با سلام و احترام ؛؛؛ شکایت از کارفرما بابت بیمه زمانی صورت میگیرد که کارفرما بیمه کارگر را رد نکرده باشد. از زمانی که یک کارمند در یک محلی آغاز به فعالیت میکند ، کارفرما موظف است تا پایان هر ماه بیمه آن شخص را رد نماید. هر فردی که به هر عنوانی باب انجام کاری مزد دریافت میکند ، مشمول قانون تامین اجتماعی است. پس باید برای آن بیمه صادر گردد حتی اگر این زمان انجام کار کوتاه باشد. نکته ای که وجود دارد این است که طبق قانون کارگران خود به خود بیمه هستند و در واقع این وظیفه کارفرماست که حق بیمه را بپردازد نه اینکه بخواهد کارگر را بیمه کند مطابق ماده 148 قانون کار و بند الف ماده 4 قانون تأمین اجتماعی کارفرما موظف است کارگر را بیمه نماید قانون کار این تکلیف را بر عهده کارفرما قرار داده است تا کارگر خود را نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه نماید در نتیجه این تکلیف است و کارفرما حتی در صورت رضایت کارگر نیز، مکلف است شما را بیمه می نمود و برای شکایت از کارفرما بابت بیمه ای که فرمودید واریز ننموده ابتدا باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایید تا با ارائه کارت ملی خود ، احراز هویت کنید. بعد از آن یک نام کاربری و رمز به شما داده میشود که به وسیله آن میتوانید وارد سامانه وزارت کار شوید و اقدامات لازم را انجام دهید.