دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/20
من و همسرم 10روز قبل درخواست طلاق توافقی دادیم و منتظر وقت دادگاه هستیم کماکان در یک خانه زندگی میکنیم ایشون شخصی عصبی و پرخاشگر هست وفحاشی میکند امشب هم دوباره دعوامون شد و میخواست متمم بزند وداد وبیداد کرد ثبات شخصیتی ندارن. آیا با وجودی که درخواست طلاق توافقی دادیم میتونم برم شکایت کنم و درخواست بدم که از همین قبل طلاق جدا زندگی کنیم؟ دارای 3فرزند 29و 22و16ساله هستیم فرزندانم آرامش ندارن و دچار استرس وافسردگی شدن خانه به نام خودم هست لطفاً راهنماییم کنید واقعا من وبچه ها از دستش خسته شدیم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
با سلام من یک قطعه زمین از شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان خریداری کردم تمام مدارک بنامم هست و مورد تایید مدیر عامل و هیئت مدیره و شرکت تعاونی شده و همچنین شهرداری . بعداز 6 سال مدیر عامل کلاهبرداری کرده و قوه قضاییه ورود کرده و مدیر عامل جدید را منسوب کرده و مدیر عامل قبلی رو به جرم فساد و کلاهبرداری به زندان انداخت و اعلام جرم کرد حالا مدیر عامل جدید با اختیارات تام دادگاه به اینجانب میگه که قطعه شما چون از ادم فرهنگی نخریدی ما انرا باطل و یا سه دانگش رو به شما واگذار میکنیم و من از ترسم و تعهد نامه محضری دادم و یک قطعه معمولی رو دادم و قطعه تجاری رو بطور کامل گرفتم و در جلسه اخر فهمیدم که این مسولین دارن سنگ سینه ی مدیر عامل گذشته رو به سینه میزنن و من ناراحت شدم و فهمیدم که این ها سر من را کلاه گذاشتن و شکایت کردم برای ابطال تعهد محضری ایا امکان باطل شدنش هست ؟ و باید چیکار کنم ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
آیا مشاوره طلاق از سمت زوج پایان زندگی مشترک هست ؟ با توجه به اینکه من مهریه ندارم همسرم اعتیاد به الکل داره و بهانه جویی میکنه برای طلاق دادن من من همه تلاشم رو کردم که سالم زندگی کنه ولی نشد الان حتی نگاهم نمیکنه داخل خونه چون ازش عاجزانه خواستم کمتر مصرف کنه همه اطرافیان میگن بی تفاوت باش بذار بخوره اون آسیب میبینه ولی نمیتونم بی تفاوت باشم عاشقشم بارها ازش خواستم بریم مشاور همکاری نکرد الان با کوچکترین بحث میگه طلاقت میدم میگه اخلاقتو نمیتونم تحمل کنم (بهانه جویی)و قبل از نوروز اقدام به طلاق کرده دو تا عکس آقا که من حتی توی زندگیم ندیدمشون رو داخل گوشیش ذخیره کرده میگه اینا باهات تماس داشتن و باهاشون ارتباط داشتی من حتی ذهنی هم بهش خیانت نکردم وقتی مست میکنه فحاشی میکنه کتک میزنه حتی بارها خواسته از خونه بیرونم کنه ، جلوی همه کوچیکم میکنه در صورتی که من همیشه بهش احترام میذارم من واقعا خسته شدم از رفتاراش ولی طلاق رو راه حل مشکلمون نمیدونم از طرفی شرایط جدا شدن رو هم ندارم ولی همسرم داره از این که من مهریه ندارم یعنی خودم نخواستم داشته باشم (اصلا اعتقاد به مهریه ندارم)سو استفاده میکنه ، وضعیت مالیش خیلی خوب بود همه میگفتن من بخاطر مالش دارم باهاش ازدواج میکنم ولی من قلبشو دیدم و ازدواج کردم الان دو ماهه اقدام کرده و قبل از اون بهانه های عجیب غریب میگیره و میگه طلاقت میدم من روز اول که تصمیم به ازدواج گرفتم باهاش بهشون گفتم من نمیخوام با اهرم مهریه تو رو مجبور به زندگی کنم توام نمیخوام از سر اجبار و مهریه سنگین با من بمونی ، گفتم ما تو سنی نیستیم که همو بازی بدیم اگر روزی روزگاری از من خسته شدی حتی دیگه دوسم نداشتی بیا بهم بگو من با احترام از زندگیت میرم بیرون و هرگز اذیتت نمیکنم ،ولی الان داره با آبروی من و خانوادم بازی میکنه تهمت های ناروایی داره بهم میزنه خواهش میکنم استدعا میکنم راهنمایی جامع و کامل با جزییات بهم بدید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام. یه آقایی از دوستان دور از مغازه ما مبلغ 7 میلیون خرید کردن و گفتن پول انتقال دادن و جنسو بردن .بعد چن ساعت تماس گرفتن که پول اصلاح خورده و برگشت داده شده به حسابشان. حالا بعد چن روز هر چقدر تماس میگیرم یا جواب نمیدن یا میگن واریز میکنم امروز و فردا میکنه ... میخاستم ازش شکایت کنم .مدرکی هم جز ثبت تماساشون و پیامکهایی که رد و بدل شده ندارم که نشون میده بدهکارن این اقا.. ایا شکایتم کار به جایی میبره ؟؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام حدودا سه ساله زوج اقدام به طلاق کرده زوجه فقط روزای اول حضور داشت تقریبا از داوری به بعد اصلا در دادگاه حاضر نشده الان قاضی میگن نمیتونن حکم طلاق بدن حتما زوجه باید باشن ایشون هم به هیچ عنوان نمیان آیا همچین قانونی داریم که قاضی میگن طلاق صادر نمیکنن تا زوجه بیان؟ چیکار باید بکنیم ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
عدم توجه قاضی به مستندات ذکر شده
من دادگاه عدم تمکین داشتم بخاطر خیانت همسرم خونرو ترک کرده بوده وقتی همسرم اومد تو جلسه جلویه قاضی اقرار کرد که من زن صیغه کردم و قاضی اینو اصلا تو اظهاراتش ثبت نکرد و تو رای نهایی اصلا ذکر نشذه بود تر صورتی که تمام گفته ها نوشته شده بود بجز صیغه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
تتو برای استخدام نظام مشکل ایجاد میکنه
اگر تتو بزنم در 16سالگی و بعد ان را لیزر کنم در استخدام نظام مشکل ایجاد میکند و اینکه چه ارگان هایی مشکل ندارد
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
در مورد مهریه و حق حبس و ازدواج مجدد
من در دادگاه محکوم به پرداخت نود سکه شدم و اعسار بنده پذیرفته شد و در دوران عقد هستیم خانم از حق حبس استفاده می کند و پیش قسط مهریه را دریافت کرده و نفقه هم میگیرد آیا من برای ازدواج باید نود سال صبر کنم تا حق حبس خانم برداشته شود آیا بنده نود سال دیگر زنده هستم تکلیف بنده چیست و چطور میتوانم ازدواج کنم و خانم دارد از حق حبس سو استفاده می کند و بنده 37سال سن دارم باید چکار کنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام من در کارگاه کار میکردم مهندسین باهام درگیر شدن و درحین درگیری پام دوجا شکستن و بعد گفتن نگو درگیری بوده تا با بیمه دیه ت بدیم الان رفتن شاهد آوردن درگیری بوده من باید چکار کنم تورو خدا جوابم بدین
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام ، من ملکی رو با قولنامه پیش خرید کردم و در این مدت همسرم قهر بودن و از این ملک مطلع نیستن و من درخواست طلاق دادم حالا خانومم به دادگاه گفتن که من میدونم همسرم ملک داره ، در حال حاضر سند اماده شده و میخواهم سند را به نام شخص دیگری بزنم ، ایا اگر دادگاه استعلام بگیرند متوجه میشوند من ملک قولنامه ای داشتم و به اسم شخص دیگری سند زدم ؟؟ قولنامه هم در دفتر اسناد ثبت میباشد و سوال دوم اگه دادگاه بفهمد من به اسم دیگری سند زدم آیا این فروش صوری یا فرار از دین محسوب میشود؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
1405/2/20
سلام من خونه مجردی دارم و همسایه ها همش سرشون تو زندگی منه و کی میره و کی میاد و من هیچ مزاحمتی براشون نداشتم . بابت این موضوع چه اقدام قانونی میتونم انجام بدم ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام همسایه ما یه اپاچی داره ک چندوقت پیش خرید اما مهلت وکالت تموم شد هرکاری میکنه طرف بهش وکالت نمیده«برگه سبز کارت موتور برگه کمپانی همه چیز موجوده» الان میخواد موتورو بفروشه میخواستم بدونم من اگه ازش بخرم بعد میتونم پیگیر سندش بشم و اون طرفو از طریق قانون مجبور به دادن وکالت مجدد کنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام من در ساختمانی که پدر و مادرم ساکن هستند و پنج طبقه است و تمامی ساکنین غیر از پدرم مستاجر هستند برای نظافت ساختمان و پرداخت قبوض مشاعات هماهنگی های لازم رو انجام میدهم و خودم ساکن اون ساختمان نیستم خواستم بدونم مسئولیت مدیریتی این ساختمان آیا برای من ایجاد میشود؟ و من هیچ مدرک کتبی ندارم که من مدیر ساختمان هستم و فقط هماهنگی نظافت و پرداخت قبوض رو دارم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام خسته نباشید من در منزل خود یک چاه نیم عمیق دارم که از سال 1375فعال بود و مجوز نداشتیم و در سال 95 درخواست مجوز کردم و تمام روال اداری انجام دادیم که در استان فقط کمیسیون تشکل شد برا مجوز که ریس اداره اب شهرستان با یک گزارش دروغ مانع مجوز شد و چون زیاد سواد پیگیری نداشتم و نمیدونستم باید اعتراض و دوباره پیگیری کنم و تا پارسال چاه فعالیت داشت و از پارسال چاه پلمپ کردن و درخواست ماه برا پروانه بخاطر این بود که بخش نامه اومد بود که چاهای از سال 1385به پایین پروانه دار بشن الان من میتونم دوباره برا پروانه اقدام کنم و امید هست که بتونم پروانه بگیرم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
1405/2/20
راه حلی که خونه رو خریده بفروشه بره چیه؟
سلام همسایه بالایی ما از 8 تا10درارو بهم میکوبن که ما بیدار بشیم11 اهنگ میزاره تا3ظهر ساعت3 به بعد محکم پا میکوبن تو راهپله ها با تلفنم حرف میزنن همش تو بالکنن با تلفنم حرف نزنن یا دارن با ادمای تو پارک حرف میزنن3تاهم بچه داره همش سرو صدا میکن درخونشون با کوچرو انقد محکم میبندن که انگار ساختموم میریزه اسایشو گرفتن از همه راه حلش چیه همه همسایه های هدیگه هم بهشون گفتن بازم مراعات نمیکنن
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام همکار بنده ساعت 1 شب کارش تمام میشه و پدرش که تازه از زندان آزاد شده میاد دنبالش و همکار بنده رو میبره تو شهر گشتن تا 4 صبح مامورها شک میکنن میافتن دنبالشون پدر گاز موتور رو میگیره که فرار کنه مسافتی رو طی میکنن. میخورن زمین پدر و پسر فرار میکنن پیاده هر کدوم یک سمت مامور تیر هوای میزنه همکار بنده که پسره بوده متوقف میشه میترسه دیگه سرجاش میشینه ولی پدر فرار میکنه از موتور قیچی میلگرد بر و سیم چین کشف میشه حالا برای پسره که همکار من باشه 300 ملیون وثیقه خواستن راهی هستش بیگناهی ثابت بشه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام شوهرم ایرانی خودم اتباع افغانستان هستم گواهی ولادتم تاریخش با تاریخ تولدی رو کارت امایشم نوشت یکسال فرق میکنه برای اینکه اصلاح بشه باید چکار کنم و اینکه بهم شناسنامه میدن چقد طول میکشه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام و عرض ادب واحترام.8 ماه پیش خودرو خریداری کردم به عنوان بیرنگ فروشنده گفت کارشناسی رنگ شده خود کارشناس رنگ هم تایید کرد ک بی رنگ هست ولی برگه کارشناسی رو فروشنده بمن ارائه نداد و برحسب اعتماد به کارشناس مجدد جای دیگه نشون ندادم ،بعد از 8 ماه تصادف کردم سپر ماشین آسیب دید و تعویض شد بخاطر فرورفتگی گلگیر خواستم درست کنم ،گفتن موقع درست کردن رنگ ماشین ریخته هر دو گلگیر رنگ داره روی کاپوت سمت چراغ رنگ داره ،حتی از تخفیف بیمه هم استفاده شده ، آیا میتوان پیگیری کرد؟افت قیمت خودرو وخسارت.تشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام بنده سرباز نیرو انتظامی هستم که چند ماه پیش که سر شیفتم بودم(راهنمایی رانندگی)ماشین بنده رو زیر گرفت و رباط پام کامل پاره شده و استخوام رانم سیاه شد پزشک قانون 15درصد واسم زده خواستم ببینم جانبازی بهم تعلق میگیره یا خیر؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
1405/2/20
1405/2/20
سلام عرض ادب ، 8 ماه پیش خودرو خریدم بعنوان بیرنگ ،طبق تاییدکارشناس و فروشنده ،ک برگه کارشناسی ارائه ندادن ،حالا تصادف کردم سپر ماشین شکسته تعویض کردم ،یک طرف گلگیر فرورفتگی داشت که گفتم دربیارن حین کار رنگ ماشین ریخته حالا متوجه شدم ک هردو گلگیر رنگ بوده و همچنین یه بخش از کاپوت سمت چراغ ،بشرط کارشناسی رنگ و فنی فروختن ،آیا بخاطر معیوب بودن ، و افت قیمت به عنوان رنگ دار بودن میشه پیگیری کرد آیا نتیجه داره؟ممنونم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام وقت بخیر. من چند روزی با یه آقایی در ارتباط بودم که از متاهل بودنشون خبر داشتم و همسر ایشونم خبر داشتن و گفتن که طلاق توافقی میگیرن و وعده دروغ ازدواج داده بهم حتی مدارک هم برای اثبات دارم الان همسر اون آقا مدعی شده و تهدید میکنه من میتونم شکایتم رو نسبت به اون آقا برای فریب دادن به ازدواج ترسیم کنم؟!
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
با عرض سلام بنده با موتور تصادف کردم و سرم شکست از دوناحیه بخیه 15 تا خورد پام و کمرم آسیب دید شکسته نشد ولی آسیب دید دو ماه با عصا و موتور خسارت دید مقصر راننده خاور بود الان نصف مراخلشو انجام دادم ی وکیل میخوام چطوری باید وکیل بگیرم حق زحمت چقدرن
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
با سلام خسته نباشید همسر بنده حکم تمکین منو گرفتن و قرار شد که با نیابت قضایی برم خونه ای که اجاره کرده و چون خونه یه شهر دیگه بود پرونده رو ارجاع دادن اونجا و من رفتم داخل اطلاع رسانی پرونده زدن مختومه شدن پرونده ب دلیل اجرای حکم ولی در اطلاع رسانی پرونده شعبه اول نوشتن که عدم پیگیری عملیات توسط محکوم له یعنی شوهرم الان یعنی چی میشه میتونه بره پیگیری کنه بگه زنم نیومده؟ چون کلا پیگیری نکرده در پرونده ای که توی دادگاه شهر خودمون بود اینجوری نوشته شده ممکنه بزنه زیرش بره بگه نیومده؟ با اینکه رفتم من
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام یک فرد در خانواده که اعتیاد دارد و افراد دیگر و اذیت میکنه و همه ناراضی هستند و آسیب میزنه به بقیه چطوری میشه طرد کرد؟ آیا جایی هست که بشه سپرد اونجا یا جایی که ازش نگهداری کنند تا وقتی خانواده بخواد بمونه اونجا؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام. من2 ماه پیش سه دستگاه از جمله لباسشویی ،ظرف شویی و یخچال خریدم به صورتی قسطی،من نصف هزینه پرداخت کردم بابت این سه کالا،الان که میخام وسیله هامو بگیرممیگه یخچال گران شده است و خریداری نکردیم در صورتی که من فاکتور هم دارم و سود هم روی حسابم اضافه کرده بوده، الان من چه کاری میتونم انجام بدهم ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام معمولا بعد از حکم قضایی چه مدت طول میکشد که نماینده دادگاه برای تعویض بپاک معرف شود
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.