دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/22
سلام من موتورم رو بغل ماشینم ک جای پارکینگ خودم بوده گذاشتم بعد چند ساعت دیدم با اینکه فرمون موتور قفل بوده نماینده ساختمون موتورمو حرکت داده و چسبونده بین دو تا ماشین ک ب سختی دراوردم دوربین ها هم ضبط کردن امکان شکایت هست؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام زمانی که طلا گرم چهارصدهزار تومان بود یه نفر آشنا همسر مو خیلی هارو گول زد ماشین میدن چی رهبری حتی جعل اسناد کردن الان طلاها بود نزدیک دو میلیارد میشد هر دفعه فشار میآوردیم جعل اسناد میکردن حتی عکس خانومم زده ماشین فلان آخر معلوم شد باندن شکایت اینجا دادگاه به هیچ جا کسی نرسید یه بنده خدایی اطلاعات سپاه فکر کنم شکایت کرده بود گرفتنشون ولی الان با سند ازادن
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام برادر من برای امورنفقه و مهریه به وکیلی برای وکالت مراجعه کرده مبلغی هم پرداخت نموده و توافقی صورت گرفته در سامانه عدلیران مراجعه کردم وکالتنامه و اسم وکیل نبود برای لایحه و دادخواست هم برای امضا باید خودش میرفت و کد تایید برای ورود به سامانه ثنا برای وکیل ارسال میکرد وقتی اعتراض کردم وکیل اظهار داشت ما برای دادخواست و ...وکالت ثبت نمیکنیم بخاطر اینکه بعدا اعتراض موکل نسبت به آن نباشد ولی برای حضور در دادگاه بجای موکل چند روز قبل جلسه وکالت را ثبت میکنیم این مسئله درسته مشکلی نیست .ممنون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
من یک باب اپارتمان به تازگی خریدم،مشکل اینه که بین کسی که صاحب امتیازه،و کسی که امتیازه خریده،مبایعه نامه ای وجود نداره،ی وکالت بالاعزل است که درسال 87تنظیم شده.خرید بعد با مبایعه نامه و وکالت بعداز ساخت شدن اپارتمان به شخص دیگری فروخته،و من هم اپارتمانو از همین شخص جدید بامبایعه نامه و وکالت بلاعزل خریدم، نفر اولی که با وکالت بلاعزل امتیازه خونه رو فروخته فوت کنه؟تکلیف من چی میشه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
چند سال پیش طلا بود گرم 400 هزار تومان یک آشنا به همه نشون میداد هی میگفتم دارن ماشین میدن مزایده قیمت خوب تازه از طرف بیت رهبریه ماشین های مصادره ای به کسایی که ندارن میدن ما اول آشنا گفتیم بگیم این خانومم گول خورد البته خیلی ها هروقت فشار میآورد همسرم طلا فروختم شکایت میکنم یه اسنادی جعل میکردن تا حتی رسید به جعل سند ماشین فقط تو گوشی میفرستاد اون یکی هی چند وقت دیگه تحویل میدن عکس ماشین هر روز میفرستاد یه دفعه مشخص شد یه بانده کلاهبرداریه چیکار کنیم خانومم از جایی که هستیم شکایت کرد بعد رفتیم خود استان خیلیا خسته شدن تا یه نفر شکایت اطلاعات سپاه کرده بود خبر اومد گرفتن شون الان با سند ازادن چیکار کنیم به جایی میرسیم بعد پول به نرخ کی چطور حساب میشه الان طلا داشت یه ماشین راحت نو میخرید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام وقتی برای افشای سر نیاز به شاهد داریم ولی شاهد امتناع میکنه و دادگاه برای شهادت نمیاد چیکار کنیم افشای هویت یا اعاده حیثیت هستش شکایتم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
با سلام زوج هستم همسرم من را از آپارتمانی که 3دانگ و 3دانگ هست بیرون کرد و خودش و دو فرزندم که 13 سال دارند آنجا زندگی میکنند و من در منزل پدر هستم نزدیک دو ماه است و من قبلا در زندگی مشترک در محضر حق طلاق بلاعزل و حضانت بچه ها را بهش دادم و بابت مهریه قید گردیدکه میدهم . و 4 سال است که تمکین نکرده . من برای گرفتن 3 دونگ خود چه کاری باید انجام دهم آیا به عنوان مهریه می تواند 3 دانگ من را بگیرد و در حال حاظر اخراج شدم و بیکارم و پول شارژ ساختمان و مدرسه و کلاس بچه ها را طلب میکند .
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
وقتتون بخير من يه زميني خريدم حدود ٨٥٠٠ متر بر جاده اصلي ، سمت چپ زمين دامداري هست و سمت راست زمين راه عمومي باغات است حدود ٤ متر ،،بغل راه مرغداري است من بعداز خريد زمين كه داراي سند مادر بود با قانون تايين تكليف سند تك برگ گرفتم كلي هم استعلام كردن جهاد ،راه،شهرسازي،منابع طبيعي تا سند رو تك برگ گرفتم حال همسايه ها ميگن راه اينجا ٦ متر بوده صاحب قبلي زمين هنگام شخم زدن راه رو خورده اونايي كه ملك رو به من فروختن هم ميگن مرغداري راه رو خورده تو سند ما زمين اينقدره سوال من اينه الان من كه سند رو تك برگ كردم كلي كارشناس نگاه كردن به نقشه تا يه من سند دادن مشكلي بود كه سند نميدادن به راه گير ميدادن اگه من يو تي ام رو از راه ميزدم ؟ رفتم جهاد اونجا هم نگاه كردن گفتن راه بين باغات (مال رو ) همونقدر ميشه الان من چيكار كنم يه جواب محكم مي خوام خيالم راحت بشه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام از بانک نزدیک مغازه بابت خرید جنس پول ریخته شد به حساب شوهرم ولی زیاد ریختن و شوهرم اونو خرج کرده بود بدون اطلاع چون منتظر یه طلب بودیم و پیامک نیومده بود فکر کرده بود اون طلب رو ریختن نگو بانک اشتباهی ریخته بعدا پول رو کلا به بانک بر گردوندیم ولی رئیس بانک به همه بازاریا رفته فاش کرده و آبرو ی ما رو برده میخوایم شکایت کنیم هیچ کس شاهد نمیشه چجوری ثابت کنیم ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
1405/2/22
با سلام سال 1400 ماشینم رو تخریب کردن کارشناس دادگستری 50 میلیون تومان خسارت تعیین کرده سال 1405 پرونده به مرحله اجرایی رسیده میخواستم بدونم میتونم خسارت رو به نرخ روز بگیرم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
الان چند ماهه رفته نه شکایتی نه چیزی یه بچه داریم پیشمه نمیره دوست داره بگرده بهانه آورده خونشون که این معتاده خب ما یازده ساله زندگی میکنیم من تو مشکلات بودم خودشم میفهمید قرص میخوردم رفتم شیراز دکتر فقط قرص اعصاب داده آلپرازولام که اونم نشده برم که جایگزینش کنه الان من از خونم رفته وسایل برده میتونم شکایت کنم من بخاطر دخترم هشت ساله میگم میاد نمیدونم تو گوشش خوندن الکی رفت چیکار کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام یک واحد آپارتمان خریداری کردم سند عادی طبقه سوم هستش که به صورت غیر مجاز ساخته شده در توضیحات مبایعهنامه من به درخواست فروشنده نوشته شد کشف الفساد حقیقی به عهده فروشنده میباشد حقوقی به عهده خریدار میباشد از جمله امکان دولتی و شهرداری به عهده خریدار می باشد مورد معامله با وضع موجود به رویت و کارشناسی کامل خریدار رسید میخواستم ببینم این جمله ها چی هستن و اینکه میشه قرار داد رو فسخ کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
با سلام دختر من 6سال دارد و به دلیل اختلافات با خانواده همسرم بنده با خانواده پدری خودم زندگی میکنم و از همسرم جدا نشدم اما اختلافات کاملا حل نشده ،من برای ثبت نام دخترم به مشکلی بر نمیخورم ؟ به همسرمم اطلاع دادم که هر زمان نیاز به مدارک بود،مثل شناسنامه و کارت ملی در اختیار من بزارن و قبول کردن ،سوالی دیگه ای داشتم بعضی از مدارس برگه حضانت میخوان این برگه برای زوج هایی است که جدا شدن ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
با سلام چند ماه قبل به درمانگاه دندانپزشکی مراجعه کردم و یک دندانپزشک تعدادی از دندان های بنده را ترمیم کردند اما الان یکی از دندان ها پر کردگی اش افتاده و دندان دیگر هم درد دارد . بنده عکس دندان را نگه داشتم و البته گمان می کنم از قبل هم دندان ها به عصب رسیده بود اما این دندانپزشک کوتاهی کرده و عصب کشی نکردند ، چون همان موقع از درد دندان گفتم ایشان گفتند نه چیزی نیست دندان هایت حساس شده است ، آیا با توجه به اینکه عکس را نگه داشتم قصور پزشکی ثابت میشود؟ می توانم شکایت کنم و خسارت بگیرم چون دوباره مراجعه کردم و حاضر نشدند دندانم را درست کنند و می دانید که هزینه های دندانپزشکی بسیار بالاست البته ایشان با اینکه خودشان متخصص درمان ریشه هستند آدرس یک متخصص درمان ریشه دیگر را به من دادند که من قصد ندارم به وی مراجعه کنم چون احتمالا آشنای خودشان باشند و حاضر به شهادت نیستند . دندانپزشک اولی گفتند اینجا درمانگاه است و ما انجام نمی دهیم و در مطب شخصی خودم هم انجام نمی دهم فکر می کنم کوتاهی و قصوری در کار هست
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
با سلام خدمت وكلا فردي ديوار باغ من را با بيل ميكانيكي تخريب كرده و وارد باغ شده و براساس جرم تخريب زير ٣٣ ميليون هست ميخواستم ببينم فقط جزاي نقدي داره يا حبس هم شامل ميشه ؟ ممنون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام وقتتون بخیر بنده فرزند جانباز 25 درصد هستم . امسال آزمون سرایداری آموزش و پرورش قبول نهایی شدم به صورت قرارداد کار معین .و از اول تیرماه بکارگیری میشم.خواستم بپرسم از اول میتونم اقدام کنم برای رسمی شدن یا باید چند سالی بگذرد.ممنون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
هک گوشی همراه و خالی کردن حساب بانکی
سلام تلفن همراهم هک کردن، وپول های حساب تماما خالی شد، کبه بانک مراجعه کردم وسپس به پلیس فتا. روال قانونی طی کردم. احتمال پیداشدن هکرهست. ومن به پولم میرسم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
1405/2/22
سلام شوهر من بهش مشارکت در سرقت مسلحانه خورد شاکی ندارن. ردمال هم نداره هیچ دیه هم بهش نخورده 2سال حبس بهش دادن الان 13ماه هست که زندان تو این 13ماه حتی یک روز ن مرخصی داشته ن حتی یک ملاقات با خانواده الان براش در خاست پابند الکترونیک دادیم زندان قبول کرده بنظرتون قاضی اجرا احکام برا چندماه مانده پابند تایید میکنه نسیت ب جرمش تو زندان کاملا حسن رفتار خوبی داشته
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام مصوبه داخل شهرداری تهران در سال گذشته تصویب شده مربوط به رایگان بودن گذرهای بن بست حالا سوال اینه که این مصوبه عطف به ماسبق میشه یا خیر یعنی به پرونده های قبل از مصوبه که گذر بن بست خرید نکردند تعلق میگیرد یا خیر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام وقت بخیر من از شخصی بخاطر کاراهای تحقیقاتی دانشگاهم مجبور شدم به علت محدودیت در این شرایط کانفینگ خریداری کنم 2میلیون گرفتن و بعد منو بلاک کرده میخوام بدونم میتونم شکایت کنم پولمو پس بگیرم؟ یا پیگیریش به جایی نمیرسه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام پدر بزرگم سال 67چاه حفاری کرده و پروانه چاه گرفته هیچکی ازش خبر نداشته زن دومش از همه قایم کرده الان پروانه باطل شده میشه دوباره تمدیدش کرد یا نه چکار باید بکنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام وقت بخیر من پرونده استخدام نیرو انتظامی ام تو مرحله استعلام هست و اینکه من با خط مادرم داخل فضای مجازی بودم و یکس ی پیام ها در مورد مو*ا*د اینا رد بدل کردم ایا امکان چک کردن هست
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام،بنده به رفیقم چند فقره چک قرضی دادم و ثبت کردم،وحالا رفیقم چک هارو استفاده کرده و ورشکست شده و متواری،7فقره چک به مبلغ جمع2میلیارد تومان،چکهایی که من ثبت کردم به نام افراد اونهارو ندیدم و نمیشناسم،چجوری میتونم اثبات کنم ک چک هارو قرضی دادم،خودم هم موجودی و توان پرداخت چک هارو ندارم،اگر محکوم به پرداخت بشم،میشه قسطی پرداخت کنم،ممنون میشم راهنمایی کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
بنده از منزل خارج شدم و همونموقع ماشین نیروی انتظامی وارد کوچه شد و جلوی بنده رو گرفت و بدون هیچ سوالی گوشی رو گرفت و پیامهای شخصی بنده رو خواند و بدون دلیل بنده رو سوار ماشین کردن و به کلانتری که سرکوچه منزلمون قرار داره بردن و همش پیامهای شخصی بنده رو میگفت و مسخره میکرد و در اخر با گرفتن استعلام و اینکه بنده دو مورد سابقه که برای 5 سال قبل بوده و دیگه مشکلی نداشتم ازاد کرد و متاسفانه بازهم پیامهای شخصی در گوشی بنده رو مورد تمسخر در کلانتری قرار میداد و دو سرباز وظیفه هم موقع خارج شدن به بنده توهین و تهدید کردن میخوام بدونم چطور میتونم شکایت کنم از اون مامور و سربازها؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
وقت نظارت بلحاظ موثر بودن نتیجه رسیدگی/ صدور حکم قطعی نسبت ادعای مطرح شده
باسلام حدود یک سال پیش از اشخاصی بخاطر چرانیدن مرتع روستای ما بصورت غیر مجاز شکایت کردم در اداره ی منابع طبیعی بعد از مدتی آن اشخاص دام خودشون رو فروختند و ادعا نمودند شکایت بنده خلاف واقع مطرح شده و اخیرا در روند پرونده با این متن مواجه شدم ک نوشته بود وقت نظارت به لحاظ موثر بودن نتیجه رسیدگی صدور حکم قطعی نسبت به ادعای مطرح شده از ناحیه یکی از طرفین در پرونده ی دیگر تجدید و برای تاریخ دیگر تعیین گردید..
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
باسلام برادر بزرگ من باهام دشمنی عمیق داره و در وصعیت نامه معمولی قیم پدرم هست که پدرم هنوز در قید حیاط است ایا من میتوانم برای خودم قیم جداگانه انتخاب کنم لطفا راهنمایی کنید مرسی
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام.چندماه پیش یه خودرو از بستگانم جهت خرید قولنامه کردم مبالغی هم به ایشان بابت ثمن معامله پرداخت کردم؛ گفت اگه ایرادنداره یکی دوماه ماشین پیشم باشه من هم چون بستگان نزدیک بودقبول کردم یک فتوکپی رنگی ازسندکه برابر اصل هم بودباقولنامه به من داد حالا بعداز چندین ماه نه خودرو را میده و نه پولم را ضمنا میگه من این قولنامه را قبول ندارم، قولنامه را امضا کردیم شاهدهم امضا کرده ولی زیربار نمیره من هم چون سنم بالاست و توانایی آنچنانی ندارم اذیتم میکنه میگه قولنامه جعلیه!! چکنم به حقم برسم.ممنون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
قانون روابط و موجر مصوب سال 1356
با سلام و احترام براساس قانون روابط موجر و مستاجر مصوب سال 1356 ، آیا شغل انباردار یا انبارداری هم مشمول قانون مذکور می باشد یا خیر؟ مستاجری انباری را اجاره کرده و خرید و فروش آهن آلات را می کرده است . چون بعنوان مشاغل مزاحم الزاما باید به خارج از شهر منتقل می شدند و استنکاف کرده اینک ادعا دارد که انبار را اجاره کرده ام و انباردار هستم و کالای دیگران را نگهداری می کنم . سوال این است که آیا انباردار هم که حق اتبارداری از دیگران می گیرد مشمول قانون مذکور می شود یا اقدام مستاجر غیرقانونی است؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.