دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/29
کلاهبرداری سایبری یا ارز دیجیتال
سلام خسته نباشید من در برنامه*** تتر بردم و معاملاتی که کردم شد38000 و فهمیدم که کلاهبرداری هست چون اوایل فقط 20تتر برداشت کردم و دیگه نشد که ایمیل اومد که 10%کارمزد پرداخت کنید تا به38000تتر برسید و من در* شکایت کرد و برنامه را با داراییش مسدود کردند و به من گفتند پلیس محلی شکایت کنید تا به داراییت بررسی و رفتم پلیس فتا جواب ندادند آیا میتوانید به من برا برداشت کمک کنید. ممنون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
بیمه اپراتور دستگاه لیزر صنعتی
سلام عرض ادب بنده 8 سال است که در یک کارگاه صنعتی مشغول کار هستم کارفرما بیمه منو کارگر ساده رد کرده مامور بیمه برای چک کردن بیمه اومد منو در حال کار با دستگاه دید و منو اپراتور رد کرد ایا ب ضرر کارفرما میشه با کارگر؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
باسلام من گوشیم یکسال پیش همین موقعه دزیده شد پیگیری کردم دزد پیدا شد ولی چون ادم داشت تو کلانتری منو دست ب سر کردن دادگاهم منو دست ب سر کرد و پروندمو بست درصورتی ک من مدرک کافی داشتم برای اثباتش ولی پرونده منو الکی بستن و حق ب حق دار نرسید این انصافه اخه میخواستم بگم من چطوری میتونم دوباره اون پرونده رو باز کنم و گوشیمو پس بگیرم ممنون از راهنمایتون باتشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
بنده سال پیش سه نفر بهم حمله کردن گوشیم رو دزدین و چون من مقاومت کردم چاقو رو فرو کردن در پام و زخم عمیق پیدا کرد حالا میخوام بدونم میتونم دیه پامو بگیرم بعد از یک سال فقط یکبار اگاهی تماس گرفت رفتم برای شناسایی ولی این افراد نبودن و سارق پیدا نشده
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
باسلام احترام من مدیر ساختمان شدم به مدت یک سال و با رای اکثریت واز چهار واحد یک واحد نه شارژ و هیچ هزینه ای نداده ومن از دفتر اسناد و صدور اجراییه بابت هزینه در خواست کردم و خط همراه اول ایشان را توقیف کردم وبرای خرید و فروش آن ایشان از دادگاه شکایت کرده و ابطال شده دلیل این که چرا از سه واحد چرا مدیرت را از دفتر خانه اقدام نکردی مورد قبول نیست
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام خسته نباشید بنده دو سه سال پیش کمیسیون عالی بقیت الله منع استخدام شدم تو سپاه به نظر شما دوباره می تونم اقدام کنم ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
بنده 4 سال پیش تصادف کردم با موتور گواهینامه نداشتم و به عابر زدم پاش شکست پس از طی مراحل قانونی و دادگاهی و جریمه شدن توسط دولت بیمه گفت ما مبلغ پرداخت کردیم شما باید به ما بازیافت کنی منم چون توسط دولت محاکمه شده بودم میگفتم شما حق بیمه گرفتی و دولت هم منو جریمه کرده و از پرداخت پول سر باز زدم حالا بعد چهار سال سیمکارت و حساب های بانکی بنده مصدود شده و لازم الجرا صد میلیون امده حالا من نمیدونم تو شرایط جنگی و وضعیت بد اقتصادی بعد از چهار سال چرا اینکار کردن حالا من باید پول بدم یا راهی هست که از بیمه شکایت کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام. من میخوام با قبول زحمت توسط کارشناسان شما اسمم رو از فاطمه در شناسنامه به اسم مستعارم فریبا تغییر بدم جسارتا مدت زمان و هزینه ش رو میخوام بدونم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام جلب کسی را دارم در دادگاه حقوقی به خاطر برگشت خوردن چک بعد شخص متوالی آدرس خود را تغییر داده میخواستم بدونم میتونم از تاکسی های اینترنتی یا درخواست نقطه زنی از دادگاه کنم قاضی اجازه میدهد
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام خسته نباشید. من دو سه سال پیش کمیسیون عالی سپاه منع استخدام شدم می خواستم ببینم دوباره امکانش هست برای استخدامی ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام . بنده کارمن دولت هستم ..وام گرفته بودم الان دوباره میخوام درخواست وام کنم ..رفتم نامه کسر از حقوق بگیرم میگه شما اگه اقساط وام جدیدت تا 12 ملیون باشه مبتونی .حالا من اقساطم 13 تومنی هست .اگر وام قبلی رو یکجا پرداخت کنم ..رتبه نامه کسر از حقوقم بالاتر میره یعنی میتونم واسه وام 13 تومن نامه بگیرم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام یک سالو نیم پراید خریدم کارت سوخت نداشت منم دنبالش نرفتم چون پدرم تاکسی داشت راحت تعویض پلاک شد مشکلی نداشت الان ماشین و وکالت دوماهه دادم فروختم طرف رفته دنبال کارت سوخت میگه قاچاقه کارت سوخت تو جنوب سوال اینه که طرف از من شکایت کنه جریمه به عهده منه؟و اگه مم از کسی که خریدم شکایت کنم تاثیر داره راحل چیه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام وقت بخیر بنده با شخصی کار میکردم و مواد غذایی میخریدم و با ایشون تسویه حساب بودم و تصمیم گرفتم دوباره فعالیت کنم و برای شروع به کار از بنده خواست که یک چک بابت ضمانت پیش ایشون بزارم و شروع کار رو انجام بدیم بعد از دریافت چک از دادن بار به بنده امتناع کردن و من هم یک اظهارنامه برای استرداد چک برای ایشون ارسال کردم و بعد چک بنده را به شخص ثالث انتقال دادن و نفر ثالث چکم رو برگشت زده ، لطفاً بفرمایید بر اساس کدام ماده ایشون خیانت در امانت کرده است ، در متن چک نوشته شده بابت ضمانت حسن انجام کار و در ثبت چک تودیع وثیقه زدم و یک رسید بابت ضمانت بودن چک گرفتم ، الآنم شکایت کردم ولی بازپرس منع تعقیب صادر کرد و توجهی به انتقال چک نکرد
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام. بنده کار من نیروی مسلح هستم ..خواستم وام بگیرم گفتن وام تا مبلغ اقساط 11800 میتونی بگیری ..حالا قسط من 13 تومن هست ..بنده اگر وام معوقه قبلی رو تسویه کنم ایا رتبه من بالاتر میرود از 11800 یعنی میتونم وام 13 تومنی رو بگیرم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام و عرض ادب .. شوهر چند ماه پیش با زن برادرم پیامکی صحبت میکردند و زن برادرم خودش د...و.س..ت پ..س..ر داره و رابطه دارند . متاسفانه شوهر من پیام داده بهش از چیزی ناراحت بوده انم مسائل جنسی پیش کشیده و شوهرم گفته دوست دارم باهات رابطه داشته باشم و من الان فهمیدم شوهرم خیلی پشیمون ولی من داغونم.چکار کنم.دو تا بچه دارم نمیتونم فراموش کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام و عرض ادب من مالک واحد10 در اپارتمان هستم که مسیر پله داره و اسانسور ندارد، واحد بالاسرمون 10 که اونم مالک هست ولی خونه رو گزاشتن برای فروش و نیستن توالتشون دیوارش که به سمت پله های ماست رطوبت زده و نم داده چندین بارگفته شده بهشون هم خودم هم مدیر ساختمون ولی متاسفانه رفع نشده . همچنین دوتا مشتری اومدن برای خونه خودم ولی چون نم دیوار راه پله های طبقه بالا رو دیدن پشیمون شدن. من چجوری میتونم هم شکایت کنم نسبت انجام ندادن تعمیر ملکشون که دیوار در راه پله های ما است هم نسبت به ایجاد خسارت بدلیل منع فروش خونه به دلیل ظاهر بد راه پله ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام.بنده سال 96 یه خونه خریدم سندش رهن بانک بوده و از طریق سند وام گرفتن و الان رهن بانک هست و فروشنده در قولنامه قید کرده که اقساط رو پرداخت میکنه و بابتش سفته از بابت پرداخت اقساط داده و سفته در قولنامه قید شده و به ما وکالت تام داده بعد از فک رهن به نام خودمون بزنیم.ولی الان پرداخت نمیکنه اقساطشو. دو سال میشه اقساط معوقه داره.من چیکار میتونم بکنم.میخوام سندو از رهن بانک دربیارم .
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام دخترم شاغل و رسمی بود در اثر تصادف فوت شدن . آیا از حقوق دخترم به من می رسد ؟. در حالی که من خودم حقوق بازنشستگی همسر مرحومم رو می گیرم .
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
زمین واگذار کردم به شهرداری عقب نشینی کردم
سلام خانه بنده عقب نشینی داشت ، چند سال پیش عقب نشینی کردم تجاری گرفتم ،الان عقب نشینی خیابان برداشته شده ،همسایه ها ساختن سند گرفتن ،مغازه من عقب مونده ،دید ندارد ،ملکم خراب شده چه کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام وقت بخیر در انحصار وراثت پدربزرگ من که فوت شده اسم دو تا بچه هاش و مادرش هست مادرش فوت شده آیا از اموال پدر بزرگم به خواهر و برادراش میرسه یا فقط به بچه هاش؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام وقت بخیر من این رو قبلا پرسیده بودم گفتم مجددا نظرات شما عزیزان رو بگیرم.چند سال پیش ترم 3 بودم رفتیم سلف خیلی گرم بود مقنعه ام داشت میوفتاد منم ولش کردم ناهارمو خوردم ما ته سلف نشسته بودیم یه آقایی که توی سلف بود به ما دید نداشت اما زیر دوربین نشسته بودم،چند روز بعدش منو خواستن واسه حراست مرکزی،رفتم اونجا کلی هم تهدید کردن که نمیذاریم درس بخونی و سر کار بری اگه دوباره اتفاق بیوفته کمیتهایت میکنیم،یه شرط داره اینکه باید باهامون همکاری کنی! تعهد امضا کردم به جرم کشف حجاب اثر انگشتم زدم برگه های همکاری هم امضا کردم چهارپنج تا برگه شد و برگشتم من همیشه پوشش مناسب داشتم اینبار اصلا فکر نمیکردم اینطوری بشه اصلا توی این باغا نبودم فقط گرمم بود قصد هیچ عمل سیاسی نداشتم ولی باورم نکردن حتی گفتم پدرم ایثارگر هستن من خلافی نکردم و اینها.. از اون روزا من همش استرس دارم میترسم نتونم آزمونای دولتی شرکت کنم و سر کار دولتی برم موقع شروع به کار ممکنه واسم مشکل ایجاد کنه چون من کم کم فارغ التحصیلمیشم و میخوام استخدامی آموزش پرورش شرکت کنم آیا برام در نهاد های دولتی و این نهاد مشکل ساز میشه و در پروندم درج میشه؟!
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
تغییر کد پلاک مالک و هزینه مالیات
سلام بنده میخواهم فقط کد پلاک ماشینمو از شهرستان به تهران تغییر بدم و مالکیت تغییر نمیکنه،ایا باید هزینه مالیات بر نقل و انتقال ماشینو بدم؟؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
چند سال پیش عقب نشینی کردم ، بابتش شهرداری تجاری بهم داد ،الان عقب نشینی خیابون برداشته شده ، همسایه ها همه ساختن سند گرفتن، مغازه من عقب مونده دید نداره چه کار کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
اگر دهیاری برای زمینی با سند مشاع مزروعی ،که درآن منطقه ساخت و ساز شده و وباغ ومزرعه نیست و به بافت روستا وصل شده مجوز پروانه ساخت صادر کند و بنا ساخته شده برای گرفتن پایان کار ،ایا در کمسیون99 باید مورد بررسی قرار گیرد ؟ وشامل جریمه می شود؟ در قولنامه قبل از خرید زمین چه مواردی درج شود تا دچار چالش نشویم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام خسته نباشید. ما یه زیر زمین داریم دادیم به اجاره به سوپری محله مون برای انبار مواد غذایی حالا اتوماتیک دینام اب که در زیر زمین بوده ترکیده قسمتی از کارتن های مواد غذایش خیس شده میگه شما باید خسارت منو بدید گفتم ببین حق با کیه این وسط ما حتی کلید قفلی که به در زیر زمین می زنه رو هم در اختیار نداشتیم لطفا راهنمایی کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام وقتتون بخیر من زوجه هستم و همسرم به دلیل ترک انفاق کیفری به شش ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شده، آیا مجازات حبس قابل تبدیل هست ؟ و در زمان جنگ ممکنه تخفیف بخوره و کمتر بشه ؟ ممنون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام خانمی بیمه روستایی است آیا بعد فوت شوهرش میتواند حقوق بیمه تامین اجتماعی شوهرش را بگیرد و هم مستمری بیمه روستای خودش را دریافت کند؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام وقتتون بخير زمين ما بر جاده هست كه از كنارش يه راه ٥ متري بين مزارع هست روبروي زمين ما اونطرف جاده هم يه راه هست كه روبروش ميشه وسط زمين ما من برا زمين سند شش دانگ گرفتم الان همسايه هاي پشت زمين ما ميگن اين راه ها در سند هاي قديمي روبروي هم بودن يعني بايد راه از وسط زمين شما رد بشه منم رفتم نقشه هاي هوايي سال ١٣٣٨ رو نگاه كردم ديدم كه اصلا كنار زمين ما كه الان راه هست راه نبوده چه برسه روبروي هم باشن اما راه اونطرف همون جاي خودش هست حالا سوال من اينه من مي خوام انشالله كارخونه بسازم بلاخره هزينه زيادي بكنم ايا وقتي تو نقشه هاي قديمي راه نبوده بعد ها مي تونن شكايت كنن راه رو بيارن وسط زمين من و سازه من رو خراب كنن و اينكه طبق گفته مالك قبلي زمين من اون راه اونطرف اينورتر بوده يعني روبروي راه بغل من اونا كشيدن اونطرف بنظرتون سند من معتبر هست ؟ كسي مي تومن برام مشكل درست كنه؟ همه استعلام هارو هم دارم راه ،شهرسازي،منابع طبيعي،جهاد براي سند ممنون از لطفتون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام وقتتون بخیر من امسال میخوام در کنکور فرهنگیان شرکت کنم و قبلا طلاق گرفتن ممکنه به این دلیل از مصاحبه رد بشم ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
تصمیم گیری در مجامع عمومی عادی و فوق العاده
با سلام و خسته نباشید بنده و خانواده ام در شرکت سهامی خاص سهامدار 44 درصد از کل هستیم طی مناقشه ای که بین سهامدارن پیش آمده بابت خروج برخی از سهامداران صورت جلسه تنظیم شده به عنوان مجمع عمومی فوق العاده بدون تشریفات قانونی مانند آگهی برگزار گردید و برخی سهام داران خارج شدن حال بنده به سایر سهامداران گوش زد کردم که خروج سهام داران بایستی در مجمع عمومی عادی برگزار میگردید اما به گفته سایر سهامداران این کار قانونی بوده آیا چنین عملی که خروج سهام داری در صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده انجام پذیرفته صحیح است یا خیر ؟؟ بابت زمانی که به بنده اختصاص میدن تشکر فراوان دارم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.