دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/21
دختر من 7سال و 7ماهش حضانتش بامنه
سلام . حضانت دخترم بامنه حضانت توی دفتر رسمی گرفته شده جوری که برای ازدواج هم نیازی به اجازه پدرندارد آیا اگه ازدواج کنم میتونه دخترمو ازم بگیره ممنون میشم جواب بدید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
باسلام من مورخه 1398/06/20یک قطعه زمین مزرعی باسندمالکیت یک سهم از 5سهم مشاعی به مساحت 1700متر مربع با وکالت بلاعزل فروختم وبعداز مدت 20 روز مجدد خریدار که ازمن خریده بود باوکالت بلاعزل واگذار کرده است.درزمین مزروعی تغییر کاربری دادند ویک ساختمان بدون مجوز ودیوارکشی انجام دادندومتراژ زمین رابه 2قسمت تقسیم کرده وفروختن. بعداز چندین سال اقدام به تنظیم سند ننمودند ومیگن وکالت بلاعزل دادین وماسند نمیزنیم.الان سند چندین سال است که بنام من است ووکالت بلاعزل بنام آنها وازیک طرف دهک بندی وغیره باعث شده مشکلاتی برام پیش بیاد.من چکار کنم اظهارنامه هم فرستادم توجهی نکردن.راه چاره چیه که سندبزنن.واگه بزنن کارسناس بیاد نه متراژ درست است.ایا راه چاره هستش وکالت ابطال کنم.یاانتقال به نامشان کنن.خواهشن راه چاره برام بگین.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
سلام توی خیابون فرعی پر رفت و امد که دو طرف هر دو طرف پیاده رو داره و پر از عابر پیاده اس این کوچه اینه بغل من خورد به عابری که در خیابون سمت راست به سمت جلو میرفت و من نگه نداشتم و قبل اون من بوق زدم دنبالم اومد که به من زدی من اصرار کردم بریم دکتر و تماس با پلیس گفت نه الان میتونه ازم شکایت کنه فقط شماره ماشینم رو داره گفت فقط خواستم بهت بگم حواست باشه خیلی اصرار کردم مکان پر از دوربین هست ولی جایی که من تونستم پارک کنم خیلی از محل حادثه دور بود
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
سلام مبلغ 400میلیون سفته ازخواهرم دارم که متاسفانه ایشان فوت شدن وقتی به پسر ایشان مراجعه کردم،بدهی را انکار کردن خواهرم یک واحد مسکونی در مسکن مهر بنام خودش دارد چگونه میتوانم طلبم را وصول کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
با سلام و خسته نباشید من میخواهم موتور بخرم موتور پلاک قدیم است و دارای کارت موتور و سند میباشد من اگر این موتور را بخرم پلیس میگیره؟ اگه بگیره آزاد میشه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
باسلام .من مدتی پیش تصادف کردم با یک خانم ک در خیابان خط ممتد بود دور زدم خانوم سرعت زیادی داشت تعد مالی من صدتومن بود ک خانوم بعد از این کدمن رد کرد کوبید به درخت واز پشت به یک خودروی دیگر زد حالا براخانوم 70تومن بیمه زد ویرا پراید ک خانوم بهش در آخر زد 20تومن حالا خانوم تامین دلیل زده
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
با سلام ماشین بنده با 1000 لیتر بنزین توقیف شده وجریمه سنگین ازطرف قاضی به مبلغ زیاد وضع شده حالا بنده توان پرداخت این جریمه را ندارم ایا راهی وجود دارد که من اعراض بزنم تا جریمه کم بشه و ماشینم از توقیفی برون بیاد
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام من متولد ایرانم ولی افغانستانیم الان 21 سالمه من و مادرم برگه سر شماری داشتیم ک الان باطل شده ولی پدرم پاس اقامتی داره آیا میشه برای ماهم مدرکی بگیره تا ماهم زیر سرپرستی پدرم بریم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام موتور من دندونه ی عدد سه اش رنگش پاک شده و تبدیل به دو شده موتور به این دلیل توقیف شده آیا ممکنه وکیل مجازات یک تا شیش ماه زندان به ما نده و فقط با مجازات نقدی کارمون تموم بشه ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
با سلام.من به اسم خودم برا همسرم وام گرفتم و خواهر و پدرم ضامن من هستند.پول رو همسرم طلا خرید وپول رو به حساب طلافروش من زدم.حالا به مشکل برخوردیم و همسرم قسطهارو پرداخت نمیکنه.آیا راهحلی برای حل این مشکل هست؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام وقت بخیر .من قصد خرید زمین های واگذاری توسط مسکن و شهر سازی دارم از دست شخص تحویل گیرنده .الان برام سوال هست که این خرید فروش ها قانونی هست ؟باید بعد از خرید به دولت پول بدم بسازه یا خودم باید بسازم ؟چطور باید متوجه بشم که مسکن ملی هست اون زمین یا مسکن مهر .چطور باید اسنادشو بررسی کنم یا به نام بزنم ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
بخاطر یک گفتگوی اشتباهی در رابطه با جریانات اخیر بهم 17 ماه حبس تعزیری دادن و میخوام تسلیم به رای بدم؟ 1/4 کم میشه ازش؟ و ممکنه بعد کم شدن درخواست پابند بدم و قبول کنن؟ چون درجه 6 محسوب میشه حکمم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام داداشم یه دوست داشته که باهم مینشستن مواد مصرف میکردن دوستش بهش میگه تا با گوشیت کارت بلو بگیریم 500تومن جایزه میده اینم گوشی رو بهش میده ازش عکس میگیره و ثبت نام میکنه با گوشی حالا فهمیده تا چندین کارت ازطریق همین گوشی صادر کرده به نام داداشم الان رو همون کارت رفته وام گرفت به نام داداشم ضامن رو هم خوده داداشم کرده از طریق دو بانک وام مختلف کرده ممنون میشم راهنمایی کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
من زندانی به صورت زندان باز درعین حال تصادف کردم ومقصر بودم بیمه تکمیل نبود مقدار کمی پرداخت و200ملیون خودم دادم من 12سال و5ماهه دارم حبس میکشم ودستم خالی بود طرف شکایت کرد وزندان منو به داخل بند فرستاد بعداز 3ماه بایک فیش کارمندی 5روز مرخصی داد ومن باغ دارم در این 3ماه خسارت زیادی به باغ رسید ومن غیبت کردم اما پول شاکی دادم ورضایت وگرفتم وپرونده بسته شد الان دادا حساب ضامن رامسدود کرده درحالی که رضایت گرفتم وبرای پرونده قبلی خودم سند خونه رابازداشت کردم ایا راهی هست که من فعلا نمی خوام برگردم تا پاییز
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
من پدر فرزند معلول ذهنی هستم که 40سال دارد آیا من بدلیل کهولت سن میتوانم قیومیتش را به دیگر فرزندم واگذار نمایم درضمن الان حدود 38سال است که مادرش طلاق گرفته و خبری ازش نداریم.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام ماشین من در تاریخ 1403/9/21 به پارکینگ توقیفی پلیس منتقل شده وامروز1405/2/20رفتم دنبال ترخیص و نامه آزادیش رو گرفتم وبرای مدت 15 ماه برای من اس ام اس اومده هزینه پارکینگ و جرثقیل12/300/000هزار تومان شده که خیلی مبلغ زیادی هست راهی وجود داره بتونم تخفیف بگیرم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام سال1401 مبلغ 150 میلیون به یکی قرض دادم دادگاه شکایت کردم دادگاه واسش قسطی کردن10 میلیون پول رو پرداخت کرد؛ دیگه بقیه ش رو پرداخت نکرد؛ الان توو این چندسال گوشیش خاموشه متواری هستش رد و نشونی ازش ندارم حتی حسابهای بانکی شو بستم.لطفا راهنمایی بفرمایید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام. بنده یه اپارتمان خریدم و در ازای خرید اپارتمان یه قطعه زمین و مقداری پول پرداخت کردم. ولی املاکی برای اینکه کمیسیون بیشتری دریافت کند دوتا قولنامه نوشت یک عدد برای زمین و یک عدد برای اپارتمان.. و در داخل قولنامه اپارتمان تو یه خط توضیح داده که این معامله یه پیوست دارد (قولنامه زمین). حالا من قولنامه زمین را ندارم. البته اپارتمان را تحویل گرفتم ولی ایا فروشنده میتونه ادعا کنه که من زمین را بهش بخشیدم و عملا از من اخاذی کنه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
کجا و چگونه باید از موسسات آموزشی غیر مجاز تحت چه عنوانی شکایت کرد
در یک موسسه آموزشی کنکور قرارارداد تحصیلی برای پسرم با مبلغ کلان نوشتم . متاسفانه در طو تحصیل به هیچ تعهدی پایبند نبودن ومشکلات اساسی و فراوان..... به اموزش پرورش مراجعه کردم متاسفانه موسسه غیر مجاز بود . و با اینکه دو سال اومدم رفتم اموزش پرورش هیچ اقدمی نکرد . با توجه به غیر مجاز بودن و دریافت شهریه کلان می تونم چه شکایتی بکنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
باعرض سلام و خسته نباشید اینجانب مالک هستم در آپارتمان اقدام ب خرید پمپ کردیم یکی از ساکنین هر موقع ک هست پمپ را زیاد و وقتی خانه نیستن پمپ آب را کم میکند اینجانب طبقه چهارم هستم و کم و زیاد شدن آب خیلی تاثیر داره چندین بار ب ایشان تذکر دادیم ولی انکار میکند و میگوید مدرک بیار ثابت کن آیا میتوانم در محل پمپ آب دوربین مخفی بزارم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام با یه آقا دوست بودم واسم پول میزد میگفت مشکلت رو حل کن بعد از جدایی برداشت عکس منو استوری کرد عکس منو پخش کرد الان میگه پولمو بده با یه شماره شخصی بهم زنگ زدن ستوان هستم از فتا داره تهدیدم میکنه میتونم منم ازش شکایت کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام ما در روستا زندگی میکنیم به خاطر طرح هادی ما شش متر عقب نشینی کردیم تا خیابان بشه 12 متر ولی الان یکی اومده و این خیابان که قرار بود 12 متر عرض داشته باشد را با ساخت ساختمان بن بست کرده ایا الان میتوانیم شش متر عقب نشینی را دوباره بسازیم چون دیگه خیابان نمیشه دیگه الان بن بست هستش
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام من با سند از بانک وام گرفتن و نتونستم قسط پرداخت کنم الان گذاشتن مزایده ،بعد از برگزاری مزایده مبلغ بدهی جور کنم و پرداخت کنم امکان برگرداندن ملک به خودم هست و چقدر فرصت دارم؟؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام همسر من چندسال ضایعاتی داره.خرید فلزات.چند روز پیش اون منطقه رو اومدن برا گشتن..نزدیک 1 تن بار با جرم اینکه دزدی هستند ازش گرفتند.(کابل الومینیوم،ظروف مسی،شیرالات که بعضیاشون نو بوده) اداره برق مدعی شده کابلاش مال ادارست (کابل های خورده ای بدون مارک) همسر من خورده خر نیست و مقدارای زیادی ضایعات میخره و بین بارهاش خب گاهی اوقات نو هستند.ولی کلا هیچ چیزی از دزدی بودن بارهاش اطلاعی نداشته و الان با وثیقه ازاد..چیکار باید بکنه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام یه خونه ویلایی با اتباع معامله کردم کلا 20 میلون گرفتم قولنامه کردم هنوز پول نداده و خونه گرون شده بخوام فسخ کنم میتونه خسارت بگیره؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سال 99 یا 400 دقیق یادم نیست به خاطر شرطبندی حسابم مسدود شد پروسه دادگاه حدود چهارسال طول کشید و با جریمه و دادن تعهد حکم صادرواجرا شد الان برای باز کردن حسابم باید چیکارکنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام با پلاک ماشین من سال 1402 دزدی شد بعد رفتم دیدن ماشین نقرهای بوده وماشین من سفید بعد پلاک منو دزدیده شد رفتم تعویض پلاک جدید گرفتم الان دو بار برام پيام اومده سرقت با پلاک تقلبی الان من باید چی کار کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
با سلام همسر بنده بعد 10 سال زندگی مشترک خونه و بچه ها رو ول کرد رفت الان تقاضای طلاهایی که خودم خریدم و فاکتور ب اسمشون بود رو کرده فاکتور هم نداره طلاهارو تو این 10 سال زندگی مشترک فروختیم خودشم میدونه فروختیم ولی الان به دروغ میگه 75 گرم طلا داشتم و هیچیم نفروختیم ولی خداسرشاهده 75 گرم نبوده و طلاهارو هم تو این 10 سال فروختیم. فاکتور نداره ولی پدرش و عموش رو اورده برای شهادت فقط. بخدا میخوان شهادت دروغ بخورن و به دروغ قسم بخورن. بنظرتون دادگاه چه رای صادر میکنه؟؟؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام.. ملک قولنامه ای رو خریدم.. مبلغ 300 تومن بیعانه دادم و برای بقیه مبلغ یه چک یک ماهه دادم.. از املاکی درخواست کد رهگیری کردم گفت بعد وصول چک بهت میدم.. ایا این حرف درسته؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
شکایت کردن شواهد بردم نامه پزشکی زدم رو پرونده وحکم جلب طرف گرفتم ولی سند زدند رای بعد چند روز دیه یا زندان صادر میشه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.