاب و روان دارم و معافیت پزشکی اعصاب و روان گرفته ام بهمین دلیل هیچ کجا کار بمن نمیدن آیا میتوانم زیر پوشش حقوق مستمری پدرم قرار بگیرم پدرم فوت شده مادرم مستمری پدرمو میگیره ایا بمن تعلق میگیره یا نه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
تعداد مجاز پارک ماشین در پارکینگ
سلام وقت بخیر ما دو تا پارکینگ سند دار داریم که یک طرف از پارکینگ و شامل میشه یعنی دو تا ماشین با فاصله پشت سر هم ولی ما 3 تا ماشین خودمون و به صورت چسبیده به همپارک میکنیم و تا حد مجاز پارکینگ خودمون فقط میخواستم بدونم اشکال داره یا خیریکی از همسایه ها اعتراض کرده
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام،همسرم سه تا خونه به نامشه و یه ماشین داره،اگر بخوام طلاق بگیرم مهریه قسط بندی میشه؟کارشم دولتی نیست ازاده
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
5ساله زمین گرفتیم قرار بود چندماه بعد تفکیک شده تحویل بدن به مشکل خوردن میگن مشکلشون حل شده پول دادیم برای محضری ولی هنوز هنوز تحویل ندادن بلاتکلیف هستیم الان باید چیکار کنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام دلیل گزینش مجدد در پایان دوره تحصیلی دانشگاه فرهنگیان چیه ؟ یعنی بعد چهار سال تحصیلی که در بدو ورود گزینش میکنند و در ترم آخر دوباره مجدد گزینش میکنند؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
بیرون کردن دو فرزند پسر از خانه
من و برادرم در خانه ی مادرم زندگی میکردیم برادرم 70 میلیون پول داشت که پست مادرم بود مادرم پول را به او داد تا برای گرفتن وام در حسابش باشد برادرم پول را خرج کرد و با اعتیاد مواجه شد که الان در کمپ ترک اعتیاد است .مادر بنده ما را از خانه انداخته بیرون چیه هیچ عنوان و واسطه ای راه نمیدهد ما چه باید بکنیم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام خدمت وکلای محترم ، امروز ساعت 13:30 دو بار شماره خصوصی با من تماس گرفتند ، یکبار هم حدود 20 روز پیش زنگ زدند منتهی من نتونستم جواب بدم ، از طرفی کار خاصی نکردم ولی نگران شدم ، عدلایران هم چک کردم ابلاغیهای برام نیومده ، میخواستم بدونم نهاد های امنیتی فقط شماره خصوصی دارند یا ارگان های دیگه هم میتونن داشته باشن . و اینکه جواب بدم یا نه سپاس
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام من یک کارگر هستم بعد 21 سال کار کردن تو یک حادثه دست راستم از زیر سر شانه قطع شده بعد 8 ماه دیه برام زده 630 میلیون در صورتی که دیه 2100دو میلیاردو صدیقه هستش چکار باید بکنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام میخواستم بپرسم که دختری که طلاق گرفته و الان صیغه کرده و از مستمری پدر فوت شده اش استفاده میکنه خواهر و برادرانش میتونن از مستمری بگیر شکایت کنند حقوقشو قطع کنند
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام ارادت من یه زمین چند سال پیش به خاهر خود دادم هر دوتا قولنامه دست اون هستش الان انکار میکونه میگه من ندارم چه راهی داره؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام آیا کارگر ساده در کارگاه جوشکاری درب و پنجره سازی فلزی سخت و زيان آور است؟ و اینکه آیا درسته که تا قبل از سال 402 زيان آور است و بعد از 402 زيان آور نیست؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
با سلام و احترام همسر یکی از دوستان من که فرهنگی بودند،چند سال قبل فوت نمود و دارای یک فرزند دختر بود و حقوق مستمری برای این دختر واریز میشود.دوست من که او هم فرهنگی است بعد از مدتی با یک خانم خانه دار ازدواج نمود و صاحب یک فرزند دختر دیگر شد.الان چند روزی است که دوست من هم فوت نموده است.در ضمن هر دو عضو صندوق بازنشستگی کشوری بودند، حالا به دختر همسر اول که حقوق مستمری مادر خود را میگیرد از حقوق مستمری پدر هم سهمی دارد. بعضی از دوستان میگویند فرزندان فقط حقوق یکی از والدین را میگیرند.چون هر دو عضو یک صندوق بازنشستگی بوده اند.آیا این مطلب درست است.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.