درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - کار کردن در روزهای تعطیل

با سلام بنده در مجموعه ای کار میکنم که به علت قطعی برق دو روز در هفته تعطیل و بجای آن پنج شنبه و جمعه رو کار میکنیم. تا به اینجا که مشکلی نیست. اما در صورتیکه دو روزی که بعلت قطعی برق در مجموعه مشغول به کار باشیم نحوه ی محاسبه ی کارکرد به چه صورت خواهد بود؟ ممنون

پاسخ ها

به اندازه دو روز در هفته حقوق اضافه باید پرداخت کنند

بادرود
پرسشگر گرامی
اگر تابع قانون کار باشید
که بنظر هستید
حقوق و مزایای شما از جمله؛(مابه التفاوت حقوق
بن کارگری
حق مسکن
عیدی
پاداش
سنوات
حق بیمه{عدم پرداخت آن دو تا ده برابر نیز جریمه دارد به نرخ روز پرداخت}
اضافه کاری
و…)از طریق هیات های اداره کار قابل مطالبه است
در دفاتر پیشخوان احراز هویت شده
سامانه روابط کار ثبت نام کرده
وکیل دادگستری اختیار نمایید و دادخواست تخصصی تنظیم گردد و….
بدیهی است
اثبات روابط کاری برعهده کارگر است

مستندات کارگر بودن نیز
قرارداد کتبی
شهادت شهود
تحقیق محلی
پرینت حساب
لیست حضور غیاب و……..میباشد.

مطابق قانون کار موضوع را از طریق سامانه جامع روابط کار پیگیری و استعلام کنید

این پاسخ از طریق هوش مصنوعی پیشنهاد شده و توسط وکیل ویرایش و تایید شده است.

سلام بر اساس قانون کار ایران، ساعات کار عادی معادل 44 ساعت در هفته است و روز جمعه به عنوان روز تعطیل هفتگی با حقوق، منظور شده است. در صورتی که در روزهای تعطیل هفتگی(جمعه یا تعیین‌شده) فعالیت انجام شود، این کار باید به عنوان کار در روز تعطیل با ملاحظه حقوق و مزایای مربوط به کار در روز تعطیل محاسبه شود. طبق ماده 59 قانون کار، ساعات کار در روز تعطیلی، با پرداخت 40% اضافه بر مزد ساعات عادی جبران می‌شود. فلذا اگر در دو روز تعطیل در هفته به دلیل قطعی برق کار کنید، باید مزد این روزها با احتساب اضافه کاری پرداخت بشود.

از طریق سامانه جامع روابط کار اقدام و پیگیری کنید 

در این حالت چون جابه‌جایی روزهای کاری با توافق کارفرما و کارگر انجام می‌شود، دو روز کاری که به جای تعطیلی برق کار می‌کنید جزو کار عادی محسوب شده و اضافه‌کار تلقی نمی‌شود مگر اینکه از سقف ۴۴ ساعت کار هفتگی تجاوز کند

 

سلام و احترام
کار در تعطیل باید با فوق العاده تعطیل کاری و روز استراحت معوض یا اضافه دستمزد محاسبه شود.

سلام طبق توافقی که بین کارگر و کارفرما در این ارتباط اتفاق افتاده است، این محاسبه‌گری صورت خواهد پذیرفت. از سوی دیگر شما از طریق سامانه جامع روابط کار نیز می‌توانید اقدام بفرمایید.

اضافه کار محسوب میشود

با سلام مطابق قانون وزارت کار عمل می‌شود 

اضافه کاری در روز تعطیل محسوب میشه

رویه اداری است تا قضایی 

سلام اداره کار بررسی میکند

درود، بستگی به شرایط کاری و قرارداد فی مابین و توافقات حاصله دارد

سلام

روزهای تعطیل حقوق ندارند مگر توافقی باشد،پنج‌شنبه و جمعه جزو روزهای کاری حساب می‌شوند،

جهت اطمینان از اداره کار هم سوال کنید

بستگی به قرارداد فی مابین دارد

سلام _ باید به شما فوق العاده جمعه کاری پرداخت کنند.

سوالات مرتبط

مبنای حقوق در زمان بازگشت به کار
سلام من بعد از اخراج غیر موجه توسط کارفرما درخواست بازگشت به کار دادم و به احتمال زیاد رای تشخیص بازگشت به کار خواهد بود با این حال مبلغ قراردادی که من امضا کرده ام حداقل حقوق وزارت کار بوده است در صو...
کارگر و کارفرما
من به مدت 1 ماه و 20 روز برای یک شرکت تبلیغاتی به عنوان سوپروایزر کار کردم و مدیریت اجرایی 13 نفر با من بود.حالا نزدیک به 2 ماه میگذره و هنوز حقوق هارو واریز نکردند و امروز و فردا میکنن. مدیر پروژه پس...
مطالبه حقوق و اضافه کاری
با سلام اینجانب مدت پنج سال است در شرکتی به صورت قرارداد 3 ماه به 3 ماه مشغول بکار هستم. پس از 2 سال اول، پیشنهادی بابت پست مدیریت به اینجانب شد و برای 3 ماه در پست جدید مشغول به کار شدم و عنوان شغلی ...
ترک کار کارگر
من با شرکت پخش قرارداد 6 ماهه بسته بودم. 4ماه و چند روز اونجا بودم و حقوق اداره کار نمیدادن بهم و تو این 4 ماه بیمه ای برام رد نکردن. و من تسویه حساب کردم. و اینکه چون قبل از 6 ماه ترک کار کردم شرکت ق...
حق و حقوق کارگر
با سلام . دوسال کار کردم در مغازه معافیت تحصیلی هم دارم ولی الان که شکایت کردم سرباز هستم ولی برای مدت کار کردم معافیت تحصیلی دارم حال حق و حقوق پایمال شده و بیمه چی میشه لطفا راهنمایی کنید؟...