درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

پرسش و پاسخ حقوقی رایگان


دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.

برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.


آخرین پرسشها و پاسخها

1405/2/25

پرینت پیام های پیام‌رسان بله بدون اجازه طرف مقابل

اگر کسی حدود یکسال پیش با آقایی درارتباط بوده باشد حال بعد از یکسال همسر اون طرف می‌تواند بدون اجازه پرینت پیام ها رو در پیام‌رسان بله بگیرد ، حتی شده قانونی ، بدون اجازه طرف مقابل

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...

1405/2/25

جعل قولنامه

سلام وقتتون بخیر،پدر و برادرم قولنامه ی خونه ای که به اسمه مادرمه بردن و بصورت سوری کردن اسمه پدرم و فروختن،خواستم بدونم الان مادرم اگه بخواد خونه رو پس بگیره میتونه اقدام کنه و اینکه پول خریدار چه جوری باید پرداخته بشه،و در آخر چه مشکلی برای پدرم پیش میاد،ممنون پیشاپیش از راهنماییتون

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...

1405/2/25

شکایت از وکیل

سلام و وقت بخیر. در صورت ضایع شدن حق من بخاطر طرح دعوای اشتباه و عدم دفاع کافی از طرف وکیل،آیا میتوانم از او شکایت کنم و ضرو زیان ناشی از، ازدست دادن ملکم رابگیرم؟چگونه و چطور؟ راهنمایی بفرمایید. چون وکیل خودشون گفتن راهش ابطال تقسیم نامه هستو من حقت رو میگیرم. اگر اطمینان داشت چرا نتونست دفاع کنه یا حداقل قاضي روراضی کنه به رای دیگری غیر از رای به بی حقی و این رای در تجدیدنظر هم تایید و قطعی شد وطی دادرسی هیچ اطلاعی بمن نداده و من بعد سه ماه زنگ زدم و وکیل برگشت گفت من سه ماه پیش براتون پیغام فرستادم با فلانی! همچنین چندین پیام براشون فرستادم در طی دادرسی که جواب مرا ندادند!

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...

1405/2/25

شکایت از پدرم به علت قطع کردن بیمه درمانی

سلام وعرض ادب من 38 ساله مجرد هستم وپدرومادرم ازهم جداشدن وپدرم ازدواج کرده وهیچ اهمیتی به وجود من وخواهرم نمیده به این سن رسیدم نتونستم ازدواج کنم بیست ساله پدرم رو ندیدم وخیلی ساله که بیمه درمانی من و خواهرم رو که بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح هست رو قطع کرده میخوام بدونم ایا میتونم ازش شکایت کنم ؟

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...

1405/2/24

توهین در فضای مجازی

شخصی در بیوی روبیکایش به من توهین کرده است. در بیوی من کلمه((سرباز وطن)) نوشته شده و اون شخص دقیقا در بیوی روبیکای خودش نوشته: تو سرباز وطن نیستی و یک ح*ر..ا..م بی پدر مادر هستی آیا میتوانم شکایت کنم؟ قبلا بابت توهین و... شکایتی از ایشان کرده ام و در حال رسیدگی است. به نظرتان این شکایت را بصورت مجزا و مرتبط با توهین و افترا و نشر اکاذیب در فضای مجازی مطرح کنم بهتر است یا بصورت لایحه برای شکایتم که در حال رسیدگی می باشد؟

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...

1405/2/24

آدم ربایی و اخاذی

سلام من با فردی تلفنی صحبت میکردم و اوگفت کجایی بیام حضوری صحبت کنیم و وقتی که امد 4نفر بودن و با تهدید اسحله منو سوار ماشین کرد و بردنم بیابون و لختم کردن و فیلم گرفتن گفتن اگر شکایت کنم فیلمو پخش میکنن و من بعد 2هفته شکایت کردم آیا دستگیرش میکنن یا ابلاغیه براش ارسال میشه؟

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...

1405/2/24

سوال در مورد قطع همکاری با اسنپ در زمان در خواست بیمه بیکاری

سلام،من در تاریخ1405/1/1بیکار شده ام و تاریخ1405/1/24در خواست بیمه بیکاری داده ام تا تاریخ1405/2/2 هم در اسنپ فعال بودم که بعداً از ادامه فعالیت در اسنپ انصراف دادم سوال من این است که آیا بیمه بیکاری من دچار مشکل میشود یا خیر؟

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...

1405/2/24

حقوق مستمری

سلام بنده دخترم،پدرم فوت شده و حقوق مستمری دریافت می کنم آیا کسب درآمد از طریق فضای مجازی(تولید محتوا گرافیکی) باعث قطع شدن حقوق می شود ؟

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...

1405/2/24

حکم قتل

سلام اگر شخصی را به دلیل شنود موبایل و دخالت در امور زندگی به قتل برسانیم حکمش چیست؟

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...

1405/2/24

خسارت تصادف

سلام.بنده تصادف کردم.جرحی نبوده.مقصر نیستم.طرف رو محکوم کردم.الان دوسال هست که حکم جلب گرفتم و متواری هست،ایا میتونم بعد از دوسال خسارتم رو به نرخ روز مطالبه کنم؟

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...

1405/2/24

تصادف با موتوری

سلام وقت بخیر. شرمنده من امروز داشتم از دور برگردان برمیگشتم که یه موتوری ظاهر شد من اصلا ندیدمش و یه برخورد خیلی اهسته داشتم باهاش ایشون داد زدن که چیکار میکنی من هول کردم ترسیدم و وای نیستادم اومد جلومو گرفت و میخواست به پلیس زنگ. بزنه ترسیدم مقصر جلوه بدن منو که فرار کردم و... نزاشتم خواهش کردم زنگ نزد ولی از پلاک عکس گرفت و تهدید کرد که باید جرمشو بکشی ولت نمیکنم و... میخواستم ببینم میتونه شکایت کنه. اصلا خط هم نیفتاد رو موتورش خودشم که صحیح وسالم بود بی زحمت راهنمایی کنید

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...

1405/2/24

کانال کولر

سلام و ارادت ما طبقه اول یک اپارتمان 2 طبقه را تازه خریده ایم وسازنده و فروشنده ساختمان طبقه بالایه ما زندگی میکند. کولر طبقه ما در حیاط بالا از همون موقع ک ما خریدیم نصب بوده و پاسیو واحد ماهم همانجاست که کانال کولر از آن پایین آمده و به داخل واحد ما آمده است. حالا ایشون واحدش رو فروخته و میگه صاحاب جدید میتونه کانالو برداره و به من ربطی نداره و هرکار خواستید بکنید به من چه، که نظر صاحب جدید هم برداشتنش است. خب اینجوری کلا ما راهی دیگع برای کانال کشی از پشت بام هم ندارم.

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...

1405/2/24

ضرب و جرح و اخاذی همراه با اعتراف

سلام وقت بخیر بنده نظامی هستم به جرمم در دادسرا نظام اعتراف کردم بازپرس گفت وثیقه بیار فیش حقوقی با ضامن یدونه کافیه بردم الان تا تشکیل دادگاه رضایت شاکی رو هم گرفتم که مبلغ 4 میلیون تومن بوده . و سابقه دیگه ای هم نداشتم میخوام بدونم با این شرایط و طبق تجربیات وکلا عزیز بنده به حبس محکوم میشوم یا جریمه مالی چون بچه ام 5 ماه دیگ متولد میشه ممکنه توی نظر قاضی تاثیر بگذاره زندان ندن؟ ممنون میشم وکلا جواب بدن

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...

1405/2/24

زندان باز

سلام. بعلت اختلافات شدید حکم جلب شوهرمو بابت پیش قسط مهریه گرفتم والان زندان هست.بیمار دیالیزی هم هست. و وقتی ززندان پرسیدم متوجه شدم با وثیقه به بندباز زندان منتقل شدن. تاکی این روال ادامه دار وبه زندان وبیرون زندان در رفت وآمده؟ و سوا دومم این هست که قبل جلب کردنش، ایشون رأی تمکینشو اجرائیه زده بود الان با توجه ب اینکه زندان هست وبازداشت نتیجه این اجرائیه تمکین چی میشه وقتی زوج حضور نداره شرایط چه میشود؟

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...

1405/2/24

عبور کابل برق کوچه بن بست از روی خانه شخصی

سلام من یک خانه خریدم که کابل برق کوچه بن بست از روی خانه من به ارتفاع نیم متر عبور کردم من با متوسل به کدام قانون و ماده می توانم انرا تغییر دهم باید از اداره برق شکایت کنم یاصاحب خانه

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...

1405/2/24

حبس تعزیری

سلام وقتتون بخیر برای پدر من طبق ماده 536وبا لحاظ ماده 134هفت ماه و 16روز و نه ماه حبس تعزیری رای دادن میخوام بدونم امکان خرید حبس وجود دارد و آیا با قرار وثیغه میسه پدرمو از زندان بیرون بیاریم؟

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...

1405/2/24

نزاع دسته جمعی

حدود یکسال پیش نزاع دسته جمعی صورت گرفت همگی به زندان رفتیم و در زندان به هم رضایت دادیم حالا با گذشت 6ماه یکی از انها رفته شکایت یکی دیگه رو ک اسمش تو پرونده نبود و در زندان اصلا نبوده شکایت کرده و گفته متوجه شدم این اقا منو زده در حالی ک در دادگاه ضارب رو ماها معرفی کرده بود ایا امکان چنین چیزی هست ؟؟ چون ماها هم رضایت دادیم به علت زخمی شدن حالا چکار باید کنیم

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...

1405/2/24

درجه داری سپاه

سلام من میخوام استخدام نیروی دریایی سپاه بشم کارامو انجام دادم برای درجه داری میخوام بدونم بعد از اتمام دانشگاه ام با چه درجه ای میرم سرکارم تو یگان

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...

1405/2/24

تامین خواسته

برای تامین خواسته میشه بجای پرداخت پول به دادگاه عوضش سفته بدیم یا خیر و سوال دوم اینکه برای مسدودی یا توقیف حساب بانکی امکان باز کردن حساب جدید هست یا خیر

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...

1405/2/24

شکایت از کار فرما

سلام من یک کارگر اتباع هستم که پرسال با یک کار میکردم 3ماه از مایانم راه نداداده وعیدم نداد اد و هنوزم میگه نمیدم میخواهی چکار کنی

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...

1405/2/24

فرجام خواهی

با سلام واحترام ببخشید اگه ابلاغیه فرجام خواهی بیاید وبیست روز مهلت دهد وروز بیستم جمعه باشد وفرجام خواهی بنده هنوز اماده نباشد ایا میتوان چند روز بعد فرجام خواهی رو جواب داد

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...

1405/2/24

کمپ اجباری

با سلام همسرم رو به کمپ اجباری بردن و الان 21 روز است ک اونجاس و من دو فرزند خردسال دارم ک بسیار وابسته ی پدرشان هستن و از روزی ک همسرم رفته دختر 3 ساله ام مریض شده و بهونه میگیره و فقط میگه بابام کجاس من هم کسی رو ندارم برای مخارج زندگی چگونه میتونم اقدام کنم برای آزادی همسرم چون باهاش حرف زدم گف سالم شدم و میخوام برگردم جبران کنم فقط بیارم بیرون

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...

1405/2/24

شکایت از کارفرما

سلام وقتتون بخیر ببخشید من در اداره کار از کارفرما شکایت کردم بخاطر ندادن دستمزد و عیدی و سنوات و... میخوام طبق روز حقمو ازش بگیرم باید چیکارکنم؟؟باید به دادگاه مراجعه کنم؟؟

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...

1405/2/24

سیمکارت

سلام وقتتون بخیر باشه ببخشید من یه سیمکارت دارم که شکسته شده اینا الان نیاز دارم به اکانت روبیکا هیچ جوره این کد نمیشه به دستم برسه؟ نمیتونم خط رو درست کنم

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...

1405/2/24

شکایت از کارفرما

با ارز سلام خدمت شما دوست گرامی من یک کارگر اتباع هستم و پارسال بابک کار میکردم از پارسال تا به حال 3ماه از پول نداده وعیدم نداده بهش میگم بده میگه نمیدم میخواهی چکار کنی من باید با این آدم چکار کنم میگم میرام وزارت کار شکایت میکنم میگه هر کاری دوست داری بکن

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...

1405/2/24

مهریه

ایا ثبت مهریه با دلار امکان پذیر است؟ اگر می شود راه حل چیست که دادگاه و دفترخانه آن را ثبت و اجرا کنند روش هایی مثل طلا و خانه پیشنهاد ندید خودمم بلدم. ممنون

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...

1405/2/24

الزام به تمکین

سلام من و نامزدم به مشکل خوردیم و من قصد طلاق دارم اون رفت الزام به تمکین زد من هم بعدش رفتم برای نفقه اقدام کردم که توی جلسه نفقه با توجه به گفته های من نتیجه جلسه شد که من قصد ادامه زندگی رو ندارم و میخوام پرونده نفقه مختومه بشه بعد قرار شد طلاق توافقی بگیریم که آقا میگه تنها به شرط اینکه مهریه نگیری طلاق میدم وگرنه نه من هم قبول نکردم حالا بعد از دو هفته گذشتن از جلسه نفقه که مختومه شده پیام داده شماره کارت میخواد من نمیدونم جواب بدم یا نه اگر جواب ندم بعدا توی دادگاه الزام به تمکین به ضرر منه ؟ چه جوابی بدم که از نظر حقوقی مشکل ساز نشه ؟

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...

1405/2/24

شورای حل اختلاف_کیفری

شکایتی دروغین تحت عنوان ضرب و جرح عمدی از من شده پرونده به شورا رفته من در جلسه اول شرکت کردم و توضیحاتم رو ارائه دادم ولی شاکی شرکت نکرد الان دوباره ابلاغیه جهت حضور تو شورا برای هر دو طرف اومده میخواستم بدونم اگه من این نوبت شرکت نکنم چی میشه؟ اگه شاکی هم دوباره نیاد چی میشه؟ (متاسفانه شاکی پدرم هست که به دروغ و تحریک همسرش از دختر خودش شکایت کرده)

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...

1405/2/24

سفته

سلام خسته نباشید یکه به من سفته داده خواستم بپرسم اگر در وقتش پرداخت نکند چگونه به پولم میتونم برسم و چقد طول میکشه؟

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...

1405/2/24

مهریه

سلام آیا سقف کیفری مهریه به 14 تا کاهش پیدا کرده؟ این قانون توسط مجلس تصویب شده آیا باید شورای نگهبان و مجمع تشخیص هم تایید کنن آقا الان درخواست طلاق بده سقف کیفری 110 تا هست یا 14 تا ؟

ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...