دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/23
سلام. من از همسرم دارم جدا میشم پدرم 4سال هست فوت شده بازنشسته ی نیروهای مسلح بوده الان حقوق پدرمو مادرم کامل میگیره میخواستم ببینم بعد از جدایی چند درصد از حقوق پدرم به من تعلق میگیره نیروهای مسلح نصف نصف یعنی بعده جدایی نصف بهمادرم نصف به من میدن؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام بنده از همسرم جدا شدم و سه تا دخترم با من زندگی میکنند اون اقا ازدواج کرده و دوتا فرزند داره درخواست تعدیل مهریه کرده به علت بازنشستگی سی ماه یک سکه بریدند من تحت پوشش بهزیستی هستم میخواستم بدونم اعتراض بزنم تعداد ماه سکه رو پایین تر می اورند؟ایا میتوان خانه و ماشین را توقیف کرد؟و اینکه شغل دوم همسر سابقم زنبورداری است و تو دادگاه دروغ میگه زنبورداری ندارد چجوری از جهاد کشاورزی میتوان استعلام گرفت؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام و احترام من 6 ماه هستم که عقد کردم و به دلایلی قرار هست جدا بشویم اما همسر من همه دارایی های خودش را حتی قبل از ازدواج به پدر و مادرش انتقال داده حتی خودرویی که خریده به اسم مادرش هست و تمام پول هایی که دارد در کارت بانکی آن هاست و خود کارت بانکی ندارد ، و میگوید به خاطر این اینکار رو انجام داده که از طرف محل کارش به او انگ رشوه نزنند ، همسر من توانایی پرداخت مهریه با به طور وامل و یا نصف آن را دارد ولی با توجه به این شرایط که انتقال از ابتدا صورت گرفته حتی قبل از ازدواج و زمان مجردی ایشان چطور من میتوانم مهریه را بگیرم؟چون ایشون راه های دور زدن مهریه را خیلی بلد هست به صورت اقساطی و... طولانی کردن و اذیت کردن
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام. موتور من رو دیشب به علت نداشتن پلاک توقیف کردن موتور چون مزایده ای بود و تازه گرفته بودم هنوز پلاک نداشت طبق گفته مامور به تازگی دستوری صادر شده که موتورهای مزایده ای برای بار اولی که توقیف میشن با برگه مزایده آزاد میشن ولی اگر دوباره توقیف بشن دیگه رفع توقیف نمیشوند .آیا این درست هست یا خیر؟چطور میتونم موتور رو رفع توقیف کنم؟ موتور هم شماره تنه داره هم شماره موتور چون شنیده بودم در زمان مزایده شماره تنه رو سنگ میگیرن با این وضعیت آیا میتونم درخواست پلاک و مدارک بدم با برگه مزایده؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
به مدت 11 سال شاغل در پایگاهای برونسپار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستم آیا تبدیل وضعیت شامل حال ماهم میشود؟هیچ سهمیه ای ندارم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام من به دلیل مشکل جسمی از دانشگاه افسری انصراف دادم بعد از دو ماه حالا زنگ زدن برا جریمه گرفتن الان زنگ زدن میگن 500 میلیون سفته و پرینت حساب هات بیار من توانایی پرداخت جریمه ندارم اگه نرم برا تسویه چه میشه ؟ من چند بار هم گفتم مبلغ کم کنند باز مبلغ جریمه خیلی بالاست توان پرداخت ندارم چکار کنم چه اتفاقی می افتد ؟ نرم تهران برا تسویه چه اتفاقی می افتد لطفاً جواب بدید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام خسته نباشید من در سال 98 به دلیل نداشتن وثیقه به مدت یک شب فرستادنم زندان باز داشت موقت و از بند انگشت نگاری کردند ودر دادسرا نظام تبرع شدم والان میخوام برای درجه داری ثبت نام کنم گفتم ببنیم در گزینش که استعلام حفاظتی از همه جا داوطلب میگرند آیا سابقه زندانی که یکشب بودم و انگشت نگاری که کردن بالا میاد یا ن چون سال هومن 98 در داشتم کار هایم را انجام میدادم مصباح دومی گفتن برو خبرت میکنم و بعد چند رو زو گفتن نمیونی آدامه بدی برای درجه داری ممنون میشم راهنمایی برادرنه کنید چگونه یبار ثبت نام کردن کمیسیون منو رد کردن الان دوباره میخا ثبت نام کنم برام مشکلی پیش نمیاد در استخدام ممنون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام. پدرم سال 402 فوت شدن ، در زمان زنده بودنشون و در سال 86 زمینی به مساحت 300 متر با قولنامه و امضا و اثر انگشت پدرم و امضا خواهران و برادران و همچنین شورا وقت روستا مهر و امضا کردن و در قبال زمین هیچ پولی از من نگرفتند پدرم و زمین را با هوشیاری و صحت و سلامت به من بخشیدن و هیچ اسمی از ارث در قولنامه برده نشده و الان بعد از گذشت 19 سال وراث ادعا میکنند که پدر ارث تورو داده که منظورشان همان زمین هست،آیا حرفشان درست است. ممنون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
با سلام. شخصی برای بنده در روبیکا پیام فرستاد با مضمون اینکه "انقدر دم خونتون منتظر میشم تا ببینمت" و من جواب و واکنشی نشان ندادم و بعد پیامش رو پاک کرد. دیشب مجددا برام استیکر لبخند فرستاد و من هم جوابی ندادم مجددا و امروز بر روی ماشینم هم یادداشت یک استیکر لبخند رو پیدا کردم. لازم به ذکره که فقط این اکانت آی دی داره و هیچ شماره ای هم مشخص نیست که متوجه هویتش بشم ولی حس تعقیب شدن بهم دست داده. امکان این هست که من بتونم این موضوع رو قانونی پیگیری کنم و بفهمم چه شخصی پشت این قضیه هست؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
با سلام و خسته نباشید دوستم 6 ماه پیش از من پول گرفت به بهانه صادرات و گفت 4 نفر شریک هستیم شرکت هم واقعا داره اما بعد شش ماه متوجه شدم نه تنها صادراتی نکرده بلکه پولمو برداشته بدهکاری هاشو داده تمام پیام هاش مبنی بر صادرات توی ایتا اسکرین شات دارم و در آخر هم اقرار بر عدم صادرات هم اسکرین شات دارم حال آیا کارش جرم محسوب میشه و اگر میشه بهش چی میگن و مجازاتش چیه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
باسلام با یه خانومی میخوام عقد دائم بکنم و سنش بالاتره از منه تو شناسنامه هم ثبت میشه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
منو شوهرم از هم جدا شدیم و سوهرم ایدز داره اما من سالمن و با خانوادم زندگی میکنم پدرم فوت کرده مادرم پیره و داداشم معتاده و توهم میزنه نمیتونم بچه رو نگه دارم چجوری میتونم تحویلش بدم به بهزیستی
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
پدر بنده قبل از فوت شدن طلا به شخصی امانت میدهد و نفراتی هم شاهد این هستن که طلارا به اون داده. الان سه ساله پدر بنده فوت شده در مجموع 10 سال میباشد که تلاش میکنم اون 5 گرم طلا را پس بگیرم اما شخص نمیدهد و ادعا میکند که هدیه بوده اما فاکتور آن در نزد من میباشد. آیا میتوانم با این فاکتورپیگیری خیانت درامانت کنم و استرداد طلا را بخواهم؟ضرر و زیان این 10 را هم میخواهم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
درود وتشکر ؛همسایه در حال بازسازی ساختمانش است نمیدانیم آیا حریم انقطاع را رعایت کرده ؛در جایی باعث ریختن آجر از سمتما شده؛ میخواهیم تامین دلیل بزنیم ؛ مدیر ساختمان چنین کاری انجام نمیدهد آیا درخواست کلی از طرف تمام ساکنین میتوان انجام داد ؟ سپاسگزارم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
دختر و پسری باهم جهت آشنایی ازدواج باهم دوست شدن در جلسه سوم قرار به درخواست پسر رابطه جنسی برقرار شده است و دختر خانم باکره بوده است و باکره گی خود را ازدست داده است الان هم دیگر تصمیم به ازدواج با این دختر ندارد دیه این کاری که اتفاق افتاده به چه صورت است ؟؟حکم قاضی چیست
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام من پنج ماهه باخانومم عقد کردیم ولی خونه مادرخانومم ساکنیم و خانومم بارداره،بحثمون شده منو ترک کرده و الان نزدیک به ده روزه که ندیدمش ن زنگی بهم زده هیچی اصلاخبرندارم ازش به پدرشم گفتم هیچ اتفاقی نیفتاد تکلیف جیه باید چیکار کنم واقعا خسته شدم هرسری بحث میکنه باهام ولممیکنه میره،نمیدونم چیکار کنم میخووم برم درخواست طلاق بدم. میخواستم ببینم با این اوضاع حکم قاضی چیه ؟محکوم میشم یا نه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
کارافتادگی دست راست و عمل واریس پای چپ
سلام خانمی32ساله ام از سال 94درشرکت مواد غذایی بمدت 10سال خورده ای کار میکردم در حین کار اتفاقاتی برام افتاد پای چپم درسال 403واریس طنابی شدید گرف مجبور شدم عمل کردم بعدعمل الان دوباره درحال برگشته وپای من بی حس میشه بعداون انگشتای دست راست چن وقتی بود بی حسمیشد رفتم دکتر عمل کردم گف عصبای دسست بهم چسبیده دوماه بهم استعلاجی داد بعد اون گف دیگه به دستم فشار نیارم باتوجه به شرایطم کارافتادگی بهم تعلق میگیره؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام من خانمی 32 ساله ام درشرکت مواد غذایی کار بمدت 10سال خورده ای بیمه دارم پای چپمو عمل کردم 403دوبارهدرحال برگشته وبی حس میشه و عمل دست راست هم بعلت چسبندگی عصب انجام دادم دکترم دوماه استعلاژی داده گفته دیگه نباید فشاربیارم دستم خاستم بدونم کارافتادگی بهم تعلق میگیره؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام من عروسم رو در حین خیانت با فردی ناشناس دیدم احساساتی شدم و شروع کردم به کتک زدن هر دوشون و متاسفانه به ادعای خود عروسم در دادسرا چشم چپ عروسم جراحت دیده من در حین درگیری متوجه نبودم چه اتفاقی افتاده و ایشان به پزشک قانونی مراجعه کردن و از من شکایت کردن الان من چه مدارکی رو علیه عروسم ببرم دادگاه تا این حکم دیه از من مهرز شود ممنون از شما
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
با سلام من 3 دانگ خانه نسقی به ناممه الان دوستم اصرار میکنه به نام من و آدرس تهران من یه قولنامه سوری بنویسه و وام مستاجری بگیره تا جایی که من میدونم هر کجای ایران خانه داشته باشم وام تعلق نمیگیره ولی این خانم اصرار داره که من میتونم بگیرم و من میترسم برام مشکلی ایجاد بشه پولشو که خودش میخواد فقط وام به ناممه کمکم میکنید ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما وکلای عزیز و محترم . من پدرم پارسال فوت شدند ومادرم از پدرم چندین ساله که جدا شده و وقتی گواهی انحصار وراثت رو گرفتم اسم مادرم هم بود .چگونه اسم مادرم رو پاک کنیم .؟ایا ب ای کهشان هم تعلق میگیرد؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام.مادرم و عروسش دروغ و افترا و تهمت مبنی برترین به اشخاص اسرا شخصی و عنف به تجاوز خودمم سردرنمیارم وقتی علیه من و همسرم شکایت کردن که ماهها قبل برای صله رحم به خانه پدرم رفته ام.الان میگن براتون شلاق بریدیم و باید بیاین ارشاد. لطفا راهنمایی کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام. پدرم 4 سال هست فوت شده مادرم در قید حیات است سه تا خونه و سه تا مغازه هست که دست داداشامو مامانم هست ولی به نام پدرو مادرم هستش من دخترم برای گرفتن ارثی که بهم میرسه اقدام کردم ولی قاضی گفت پلاک ثبتی به نام پدرتون نیست رهن بانکه کلی پیگیری کردم فهمیدم یه وام گرفته بودن قبلا از بانک ولی تسویه شده نامه ی فک رهنم گرفتم که برگشته فقط باید شهرداری برده بشه بقیه کاراش انجام بشه و بعد محضر ولی برادرم هیچ کدوم انجام نمیدن دارن از خونه هاو مغازه ها استفاده میکنن میخواستم ببینم من الان چیکار میتونم بکنم که بتونم حقمو بگیرم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام و وقتبخیر میخواستم بدونم در صورت اقدام به حذف پسوند فامیلی، شناسنامه و کارت ملی جدید المثنی صادر میشوند؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام من در دفتر خدمات بیمه کار میکردم به مشکل خوردیم بابت مطالبه حق و حقوق خود از کارفرما شکایت کردم و در مدارک های که ارائه دادم به اداره کار برای اثبات کارکرد یه معرفی نامه به بانک که سال 401 داده بود من وام گرفته بودم و وام هم تسویه شد الان اون برگه برده از من شکایت کرده ادعا کرده امضا اون نیست جعل کارشناسی هم رفت نظر کارشناس گفته بود امضای خودش نیست حال پرونده در شعبه دادیاری به نفع من رای صادر شد و کارفرما اعتراض کرد در شعبه دو کیفری حکم به جلب دادرسی صادر شده الان من باید چیکار کنم و مجازات چیه و من مطمئنم امضای خودش بوددوتا هم شاهد بردم ازهمکارام که در دفتر حضور داشتن نامه بهم داد
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام من میخوام وکالت برای دریافت مستمری پدرم که به کسی داده بودم رو پس بگیرم بخاطر اینکه ساکن ایران نبودم میتونم این وکالت رو لغو کنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
من یه مدت دست یه آشنا کارت هامو دادم و الان متاسفانه نمیدانم باهاش چیکار کرده ولی زده بود شرکت در نمیدانم چی قمار میخاستم بدونم چجور میشه رفع مسدودی کنم ،ولا حکم جلب هم داشت که کلا چون تو جنگ بودیم نتونستم برم ، الانم نمیدونم چکنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
در حین رفتن به مرخصی تصادف کردن
سلام من میرفتم به مرخصی در راه ماشینو چپ کردم به من بیمه تعلق میگیرد بیمه ارتش؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
زمان ارسال پیامک دادخواست تایید انفساخ اجاره نامه
سلام برای تایید انفساخ اجاره نامه روز شنبه دادخواست دادم ، پیامکش کی میاد؟ در داشبورد پیگیری با کد رهگیری در قسمت نوع چی باید ثبت کنم؟ در قرارداد آمده تاخیر در پرداخت اجاره بیش از 2 ماه موجب منفسخ شدن قرارداد میگردد (ثبت در سامانه خودنویس با دوشاهد) ولی من در ماه هشتم قرارداد ابلاغیه ارسال کردیم و قبلش چیزی نگفتم قاضی کدام رو ملاک مبدا انفساخ قرار میده(قرارداد یا زمان ابلاغیه)؟ با وجود اینکه مدت اجاره به پایان نرسیده و مبلغ قرض الحسنه هنوز پیش منه میتونم اجرت المثل ایام تصرف از زمان انفساخ هم تقاضا کنم؟ خلاصه راه به جای میبرم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
باسلام واحترام بنده یک دانگ زمین در ورد آورد تهران از 1000متر خریدم رفتم کارهای ثبت رو انجام دادیم که سند بگیریم یه نامه در جواب اومده برای اداره ثبت که این زمین سند خورده به نام بنیاد مستضعفان ولی به صورت موقت امکانش هست بتونیم سند بنیاد رو ابطال وسند به نام خودمون بگیریم ممنون میشم جواب بدین
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.