از طریق پلیس فتا شکایت متصور است
از طریق تعزیرات می توانید شکایت خود را پیگیری کنید
سلام و وقت شما بخیر، 1. ثبت شکایت در پلیس فتا با توجه به اینکه خرید شما از طریق فضای مجازی (اینستاگرام) انجام شده و فروشنده فاکتور نداده، پاسخگو نیست، پستها را حذف کرده و آدرس مشخصی ندارد، مهمترین مرجع رسیدگی، پلیس فتا است. نحوه اقدام: به سایت پلیس فتا مراجعه کنید: www.cyberpolice.ir در بخش "ثبت گزارش مردمی" شکایت خود را ثبت کنید. تمام مستندات را (فیلم، عکس، چتها، شماره کارت، شماره تلفن، اسکرینشات پیج و ...) ضمیمه کنید. اگر حضوری هم خواستید مراجعه کنید، به پلیس فتا شهر محل سکونتتان بروید. 2. درخواست رسیدگی از سازمان صنعت، معدن و تجارت اگر فروشنده دارای نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) یا ثبت شده در سامانههای مجاز باشد، میتوانید از طریق سامانه www.124.ir شکایت ثبت کنید. اما چون این فروشنده در اینستاگرام فعالیت دارد و فاقد نماد اعتماد یا آدرس رسمی است، این مسیر ممکن است بینتیجه باشد. 3. اقدام حقوقی از طریق دادسرای جرائم رایانهای در صورتی که پلیس فتا اطلاعات فروشنده را شناسایی کند و کلاهبرداری محرز شود، میتوانید شکایت رسمی را در دادسرای ویژه جرائم رایانهای ثبت کنید. این مرحله معمولا پس از بررسی اولیه پلیس فتا انجام میشود. --- پیشنهاد مهم: اگر شماره کارت و نام صاحب حساب را دارید، ممکن است پلیس فتا از طریق بانک عامل، اطلاعات هویتی و آدرس صاحب حساب را استعلام کند. اگر پرداخت از طریق درگاه اینترنتی بوده، رسید بانکی و تاریخ تراکنش را هم ضمیمه کنید
از هردو
از طریق فتا پیگیری کنید
با سلام از طریق تعزیرات می توانید شکایت خود را پیگیری کنید
با سلام خرید اینترنتی تا 7 روز مهلت استرداد کالا دارد
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.