دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/20
سلام من برای گواهینامه ثبت نام کردم اما مشکل بینایی داشتم گفتن برم کمیسیون پزشکی و ثبت سیستم شده . آیا راهی وجود داره از سیستم حذف بشه یا کمیسیون پزشکی نرم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
اعتراض به رای قطعی دادگاه تجدیدنظر
سلام زمینی داشتم با سبق تصرف په کنی سال 98یا 99 شخصی روی جای په من فونداسیون ریخت و زمین را فروخت اواخر سال1401متوجه شدم روی زمین ساخت و ساز میشود و همسایه پلاک من را اشتباه می سازد ، تذکر دادم سودی نکرد و من دعوی رفع تصرف عدوانی حقوقی کردم ، مالکیت من روی زمین محرز شد اما چون زمین سند ندارد باید همان دعوی رفع تصرف عدوانی حقوقی را پیگیری میکردم رای بدوی به نفع من داده شد ، وای در دادگاه تجدیدنظر فقط به استناد اظهارات شهود من و با عنوان محرز نشده سبق تصرف و بدون توجه به عکسهای ماهوارهای رای قطعی به ضرر من داد میتوانم از ماده 477 استفاده کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
با سلام من یه حواله فروختم بدون مبایه نامه و قراداد دستی هیچ مبلغی تو هیچ قراردادی لحاظ نشده و اینکه بهذصورت پیش فروش بوده یه اقرارنامه تنظیم کردیم و یه وکالت.دادم برای کارهای اداری از این سو ک طرف راهش دور بود من لطف کردم کمکشون کردم و کارهارو پیگیری کردم ولی طرف مقابل این رو وظیفه من دونست و کلی بابت اینکه دیگه نخواستم پیگیری کنم به بنده کرد حالا رفتم پرسیدم میگن وزارت سمت و شورای رقابت و بندو مفاد و شرط ثبت نام ممنوع بودن خریدو وفروش و انقال به سخص ثالث بنده میخوام بدونم آیا میشه برای بطلان این قرارداد اقدام کرد یا نه چون روی یه حواله ای که فروشش غیر قانونی اعلام شده ما قرارداد بستیم.ممنونم از لطف شما
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
با سلام. من استخدام یک شرکت پیمانکاری بودم و در پروژه ای مشغول بودم که قرارداد سه عاملی شامل پیمانکار و نظارت و کارفرما بود. که هر کدوم یک شرکت جدا بودن. حالا نظارت گفته که این آقا دیگه نیاد و من هم بعد از یک ماه و نیم از گذشت قرارداد کتبی و تمدید ضمنی قرارداد اخراج شدم. میخواستم بپرسم برای شکایت اداره کار این دلیل موجه برای اخراج من از شرکت برای پیمانکاری که براش کار میکردم به حساب میاد یا نه؟ و میتونم بازگشت به کار بگیرم یا نه؟ ممنون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
من در ابان ماه پیش خرید کردم و وصول چک ها به شرط پیشرفت کار است که در قرارداد قید شده و الان به علت گرانی مصالح فروشنده دبه میکنه لطفا راهنمایی کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام وقتتون بخیر از طریق اگهی من رفتم کلینیک کار کنم به عنوان اپراتور لیزر و توی اگهی نوشته بود که توی دوران اموزش حقوق نمیدن اما منکه رفتم سفته خواستن بعداز اموزش گفتن یا هزینه ی اموزشو باید بدم یا قرارداد امضا کنم قراردادو امضا کردم اما اون قرارداد فقط تعهداته منه و یکی از بنداش اینه که اگه یکسال کمتر کار کنم حقوق یکماهمو نمیده و بسیار کارو سخت کردن 12ساعت بدون استراحت و توی اگهی نوشته بود 9صبح تا 9شب اما بعدش گفتن که باید 8:45 سرکار باشم و از ساعت 9به اونورم بمونم اضافه کار تعلق نمیگیره چون مشکل از سرعت منه دستام دچار اسیب شدن یکماه کارکردم و گفتم دنبال نیرو باشن و نیرو رو جایگزین کردن اومدم بیرون الان حقوقمو نمیده میگه بهت اموزش دادیم درحالی که نه مدرکی به من دادن در رابطه با اموزش نه خیلی حرفه ای بهم اموزش دادن من هیچ اسیبی به کارش نزدم میخوام شکایت کنم حق با منه یا کارفرما؟ تحقیق کردم گفتن وزارت کار بندای قراردادو میتونه بی اعتبار کنه ممنون میشم از راهنماییتون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام. بنده یک سال پیش با یک از مسافرام که ساکن کویت در شهر مشهد اومده بود بعد ایشان براش اتفاق افتاد و مشکلش جوری بود که اگه خودشو معرفی میکرد گیر میافتاد بعد شما بجای من خودتو معرفی کن و این مشکل حل کن و از یک میلیارد تا ده میلیارد من حاضرم بدم فقط سالم به کشورم برگردم خلاصه این کار کردم و رفت کشورش وخواست کلا هیچ کاری نکنه تا بهش گفتم شاکی میشیم روز بعد سه تا انتقال وجه به مبلغ 527 میلیون تومان فرستاد و گفت الباقیش برات میفرسم خلاصه الان بعد یک سال وکیل گرفته و برایمون احضاریه کلاهبرداری اومده میشه راهنمایمون کنید.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
با معرفی نامه پزشک رفتم mri دادم و دکتر گفت مهره های 4و 5 5و6 تشدید دیسک داشتی که باعث بی حسی انگشت های کوچک جفت دستام شده . به نظرتون دیه تشدید دیسک و بی حسی انگشت هام رو پزشکی قانونی لحاظ میکنه ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام بنده به عنوان کارشناس فروش مشغول به کار بوده ام حال چند فاکتور فروخته شده توسط بنده به مشتری طبق شرایط اعلامی شرکت نبوده است و ذیل فاکتور بنده شرایط اعلامی شرکت را نوشته و شفاها با مشتری شرایط بلند مدت تری را بسته ام و حال کارفرما ادعای فریب نسبت به بنده را دارد ایا جنبه کیفری برای بنده دارد؟ هیچ شرایط فروشی در قرارداد نیست و مشتری هم معتبر و طلب خود را قبول دارد یعنی مبلغ بدهی مشتری سوخت نخواهد شد .
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام زمین خریدم داخل روستا ساختم رفتم برای سند میگن تو مسیر سیلاب یا آبخیزداری داریه حالا امکان داره بیان تخریب کنن یا نه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
باسلام و خسته نباشید. موضوع کارشناسی یک مبایعه نامه توسط کارشناس اولی که قاضی محترم قرار کارشناسی از تمام اعضای زیر قولنامه درصورت حضور استکتاب ودرصورت عدم حضور مدارک مسلم الصدور تدبیق شود کارشناس اولی بدون هیچ مدارک مسلم الصدور نظریه داده بر علیه بنده اعتراض زدم به سه نفره که اعضای سه نفره بدون اینکه از مدارک مدیر بنگاه وسه شهود باز نظریه علیه بنده داده فقط استکتاب از من وفروشنده گرفتن و5مدرک قانونی نمونه امضا فروشنده تقدیم کارشناس محترم کردم که هیچ اشاره ای نکرده واز فروشنده اقرار گرفته که من فقط یک امضا دارم درصورتی که 5 نمونه امضا متغیر بنده تحویل کارشناس دادن هیچ مدرکی نه نام برده نه ضمیمه پرونده کرده
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام وقت بخیر. خدمت بزرگوارن. فرزندم 11سالشه اوایل اردیبهشت 1405توی خیابان سعدی بین سعدی 20تا16ماشین از پشت سر زده و بچه سرش به شیشه خورده و بیهوش شد وباامبلانس 115به بیمارستان منتقل شد و پس از 2 ساعت کم کم بهوش آمد و عکس و ستی اسکن گرفته شد مشخص شد که لخطه خون توسرش هست که بردیم متخصص که باز هم عکس و ستی اسکن گرفت گفت لخته خون توسرش هست که با دوره درمان بگذره و دارو استفاده کنه و مجدد مراجعه کنید عکس و ستی اسکن گرفته شود تا ببینه وضعیتش چطوره ودیشب ساعت 7شب ارکلانتری 15زاهدان تماس گرفتند که بیا کلانتری و من رفتم که یه برگه جلوی من گذاشت و گفت امضا کنید من خوندم که متوجه شدم نوشته بچه مقصر حساب شده درصورتی که هیچ ماموری سر سحنه نبوده و راننده سحنه را بهم زده و ماشینو خودش برده کلانتری نه کروکی محل حادثه و نه صورت جلسه کردن و الان همش زنگ میزنن که بیا کلانتری رضایت بده و از شما راهنمایی خواستم. ممنونم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سمت قائم مقام خاص در مبایعه نامه
سلام. ملکی مبایعه تنظیم شده متمم مبایعه نامه خریدار از فروشنده خواسته ملک را در دفترخانه به نام ثالث منتقل کند و متمم توسط خریدار و فروشنده امضا شده و فروشنده در دفترخانه مستقیما به نام ثالث انتقال داده قائم مقام خریدار چه کسی است خریدار یا شخص ثالث تشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام دیروز واسه من یه ابلاغیه اومد رفتم تو سامانه باز کردم دیدم برام حکم اجرا کردن رفتم داخل سامانه ثنا دیدم با این شماره پرونده اصلا ابلاغیه ای برام نیومده مگه میشه نه برام ابلاغ بیاد و نه منو بخوان یهو حکم صادر بشه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام وقت بخیر بنده 19ماه خدمت کردم و بعد از جنگ دوازده روزه دچار بیماری کولیت اسراتیو شدم و این بیماری منشأ از استرس هست و15روز بیمارستان بستری بودم والان معاف شدم آیا میتونم جانبازی بگیرم پرونده پزشکی هم کامل دارم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
باسلام مایه خانواده 3نفره هستیم که برادرم 20ساله هروئین میکشه هرروز پول مواد میخواد نمیدونیم چکار کنیم هرروز تهدید به مرگ هرروز اعصاب خوردی روزی5میلیون پول میخود از کجا بدیم هی میگه برید قرض بگیرید برید وام بگیرید همش پیامک هم مزاحمت تلفنی روانیمون کرده تورو قرآن راه خلاصی ازشو بگید ؟ اصلا راهی داره ؟ ما دوتا زن هستیم نمیخواییم با یه معتاد آشغال زندگی کنیم امروز فردائه که مامانم تنها دارییم تو زندگیمو سکته بده
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
اگردر وکالت اجاره قید اعمال ماده 35 بطور کلی درج شده باشد. وکیل با مستاجردر شورای حل اختلاف صلح کند که سه ماه مستاجر بماند .و الان که دو سال مستاجر رفته موکل میتواند بابت صلح و خسارت احتمالی شکایت کند.در حالی که موکلین از صلح خبر داشتن.ولی اکنون ادعای بی اطلاعی میکنن.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
1405/2/20
سلام.و وقت بخیر. برای من یک ابلاغیه اومده نوشته پیگیری شکایت مطروحه ، استماع گواهی گواهان.....دعوی(اسم من) به طرفیت (این طرف مقابل) حالا از من شکایت شده؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
اجاره بهای ماهانه مغازه سرقفلی
سلام.موقع خرید مغازه به صورت سرقفلی در قرارداد نوشته شده ماهانه 1000تومان به صاحب ملک داده شود.اعلان چقدر میتواند افزایش داده شود.سال 84 خریدم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
امروز صبح این پیام واسم اومد نمیدونم چیه و چیکار باید کنم مشتری گرامی؛ حساب شماره .... به علت دستورمراجع قانونی طی نامه شماره ....مسدود گردید.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام وقت بخیر خدمت بزرگوارن. خانم بنده به علت اینکه فقط یک بار یک تو گوشی یا همون چک بهش زدم رفته درخواست منزل مستقل کرده آیا با درخواستش موافقت میشه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
با سلام اینجانب مدارک ملک شامل قولنامه وکارت ملی و...را دادم به کافی نتی که دراداره ثبت ناحیه 5 هست و بعد از پرداخت هزینه ها پیام آمده که مدارک شما تایید شده وبه اداره ثبت رفتم شماره پرونده رادادم درسیستم گفتند که نقشه ملک اشتباه بارگذاری شده کافی نت هم اکسل وسیستم پشتیبانش را بررسی کرد وگفت همه چیز درست بارگذاری شده الان اداره ثبت فرمی چاپی بامتن انصراف شخصی از ادامه پرونده وابطال پرونده را داده که امضا کنم بدون هیچ توضیحی را جع به ماهیت اشتباه فقط میگن پرونده باید باطل شود واین ابطال هم طبق همین متن چاپی به درخواست شما باشد الان بنده کلا اعتمادم را نسبت به این اداره که باید امین ارباب رجوع باشد از دست دادم ومی ترسم که اگر این متن چاپی را امضا کنم علیه اثبات مالکیتم استفاده کنند یا ملک بنده را به نام ثالثی سند صادر کنند لطفا راه قانونی مشخص ومحکم و روشنی برایم بفرمایید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
شماره ابلاغيه: *** شماره پرونده: *** صادر كننده: شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامي شهرستان ساري تاريخ صدور: ١٢٠٥/٥٢/٢٥ موضوع ابلاغيه: ابلاغ اخطاريه/احضاريه حضور در جلسه رسيدگي براي شخص ذي سمت ومرتبطين متن ابلاغيه: تاريخ حضور: ١٢٠٥/٥٣/٢٩ ساعت حضور : *** در خصوص شكايت عليه شما مبني بر تبليغ عليه نظام جمهوري اسلامي در وقت مقرر فوق جهت رسيدكي دراين شعبه حاضر شويد. ضمنا به پيوست كيفرخواست (مكانيزه) ارسال مي كَردد. ساير اطلاعات: تاريخ حضور :١٢:٠٠-١٢٠٥/٥٢/٢٩ علت حضور : رسيدگي زمان درج در سامانه: ١٢:٢٩-١٤٠٥/٥٢/٢٥ زمان اولين مشاهده: ١٨:١٨-١٢٠٥/٥٢/٢٥ این برام اومد امروز پنج ماه شده باز افتاد دوما دیگه بنظرتون حکم چی میدن امکان داره جریمه باشه ؟!
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام من یک شکایت داشتم با دو نفر شاکی که از دادگاه کیفری به دادگاه انقلاب ارجاع داده شده به جرم دخالت در امر پزشکی و توهین به اشخاص عادی الان رضایت یکی رو گرفتم ولی پرسیدم گفتن این جنبه عمومی داره این شکایت دادگاه انقلاب الان بنظرتون حکم چی میده قاضی و جرمش چیه اگه ثابت بشه و میشه اعتراض بزنم و فک کنم تو پرونده زده متعدد قاضی اینجور چیزی ممنونم اگه راهنمایی کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
سلام من همسرم به بهانه وام ازدواج طلاق گرفته راه حل چیه؟ چطور میتونم برگردونمش؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
با سلام، میخواستم بدانم که در دوره ی اموزشی اختصاصی ارتش، می توان رسته خود را تغییر داد؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
رد شدن استخدام درجه داری نیروی انتظامی
سلام وقت بخیر خدا قوت. بنده در سال 98در حین خدمت بودم که یک متهم از دستم شاکی شد و به دادسرا نظام رفتم و به دلیل نداشتن وثیقه بنده را بازداشت موقت دادن زندان و از بنده انگشت نگاری کردن و بعد از دادن وثیقه در روز بعد بنده از زندان آزاد شدم و برای ابلاغیه بعدی دادگاه رفتم ور در آنجا تبرئه شدم خواستم برای بدونم دوباره برای درجه داری ثبت نام کنم در استعلامات خودم به مشکل نمیخورم. چون در همون حال خدمت بنده ثبت نام کرده بودم مصاحبه اولیه و معاینات پزشکی انجام داده بودم و برای مصاحبه بار دوم رفتم گفتن پرونده رفته کمسیون خبرت میدیم بعد از چند وقت تماس گرفتن گفتن برای نیروی انتظامی نمیتونی ثبت نام کنی فقط برای ارتش و سپاه .و الان میخوام دوباره اقدام کنم آیا با این شرایط قبل میتونم ثبت نام کنم به مشکل بر نمیخورم .و الان هم فاقد سوپیشنه هستم .الان دیگه شیش سال گذشته آیا در استعلامات حفاظتی بالا میاد یا خیر . ممنون میشم راهنمایی دقیق کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
درکنار منزل ما شخصی یک قطعه ی 50 متری زمین خریده است وقصددارد آنرا تبدیل به پارکینگ تراکتور کند. آیا ازلحاظ قانونی اجازه آنرادارد؟ درضمن منزل خوداو درجای دیگر است وتنها پارکینگ تراکتور را درکنار منزل ما می خواهد بسازد.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/20
خارج از محدوده بخشی از ملک 466 متر هست
با سلام درود ممنون میشم راهنمایی کنید بنده یک قطعه زمین در متراژ 466 میباشد ولی زمین از قسط بطول در دو قسط داخل نقشه بنیاد تقسیم شده که بخشی کاربری مسکونی درج شده به متراژ12/ 253 متر و مابقی 213/25قیدشده خارج از محدوده لازم بذکر هست که دو دیوار یک متر ارتفاع از قبل بود تکلیف چی هست بنده میتوانم از کل ملک استفاده کنم دیوار ها هم بلند بکشم و اون قسمت خارج از محدوده بعنوان حیاط استفاده کنم ایا کسی میتواند ادعای کنه چه جهاد و منابع طبیعی یا بنیاد
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.