دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/19
سلام و عرض ادب خسته نباشید، من دانشجوی معلمی هستم ، که بیمه خدمات درمانیبرای ما طبق معمول رد میشه . من توی این ایام تعطیلی رفتمتوی یه شرکت کار کردم و اینا حواسشون نبوده و 17 روز برای من بیمه تامیناجتماعی رد کردن. میخواستم بدونمآیا این مشکل ساز میشه یا نه ؟ و اینکه دانشگاه به من گیر میده یا نه؟ ممنونمیشمجواب بدینخسته نباشید.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
باسلام 24 آذر پارسال 1404 یک دندانپزشک بدون مدرک وجواز کسب برای دو دندان شکسته م دوتا روکش کار کرد وپنج میلیون گرفت که هنوز 5 ماه نشده یکی شون لق میزنه بهش پیام دادم جواب نداد زنگ میزنم گوشی برنمیداره لطفا راهنماییم کنین مدرک هم پیامک هایی که ردوبدل کردیم همچنین 5 تومنی که همون ماه بحسابش با همراه بانک زدم هست
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام، چقدر احتمال سوء استفاده از کارت ماشین مفقودی وجود داره؟ اگر فوری برای المثنی درخواست داده بشه بعدها مشکلی بوجود نمیاد؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام دوسال قبل ملک بالا دستی از من شکایت کرد که حق مجرای آب از زمینش ندارم ولی تو سند هر دو فقط نوشته دربی برای باز کردن آب دارم جهاد کشاورزی امور آب گزارش کلانتری کارشناس و شعبه کیفری وتجدید نظر استان بنفع من رای داد مالک جدید دوباره همان شکایت مطرح کرده ودادیار مجدد کارشناس مشخص کرده نتیجه چی میشه از قدیم هم از همین مسیر آب برا زمینم می آمد حتی من ماده 97 قانون مدنی هم اشاره کردم نگرانم ممنون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
اگر تاریخ صدور پلاک خودرو سال 1404 باشد و هزینه پلاک هم گرفته شده باشد ولی پلاک را در سال 1405 به خریدار تحویل دهند آیا باز هم باید هزینه پلاک دریافت شود
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام من یه پرونده دارم شاکیم به اتهام قذف و توهین تو روند پرونده اینو نشون میده آخرش چی میشه
دستور قضایی مبنی بر پرونده کسر از آمار شود و ابطال وقت نظارت و ابلاغ قرار و ارسال پرونده نزد دادستان جهت ملاحظه و اظهار نظر و تايپ متن راي در تاریخ.......... صادر گردید یعنی چه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام پرونده ام با موضوع بطلان معامله بوده کارشناس قیمت برآورد کرده سه ماه پیش الان حکم بدوی صادر شده و بیست روز وقت واخواهی است اما قیمت ها تغییر کرده آیا میشود کارشناسی مجدد انجام شود
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
ازم 50 سانت (نیم گرم) جمعا هروئین و شیشه گرفتن سابقه مواد هم ندارم حکم داده طبق بند 2 ماده 8 نزدیکه 20 میلیون تومن جریمه ولی از هرکی می پرسم میگن تا یه تومن باید جریمه کنن میخواستم بدانم توی قانون واسه انقدر مواد چقدر جریمه در نظر گرفتن
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
سلام مادر من مستمری بگیر ارتش بود و فوت کرد الان خواهرم که شوهرش فوت کرده و نظامی بود حقوقش خیلی کم شده میتونه خواهرم از حقوق همسر فوت شده ش انصراف بده و حقوق مستمری مادر فوت شده را بگیره واگر بشه حقوق مادرم رابگیره کامل میگیره یا کم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
سلام یک فرد زیر 18 سال مثلا 14 ساله میتواند از یک بالغ بالای 18 سال به دلیل فحاشی شکایت کند؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
ورود به ایران بعد از ممنوع الخروجی
حکم جلب دارم و ممنوع الخروجش کردم.ایران نیست.الان ورود بشه به ایران دستگیر میشه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
سلام پدربنده خودش وکالت فروش ملکی رابه بنده که پسرش هستم داده است ومن هم طبق همان وکالت سند قطعی بنامم زدم ایازن بابایم میتواند مدعی باشد وسند راابطال کند پدرم 90 سال دارد
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
1405/2/18
1405/2/18
سلام من نه ماه بود در ترکیه بودم سه ماهش توریستی و تقریبا شش ماه هم غیر قانونی.که در استانبول به کمپ فرستادن و مهلت 20روزه دادن برگردم. موقع برگشت جریمه داشتم که پرداخت نکردم. تقریبا بعد از 4ماه خواستم که برگردم. مأمور گمرک ترکیه اجازه نداد و گفت وقت شما هنوز پر نشد یک ماه باید پرکنی. من سوال کرم آیا بعد از یک ماه صددر صد میتونم ورود کنم گفت نمی توانم صدرصد بگم اینجا نوشته ممنوعیت ها داریم. الا چند ماه گذشته من میتونم از مرز زمینی ورود کنم و از مرز زمینی میشه هنگام ورودجریمه پرداخت کرد؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
سلام وقت بخیر من 20 سال سابقه بیمه دارم ولی 9 ماه از این بیمه زنان خانه داربوده مابقی شرکتی رد شده ایا با20 سال سابقه و 45 سال سن میتوانم بازنشسته شوم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
اسمم زهراس امامینا صدام میزنن. میخوام داخل،شناسنامه زهرامینا بزارم ثبت احوال موافقت میکنه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
آیا زدن شماره تلفن همراه شخصی رایس کلانتری و اسمو فامیل و درجه او رویه در ورودی کلانتری مجاز است؟
کلانتری در شهری کوچک است که شایعات زیادی در مورد روابط بین رئیس کلانتری و معدود افرادی وجود دارد که قبل از ورود به کلانتری یک بنر بزرگ شامل شماره شخصی تلفن همراه رایس کلانتری و اسمو فامیل و درجه اش زده اند که هزاران سو استفاده میشود مگر بهتر آن نیست که شماره کلانتری یا شماره ای عمومی نصب شود که آنهم اگر لازم باشد.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
سلام وقت بخیر. برادر منو با 12 گرم شیشه و سورچه گرفتن با ماشین من بوده. من با این ماشین اسنپ کار میکنم و این ماشین رو سال 98 با ارث پدری خریدم. آیا ماشین مصادره میشه؟؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
چگونه همسر بازمانده شرکت نفت پدرومادر خود را بیمه کنید
سلام وقت بخیر من همسر بازمانده شرکت نفت هستم . چطور پدرم را که سرطان دارند و82 سال سن دارند تحت بیمه خودم بیاورم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
با سلام قطعه زمینی توسط همه وراث فروخته شده وهمگی برای فروش زمین امضا واثر انگشت گذاشته اند ومعامله صورت گرفته فقط یکی از وراث سهم خود را دریافت نمیکند چه باید کرد از نظر حقوقی شخصی که سهم خود را دریافت نمیکند امضا واثر انگشت هم در قولنامه گذاشته تکلیف چیست?
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
سلام و عرض ادب...من یه مدته متوجه شدم وقتی خونه نیستم همسرم خانمی رو میاره تو خونه و رابطه داره باهاش ولی مدرکی ندارم ثابت کنم میخوام تو خونه ام دربین مخفی بزارم که بتونم یه فیلم برای مدرک ازش داشته باشم آیا این کار جرم محسوب میشه ؟؟ خواهش میکنم کمکم کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
سلام بنده مسافری داشتم که هنگام سوار شدن ماشین بسیار با ادب و گرم با بنده سلام علیک کردن و موقع پیاده شدن هم با جملاتی بسیار گرم تشکر و خداحافظی . بنده پیامک دادم(به جرعت خوش وایب ترین مسافری بودین که سوار ماشینم شد) بدون هیچ قصد دیگه ای صرفا انرژی خوبی که منتقل کردن رو خواستم منتقل کنم بلافاصله گوشی من مکرر زنگ خورد و بعد به بنده پیامک دادن (تماس بگیر) من نوشتم (فکر نمیکنم نیاز به مکالمه باشه،ازونجایی که داخل برنامه میشه به مسافر و راننده نمره داد،صرفا خواستم تشکر کنم و اگه مزاحمتی برداشت شد صمیمانه عذرمیخوام) همسر این خانم پیام دادن که ازت شکایت میکنم و بنده طی پیام های زیادی سعی کردم سوء تفاهم پیش آمده را برطرف کنم در همون برنامه تمام مسافر ها در قسمت نظرات راجب بنده نوشته آمد راننده خوش رو راننده باشخصیت و محترم! آیا درصورت شکایت بنده مجرم شناخته خواهم شد؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
سلام . مردی که به نفقه محکوم میشود ماهانه مرد به حساب زن واریز میکند یا دادگاه به حساب زوجه واریز میکند؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
فردی 300 متر زمین را به فروش میرساند. خریدار عینا همان زمین را به نفر سوم میفروشد. نفر سوم با آگاهی از اینکه زمین مذکور 350 متر است نه 300 متر، اقدام به فروش 300 متر اصلی و 50 متر اضافه مینماید. فرد چهارم بی خبر از اینکه اصل زمین معامله شده از ابتدا 300 متر است روی زمین 350 متری درخواست صدور سند نموده و پس از فروش 350 متر انتقال سند هم انجام میدهد. الان مالک اول ادعای 50 متر از زمین را دارد . مالک فعلی هم سند رسمی و قولنامه معتبر برای 350 متر دارد. الان تکلیف 50 متر چیست؟ چه کسی باید پیگیر شکایت از از متخلف باشد.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
سلام عرض ادب .من ی موتور پلاک قدیم دارم و سندش هم به نام من نیست اما قولنامه ای خریدم میشه بیمه کرد یانه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
باسلام لطفا راهنمایی کنید سارقی با کلاهبرداری مقداری طلا از دخترم سرقت کرده ابتدای کار برادر متهم دربازپرسی و پلیس فتا محکوم به سرقت شد در شعبه دادگاه خود شخص راکه نیومده بودمتهم کرد و محکوم به پرداخت شد از انجا که در زندان بسر میبرد طی نامه ای درخواست تحت الحفظ شدوپس از مدتی درخواست مرخصی کرد ورفت مرخصی و دیگربه زندان برنگشت ماهرچه به شعبه اجرای احکام گفتیم ضبط وثیقه کنید گفتن برای شما سند نگذاشتن پس از حدود 7ماه فوت شدن وظرف یک هفته پیامک رفع توقیف سند برای ما امد بازهم شعبه ما ظهار بی اطلاعی میکند وپس ازان همان برادر ش دایما تلفنی تهدید میکند و میگوید طلاهای شمارخودم بردم وهیچ غلطی نمیکنید خانوادتون رو عزادار میکنم خواهشا راهنمایی کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
تکلیف محکوم به بخاطر اطاله دادرسی
در یک پرونده محکوم شدم مالی به اجرای احکام دادم تمام شرایط برای مزایده اماده بود مزایده الکترونیک و اجرا حدود 4 ماه مزایده نزاشت و خارج از اراده من بود حالا میزان خسارات محکوم به من در اثر این اطاله حدود 1 میلیارد بیشتر شده من چه باید بکنم به کجا شکایت یا دادخواست بدم لطفا لطفا اگر پاسخ میدید شفاف و دقیق باشه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
سلام خداقوت پسر15ساله باحکم رشد میتونه بدون اجازه پدر به خارج از کشور سفر کند و آیا پدر میتونه با حکم رشد مخالفت کند؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/18
سلام ببخشید من یه پراید خریدم مدل 88 بعد سال 1390 چپ کرده و دوتکه شده الان ماشین تعویض پلاک میشه ؟ چون قبل سال 1392 دوتکه شده یا خیر؟ سال 1392 قانون تعویض پلاک نشدن ماشین دوتکه آمده
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.