دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/19
سلان من پسر 21 ساله هستن که در زمان کودکی تا الان کتک میخوردن از پدرم و دعوا درگیری درست می کرد سر کوچکترین چیر حق بیرون رفتن نداشتم گوشیمو چک می کرد پرت می کرد به کی میام و زنگ زنگ نیزنم همش به خاطر اینه با منم در ارتباطم یا نه هزاربار می میرم زنده میشم هر روز دعوا درگیری درست می کنه مادرم 2 بار برگشت به زندگی فایده نداشت رفت هی 4 سالی ک پسش بودن هزار بار مردم زنده شدم هی 4 سالو تو سرم میزنه نگهت داشتم جلو مردم پدر دلسوز فداکارو درمیاره ارامش نداشتم و پتو و متکام جمع کرد شبا نمیاره بخوابم خیلی گف میندازمت بیرون و انداخت گفت تو میندازمت هیچی چیم به نامش نیس 20 سال پیش فکرشو کرده هرچی داشت به خواهرش انتقال داد بابام کلا داداش و 2 تا خواهرش طلاق گرفتن عمومم بچه هاشو بیرون کرد و زدشون داره دقیقا با منم همین کارو خیلی مظلوم گرایی جلو مردم می کنه و هیچ کس حرفمو باور نمی کنه به مرحله جنون منو رسوند از خونه فرار کردم رفتم شهر دیگه واسه کار با جا خواب رفتم ولی متاسفانه محیطی بود همشون معتاد بودن من پشیمون شدم برگشتم ب جا اولم مادرم بی رحمه میگه جات خوبه پولم داشتی نباید بری حالم خیلی بده هیچ اختیاری از خودمندارم بسیار سمی هست بابام ادم کثیف و بی وجدانیه تو مرحله طلاقن چقدر منو اورد وسط دعوا درگیریشون منو بازی دادن و اسباب بازی کردن فقط مرگمو میخوام از خدا.خداهم خدا *
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
باسلام دقت بخیر24 آذر پارسال 1404 یک دندانپزشک بدون مدرک و جواز کسب برای دو دندان شکسته م دوتا روکش کار کرد وپنج میلیون گرفت که هنوز 5 ماه نشده یکی شون لق میزنه بهش پیام دادم جواب نداد زنگ میزنم گوشی برنمیداره دوبارهم رفتم به اصطلاح مطبش بسته بود . لطفا راهنماییم کنین مدرک هم پیامک هایی که ردوبدل کردیم همچنین 5 تومنی که همون ماه بحسابش با همراه بانک زدم هست
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
1405/2/19
من به همراه پسر 14 سالم از مهر ماه پارسال در خانه پدرم زندگی میکنیم و همسرم از دو ماه پیش ماهی و یا هفته ای یه مبلغی رو به پسرم میدهد اما با کلی تماس و پیام و ..... میخوام که قانون مبلغی رو تعیین بفرمایند همسرم خانهای 100 متری در منطقه 7 تهران و موتور و طلا و...دارد در املاک کار میکند و سابقهی 25 ساله دارد و امروز روز دادگاه برای تعیین نفقه پسرم بود که مبلغ 5 میلیون تعیین کرد که خیلی خیلی کم است با وجود نداشتن خونه و کار و درآمد و .... میخواستم بدونم اگر کارشناسی بفرستم بهتر است یا فرقی نمیکند تو رو خدا کمکم کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام اگه برای مهریه از ثبت اقدام کنم قیمت خونه کمتر از مهریه باشه بدون حضور وراث خونه به نامم میشه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
اسم من فهیمه است میخواهم به فرنوش تغییر بدهم ایا ثبت احوال میپذیرد؟ آیا در دادگاه قابل تغییره؟استشهادیه هم دارم که از کودکی این نام بوده
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
با سلام. ما یک ملک خرید کردیم و موعد تخلیه در قولنامه 3 خرداد درج شده، مبلغ 250 از مبلغ ملک را طبق توافق 31 خرداد چک دادیم و در قرارداد هم عنوان شده. حالا فروشنده میگه من ملک را تخلیه نمی کنم چون ممکنه چک شما پاس نشه! در صورتی که تمامی چک ها تا امروز پاس شدن. چطور میتونیم پیگیری کنم؟ سند هم بردیم بانک برای انتقال وام از خونه ای که قبلا داشتیم به خونه جدید. یعنی سند هم به اسم ما میخوره تو همین چند روز ضمناً در قولنامه قید شده به ازای هر روز تاخیر در تعهدات روزی 200 هزار تومان جریمه هست. ولی ما خودمون باید خونه ای که الان هستیم را تخلیه کنیم و واقعا 6 میلیون جریمه برای عدم تعهد یک ماه کافی نیست.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
بازگشت به کار پس از از کار افتادگی
با سلام بنده نیروی ارگان دولتی با بیمه تامین اجتماعی بودم که به دلیل از کار افتادگی بارنشست شدم. آیا امکان دارد در بخش خصوصی مشغول بکار شوم و از بازنشستگی در تامین اجتماعی انصراف دهم و دوباره شاغل محسوب شوم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
کلاهبرداری و سواستفاده از کارت عابر بانک
سلام خداقوت بنده کارت عابربانک دادم دست شخصی و به مدت 3ماه خودم نبودم و در غیاب بنده حتی از دادگاه و بهزیستی نامه دارم که حضور نداشتم شخص که کارت من دستش بوده از طریق برنامه سایت درج آگهی بیعانه گرفته و کالا رو تحویل نداده سه تا شاکی دارم و دوتا منتفی شده و سومی شکایت پیگیر شده و در شهر دیگری است و الان کارت بنده یارانه و معشیت وصل هستش ایا میتوانم از طریق دادگاه شهر خودم درخواست بدهم که کارتم ازاد شود چونکه واقعا من دستم خالیه که بتوانم هزینه کنم و به دادگاه شهری که شکایت از کارتم و خودم شده پیگیری کنم مچکرم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام وقتتون بخیر من یه شکایتی تنظیم کردم یه اشتباهی تو متن شده اونم اینه که برادرم رفته بود چیزی بخره و خود برادرم کارت کشیده و زیاد کشیده اما تو متن اشتباه شده و نوشته اون صاحب مغازه زیاد کشیده چجوری اصلاحش کنم ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام وقت بخیر. من تابعیت افغانستان را دارم برای گرفتن تابعیت ایرانی در دادگاه حقوقی اقدام کردم دادگاه رای به عدم تابعیت ایرانی داد و دادگاه تجدید نظر هم عیناً این را تایید کرد و رای قطعی صادر کرد حالا سوال من این است که آیا میتوانم از طریق دیوان عدالت اداری دوباره علیه ثبت احوال طرح شکایت کنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام بنده استعفای وکالت کاری خودرا در محضر انجام دادم و به اطلاع و امضای موکلین از طریق اظهار نامه رساندم آیا روند استعفا صحیح است. وکالت کاری خانوادگی ارث بوده.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
همسر من از لحاظ روحی درون گرا ، خودشیفته ، رابطه با من بلد نیست،هیچ احساسی به من نداره مسئولیت به عنوان همسر داری اجرا نمی کنه باعث اسیب روان و ناهنجاری در من شده.. چکار کنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
با عرض درود و خسته نباشید من مدرکی برای رتبه بندی شرکت دادم و وقتی باید مدرکم رو از شرکت خارج میکردم متاسفانه این کار رو انجام ندادن بنده اظهارنامه ای برای شرکت ارسال و به ازای هر ماه اضافه استفاده مدرکم در شرکت خواستار 35 میلیون در ماه رو کردم و با توجه به مدارکم 8 ماه بیشتر استفاده شده میتونم از طریق شکایت از اونا مطالبه داشته باشم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
حق و حقوق معلم در صورت اخراج از کار
من به عنوان معلم رسمی پانزده سال در آموزش و پرورش خدمت کردم و به علت عدم حضور به سرکار حکم اخراج گرفتم من به حکم اخراج اعتراضی ندارم فقط می خوام بدانم به من با توجه به سابقه کار و کسر بیمه از حقوقم هیچ حق و حقوقی تعلق نمی گیرد .؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
باسلام . در یک حادثه انفجار گاز خسارت به منزلم وارد شده.سال قبل برج 6.اداره گاز هم قبول کرده خسارت من رو پرداخت کنه. و به شرکت بیمه ارجاع داده. ولی تا به امروز خسارت من رو نداده. میتونم شکایت تاخیر تادیه بکنم یا نه.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام مادربزرگ بنده 1372 فوت کرده پول از اموالش خبر نداریم و هیچ مدرکی هم نداریم ولی مادرم میگه ملک داشته ما چجوری میتونیم بفهمیم چی داشته و چجوری میتونیم بگیریم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
1405/2/19
باسلام خدمت وکلای محترم مادر بنده و دیگر وراث برای فروش زمین های ارثی به یکی از اعضا خانواده که داماد خانواده هست وکالت کاری دادند که حتی داخل وکالت نامه اجازه تقسیم و دیگر کارها رو داشت اما مادر بنده بخاطر اعتماد امضا کرد اما قرار نبود تقسیم کنه اما الان متوجه شدیم زمینهارو بدون اطلاع تقسیم کرده طبق اون وکالتنامه و عزلش کردیم آیا میتونیم درخواست ابطال تقسیم نامه رو بدیم؟هنوز مدرکی ارائه نداده فقط گفته تقسیم شده و از حالت مشاع خارج شده و شما دیگه حقی در مال مشاع ندارین و هزینه میخواد ازمون ممنوم از جواب شما
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
از کار افتادگی به علت صدمه دیدن در خدمت
سلام وقت بخیر من در زمان خدمت سال 1384 دچار پارگی صلیب شدم و اون زمان من رو فرستادن بیرجند ولی اون زمان چون MRY نبود تشخیص ندادن بعد چند روز من رو فرستادن مشهد اونجا هم فقط یک ماه به من استعلاجی دادن و فقط چند تا مسکن دادن و پای من رو اتل بستن الان میتونم برای از کار افتادگی اقدام کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام و درود 7 سال هست با زنم زندگی کردم و دو دختر 3 ماهه و 4 ساله دارم. ب ناگهان وقتی از شیفت بیمارستان برگشتم دیدم خونه خالی کرده حتی وسایل شخصی من.و بچه ها برده و ترک منزل کرده و متوجه شدم طی 7سال کلی از دعواها و حتی صحبت ها صدای منو ضبط کرده.فحاشی ها. با هرکسی در هر اپ داخلی یا خارجی پیام دادم دسترسی داشته و اسکرین شات و و مدرک جور کرده قریب ب 200 صفحه چت های من با آقا چه خانم. گاهی شیطنت های س...ک....س...ی داخل متن ها بوده. تا الان شکایت کیفری نداشتم البته رفته شکایت کرده به توهین و ضرب و جرح و تهمت و اینها که هنوز نرفتم که اونم صدا های ضبط شده در دعواها بوده و با هیچ خانمی رابطه فیزیکی نداشتم.اگر حرف س...ک...س...ی در پیام بوده فقط کنجکاوی شیطنت بود نه خیانت برهمسرم. حرف های بین دو تا دوست آقا آیا دلیل بر عسروحرج و یا این مدارک زیاد طی 5 الی 6 سال جمع آوری کرده قاضی حکم طلاق یک طرفه صادر میکنه. لطفا پاسخ بدهید؟ دوستش دارم و قصد جبران دارم ولی خانمم حتی یک روزنه امید نداشته و دو تا بچه کوچیک 15 روزه ندیدم راهنمایی کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
شکایت از خانمی که با شوهرم در ارتباطه
سلام من خانمی 35 ساله هستم متوجه شدم شوهرم بهم خیانت کرده و اینکه وقتی من ب اون خانم پیام دادم ک میام در خونت آبروت رو میبرم چرا با شوهر من چت میکردی و عکس دارم ازت و از این حرفا اونم خیلی ازم عذرخواهی کرد و جون بچه هام رو قسم خورد ک آبروش رو نبرم ک دیگ تکرار نمیشه و منم از اون خانم هیچ اطلاعاتی ندارم فقط اسم و شمارش رو دارم الان میتونم با اون پیام ازش شکایت کنم از شماره میفهمن ک این خانم کجاس و اسم و فامیلش چیه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام بنده جانباز 15 درصد فراجا هستم علی رقم کم لطفی در تعیین درصد و عدم ثبت درصد جراحات توسط سازمان مشمول بند ب ماده 127 هستم قصد بازنشستگی دارم اما راهکار را نمیدانم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
من 14 سال درمغازه ای کارمیکنم بیمم نکرده رفتم اداره کار تا حقمو بگیرم من رفتم اداره کارمیگه فقط فیش واریزی قبوله دیگه شاهد ایناهم قبول نیس دفترفروش شاهد ایناقبول نیس اگه بری شکایت کنی هم دستت نمیگیره هیچی لطفا راهنماییم کنیددرحالی من هنوز سرکارم اونجا میگم وکیل گفته میتونی چون هنوز سرکارم میگه شاهد دارم فقط اون زمان پول نقدی میداده که اونم دفترفروش است ولی الان توکارت میریزه میگه حق 14 سال قبل نمیتونی بگیری وکیل حرف مفت میزنه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام.من 4سال پیش با مرد 50ساله طلاق گرفته دارای دوفرزند با مهریه14سکه ازدواج کردم شوهرم مشکل باروری داره از منم بچه نمیخواد من چطور میتونم مهریه ام رو بگیرم الان حق طلاق بامن هست ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
تاثیر دفاعیه در توهین پیامکی متقابل
با درود و عرض ادب برای اتهامات خیانت در امانات ، افترا، توهین و تهدید و دسترسی به دادههای شخصی از من شکایت شد . رای اولیه صادر شد برائت و منع تعقیب. شاکیه که همسر موقتم بودند اعتراض کرد اتهام توهین پیامکی رو محرز تشخیص دادند: دفاعیات من: ارائه اسکرین شات از چتها و تهمت و توهین های ایشان به بنده! بافت و فضای چت پیامکی الوده به توهین از هر دو نفر ماست . اقرار به این که تماما در پاسخ به توهینهای ایشان بوده و در اثر خشم و آنی و بدون قصد قبلی اسکرین شات از پیامکهامون که به ایشان گفتم بخاطر الفاظ رکیکت اصن نمیخونم پیاماتو. و اسکرین شات ها دلالت داره بر سعی من برای اجتناب از درگیری لفظی و خشم و توهین. ضمنا خدمت ریاست محترم شعبه در دفاعیه عرض کردم که بخاطر فیلترینگ اینترنت منبع درآمد و شغلمو از دست دادم و اگر تشخیص برائت و بخشش ندادند جریمه نقدی رو تبدیل به محازات جایگزین کنند. ضمن اینکه شکایت متقابل از شاکی رو به نتیجه پرونده وابستگی دادم و اگر محکوم بشم شاکی میشم متقابلا و با اینکه شاکی من میدونه که خودشم توهین کرده اما میگه تو هم شکایت کن منم میرم دفاع از خودم!!! اینو تو دفاع نگفتم ولی مشخصه ایشون چون روابط و دوستی و اشنایانی نظامی سیاسی دارند قطعا فکر میکنند در نهایت من هم شاکی بشم برائت میگیرن!!! چون در موارد توهین متقابل شکایت و پیگیری در واقع فقط صرف وقت و هزینه الکی از خود و افزودن بار پروندههای بیمورد به دستگاه قضاست سپاسگزارم.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
14 سال سرکارم تو مغازه هنوزم همونجام رفتم اداره کار میگه فقط فیش واریزی دیگه هیچی قبول نیست مال 14 سال بایدقیدشو بزنی اداره کار همچین حرفی میزنه درحالی شاهد دارم دفتر فروش پول نقدی که بهم میداده این رسیدها همه دارم تو مغازه است باید چیکار کنم میگم وکیل گفته بهم اینا داشته باشید قبوله شاهد اینا دفتر فروش هرچی که ثابت میکنه تواونجایی همه قبوله میگه حرف وکیل ول کن فقط پرینت حقوقت
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام فرق درخواست دادن طلاق از طرف زن با درخواست دادن طلاق از طرف مرد چیست؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
برای آزمون وکالت محدودیت سنی تا 24 سال وجود داره درحال حاضر؟
با سلام.من دانشجوی حقوق ترم 5 هستم که دروس کارشناسیمو 7 ترمه قراره تموم کنم و متولد 83 هم هستم. میخواستم بدونم درحال حاضر قانونی مبنا بر محدودیت سنی وجود داره یعنی من بعد از اتمام درسم نمیتونم ازمون وکالتو شرکت کنم؟ و اینکه قانون تسهیل توی ازمون وکالت تا چه سالی قراره ادامه داشته باشه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
باسلام خدمت اساتید گرامی.اگر شخصی چک بابت ضمانت به فروشنده بدهد.و پشت چک رو چندین نفر امضا کرده باشند و بعد مدتی شخصی ک چک داده نتواند بدهی خود را بپردازد.تکلیف امضا کنندگان پشت چک چیست؟ آیا متقبل خسارت میشوند؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.