دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/19
درود و عرض ادب پدر بنده فوت کردن و وارثان در قید حیات ایشون ،پسر و دختر و مادرشون هستند ، در صورت فوت مادرشون آیا خواهر و برادر متوفی ارثی خواهند برد یا نه فقط وارث ، طبقه ی اول یعنی پسر و دخترش خواهند بود ؟ سپاسگزارم از پاسختون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
با سلام بنده در آزمون بهداشت پذیرش شدم و قصد اشتغال به کار در شهرستان را دارم. اما مسئله که هست از ما تعهد پنج ساله می خواهند. همچنین همزمان برای ادامه تحصیل مقطع آتی خارجه رو پیگیر هستم. می خواستم بدونم اگر طی سالهای آتی پذیرش برای ادامه تحصیل دریافت کردم و قصد ترک خدمت را داشته باشم با هدف ادامه تحصیل وضعیت تعهد به خدمت چطور خواهد بود آیا امکان ترک کار و تغییر مسیر ادامه تحصیل را دارم؟ آیا باید مبلغی پرداخت کنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
علت اخراج عدم حضور معلم سر کار بوده پس از پانزده سال خدمت اخراج شده ام به حکم اخراج اعتراضی ندارم حق و حقوقی دارم یا ندارم !؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
یکی راهنماییم کنه من رفتم اداره کار برای اثبات سابقم کاری که 14 سال سرکارم میگه فقط فیش واریزی دیگه هیچی قبول نیس من ازسال 92 سرکارم تاالان قبلنا نقدی بهم میداد چون خودش دبی بود شش ماه میگفت نقدی بردارومنم تودفترفروش نوشتم ولی اللن توکارت میریزه اداره کارمیگه قبول نیس فقط فیش واریزی اون سالهابیار نقدی تودفترنوشتی قبول نیس شاهد دفترفروش فاکتورفروش میگه هیچی قبول نیست میگه اگه شکایتم کنی نمیتونی ثابتش کنی میگم وکیل گفته میشه میگه حرف وکیل مفته
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
با سلام من خودرویی کوئیک طرح مادران به نامم درومد که چون پول نداشتم پدرم اون رو به جای من واریز کرد و ماشین برابر اون باشه حالا که کار هارو انجام دادم هرچی میگم بیا بریم ثبت رسمی کنیم که تو پلاک زدن به نامت مشکل نخوری نمیاد و من چه کار باید انجام بدم تغریبا تا یک ماه دیگه باید برای تحویل ماشین برم من تمام مدارک رو تحویل پدرم دادم من میترسم پلاک ماشین به نام من صادر بشه و دست ایشون باشه چون ایشون حاضر نیست اصلا حتی ماشین رو به ما بده ممنون میشم راهنماییم کنید اصلا هم از کارای اداری سر در نمیارن
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام. من 4ساله ازدواج کرده ام دوساله ذخیره تخمدانم که در خانه شوهرم بعد از 2سال از ازدواجم که نرمال بود الان پایین اومده منم بچه ندارم بچه میخوام شوهرم از زن قبلیش دوتا بچه داره. شوهرم هم الان مشکل باروری شدید داره میگه من نه به دکتر میرم نه بچه میخوام الان من چه راهی دارم. ممنونم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام وقتتون بخیر اگر پدری فوت کرده که بازنشسته تامین اجتماعی است و قبل از فوت دختر شاغل شده و از تحت تکفل پدر خارج شده بعد از فوت پدر اگر دوباره بیکار شود، حقوقی به او تعلق میگیرد؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام پسر من در تاریخ 11 همین اردیبهشت هنس فری داشت که برای فروش برد مغازه موبایل فروشی در شهرستان وبا توافق مغازه دار 30 میلیون تومن ارزش گذاری کردصاحب مغازه وبعد به پسرم گفت من پولت رو شبا میکنم ولی ازون تاریخ به بعد چند بار خودم وپسرم زنگ زدیم گفت من شبا کردم ولی پولی به دست ما نرسید ومدارک هم نمیده یک رسید فقط داد که مبلغ رو نوشت ومهر زد ونوشت پول داده میشود وخرید انجام شد الان باید چیکار کنه پسرم تا بتونه پولشو برداره رسید کلمه داده میشود رو خیلی ضعیف نوشت ولی نوشت چیکار کنیم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام وقت بخیر سابقه ایثارگری پدرم زیر شیش ماه می باشد به علت معافیت از سربازی میخواستم ببینم معافیت میتونه تاثیری داشته باشه برای تبدیل وضعیت با این سابقه یا خیر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
با سلام ملکی رو خریداری کرده ام و در قولنامه ، جهت تنظیم سندتاریخ اول دی ماه 1401روتعیین کرده ایم، وبه ازای هرروز تاخیر داخل قراردادمبلغ1.000.000 تومان جریمه درنظر گرفته ایم . در تاریخ مقرر به دفترخانه مراجعه نکرده ام و تا کنون نیز اقدامی صورت نگرفته و هنوز هم سند منزل آماده نیست . فروشنده هم جواب نمیدهد .آیا میتوانم از فروشنده مطالبه خسارت نمایم . چه اقدامی باید بکنم راهنمایی بفرمایید . سپاس فراوان.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
باسلام بنده استخدامی1401/12/7نیروی انتظامی هستم که به دلایل شخصی غیبت کردم 6ماه و اخراج شدم و پایان خدمت ندارم.الان باید خدمت برم یا کارتمو میدن؟ ممنون.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام وقت شما بخیر من در شرکتی به مدت 4سال در قسمت حسابداری مشغول به کار هستم ابتدای سال هم قرارداد به مدت 6 ماه امضا کردم بخاطر شرایط جنگ اطلاع دادن به بنده که تعدیل داریم و قرارداد 2 ماهه واحد کارگزینی برای من آوردن که امضا کنم که امضا نکردم گفتم من قراردادمو امضا کردم با توجه به اینکه کارفرما قرارداد 6 ماهه منو امضا نکرده و فقط من امضا کرده بودم میخواستم بدونم میتونن منو تعدیل کنم ممنون میشم راهنماییم کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
با سلام من همسرم اعتیاد داشت و مفقود شد من هم طلاق گرفتم همسرم آخرین مدارکی ک داشت آمایش 17 بود ک سال 1393 وقتش تموم شد ولی طلاق نامه من 1404 ثبت شد الان پسرم ک 5 سالش هست میگن مدارک نمیدیم چون پدرش در زمان وقوع طلاق هیچ مدارکی نداشته خودم آمایش 19 دارم طلاقنامه دادگاهی و همچنین حضانت نامه دادگاهی هم دارم الان باید چیکارکنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام من سن شناسنامه تغییر با دوسال کوچیکتره و میخوام که سنشو بزرگ کنم شرایطش چیه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام بنده چندماه پیش کارت عابربانک افتاده دست شخصی و از از کارتم سواستفاده کرده از طریق برنامه دیوار بیعانه گرفته وکالا تحویل نداده حالا چونکه کارت بنام بنده هستش شکایت از من شده و شاکی بنده در شهر دیگری است ایا من از طریق پلیس فتا میتوانم درخواست شماره تلفن شاکی کنم و ارتباط بگیرم با شاکی و بنده در دادگاه حضور پیدا نکردم بخاطر راه دور و دادگاه حکم نهایی داده لطفا بدای شماره تلفن شاکی میخواهم از طریق پلیس فتا راهنمایی بفرمایید مچکرم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
مبلغ چک را پرداخت کردم ولی برای جزی از مبلغ چک طرف مقابل گواهی عدم پرداخت گرفته چکار باید کرد؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
بیمه بیکاری بدون کارت پایان خدمت
تقریبا24ماه سابقه بیمه دارم الان بیمه میگه شما شامل بیمه بیکاری نمیشید کارت پایان خدمت ندارید درحالی که در طرح انصار مشغول خدمت سرابزی هستم میخاستم بدونم من شامل میشم یا نه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام ما خونه اوقافی خریدیم الان برا ب نام زدن باید پول ب اوقاف بدیم تا ملک ب نام بشه البته تو قولنامه ب نام ماهیت ولی تو اوقاف نه حالا اگر ما زمانی خواستیم خونه رو بفروشیم باید دوباره پول بدیم ب اوقاف یانه و اینکه اگر ندیم زیاد تر میشه الان 350ملیون هست
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام خسته نباشید یه سوال داشتم من با ماشین تصادف کردم و کامل جلوی ماشینم جمع شده و ایربگ زده بیرون و چرخ ها هم داقون شدن و خوردم به یه پرایدیه که دو نفر توش بودن اونا اسیب دیدن ولی سالمن در حدی که دارن میرن شکایت کنن ما بیمه نداریم یعنی بیممون ده روزه تموم شده کاری نمیتونیم بکنیم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
محدویت در تفکیک متراژ مسکونی روستایی
آیا برای تفکیک زمین مسکونی روستایی محدویت در متراژ وجود دارد؟اگر محدودیت دارد باید زمین چند متر باشد
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
با سلام ، دیروز روی پل یک ماشین خاور توقف کرد بنده با حفظ فاصله ماشینم را متوقف کردم ولی ماشین عقبی من با من برخورد کرد مقصر کیست؟ با تشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام یه دختری که مادرش طلاق گرفته وازدواج کرده ودوپسر دارد این دختر تک فرزند هست والان پدرش فوت کرده بهد فوت این دختر چه کسانی وارث این دختر میشوند مادرو دو برادر ناتنی از مادرش یا اینکه اگر مادرش بمیرد به عمو وعمه میرسه این دختر الان 45سالش هست
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام.ودرود به هم همه شماعزیزان 2سال قبل از خونه من یه ده لیتری. انگور ترشیده گرفتن با فیش ازاد شدم. و العان داخل سایت رفتم نوشته فقط نظارت به دلیل ناقص بودن. عابدین.به 3ماه دیگه خورد این پرونده به چه نتیجه ای میرسم.باتشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
من یه پرونده داشتم که یکی از من شکایت کرد و یکی از کارتم رو بستن و حدود 10 ماه کارتم بسته شده و الان یه ابلاغیه اومد که پرونده مختومه شده و ابلاغیه قرار منع تعقیب برام اومد 10 روز فرصت دادن به طرف که اعتراض یا مدرک جدید داشت ارائه کنه الان مهلت تموم شده و الانم نگاه کردم دیدم پرونده مختومه هست میخوام بدونم از کجا باید پیگیر رفع مسدودی کارتم بشم طرف از مشهد شکایت کرده من قزوینم باید از طریق دفتر خدمات قضایی چیزی بفرستم برا دادسرای اونجا
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
تقاضای افت قیمت ماشین بعد از تصادف
هفته گذشته تصادف کردم.با ماشین پراید به 206 زدم و 100 درصد مقصر شناخته شدم. سقف بیمه من 500 میلیون تومان است. هزینه خسارت از طرف کارشناس بیمه 250 میلیون تومان برآورد شده است. صاحب ماشین به خاطر افت قیمت تقاضای 150 میلیون تومان برای افت قیمت داشته از من داشته است. آیا بیمه باید افت قیمت را پرداخت کند یا من؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام وقتتون بخیر من مرزبانی هستم میخوام تغییر رسته به نیرو انتظامی بدم آیا میشه چ مدارکی یا شرایطی میخواد؟؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
مادرمن قبل فوتش طلاها شو دست زن دآئیم امانت سپرده بوده بعدفوتش خواهرم بدون اجازه من طلاها رفته از زن دائیم گرفته دائیم ازطلاها عکس گرفته عکس طلاها روبهم داد خواهرم سهم منو نمی داد من شکایت کردم فاکتور طلاها و نظرکارشناسی بدون اعتراض وعکسها طلاها و شهادت محزری خاله ها رو گذاشتم روپرونده وکیل خواهرم لایحه متفاوت بدون مدرک ارایه داده مثل: 1طلاها بدل هست 2خواهرم پول می داده مادرم براش طلابخره فاکتورها مادرم بنام خودش میزده 3طلاها عروسیش بودن دست مادرم امانت بوده 4مادرم قبل فوتش گفته به صورت شفاهی به خواهرم توبیمارستان طلاها روخیرات کن من یکبار رای گرفتم رفت تجدید نظرگفت باید اول تحریر ترکه بشه تحریرترکه شکایت کردم گفت برای طلا بایدجدا اثبات طلاشکایت کنی الان اثبات شکایت کردم تمام مدارک دوباره گذاشتم رو پرونده بنظرتان دوباره می توانم رای بگیرم انها مدرکی نگذاشتن روپرونده دوباره یک لایحه جدید متناقض دادن بدون مدرک اتفاقا برای اثبات طلا دوباره کارشناس رای به نفع من داد؟ایا قاضی رای دوباره به نفع من می ده؟ طبق عکس رای می ده ؟یا نظرکارشناسی
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
شكواييه به شماره * بدلیل «با سلام سابقاً رسیدگی شده بایگانی گردد.» از واحد قضایی برگشت داده شد. یعنی چه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام من دوساله تو دوران عقد بلاتکلیفم شوهرم قصد طلاق دوره وای میخواد کاری کنه من مجبور بشم برو درخواست طلاق بدم،درخواست نفقه دادم مهریمو زدم اجرا ولی هیچکدوم پرداخت نکرده آیا راهی هست ازش شکایت کنم؟ تا مجبور بشه درخواست طلاق بده؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام من داوطلب نیروی انتظامی هستم روانشناس ردشد ام ولی تحقیقات محلی آمدن انجام داد ن من می توانم استخدام شوم کارهای پزشکیم انجام بدم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.