دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/21
باسلام بنده 150متر زمین دارم ال زمین 20 سال دیوار داشته ال دیگه خودم کشیدم پارسال الان میگه باید خراب کنی ایا میشود کاری کرد دیوار من یک متر کردم ایا میتوانند دیوار 20 سال پیش که جلو ورودی بوده خراب کنند یا خیر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
با سلام و عرض ادب احترام ایا هزینه فاضلاب به عهده مالک هست یا مستاجر؟ چند ماهی در ساختمان ساکن شدم و چند باری مامور تاسیساتی برای باز کردن فاضلاب آمده و این سری که مامور آمده باز کردن مدیر ساختمان میگوید از مالک پرسیدم و ایشون هم از بنگاه املاکی که هزینه فاضلاب به عهده مستاجر هست. ایا درست است یا خیر ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
با سلام من یک دانگ از خونه را به نام خانم زدم حالا طلاق گرفته حالا مزاید گذاشته آیا همون یک دونگ مزایده میشه یا که شش دانگ
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
سلام وقت بخیر من 22 سالمه . از بچگی تو خانواده تحقیر میشدم و کتک میزدن بدون هیچ دلیلی و فحاشی و حرف بد میزدن بهم نذاشتن درس بخونم سر کار هم میرم حرف های بد میزنن و میگن تو سر کار نمیری و تهمت میزنن الانم چند وقته نمیذارن برم سر کار و خیلی سخت گیر تر شدن با اینکه من کار اشتباهی انجام ندادم آیا امکانش هست از خانوادم جدا شم و با دوستم خانه اجاره کنیم و زندگی کنیم آیا بعد نمیتونن از من شکایت کنن و بگن از خونه فرار کرده؟ لطفا دقیق جواب بدین من خیلی وضعیتم بده
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
درود فراوان شخصی بعنوام وام مدارکی را به من داد برای امضا (ضامن) ، مدتی بعد متوجه شدم یک برگه سفید بین مدارک بوده و من امضا کردم و او هم بالای امضای من مبلغی را با مشخصات من رسید کرده و الان تهدید کرده که میخواهد رسید را به اجرا بگذارد ، آیا راهی برای من هست ، لطفاً اگر هست کمکم کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
شوهرم با دادخواست عدم امکان سازش میخان منو طلاق بدن پروندمون تا اعلام نظر داور هم رفته مارینو چن سال پیش بخشیدم آیا حق تنصیف اینجا شاملم میشه و اگر میشه کی باید این درخواست رو بدم ک شوهرم از طلاق منصرف نشه و ب نتیجه برسم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
درخواست مشاوره و وکالت جهت رفع مسدودی حساب (کد SJU - دادستانی کل)
بنده دارای یک حساب بانکی مسدود شده هستم که طبق استعلام از بانک، با کد SJU و دارای شماره نامه قضایی 15 رقمی (سامانه کاشف) میباشد. موضوع مربوط به فعالیت در حوزه فروش ابزارهای عبور از فیلترینگ (VPN) است. وضعیت فعلی پرونده: 1. تاکنون هیچ پروندهای در سامانه ثنا برای بنده ثبت نشده و ابلاغیهای دریافت نکردهام. 2. فعالیت مذکور مدتی است که به صورت ارادی متوقف شده و مستندات کامل (پیامکها و تراکنشها) مبنی بر توقف فعالیت و اطلاعرسانی به مشتریان جهت اثبات حسن نیت موجود است. 3. شماره نامه قضایی جهت استعلام از دبیرخانه دادستانی کل در اختیار است. انتظارات از وکیل: 1. استخراج شماره کلاسه پرونده و شناسایی شعبه رسیدگیکننده (دادسرا) از طریق دبیرخانه دادستانی کل. 2. ارائه لایحه دفاعیه تخصصی جهت رفع مسدودی حساب با تکیه بر «توقف فعالیت» و تفکیک درآمدهای شخصی از درآمدهای موضوع پرونده. 3. ثبت قرارداد الکترونیک وکالت در سامانه ثنا الزامی است. 4.وکیل محترم ساکن تهران باشد بودجه و حقالوکاله: با توجه به اینکه پرونده در مرحله ابتدایی است و بنده تمامی مستندات را آماده کردهام، به دنبال وکیل پایه یک مسلط به جرایم رایانهای هستم که با حقالوکاله منصفانه (ترجیحاً به صورت مرحلهای و متناسب با پیشرفت کار) همکاری نماید.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
سلام من یه زمینی دارم در شهرستان که چند وقتی بود ازش استفاده نمیشد الان که رفتم دیدم همسایه پایینی از وسط زمین من برای انتقال اب جوی اب درست کرده و لوله 10 اینچ گزاشته در حالی که ایشون اصلا از زمین من حق ارتفاقی نداره زمین ایشون ارث پدری هست که تقسیم شده و این قطعه پایین من به ایشون رسیده ایا این زمین قبل از تقسیم شدن یک جوی اب نداشته ایشون میگن من باید از زمین شما آبیاری کنم ممنون میشم راهنمایی کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
دیه ضرب و جرح عمدی با چاقو ورود به عنف منزل
سلام شب ساعت 12شب در حیاط زدن درب رو باز کردم حمله کردن بیان داخل که من نزاشتم بهم حمله کردن دونفری که دوتاش چاقو داشتن که به دستم زدن الانم فراری هستن.حالاپزشک قانونی 1جراحات متلاحمه مچ دست چپ که مشمول دیه مقدراست 2کبودی در مراحل انتهای جذب قفسه سینه ثلث فوقانی قدام راست و قدام چپ که مشمول دیه مقدر است 3شکستگی استخوان های مچ دست چپ دوفقره که بدون عیب بهبود یافته مشمول آرش به میزان 4درصد از دیه کامل انسان است 4.پارگی تاندون عضلات فلکسور دست چپ که مشمول آرش به میزان نیم درصد دیه کامل هست .به نظر شما کم نزده .میخواستم بینم چقد میشه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
سلام برا پسرم سال 1403 دیه بریدن بابت ترقوه دست راست الان این متن تو ثنا نوشته شده نامه صادره به شماره ….مورخ 1405/02/20با موضوع «دستور استرداد وجه سپرده» و كيرنده «حوزه قضايي شهرستان كرج» ثبت كرديد ١٢-نسبت به شكايات ..عليه… مبنى بر ضرب وجرح عمدي و كودك آزاري طى شماره …… مورخ١405/02/20 مختومه شدن پرونده به دليل اجراي حكم یعنی چی ؟ چکار باید کنم ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
سلام بنده بعلت طلب داشتن از شخصی شکایت کردم و بعد از طی مراحل قانونی حکم جلب متهم را گرفتم جلب سیار الا ن چند ماهی هست که پیدایش نمیکنم آیا میتونم درخواست نقطه زنی کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
1405/2/21
سلام من در ساختمون سه طبقه سه واحدي زندگي ميكنم كه من طبقه سومم واحد دوم هميشه درب ورودي خونش بازه رفت و امد ما رو زير نظر داره ماهم موقع رفت امد تو خونشو ميبينيم ايا ميتونم بگم درب ورودي رو ببنده يا اين حق و ندارم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
سلام برا پسرم سال 1403 دیه ترقوه شکسته بریدن الان که پیگیری کردم برا اجرای حکم این پیام در ثنا ثبت شده ال-نامه صادره به شماره 000000مورخ 1405/02/20با موضوع «دستور استرداد وجه سپرده» و گيرنده «حوزه قضايي شهرستان كرج» ثبت كرديد ١٢-نسبت به شكايات 000000عليه 00000مبنی بر ضرب وجرح عمدي و كودك آزاري طى شماره 00000 مورخ 1405/02/20مختومه شدن پرونده به دليل اجراي حكم یعنی چی ؟؟ چکار باید کنم ؟؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
سلام بنده 17 ساله هستم که دو روز پیش به دلیل یک دعوای قدیمی با طرفم بحث کردم که متوجه شدم به دوستان 18 سال به بالایش برای درگیری با من زنگ زده ، بعد از باشگاه 3 نفر آدم (با خود طرف) بیرون از باشگاه منتظر من بودند و ما هم سه نفر بودیم که در فیلم دوربین مدار بسته هم مشخصه که اونها اول شروع کردند و برای دعوا آمده بودند ، من با چاقو یکی از اونها رو از ناحیه بالای کمر (پشت قفسه سینه) زخمی کردم که 8 تا بخیه خورد ولی در دوربین و مداربسته موقع زدن یا چاقو در آوردن نیافتاده فقط زیر یک ثانیه یک چیز در دست من برق زده که میتونم انکار کنم بگم کلید یا گوشی بوده و اینم بگم طرفم خیلی آشنا داره نظر شما چیه ؟ حکم دادگاه چیه ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
با عرض سلام وام ازدواج ام رو چند ماه پیش فروختم و 300 میلیون سفته از من به عنوان ضمانت گرفته شد و مدارکم رو به بهونه کپی گرفتن از مدارکم گرفت 8 ماه هست که مدارکم دستشه و به هیچ عنوان نمیده و قصد اخاذی داره و همچنین قرار بود دهیاری یه زمین مسکونی بهم بده چند باری بهش گفتم که میخوام زمین بگیرم اما بازهم مدارک رو بهم نداد آیا میتوانم تقاضای جبران خسارت کنم؟ و بابت سفته ها چکار کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
نحوه برداشت پول از حساب محکوم شده
سلام پدرم محکوم به پرداخت نفقه شده و الان اجرای احکام رفته پرونده و پدرم باید نفقه من را بده و نمیدهد. حسابش را مسدود کردن آیا اگر از اجرای احکام نامه ببرم بانکی که پدرم پول دارد میتوانم پول نفقه ام را از حساب پدرم برداشت کرده و به حساب خودم بریزم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
خرید ملک قولنامه ای و گرفتن سند
سلام من یه خونه پیدا کردم تو منطقه باغکمش نزدیک شهر جدید پردیس و اون منطقه سند نداره و قولنامه ای هست. ایا اگر من ملک رو قولنامه ای بگیرم میشه براش سند هم بگیرم یا نه؟ و اینکه ارزش داره اینکارو کنم یا نه و ایا یه وکیل حقوقی بخوام مراحل خرید اون ملک تا سند گرفتن رو انجام بده هزینش چقدر میشه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
خرید ملکی که بعد 5 سال متوجه شدم که مال غیر است
ملکی را در دیماه سال 97 خریداری نموده ام .درماه بهمن 1402 جهت اضافه کردن ملک موجود به دهیاری محل مراجعه وپس از گرفتن استعلامات از اداره منابع آب وبنیاد مسکن متوجه شدم که ملک دربستر رودخانه می باشد و متعلغ با دولت جمهوری اسلامی ودر تولیت وزارت نیرو می باشد.حال می توان از فروشنده شکایت بر حسب فروش مال غیر کرد وتا چه زمانی فرصت چنین کاری را از نظر قانونی دارم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
باسلام هزینه نقطه زنی در خصوص مهریه چقدر است؟ وآیا میتوان تلفن ثابت را نقطه زنی زد یا فقط از طریق سیم کارت انجام میشود؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
اگر یک نفر توسط چند نفر کتک خورده باشه، و فیلم هم موجود باشه، واون یک نفر فقط از خودش دفاع کنه وآغاز کننده دعوا نباشه،، چه حکمی داره
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
جلو چشم یه برگه رو کسی امضا کرده اما کارشناس دادگستری 5 نفره جعل تشخيص داده است چه طور ممکنه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
1405/2/21
آیا برای دفاع از خود میتوان سایز خاصی از چاقو رو حمل کرد چون شنیدم چاقو هایی که نهایت 13 ، 14 سانتی متر طول دارند رو میتوان حمل کرد
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
تاخیر تادیه چک مسدودی برگشت خورده
درود و عرض ادب سال 97 به واسطه فروشگاهی که داشتم 4 فقره چک به یک شرکت خرج کرده بودم که حدود مبلغ هر کدوم 2 میلیون تومن بوده(به دلیل مشکلاتی که از جمله احتمال مسدودی حسابم به علت پرداخت دیه داشتم و حتی سال بعدش به زندان هم محکوم شدم و همچنین اعسارم هم پذیرفته شد) مجبور شدم فروشگاه رو تعطیل کنم و تمام حساب هارو تسویه کردم و چک ها رو جمع کردم (البته هیچ چک برگشتی یا حساب باز نداشتم و ندارم) اما این 4 فقره چک گفتند مفقود شده و من هم از طریق دادسرا تقاضای مفقودی دادم و از طریق بانک ماده 14 چک ها مسدود شد، ظاهرا همون سال یا اوایل سال بعد چک ها برگشت خوردند در حالی که موجودی حساب هم کافی بوده و به علت مسدودی تاثیری در حسابم نداشته و هیچ اطلاع یا تماسی از طرف بانک یا مراجع قضایی تا الان که حدود 8 سال از سررسیدشون گذشته به من داده نشده. سوالم اینه آیا اگر این چک ها هر زمان به دست فرد دیگری بیوفتد از آنجا که احتمالا حامل بوده آیا هر زمان اقدام کند میتواند مبلغ اصلی چک و تاخیر تادیه درخواست بده؟ (خیلی نظرات متفاوتی وجود داره، بعضی ملاک رو رای وحدت رویه 812 میدونن بعضی تاریخ اقدام به درخواست تاخیر تادیه)
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
سلام من بدون اجازه پدرم ازدواج سفید.کردم یعنی العان . یه دختره باکره نیستم. هیچ جا هم عقد من ثبت نشده ن دائم ن موقت ..میشه گفت رابطه نامشروع داشتم ایا می توانم از پدرم نفقه بگیرم اگر پدرم در داداگاه بگوید دخترم باکره نیست ب ضرر من میشه برای نفقه یا نه ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
سلام وقت بخیر من 26 سال سابقه بیمه دارم و در انبار مشغول به کار بودم و تا الان دو مرتبه دیسک کمر عمل کردم والان توانایی قبلی جهت کار کردن ندارم و هنوز مشکل کمرم بزطرف نشده بفرمایید چگونه میتوان برای تثبیت سخت و زیان آور بودن کارم اقدام کنم و یا میتوان از کارافتاده محسوب شوم و حقوق 30 روز بازنشستگی کامل دریافت کنم متشکرم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
من 18 ساله ام و قاضی برای اولین بار که به تست الکل مثبت شد 80 ضربه شلاق حدی رای داده چه جوری اعتراض کنم امکان عفو چقدره؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
سلام وقت بخیر .من در دادگاه با حدود سه شاکی محکوم شدم .الان شاکی آخر رو ارجاع دادن دادگاه انقلاب جنبه عمومی در تعدد قضات الان رفتم فرم پر کردم گفتن15 روز دیگه جلسه برگزار میشه بنظرتون حکم چی میدن دادگاه انقلاب جنبه عمومی تعدد قضات در جرم دخالت در امور پزشکی و توهین به اشخاص عادی ممنون میشم راهنمایی کنید که جریمه اش چیه و چقدره
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/21
برابر قانون افرادی که به دلیل بیماری اعصاب و روان با نظر کمیسیون پزشکی وگرفتن کارت قرمز از خدمت معاف میشوند،از استخدام جهت کار.ادامه تحصیل.گرفتن وام.گرفتن جوازکسب.گرفتن گواهینامه ،گرفتن مدرک فنی حرفه ایی .دریافت وام،محروم میباشند، پرسش وظیفه سازمان بهزیستی درخصوص این افراد چیست و چه خدماتی رامی باید به آنها ارائه نماید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.