با سلام و احترام
سه ماه پیش یک ملک اجاره کردم که پس از یک ماه از اجاره ملک پمپ سیستم گرمایشی ( پمپ پکیج ) خراب شد و سرویسکار معرفی شده از سوی مالک به واحد مراجعه کرد و قطعه را تعویض کرد اما بعد از گذشت دو ماه از این ماجرا صاحبخانه پول سرویسکار را به بهانه اینکه سرویسکار قبل از تعویض قطعه قیمت را اعلام نکرده است، قبول ندارد . سرویسکار نیز تکذیب میکند و میگوید به ایشان اطلاع داده است . در نهایت اکنون سرویسکار به دلیل عدم دریافت هزینه ها از طرف مالک میخواهد قطعه نو را باز کند و قطعه خراب قبلی را مجددا ببندد . و هر چه از او میخواهیم که با توجه به مهم بودن پکیج نسبت به پرداخت پول سرویسکار اقدام کند یا یک سرویسکار دیگر جهت تعمیر بفرستد نسبت به این موضوع بی تفاوت است و پاسخ نمیدهد .
آیا میتوان مبلغ تعمیر را از اجاره ماهیانه کم کرد ؟
راهکار برخورد با این صاحبخانه چیست ؟
با تشکر
سلام .خیر.مطابق قانون موجر و مستاجر:
«در صورتی که در ملک اجاره داده شده عیبی به وجود آید قانون مدنی پرداخت هزینه های تعمیرات را به دو قسمت تقسیم کرده است.
که شامل تعمیرات جزیی یا فرعی و تعمیرات کلی یا اساسی می شود.
هزینه تعمیرات جزیی یا فرعی به عهده مستاجر است و هزینه تعمیرات کلی و اساسی به عهده موجر است.
تشخیص هزینه های جزیی یا فرعی از هزینه های کلی و اساسی، تابع عرف است؛
بنابراین با در نظر گرفتن مکان و زمان قابل تشخیص است.
به عنوان مثال هزینه های مرتبط با سرویس سالیانه شوفاژ و تعمیرات جزیی آن به عهده مستاجر است
و هزینه های مرتبط با مشکلات جدی در موتورخانه یا پکیج قطعا بر عهده مالک قرار دارد.»میتوانید الزام موجر را به تعمیرات بخواهید
15:24:04 1401/7/9
سلام
هزینه تعمیرات پکیج بر عهده موجر است و
و خود موجر باید تعمیر کار را معرفی و خود هزینه تعمیرکار را پرداخت نماید
03:12:52 1401/7/14
باسلام
هزینه تعمیر پکیج بر عهده موجر می باشد
طی اظهارنامه ای این مهم را به اطلاع ایشان رسانده و سپس طی یک دادخواست الزام ایشان به پرداخت را مطالبه نمایید
09:34:44 1401/7/15
با سلام
می توانید به موجر اظهارنامه ارسال کنید تا نسبت به سرویس پکیج اقدام کند در صورتی که توجه نکرد می توانید با پدرتان را بیمه کنید و سپس دادخواست مطالبه وجه بدهید یا از پول اجاره کم کنید.
14:19:26 1401/7/15
با سلام هزینه بر عهده موجر می باشد مستاجر میتواند بپردازد و از موجر مطالبه کند
13:40:16 1401/8/4
دادراه یک درگاه و پلتفرم ارتباطی است و به عنوان یک واسطه مردم را به وکلا، حقوقدانان و کارشناسان وصل میکند. دادراه خود به مردم خدماتی به جز برقراری ارتباط بین آنها با وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران ارائه نمیدهد. همچنین دادراه امکان ثبت پرسشهای مردم، ثبت درخواست آنها برای استفاده از خدمات وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران و ثبت درخواست گرفتن وکیل یا مشاور را فراهم میآورد و این سوالات و درخواستها را در معرض دید وکلا، حقوقدانان، کارشناسان و مشاوران قرار میدهد تا به صلاحدید خود به این درخواستها و سوالات پاسخ دهند.
تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، کوچه 34، پلاک 4
تلفن پشتیبانی: 02188106553
تلفن: 02188886412
ایمیل: dadrah.ir@gmail.com
ایمیل شکایات: dadrah.ir@gmail.com
ارسال پیام
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.
خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.
برای آگاهی از حقوق خود، صفحه اینستاگرام دادراه به آدرس زیر را دنبال کنید.