دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/18
با سلام خدمت اساتید.شوهرم در سال 1398 سه دانگ از خونه اش رو به من فروخت و بین خودمون قولنامه نوشتیم،از آن زمان به بعد هر کاری میکنم سند خونه رو به نام من نمیزنه.هردفعه بهانه میاره که پول پرواخت جریمه ساخت و ساز شهرداری و هزینه اداره مالیات رو ندارم.جکار کنم که سند رو به نامم بزند.دفتر قضایی هم رفتم.از طرف دفتر قضایی برای شوهرم ابلاغیه اومد که در فلان تاریخ توی دفترخانه حاضر شود.توی اون تاریخ دفتر خانه رفتیم .اونا هم ارجاع دادن به شهرداری.دوباره دفترقضایی رفتم .گفتم شوهرم توی دفترخانه اسناد حاضر شد بعدش رفتیم شهرداری.الانم میگه هزینه پرداخت شهرداری و اداره مالیات رو ندارم.دفترقضایی هم میگه برو از دفترخانه نامه عدم حضور برام بیار.دفتر خانه هم رفتم،اونا گفتن اصلا نامه عدم حضور نمیدهیم. موندم چکار کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
سلام آیا با وجود تقسیم ترکه متوفی که سالها پیش انجامشده است و ورثه ها سهم الرث شونو گرفتند .آیا دوباره امکان دارد تقسیم ترکه برای زمین سنددستی روستا انجام شود مجدد با تشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
سلام بنده یکسال است که عقد کردم حدود 5 ماه است که خونه اجاره کردم به همسرم میگم بیا عروسی بگیریم بریم سر زندگی اما ایشون و خانوادشون اهمیتی نمیدن حتی گفتم کل جهیزیه هم خودم میارم اما ممانعت میکنند به تازگی دادخواست درخواست مهریه دادند و میخوان طلاق بگیرن بدون هیچ دلیلی ! ایشون باکره هم هستن . بنظرتون میتونه به راحتی طلاق بگیره و مهریه ببره ؟ درمورد نفقه به چه صورته ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
سلام آیا برداشت وجه توسط یکی از وراث از حساب بانکی متوفی قبل از انجام انحصار وراثت جرم است؟ نظر به اینکه حتی بعد از کشف موضوع شخص خاطی از بازگرداندن وجه مربوطه به حساب بانکی متوفی خودداری می نماید، آیا مسئله قابل شکایت است؟ آیا میزان مبلغ وجه در طرح دعوی موثر است (حدود 18 ملیون تومان) ؟ ماهیت این جرم کیفری است یا حقوقی؟ با توجه به مبلغ مربوطه، آیا برای شکایت نیاز به وکیل است؟ به کجا و چگونه باید شکایت کنم؟ باید دادخواست تنظیم کنم؟ دادخواست حقوقی یا کیفری؟ آیا دادخواست حقوقی یا کیفری باید جداگانه باشد؟ با تشکر فراوان
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
برای مهریه م اقدام کردم دادگاه رای داده که زوج ملزم به پرداخت مهریه ست. الان اگه من پرونده رو ببندم در آینده حق دارم مجدد برای مهریه اقدام کنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
پسرخاله من ادرس یه خونه را داده و سارقین ورود کردن و طلا سرقت کردن خودشم بیرون خونه بوده و داخل نرفته خواستم ببینم معاونت بهش میخوره یا نه و حکمش چیه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
حمله تروریستی و سرقت اسلحه پایگاه بسیج
سلام بنده بسیجی در یک حمله تروریستی من فرد ناشناسی با کلت کمری به سمت من و مردم که در تجمعات مردمی که از حمایت دولت تیراندازی کرد و من مجروح شدم و در مجروحیتم فرد تروریست سلاحم که کلاشینکف خالی از تیر رو برد و من هم اصابت 2 گلوله به دستم خورد من به دلیل سرقت اسلحه پایگاه مجازات میشیم یا خیر و به کدام دادگاه ارجاع میشم و سلاح پایگاه به اسم فرمانده پایگاه ثبت شده بود و ما هم حکم مأموریت هم داشتیم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
سلام از نامزد من 17 گرم شیشه 1 گرم هروئین و 60 گرم سوخته تریاک گرفتن این بار دومشه میشه سند بزاریم بیاد بیرون تا دادگاهش ؟ بار اول 4گرم هروئین بود که تعلیقی خورد پابند گرفت الان شرایطی هست که بتونه زندانش بخشیده بشه فقط جریمه نقدی بده ؟یا حتی برا زندان کار کنه و پابند بدن بهش
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
سلام بنده سال 1376 مبلغ 30٫000٫000 تومان به یکی از دوستان نزدیک پول قرض دادم که بعد از ساخت ملک خود بهم پول را برگرداند و برای تضمین به بنده یک چک به همان مبلغ داد ولی بنده هیچ اقدامی رو چک نکردم و طرف پول را پس نداد تا سال 1399 فوت شد علت این که این سالها نتونستم پول را پس بگیرم از ان شهر رفته بودم چند بار هم گفتم به شخص بدهکار گفت پس میدهد وبعد فوت شدنش به پسر بزرگش گفتم و حالا چگونه میتوانم به پولم برسم ایا از فرزندانش میتوانم پول بگیرم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
من سال 78 تو استان گیلان بدنیا اومدم ولی اون موقع پدرم نتونست از همونجا شناسنامه منو بگیرن بهش گفتن باید بری جایی که خودت بدنیا اومدی شناسنامه بگیری . الان محل صدور شناسنامه من و سه رقم اول کد ملیم برای شهری نیست که من داخلش بدنیا اومدم . من میتونم اینو تغییر بدم و درستش کنم ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
با سلام بنده از همسر اول طلاق گرفته ام دوتا پسر 21 و18 ساله دارم در سند ازدواج هم قید نشده منزل مستقل حالا خانم درخواست داده امنیت جانی و مالی ندارم بچهها هم پیش خودم زندگی میکنند آیا خانم میتونه همچین دادخواستی بده یا اگر یراش منزل مستقل نگیرم آیا دادگاه حق طلاق بهش میده
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
با سلام. شوهرم چک برگشتی دارد. اگر چکهای شوهرم رو اجرا بگذارند. آیا منزل مسکونی و همچنین وسایلی خانه که توش سکونت داریم رو دادگاه میتونه توقیف کنه و از ما بگیره یا نه ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
سلام وقت بخیر و خسته نباشید دادخواستی بابت حق پرستاری معلول شدید انجام دادیم که دیوان عدالت حق مکتسبه حق پرستاری رو تایید کرد و ورد کردن به شکیات.اجرای ارسال کردیم بابت معوقات و اجرای حق پرستاری .ایا معوقات نیز شام میشود ؟و بهزیتسی میتواند شخص معلول را وارد پشت نوبتی های حق پرستاری بکند یا باید اجرا بکنه ؟بدون نوبت حق پرستاری پرداخت بکنه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
سلام و عرض ادب در خصوص ماموران انتظامی سوالی داشتم خدمت شما چندین بار شده که در محل زندگی خودم ماموران انتظامی پیچیدن جلوم و سوال ازم پرسیدن چیکاره هستی؟ کجایی هستی؟ افغانی هستی؟ و هربار کارت ملی همرام بوده و نشونشون دادم و رفتن خواستم بدونم در اختیارات ماموران انتظامی این مورد وجود داره که هر بار از ما سوال و جواب کنن؟ واقعا برای من شده یه چیز دلهره اور رد شدن از کوچه های محل زندگیم یک دفعه ای میپیچن جلو آدم استرس میگیره؟ ایا امکان پیگیری وجود داره؟ چه مدارکی نیاز هست از صحنه مدرکی ندارم اسم یا فامیل یا.... ممنون میشم پاسخگو باشین
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
سلام یک ساله پیش خانمم حق طلاق گرفت به خاطر مسایل جزیی ...10 روز رفت بعد 10 روز گفت حکم طلاق بده میام زندگی کنم و من و خانمم هردو اعصاب هایمان ضعیف است سر هر بحثی دعواست من هم به خاطر آینده بچه هام در فشار روانی و اعصاب بودم ..حتی استخاره به قران کردم بد اومد ولی ناچار رفتم حکم طلاق دادم ...حالا سر هر حرف و بحثی میگه حکم طلاق را اجرا میکنم ...الانم رفته درخاست داده میگه باید بریم مشاوره ...من چه راهی دارم ...آیا مشاوره فایده داره ...خانمم هم لج بازه ایا میشود حکم را باطل کرد ...بلاعزل یعنی چه ...عزل یعنی چه ....خدا خیرتان دهد راهنمایی کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
وصیت نامه معتبر را در کجا بنویسیم که بعد از مرگ اعتبار دارد و کسی نتواند ان را باطل کند؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
سلام وقت بخیر خواهر بنده 5 سال بعد ازدواج به موجب سند اقرارنامه دفترخانه رسمی 100 سکه به مهریه اشون اضافه کردن. با وکیل که مشورت کردیم گفتن باید بعنوان ایفای دین دادخواست داد به دادگاه حقوقی. ما یکسری دفاع مثل نظریه مشورتی داریم اما نمونه رأیی که دادگاه حقوقی رأی داده باشن که مقدار اضافه شده رو بعنوان ایفای تعهد یا دین فارغ از عنوان خاص مهریه پذیرفته باشن پیدا نکردیم. خواستم بدونم کدام یک از حضرات تا حالا همچین پرونده ای داشتن و تونستن رأی بگیرن ؟ یا نمونه رأی دارن ؟ که تماس بگیریم برای مشاوره. خیلی برامون مهمه متشکرم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
سلام وقتتون بخير من يه زمين خريدم داراي تك برگ سند بر جاده ، بغل زمين من راه عمومي بين مزارع و باغات هست به عرض ٥ متر روبروي زمين من اونطرف جاده هم راه عمومي بين باغات يكمي اينور تر از راه بغل باغ من است تقريبا روبروي زمين من حالا همسايه ها ميگن راه عمومي باغات باهم روبرو ميشن يعني تو بايد قسمتي از زمينت رو بدي راه بشه تا اينا باهم روبرو بشن حدود ٣ متر از زمينت بره راه بشه سوال من اينه وقتي سند زمين تك برگ شده كلي استعلام ميگيرن برا تك برگي ايا اين گفته اين ها درست باشه مگه ممكنه تك برگ بدن و اينكه گفته اين ها درست باشه حدود ٢ هزار متر از زمين من ميره من چيكار كنم خيلي استرس دارم از كجا بفهمم حق با كيه ممنون و سپاس از سايت بی نظيرتون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
رابطه داشتم و عقد موقت بین مون خونده شده ولی جایی ثبت نشده
یک ماه و نیم باهم بودیم دراین بازه زمانی بین مون رابطه بقرار شد و ناخواسته باردار شد صیغه عقد موقت هم خوانده شده بین مون البته خودمون خوندیم جایی هم ثبت نشده ایشون همش داره اذییت میکنه منو که شکایت میکنه و میریم دادگاه و خودش گفته بود که فقط بمن بچه بده بعدش برو پی کارت الان تکلیف چیه ممنون میشم راهنماییم کنید همش با لحن بد و تهدید میکنه درضمن خودشون هم وکیل هستند
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
با سلام و خسته نباشید اگر مادری مخفیانه وصیت عهدی کند.و کسی را بعد از فوتش وکالت تام دهد تا در مورد اموالش تصمیم بگیرد ورثه چطور میتواند از این وصیت اطلاع پیدا کند؟ و چطور میتواند آن را ابطال کند؟مادر مدارک منزل را از فرزندش مخفی کرده و نسبت به اقداماتی که انجام میدهد وی را مطلع نمیکند این فرزند چگونه میتواند از اقدامات مادر اطلاع پیدا کند و قبل از فوت ایشان اقدامات لازم را در جهت ابطال آن انجام دهد؟قبل از آنکه کار از کار بگذرد و دستش از ارث و اموال کوتاه شود. با تشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
باسلام خدمت وکلای عزیز بنده یک خودرو باری خریداری نموده و یک پرونده اعتراض شخص ثالث بابت همان خودرو که بابت چک برگشتی فروشنده توقیف شده و در دادگاه بدوی دستور رفع توقیف صادر شد و با اعتراض خوانده به دادگاه تجدیدنظر ارسال شده. از آن جایی که شخص خوانده از فروشنده خودرو چند فقره چک برگشتی دارد دوباره یک دادخواست جدید مطالبه وجه ثبت کرده که دوباره دستور توقیف خودرو رو بگیره و نزاره از توقیف دربیاد. تاریخ معامله مقدم بر تاریخ دستور توقیف میباشد و مدارک (مبایعه نامه، وکالتنامه رسمی، بیمه نامه بنام خودم) میباشد. بعداز تایید رای بدوی(رفع توقیف) میخوام بدونم که دادخواست الزام به تنظیم سند خودرو رو جداگانه باید مطرح کنم؟؟ بهترین راه چه راهی هست برای جلوگیری از توقیف مجدد خودرو؟؟؟ الان اگر دادخواست الزام به تنظیم سند رسمی خودرو علیه فروشنده ثبت کنم و اجراییه صادر گردد دیگر دستور های توقیف بعداز آن شامل خودرو نمیشود؟؟؟ و اینکه با رای رفع توقیف دادگاه بودی میتونم دادخواست الزام به تنظیم سند بدم؟؟یا باید منتظر رای قطعی دادگاه تجدیدنظر باشم؟؟! ممنون از پاسخگویی شما عزیزان
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
تصادف موتور سیکلت با عابر پیاده
با عرض سلام و خسته نباشید من و دوستم چند ماه پیش با موتورسیکلت با یه بنده خدایی که عابر پیاده بود تصادف کردیم و منجر به فوتش شد بنده سرنشین بودم و دوستم هم راننده بود و هم صاحب موتور و تمام مدارک تکمیل شامل کارت موتور ، گواهینامه، بیمه نامه و حتی کلاه کاسکت سرش بود و مامور راهور مشخصات گواهینامه دوستم ولی اسم بنده رو اشتباها بعنوان راکب نوشت ولی قاضی و حتی دادگاه تجدیدنظر با وجود مدارک وشاهد عینی معتبر وگزارش پزشکی قانونی هم این اشتباه را نپذیرفتن ودرخواست کارشناسی را نپذیرفتن وحتی بدون مطالعه کامل پرونده نامه محکومیت مرا صادر کردند وحتی وکیل بنده قضیه را با دیوان عالی کشور در میان گذاشت ولی بی فایده بود ، با این یک اشتباه ساده زندگی من در حال نابودی است به خاطر رضای خدا راهنماییم کنید ممنون و متشکر...
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
مادرم هنوز در قید حیات هستن ودوست دارد خانه اش رو به خواهرم بده و سواد ندارد اگه وصیت نامه را در خانه بنویسد ایا قابل قبوله ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
سلام روزتون بخیر برای سند زدن ملک قولنامه ای فقط آخرین مبایعه نامه رو میخواد یا تمام مبایعه نامه ها از اولین خریدار تا آخرین؟ اگه همش رو میخواد در صورت نداشتن چه کار باید کرد
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
1405/2/18
سلام و خسته نباشید. سال 93 متوجه ارتباط شوهرم با همکارش شدم و چون خط موبایلش به نام خودم بود تونستم پرینت بگیرم. بعد متوجه شدم بله حدسم درست هست.اون موقع بخاطر اصرار شوهرم و شرایط بچه ام مجبور شدم اقدامی نکنم . ولی همچنان دلم باهاش صاف نیست . آیا الان اگه بخوام ازش جدا بشم میتونم به این موضوع استناد کنم یا چون زمان ازش گذشته دیگه قابل قبول نیست.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
سلام. آثار لواط تا چند روز باقی میماند که پزشک قانونی تشخیص بدهند چند روز پیش دوستم به هوای خرید یک عروس هلندی به خانه ی شخصی ک از برنامه درج آگهی پیدا کرده میرود وی ب او میگوید بیا داخل نگاه پرنده بکن وقتی دوستم به داخل میرود در خانه را قفل میکند و خودش و سه نفر دیگر ک جمعا میشوند 4نفر با زور و قمه و چاقو ضرب شتم نوبتی به او تجاوز میکنند حال باید چکار کند چطوری ثابت کند پزشک قانونی تشخیص میدهد ک 4نفر بوده؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
با سلام من شاکی پرونده سرقت منزل هستم،قاضی دستور ماده3داده برم دفتر خانه قضائی چکار باید بکنم ونتیجه شکایتم چه میشه سارق در زندان هستش
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
سلام میخواستم ببینم دیه 1_جرح حارصه بند انتهایی انگشت میانی دست راست 2_آسیب نسج نرم پوست کف سر(آرش دو دهم درصد) 3_خونمردگی بیضه راست(ارش چهار دهم درصد) 4_جدا حساب شود شکستگی استخوان چهارم کف دست چپ (جراحی و پین گذاری شده)
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
دوس...پ* از وقت پرده بکارت از بین برده دیگه اهمیت بهم نمیده و بهم میگه رابطه جنسی مون چیز نیست همه دارن میگن تا بچه نیاری پرده ت سالم الان موندم چکار کنم دوس* حاضر نیست باهم ازدواج کنه اصالت مون هم فرق میکنه الان خانواده م نمیدونن الان چکار کنم لطف بهم بگین
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.