دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/20
سلام، 6 ماه پیش از فردی رمز ارز خریداری کردم و توی حسابم شارژ شد، اما الان نمیتونم اون رمز ارز بفروشم و مبلغ رو بردارم و هرچی هم تماس میگیرم گوشی رو جواب نمیده. فقط هم شماره تماس، اسم و فامیل و شماره حسابش رو دارم، چطور میتونم پیگیری کنم که ابلاغ بفرستم براش
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
باسلام خدمت وکلای گرامی بنده درخواست تقسیم ترکه منزل پدری را داده ام پرونده در شورای حل اختلاف به علت عدم همکاری وراث به دادگاه ارجاع شد حالا من میتوانم همزمان در دادگاه درخواست فروش سهم خود را بنمایم یا نه در دادخواست من قید شده درخواست تقسیم ترکه و درصورت عدم تقسیم دستور به فروش با پرداخت ثمن و حق دادرسی این به چه معناست.با تشکر فراوان
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سنوات ارفاقی 8 سال برای ایثارگران شاغل در مشاغل سخت و زیان آور چگونه محاسبه می شود .
من حدود 16 سال سابقه بیمه تامین اجتماعی در مشاغل سخت و زیان آور دولتی دارم یعنی باید 20 سال خدمت بکنم در قانون برای کارکنان ایثارگر با 30 سال خدمت اگر 22 سال خدمت کنند امکان استفاده از 8 سال سنوات ارفاقی را داشته و با 30 سال بازنشسته می شوند . در قانون برای مشاغل سخت و زیان آور در خصوص نحوه استفاده از سنوات ارفاقی 8 سال مطلبی وجود ندارد آیا مطلبی وجود دارد . در غیر اینصورت چکونه می توانم احقاق حق کنم .
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
پس از 30سال زندگی با بخشیدن مهریه وابرا، وکالت طلاق گرفتم و دو دختر دانشجو داریم که با من زندگی میکنند و مستاجر هستم و معلم بازنشسته بارها شوهرم گفته بود وسایل زندگی بخاطر آسایش بچه ها مال شما باشه ولی بعد از 15ماه شکایت تصاحب مال غیر و دزدی زده البته در دادگاه صلح من گفتم که وسایل با حقوق من خریداری شده ولی شوهرم فاکتور خرید های 14سال پیش رو ارائه داد که طبق عرف آنزمان بنام او بود ضمن اینکه الان شوهرم برای خودش تمام وسایل را خریده و تمامی وسایل شخصی خودش و مقداری وسایل زندگی هم برده، آیا راهی برای دفاع دارم؟؟؟ یا وسایل زندگی را میگیرند و من به زندان محکوم میشم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام وقت بخیر چندسال پیش یه ماشینی میگیرم اما به اسم برادرم میزنم که بتونم خودم یه ماشین بعدثبت نام کنم الان باماشینم تصادف کردم پارکینگه برادرم نمیاد پیگیری کنه چون به اسم اونه برای ادامه کارای قانونی و ازادکردن ماشینم احتیاج ب اون دارم راهی هست که خودم بتونم جبران خسارت کنم و ماشین دربیارم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
من مغازه ای را خریدم که ظاهرا عرصه و اعیان آن وقف بود و سال ها این قرارداد اداره اوقاف را امضا و اجاره را پرداخت میکردم.اما بعدها متوجه شدم که اوقاف دروغ گفته بود و فقط عرصه وقف است.برا همین اقدام کردم و موفق به دریافت سند برگ سبز اعیان مغازه شدم.ولی اوقاف از این سندتمکین نمیکنه و میگه شما قرارداد رو امضا کردید.من هم میخوام از طریق دادگاه شکایت کنم آیا شانسی برا موفقیت دارم؟ با توجه به اینکه صد درصد مطمنم اونها بابت مالکیت اعیان مدرکی ندارند و فقط امضای قرارداد فی مابین ما رو دارند که از روی ناآگاهی و فریب بود.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام . زمان مجردی با خانوم شوهر دار رابطه داشتم . بعدا ایشان طلاق گرفت (طلاق گرفتن به خاطر من نبوده)یکسال بعد از طلاق و یکبار صیغه شدن ایشان با مرد دیگری(6 ماه) به خاطر مشکل مالی و دو دختر بچه که داشت مجبور شدم با ایشان ازدواج دایمی کنم قبل از ازدواج هم نظر بعضی از مراجع رونسبت به حرام ابدی؛ جویا شدم که نظرات متفاوت بود الان بعد از سه سال از ازدواجمان ایشان 2 ماهه باردار است .1)فرزند مشروع است یا نامشروع .2) بهتر است سقط شود یا خیر لطفاً نظری دلسوزانه ندهیدبا سپاس
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام خودرو سمند دارم که موتور ترک برداشته یک ماشین پژو هست که آتیش گرفته و ماشینو اوراقی زدن آیا میتوانم از موتور ماشین اوراقی برای ماشین خودم استفاده کنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام و عرض ادب بنده میخوام ماشین بگیرم توی شهری که هستم تنها چیزی که از این شهر به نامم صادر شده دفترچه تامین اجتماعی هست، با این دفترچه میتونم پلاک به نام خودم از این شهر بگیرم؟ من بوشهری هستم و ساکن قم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
شوهر سابقم خیلی به من تهمت زنا و... میزد و هنوز هم متاسفانه همه جا اعلام میکند و چندین پیام دارم ازش و حتی دست نوشته و خیلی فحش های ناروا میدهد و حتی دخترم چاقو کشیدن ایشان را هم دیده است آیا میتونم ازش شکایت کنم؟ نتیجه و رای احتمالی دادگاه چه خواهد بود؟؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
باسلام با ی شرکتی قرارداد همکاری داشتم و اون شرکت در اداره دارایی و مالیات مازاد بر مبالغی که کارکرد داشتم،مبالغی رو با عنوانی که به قراردادمن ربطی نداشته فرستادن دارایی که الان مبلغ سنگین مالیات برای من اومده. ایا میتوانم از شرکت شکایت کیفری با عنوان کلاهبرداری از کدملی کنم؟؟ موضوع برای حدودا4، 5سال پیش هست که 1ساله متوجه شدم وبه شرکت اعلام کردم و شرکت اهمیت ندادن
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
با سلام. سرایداری که در ملکی که وقف اولاد شده به مدت 90 سال کار و زندگی کرده و حقوقی از صاحب وقف و فرزندانش دریافت نکرده و صرفه به صورت دستی کاغذی بهش دادند که بخشی از این ملک متعلق به اون هست اما الان کاغذ هم گم شده. صاحب اصلی ملک و فرزندانش هم فوت کردند. نوه مالک هم خارج از کشور زندگی میکنه . آیا فرزندان سرایدار میتونند برای دریافت حقوق پدری یا سند بخشی از ملک که دستی نوشته شده اقدام کنند؟ و باید به کجا مراجعه کنند؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
نپذیرفتن رای اداره کار توسط بیمه
اداره کار به نفع بنده رای صادر و اجرای احکام دادگستری هم دستور اجرای رای داده اما تامین اجتماعی انجام نمیدهد و اعلام کرده کارفرما نپذیرفته بنده از سال 70 تا 75 برای شهرداری کار کردم شهردار وقت و فرماندار شهرستان وقت تایید نموده اند حتی مسول مستقیم بنده در شهرداری
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
ماشین 206 اسفند نودو هشت آزمایشگاه خریدم ولی یک ماه بعد هنوز سند نزده بودم از پارکینگ خونمون سرقت کردن و هنوزم هم بعد از شیش سال پیدا نشده شکایت و پیگیری از آگاهی و انجام دادم ولی هیچ نتیجه ای نداد
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام من اواخر سال 1404 دچار حادثه شدم و رباط صلیبی و داخلی زانوم پاره شده. تو سال جدید اقدام کردم برا گرفتن غرامت از بیمه که 13 درصد بهم تعلق گرفت میخواستم بدونم این 13 درصد به نرخ دیه 1404 محاسبه میشه یا 1405؟ ممنون میشم راهنماییم کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام خسته نباشید بنده یک ملکی رو خریداری کردم ک قبلا وکالتی ب مالک دوم فروخته بودند و من مالک سوم هستم الان برای تنظیم سند رفتم و کارشناس دادگستری گفتن بنا استحکام ندارد چگونه باید استحکام ساختمان رو بالا ببرم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
1405/2/20
سلام و ادب من صورت جهیزیه ندارم وهر چیزی خریدیم فاکتور بنام شوهرم هست . باید چکار کنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
ماشین 206 سال نودو هشت خریدم چهل روز بعد در حال که هنوز سند نزده بودم از پارکینگ خونمون سرقت شد و شیش سال هنوز پیدا نشده
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام وعرض احترام ؛همسایهکنار ما درحال بازسازی ساختمان خود؛ دیوار بیست سانتی سمت خود را تخریب و داخل دیوار وچسپیده به دیوار ما ستون فلزی زده وپی ریزی میکند آیا ایشان حق دارد با تراش دادن دیوار خودواز بین بردن محدوده ستون بزند وپی سازی کند؟ آیا بعداً میتواندادعای اشتراکی بودنبا دیوار ما را داشته باشد؟ سپاسگزارم موفق باشید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
با سلام درقبال مهریه مساحت 2000متر زمین مزروعی با حدود اربعه مشخص بدون ذکر طول و عرض معین با سند عادی به اسم من نوشته اند و به امضای مالک و سایر شهود رسیده اما زمین را هنوز با گذشت دوسال تحویل نگرفته ام اما در سند عادی نوشته شده به رویت رسیده، چگونه برای گرفتن اقدام کنم آیا طول و عرض زمین 2000 متری به دلخواه مالک بستگی داره یا نه؟ سپاسگزارم از پاسخ گویی
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
باسلام من و همسرم درسال 1401 وام ازدواج گرفتیم که سیصد میلیون شد جفتمون باهم نفری 150 پدرم ضامن ماشد ومن مبلغ صد میلیون به حسابشان ریختم جهت واریز اقساط وام هردومون اصلا اگر ایشون قبول نمیکردن من نمی گرفتم وام را بعد الان زدن زیرش میخواهند اقساط راندند میتوانم کاری بکنم ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام همسر من بجرم تحصیل مال نامشروع 18 ماه حبس تعزیری الان یک سوم گذرانده برای تعلیق درخواست داده بعداز ده روز پیام اومده پرونده در شعبه تجدید نظر مجدد ثبت شد این یعنی چی؟ البته همسرم نظامی
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
از من شکایت شده دایی ام که وکیل است
سلام. خاله من بخاطره بخاطره اموال پدری که دارن با مادرم به مشکل بر خورده و الان هم خاله ام رفته از من شکایت کرده مزاحمت بانوان تا من رو که قبلا پرونده مزاحمت بانوان داشتم و بخاطرش زندان رفتم و خاله ام که از اون پرونده اطلاع دارن و رفتن شکایت کردن تا بتونن توسط دایی ام که وکیل است من رو گرفتار کنن تا مادرم بخاطره شکایتش که از خاله ام کرده کوتاه بیاد می خواستم بدونم که من می تونم یه وکیل بگیرم تا دادسرا نرم و کیلم این موضوع رو پیگیری کنه و من رو بی گناه بودنم رو نشون بده یا نه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
باسلام بنده یک بار از باربری اهواز گرفته به سمت اصفهان که در مسیر ایست بازرسی دهدز جلوم گرفتن و گفتن بار مشکل داره پته و بارنامه نشان دادم ولی قبول نکردن بعد منو ارجاع دادن به ایذه آگاهی مامور من بار بردن انبار تملیکی اهواز بار خالی کردن ماشین نگه داشتن صاحب بار و ماشین به آگاهی مراجعه کرد و اقرار کرد که بار برای خودشه الان من باید چیکار کنم که ماشینم آزاد بشه وحق خواب منو چه کسی باید پرداخت کنه. باربری یا صاحب بار ممنون از شما
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
در قبال مهریه زمین مزروعی به مساحت 2000 مترمربع با حدود اربعه مشخص بدون طول و عرض معین به اسم من سند عادی نوشته اند به امضای مالک و سایر شهود رسیده و از من امضا گرفته اند که به رویت من رسیده است اکنون از دادن زمین امتناع می کنند چگونه و از چه طریقی اقدام کنم آیا طول و عرض معین نیست مشکل ساز خواهد یا نه اگر شکایت کنم می تواند به دلخواه متراژ طول و عرض زمین را تعیین کند یا ملاکی برای تعیین وجود دارد ممنونم راهنمایی شما
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام وقت بخیر میخواستم بدونم جمع کل این دیه که نوشتن چند میشه ممنون میشم کمکم کنید. 3درصد دیه کامل از بابت دامیه ناحیه میانی سمت راست صورت. 2درصد از یک دوم از یک دهم دیه کامل از بابت دامیه بند دوم انگشت شست دست راست. 5درصد از یک سوم از یک دهم دیه کامل از بابت موضحه انگشت میانی دست راست. نیم درصد دیه کامل از بابت حارصه ناحیه تحتانی داخلی ساعد چپ. نیم درصد دیه کامل از بابت حارصه کف دست چپ. درمجموع چهار فقره یک درصداز یک سوم از یک دهم دیه کامل از بابت چهار فقره حارصه بندهای اول انگشتان دوم و سوم و چهارم و پنجم. یک درصد از یک سوم از یک دهم دیه کامل از بابت حارصه بندمیانی انگشت پنجم . چهار پنجم از یک پنجم از یک سوم از یک دهم دیه کامل از بابت شکستگی بند انتهایی انگشت سوم دست راست . نیم درصد دیه کامل از بابت ساقط شدن ناخن انگشت میانی دست راست.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام وقت بخیر. پرونده تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به رسمی ایثارگران الان در مرحله بدوی و تجدیدنظر رد شده به دلیل به ترتیب ایثارگر نبودن و طرح های عمرانی. الان اعمال درخواست ماده 79دیوان کردم مدارک جدید برای هر دو مرحله پیوست پرونده کردم الان رییس دیوان پذیرفته رفته شعبه هم عرض. میخواستم بدونم شعبه هم عرض بر اساس رای ماده 79 تصمیم میگیره یا خودش مستقلا رای میده. ممنون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
با سلام شخصی در روبیکا با وعده درآمد روزانه 400 هزار تا 2 ميليون تومان برای 2 ساعت کار یا بیشتر به عنوان ادمین پاسخگو از بنده درخواست پرداخت وجه تحت عنوان هزینه عضویت حدود 150 تا 250 هزار تومان کرده. و میگوید پس از واریز وجه متن های آماده در اختیارم قرار میگیرد تا فقط برای متقاضیان ارسال کنم . و آگهی های مشابه این هم خیلی زیاده . آیا کلاهبرداریه؟ و جرمه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام وقتتون بخیر میدونم سوالم حقوقی نیست ولی ممنون میشم راهنماییم کنید. من بخاطر مشکل اضافه وزنی که داشتم با پیشنهاد دوستم و مربی باشگاهم قرص لاغری آلفا اسلیم مصرف کردم و بعد از قطع کردن قرص دو برابر برگشت وزن داشتم برای همین تقریبا به مدت شیش ماه این قرص مصرف کردم و متوجه شدم این قرصا آمفتامین داره میخواستم بدونم همچین چیزی باعث مثبت شدن تست اعتیاد میشه (سه ماه تقریبا که دیگه استفاده نکردم ).
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.