دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/29
سلام بنده با خانمم اختلاف پیدا کردم مهریه اش را اجرا گذاشته الان یک چهارم حقوق بنده ونفقه برای ایشون هر ماه مرتب واریز شده وماشین به مزایده رفت بنده الان دادخواست عدم تمکین به دادگاه دادم ولی بعدا منصرف شدم وبه دادگاه نرفتم میخواهم بدانم در این صورت رای قاضی چه میشود در ضمن نفقه را هم خواهم پرداخت فقط میخواهم بدانم در صورت عدم حضور بنده نتیجه چه میشود
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام من گواهی انحصار وراثت پدرم رو گرفتم ولی جزو ورثه پدرم نام مادرشون که سال 1370 فوت شدند هم ذکر شده میخواستم بدونم اگه اعتراض بزنیم حذف کنیم بهتره یا چون فوت شدند مشکلی پیش نمیاد ممنون میشم راهنمایی کنید.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام. بنده ملکی را خریداری کردم و قرار شد تا تاریخ معینی فروشنده پایان کار ساختمان را به من تحویل دهد در غیر اینصورت جبران خسارت که مبلغ میبینی تعیین شده است را پرداخت نماید که با گذشت 3 ماه از آن تاریخ هنوز پایان کار را تحویل نداده. اگر بنده شکایت کنم و ایشان طرف مدت چند روز پایان کار را تحویل دهد آیا مبلغ خسارت به من تعلق می گیرد؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
باسلام و درود . ببخشید سوار ماشین یکی از دوستان شدم ودوستمخودش راننده بود متاسفانه ماشین چپ شد و پای چپم شکسته شده وپزشک قانون گواهی از کار افتادگی نوشته لازم به ذکر است اکنون کاشف به عمل امد دوستم ماشین را سرقت کرده بوده الان دیه باید از چه کسی گرفته شود بیمه یا مالک اتومبیل یا دوستم لازم به ذکر است دوستم توانمالی پرداخت دیه را ندارد آیا میشود از بیمه بگیرم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام. ماشین فروختم و خریدار بعد ظهر به من زنگ زد گفت ماشین واشر زده و رفته از من شکایت کرده باید چه کار کنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام خسته نباشین. میخواستم بدونم آیا کسی میتونه به اسم من دسته چک باز کنه با در دست داشتن کد ملی و سیم کارت به نام بنده میتونن این کاررو بکنن؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
1405/2/29
سلام وقتتون بخیر برای گرفتن حق طلاق آیا باید کل مهریه رو ببخشم یا بستگی به خودم داره و میتونم شرایط دیگر رو هم در آن قید کنم مثل، استرداد جهیزیه، میزان نفقه و غیره ؟ و اگر وکیل این کار رو انجام بده هزینه ی حدودی ش چقدر میشه ؟ ممنون میشم اگر پاسخ بدین ، سپاس فراوان
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
در مورد بازنشستگی با معلولیت شدید
با سلام. معلولیت شدید دارم در شهرداری مشغول کار هستم 17سال بیمه دارم(کارفرمایی) میخوام ببینم با این شرایط تا چند سال باید کار کنم تا بازنشسته بشم ممنونم از شما
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
با سلام آقام 18سال تحت پوشش بهزیستی با معلولیت شدید بودن از لحاظ شنوایی ولکنت زبان ،حسی حرکتی وذهنی ،نزدیک چهار سال از کمیسیون میگذرد الان از مددکارم شنیدم معلولیت اقام بر اساس کمیسیون جدید متوسط زدن چکار میتونم بکنم لطفا راهنمایی بفرمایید.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
با سلام مادرم در زمان حیات خویش تو وصیت نوشته بود تمام طلاهام امانتی پسرم هست ..بعد از مرگ مادرم طلاها پیش پدرم ماند ..خواهرام طلاها رو از پدرم گرفتن ...من اون موقع شکایت کردم ..ولی به بخاطراینکه تازه ازدواج کرده بودم وخرجی ام رو پدرم میداد ..وکار خوبی نداشتم ..از شکایت صرفنظر کردم ...پدرم هم فوت کردن الان میخوام شکایت کنم ..مدرکی ندارم ..چون وصیت رو دزدیدند خواهرام ،مدرکی ندارم علیه آنها ..منو لطفا راهنمایی کنید ...به قران قسم بخورند
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
باعرض سلام و خسته نباشید، اینجانب در مورخه 1386/2/21 گواهینامه ام را بعنوان پایه دوم دریافت کردم و بعد از پنج سال تمدید شده بود که بعد چندین سال متوجه شدم که پایه سوم خورده لطفا راهنمایی کنید چه کاری باید انجام بدم. متشکرم از زحمات شما عزیزان
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام حسابهای من بنا به دلایلی از طرف پلیس فتا مسدود شده بودو به دستور قضایی باز شد ولی یکی از حساب هام باز نشده به سرپرستی بانک مراجعه کردم با نامه قضایی میگه با سامانه سر آمد تماس بگیر ولی سامانه پاسخگو نیست باید چکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام بنده هفت ماه پیش از اینکه همسرم درخواست مهریه کند مال را بدلیل بدهی ب مادرم فروختم و یکی از امضا کنندگان از شاهدان همسرم میباشد ایا میتواند فرار از دین شکایت کند
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
آقایی بسیار زرنگ بجرم کلاهبرداری براش حکم جلب سیار گرفتم و هیچی بنام نمیکنه چندتا آدرس داده که فیک است فقط یک شماره تلفن ازش دارم ویک شماره هم از اطرافیان ش چیکار کنم ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام بنده زمینی به متراژ 95داشته و80مترآن راساخته ام که شهرداری گفتن باید60درصدمیساختی حالارضایت همسایه بیاروبنده اولین زمین درکوچه هستم که ساختم بقیه زمین خالی هست جهت گرفتن ماده100رضایت یکی ازهمسایه هارو گرفتم ولی یکی ازهمسایه هام که زمین مجاوربنده وکلا 50متر هست الآن مدتیه دنبال صاحبش هستم هیچ کس اطلاعی نداره زمینم قولنامه ای هست نمیتونم پیداش کنم راهکاری وجودداره؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
باربری اسباب منزل را برداشته است
ساعت 3 عصر با توافق 13 میلیون، کامیون برای حمل اسباب منزل گرفتیم اما راننده ساعت 11 شب رسید و بارگیری تا 1 بامداد طول کشید. بعد از بارگیری گفت کمتر از 20 میلیون بار را نمیبرد. وقتی گفتم پلیس خبر میکنم، بدون اجازه با وسایل من رفت. پلیس آمد ولی جواب تلفن را هم نداد. چند ساعت بعد به کلانتری برگشت. فردای آن روز ساعت 6 عصر بار را تخلیه کردیم و فهمیدیم کیس کامپیوترم گم شده و مبلمان هم عمدی آسیب دیده. کارشناس برای مبلها 34 میلیون خسارت تعیین کرده. حالا دادسرا قرار منع تعقیب صادر کرده؛ گفته چون حمل تحت قرارداد باربری بوده سرقت محسوب نمیشود و برای تخریب هم مدرک کافی نیست. خیانت در امانت را هم اصلاً بررسی نکرده. الان دنبال راه گرفتن کیس کامپیوتر و خسارت مبلها هستم.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
من با 17 سال سابقه تامین اجتماعی و 61 سال و 3 ماه سن می توانم با حقوق 17 روز در ماه بازنشسته بشم
من با 17 سال سابقه سازمان تامین اجتماعی و 61 سال و 3 ماه سن آیا من می توانم با حقوق 17 روز در ماه بازنشسته به شوم؟ با تشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
بدون زدن در و اطلاع و روزهای قبل بدون اینکه پیام اخطار قطع بیاد برق خونه رو قطع کردن و مامور شماره تماس هم نذاشته میتونم شکایت کنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
اسم دخترم فاطمه است. دوست نداره.
دوست داره اسمش مهرسا باشه. آیا ثبت احوال تغییر نام از فاطمه به مهرسا موافقت میکنه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
استرداد سند مالی بعد از واریز خوانده به دادگستری توسط خوانده امکانپذیر است؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
من همسرم پای من شکسته با پزشک قانونی و شاهد مادرم ک تقاضای نقطه زنی زده بودند ک این پرونده طول کشید ی سال بیشتر کنقطه زنی 6 ماه پیش بود و محل حادثه خانه بود ولی در کل نقطه زنی جای دیگه بود. در ساعت 9 باهم و بعد دوسال گفت زندگی کنیم روز دادگاه گفت نرو ولی از طرفی وکیلش فرستاده. ک گفتن نقطه زنی در نیومد و برات براش افتاد و الان تجدید نظر فقط فرصت دارم چکار کنم ک قاضی. لوث داره من چکار کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
برایم پیامک گواهی انحصار وراث آمده آیا امکانش هست ظهرداری بابت بدهی متوفی صادر کرده باشد چون همه وراث ادعا دارند ک این کار را نکرده اند.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
1405/2/29
سلام دختری جوان 17 ساله که 2 سال قبل وقتی تنها 15 سال سن داشته توسط پسری متجاوز اسیر میشود و به وی تجاوز میشود اما بابت ترس از واکنش خانواده او هیچوقت سخنی رو با پدر مادر در میان نگذاشت اما الان قصد شکایت دارد اما شواهد کافی را در اختیار ندارد. ایا شانسی برای ایشون وجود دارد ؟ در ضمن به گفته وی تجاوز کامل همراه با دخول انجام شده است
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام دختر من با پدرش زندگی میکنه و عموش الان وارد 18 سالگی شده احساس میکنه خونه ای که به تازگی ساختن از ارث پدربزرگ ش فقط به نام عموش هست چطور میتونیم بفهمیم که به اسم پدرش هم هست و عمو فقط به اسم خودش نزده باشه سپاسگزارم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
خسته نباشید ببخشید پدر من زندانی نیشابور بوده ک از نیشابور فرستادنش زندان تربت نزدیک یه هفتست ازش خبر نداری تماس نگرفته آیا امکانش هست ما تماس بگیریم باهاش
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام بنده سال 95مبلغ36ملیون بدهکاری داشتم قسطی شد نتوانستم پرداخت کنم حکم جلبمو گرفتن العان باید چقدر العان پرداخت کنم ایا دوباره قسطی میشود بدهیم قسط اون زمان 2500بوده
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام من یه ماشین خریدم از شهر یزد خودم شهر کرمانم .قولنامه دستی هستش با یک شاهد از طرف من. الان هشت ما از خرید ماشین میگذره طرف وکالت نمیده به من الانم رفته ماشین رو توقیف پلاک کرده میگه من ماشینم میخام تو پول به حساب من نزدی من ماشینی به شما ندادم و میگه طبق قولنامه میام جلو. بعد شماره کارتی ک تو قولنامه دستی نوشته به نام خودش نیست چون گفت حسابام بستس و الان میگه ماشینو از زیرپات میگیرم در صورتی تماما پولشو گرفته نقدی. لطفا راهنمایی کنین
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام بنده تعدادی چک نامزدم ازم گرفت به بهانه های مختلف به افراد مختلف داد و خودش به دلایل مالی دیگر به زندان رفت چک ها رو بنده پاس کردم الان که بیرون اومده حاضر نیست هزینه ی چکهایی که خرج کرده و من پاس کردم و بده میتونم مطالبه وجه کنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.