دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/21
سلام من مشکل شنوایی دارم هردو گوشم رفتم برای معاینه چشم پزشکی گفتن باید برم نوار گوش و کمسیون پزشکی آیا به من میدن گواهینامه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
با سلام بنده تعمیرگاه لوازم خانگی دارم 4 سال پیش شخصی یه پلوپز آورد برا تعمیر، بعد از تعمیر چندین بار تماس و پیام دادم و چند بار گفتم وسیله شما آماده شده و آخرین پیام بنده مربوط به حدود یک و نیم سال پیش هست، اما اون شخص مراجعه نکرد(البته به گفته خودش)(چون اون پلوپز رو ندیدم توی وسایل، دیگه پیام ندادم و الان هم نمیدونم چی شده، ممکنه سرقت شده باشه، یا خود شخص اومده برده باشه یا هر دلیل دیگه، فقط الان اون نیستش) و الان شخص مراجعه کرده و ادعای دستگاهش رو داره، من چیکار میتونم بکنم؟(ضمنا اون موقع من رسید به مشتری نمیدادم و تا الان هم مشکلی نداشتم)
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
دوتا سوال داشتم ممنون میشم جواب بدید جواب پزشک قانونی در نوبت اول جرح بخیه شده دامیه بینی و بالای ابروی راست.شکستگی استخوان بینی مشهود است که بر اثر اصابت با جسم سخت بوده است....4تا بخیه روی بینی و 3تا بالای ابرو خورده ..خواستم تقریبا دیه ش چقدر میشه؟ متاسفانه نوبت دوم پزشک قانونی نرفتم و جلسه ی دادگاه که باید شهود رو میبردم دادگاه نرفتم پرونده بایگانی شد که دوباره اعتراض زدم که دلیل آوردم که نتونستم برم دادگاه مجددا پرونده به دادگاه رجوع پیدا کرد ولی از برج9پارسال هیچگونه ابلاغی برام نیومده دلیلش چیه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
سلام،اینجا کلن روستایی و دهیاری جواز دو طبقه میدن،طبقه بالای ما میگن ما هوایی خریدیم ودر پشت بام قفل وکلبد ب کسی نمیدهد،الان ک قولنامه خودمو دیدم داخلش نوشته شده ک ما هیچ حقی نسبت ب هوایی نداریم،ما میتونیم شکایت کنیم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
حقوق بازنشستگی با 20 سال سابقه کاراز آموزش و پرورش با از کار افتادگی
هنر آموز کامپیوتر با 17 سال سابقه به علت کاهش دیدبا تایید کمسیون پزشکی استان و اعطای سه سال ارفاقی از طرف صندوق بازنشستگی کشور ،بازنشسته شدم. آخرین حکم شاغلی 17900000تومان بود با احتساب دریافت دو سوم حقوق ماهانه، میزان دریافتی به زیر حداقل دستمزد مصوب یعنی 13 میلیون تومن می شود ایا محاسبات انجام شده صحیح است؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
سلام من سربازم 11سال پیش براثر تصادوف پامو پلاتین گذاشتم پلاتین ساق و رونمو برداشتم ولی پلاتین زانو رو نگرفتم وبعد چندماه ازخدمت مرخصی گرفتم رفتم کارت حقوق را بگیرم ازبانگ زمین میخورم ورباط پاه و مینیسکم پاره میشه عمل میکنم ولی پام خم نمیشه پاشنه پام به زمین نمیخوره پام کوتاه بلند شدش درد دارم بی حسی گزگزمیکنه پام صاف نمیشه الانم پروندم شوراپزشکی بیمارستان ارتش هستش ایا معافیت دائم میشم یا معاف از رزم ایا ازکارافتادگی میتونم بگیرم یاخیر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
سلام ایا دونفر درروبیکا به همدیگه پیام دادن وبعد از هردوطرف پیام هاروپاک کردن ایاقابل بازیابی هست چطوری میشه برگردوند؟ راه حلش چیه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
سلام امروز در اپلیکیشن بله فردی با عنوان صدا و سیما با من تماس گرفتن و گفتن شما برنده معیشتی 30میلیونی شدید. بهم گفتن که شماره تماس و شماره کارت و ccv2رو بگید اما چون شک داشتم شماره کارتی که توش پول نداشتم رو دادم بعدش چند تا کد اومد که اونها رو هم گفتم بعدش گفتن باید بری عابر بانک تا اونجا سه تا حواله واست انجام بدیم اما من قبلش با مادرم تماس گرفتم ایشون گفتن ک کلاهبردار هستن دوباره همون آقا با من تماس گرفت منم گفتم که شما کلاهبرداری و ... و من پولو نمیخام ایشون گفتن حساب های شما و اعضای خانواده تون مسدود میشه و باید بیاید تهران حسابهاتون رو باز کنید و اگه تراکنشی انجام بدین پلیس دستگیرتون میکنه میخواستم بدونم الان من باید چیکار کنم داره راست میگه کارتم رو مسدود کنم و اینکه امکانش هست گوشیم رو هک کنن و اینکه اگه کارت جدید بگیرم با توجه به اینکه شماره ام رو دارن بازم میتونن کلاهبرداری کنن؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
آیا شخص محجور ممکنه که به رد مال محکوم بشه
سلام خداقوت آیا امکان داره فردی که ازسال 1398محجور شناخته شده و از طریق دادگاه براش قیم نصب کردن محکوم به رد مال بشه هیچ مالی نداره و نه درآمدي ممنون میشم پاسخ دهیدبا تشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
سلام پدر بزرگم از سال 92 فوت کرده بعدشم مادر بزرگم فوت کرد 4 تا هم عمو دارم از سال 92 ب پدرم میگیم ارثت رو جدا کن کاری از دستش بر نمیاد میگه زمین ها ب فروش نمیره عمو هامم یکی از یکی چش دل بدتر میخواستم بدونم کاری هست انجام بدیم اینا جدا بشن از هم خودمون هم با وجود زمین ها چندین ساله مستاجر هستیم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
سلام و عرض ادب بنده 3 سال پیش کالا خریدم و یه چک ضمانتی دادم.چون بهشون اعتماد نداشتم قسط اخری قرار شد چک بگیرم و مبلغ قسط را پرداخت کنم.ولی ایشان چک نداد و قسط اخری همچنان باقی مانده.حالا تهدید کرده شکایت میکنم.حالا تکلیف من چی میشه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
با سلام ایا مستاجر مغازه تجاری بعد از 20 سال میتواند ادعایی بابت مالکیت یا تصرف مغازه کند ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
1405/2/21
سلام وقت بخیر ببخشید بابام سند خونه اش برای داییم که می خواست نمایندگی شرکت کاشی و سرامیک بگیره در رهن گذاشته می خواستم بدونم چطوری می تونیم سند رو آزاد کنیم؟؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
سلام و خسته نباشی خدمت استادان گرامی .میشه با یه استعلام از منابع طبیعی در مورد یه زمین ملی .حکم قطعی دادگاه تجدید نظر رو بشکنی .این جور بگم من تو دا گاه محکوم به انتقال نسق شدم به طرف مقابلم .حالا طرف من با پارتی بازی یا هر جوری این رای رو گرفته ولی این زمین ملی هست .یه بار هم اجرا احکام از منابع طبیعی استعلام گرفته بود و منابع طبیعی هم گفته زمین ملی هست ولی رأی متوقف نشده اجرا احکام فرسادش دفتر خونه ک رای اجرا بشه .ولی به دلایلی رای اجرا نشده .یعنی به استعلام منابع طبعیی هم نرسیده تو استعلام از ثبت یه مشکلی پیش اومده و دوبار برگشت دادگاه .حالا اگه دوباره بره برا دفتر خونه .و دفتر خونه از منابع طبیعی استعلام بگیره و منابع طبعیی بگه زمین ملی هست . ایا رای بازم اجرا میشه با اینکه زمین ملی هست
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
با سلام فقط در خواستم این بود که آیا بعد از ثبت شدن اعتراض در دیوان عالی چند ماه طول میکشه جوابش بیاد پرونده من الان 10 ماه شده ولی هنوز خبری از پاسخ نیست از کجا باید پیگیر پرونده بشم ممنون میشم راهنمایی کنین
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
سلام وقت بخیر.من آقایی 40 ساله 1 هفته پیش برای عمل دیسک گردن به اتاق عمل رفتم ولی وقتی به هوش آمدم متوجه شدم 2 عدد دندان جلوی فک بالایم شکسته آیا میتوانم خسارت را از بیمارستان بگیرم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
سلام وقت بخیر من تقریبا دو ماه پیش با همسرم رابطه داشتم و دخول انجام شده و الان تهمت زده ک من دوشیزه نبودم خواستم بدونم با مراجعه ب پزشکی قانونی یا متخصص زنان این امر قابل اثبات هست ک من دو ماه پیش با خود ایشون رابطه داشتم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
با سلام تعدادی اراذل 18-19 ساله روزی چند بار روی پله های ورودی ساختمان نشسته و سیگار و برخی موارد مشروب میخورند و ته سیگار و زباله های خود را روی پله و جلوی درب میریزند.وقتی به آنها اعتراض میکنیم با پرویی جواب میدهند و دوباره تکرار میکنند.چکار باید کرد؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
ببخشید احضاریه بنام خانمم اومده بخاطر انتقال یه تا وجه 527ملیون البته به سه تا شماره کارتشون یک سال پیش ومبلغ سر یک دلایلی فرستادن با رضایت کامل شخص بعد خانمم اطلاع نداشت من بی خبر از اون شماره کارتشو فرستادم حالا بعد یک سال طرف مقابل شاکی شده و احضاریه به اسم خانمم اومده چکار کنم که ایشون از این شکایت برکنار بشه یعنی با اعتراف کردن خودم جا دادسرا که من بیخبر از خانمم این کارو کردم و خانمم اگه شاکی بشه روی من بهتر نیست
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
خروج از هیات مدیره یک شرکت سهامی خاص
بنده از حدود 15 سال پیش عضو هیات مدیره یکشرکت بودم بدون سهم الشرکه. الان چهار سال است که میخواهم خارج شوم ولی سهامداران امروز و فردا میکنند و بنده را خارج نمیکنند. چطور میتوانم این کار را انجام دهم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
1. پرونده با علت طرح اجرایی حکم نسبت به خواسته های دادرسی همزمان با خواسته اصلی و مطالبه خسارت تاخیر تادیه همزمان با خواسته اصلی و مطالبه وجه بابت … و محکومیت مدنی- حکم به پرداخت وجه نقد در تاریخ 1405/02/06 با ردیف فرعی 2 در 6 اجرا مدنی - اهواز ثبت گردید” 2. پرونده مختونه گردید. سپرده شماره ** به دستور مراجع ذیصلاح/اشخاص ذی سمت مبلغ بدهي 356.093.658 ريال شماره بايگاني * شماره پرونده ***مسدود گردید. سپرده شماره *** به دستور مراجع ذیصلاح/اشخاص ذی سمت مبلغ بدهي 356.093.658 ريال شماره بايگاني * شماره پرونده *** مسدود گردید. سوال: حساب بانک پاسارگاد من مسدود شده بلو مسدود شده. ویپاد بسته شده. کسی که شکایت کرده بعد از، 4 سال اومده شکایت کرده از بروجرد اومده اهواز بدون اینکه ابلاغ به من بشه. خودشون بریدن و دوختن. الان سوال من. اینه اگه ممکنه به من کمک کنید. ومنو راهنمایی کنید. مندرحال حاضر بیکارم هیچ منبع درامدی ندارم. خواستم. ببینم. میتونم برم بانک جدیدی حساب بازکنم. میخواستم. سبد کالا بگیرم. حساب های من مسدود شدن ایا میتونم. حساب جدید باز، کنم؟ دوم اینکه.منظور از، مختومه شدن پرونده چیه؟ لطفا به بنده کمک کنید چطوری میتونم مشکل رو حل کنم. درحال حاضر که دستم خالیه. واین اتفاق افتاده. اگه حساب باز کنم. مشکلی پیش نمیاد؟ حداقل بتونم سبد کالا رو بگیرم. خواهش میکنم. به من کمک کنید. ومنو راهنمایی کنید. بینهایت سپاسگزارم.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
اگر مردی تمام مالش را بنام همسرش کرده باشد و همسر در حالی که مرد زنده و سالم است بخواهد اموال مرد را بفروشد با توجه به این که زن درآمدی از جایی نداشته آیا مرد میتواند مانع فروش شود و یا اموالش را برگرداند؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
با سلام تعدادی اراذل حدود 18 تا 20 ساله جلوی درب و پله های ورودی ساختمان نشسته و سیگار میکشند و در برخی موارد مشروبات الکلی میخورند و تمام ته سیگار و آشغالهای خود را جلوی ساختمان میریزند.وقتی به آنها اعتراض کرده با پرویی جواب داده و دوباره تکرار میکنند. چیکار میتوان کرد؟ با تشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
من پدرو مادرم از هم جدا شدن پدرم فوت کرده بعد از چندسال من تنها زندگی میکردم و الان داخل ثبت احوال و برای دریافت یارانه و کالابرگ سرپرست من رو میزنم همسر مادرم درصورتی که من اصلا با اونا در ارتباط نیستم چجوری میتونم اینو تغییر بدم و کلا سرپرستیشو حذف کنم 22 سالمم هستش
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
با سلام من به یه اگهی مربوط به کار پیام دادم که کارشون مربوط به ارز دیحیتال بود و حساب ها من رو طبق بی تجربه بودن در اختیار انها قرار دادم و اونها با استفاده از حساب بانکی من پول وارد حسابم کردن و در چند دقیقه پول رو هم برداشت کردن طرف مقابل که پول واریز به حساب بنده شده فکر کرده من اینکارو کردم ولی درصورتی که من فکر میکردم پول خود اون شرکت هست پلیس فتا حساب من رو مسدود کرده من تمام اسکرین شات های پیام های اون شرکت رو دارم راهنمایی بفرمایید که باید چیکار کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
سلام. خواهش میکنم راهنمایی کنید. خانه ای خریده ام به مبلغ سه میلیارد 100 تومان و سند هم به نامم خورده است مبلغ 3 میلیارد آن را پرداخت کرده ام باقیمانده فقط 100 میلیون مانده است. 31 اردیبهشت موعد تحویل و تخلیه خانه و همچنین موعد پرداخت باقيمانده مبلغ معامله (100 میلیون) است ولی مشکل اینه که فروشنده قصد تخلیه و تحویل ملک به بنده را ندارد. در قولنامه نوشته: طرف اول مکلف است موضوع قرارداد را همزمان با انعقاد عقد مورد توافق یا 31 ارديبهشت با کلیه متعلقات و منضمات و توابع شرعیه و عرفیه به طرف دوم تسلیم و هر گونه موانع در استیفا و بهره بردارى کامل از موضوع قرارداد را برطرف نماید. در غیر این صورت طرف دوم میتواند با مراجعه به مراجع قضائی، طرف اول را علاوه بر انجام تعهد(تسلیم) به پرداخت خسارت تاخیر روزانه عدم انجام تعهد موضوع قرارداد به طرف دوم روزانه 250 هزارتومان میباشد. همچنین در قولنامه نوشته شده: در صورت تاخیر طرف دوم در پرداختی باقیمانده مبلغ قرارداد برای طرف اول حق فسخ قرارداد ایجاد میشود و همچنین وجه التزام تاخیر در پرداخت باقیمانده مبلغ قرارداد روزانه مبلغ 250 هزار تومان است. سوال من اینه آیا میشه من هم به دلیل اینکه طرف اول(فروشنده) به تعهد خود پایبند نبوده و ملک تحویل نداده 100 میلیون پرداخت نکنم؟ اگر 100 میلیون پرداخت نکنم یه وقت فروشنده قرارداد فسخ یا از من جریمه نمیگیره؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
سلام بنده 13سال درشرکت صنعتی بصورت سه شیفت چرخشی 12ساعت بعنوان اپراتور کوره مشغول بودم الان یک سال اخراج کردن من توسط یکی ازدوستان به شرکت معرفی شدم ولی شرکت باعنوان 4شرکت خدماتی لیست بیمه راپرداخت کرده وکیل گرفتم شکایت کردم بنام 4شرکت سنوات من باسالهای قبل حساب شده وبعضی هم اعلام و شکستی کردن حق وحقوق من ضایع شدمیتونم دوباره به قوه قضائیه شکایت کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
سلام من یه کانال پیدا کردم کار در منزل بود گفت واسم فقط باید 200 تومن بزنی واسه ثبت نام ک بستها واست بیاد منم واسش زدم گفتم زدم دیگه جوواب نداد تا الان ک دو هفتس اگه داخل روبیکا هی گزارشو بزنم پیگیری میکنید این کلاهبردارانو
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
درود آیا میشه در مرحله قبل از رفتن پرونده به دادگاه قرار منع تعقیب موقت یکساله درخواست کرد؟تا اهرم فشاری باشد تا متهم دوباره داستان درست نکنه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.