مشاوره حقوقی رایگان - خرید از اینستاگرام و مرجوعی کالا

سلام و ارز خسته نباشید بنده از یک پیج اینستاگرامی کتونی خریدم و وقتی کتونی به دستم رسید نسبت به قیمت،کتونی بی‌کیفیت بود از فروشنده خواستم که آدرس مغازش رو برام بفرسته تا کتونی رو عودت بدم به من گفتن که ما توی پیجمون توی همه پستا گفتیم که مرجوعی نداریم در صورتی که همه پست‌ها رو چک کردم و همچین چیزی گفته نشده بود از فروشنده تقاضای فاکتور کردم گفت نمیدم داخل خود بیو پیجم گفته نشده که مرجوعی نداریم در ضمن در پستی که فروشنده کتونی رو معرفی می‌کرد یک سری لیبل‌ها روی کتونی بودند که تعدادشونم زیاد بود اما کتونی که به دست من رسیده یه لیبل داره خود کتونی سالمه و من نسبت به قیمت و کیفیت کتونی دل چرکینم فروشنده‌ام دیگه پاسخگوی من نیست و فروشنده تمام پست های پیج رو پاک کرده من از پست های پیج،تمام چت‌ها فیلم و عکس دارم واز ایشون آدرس ندارم وفقط یک شماره کارت،اسم شخص و یک شماره تماس دارم سوالم اینکه از کدام ارگان باید شکایتم رو ثبت کنم از پلیس فتا،صنعت معدن و تجارت یا.... سپاسگزار میشم بهم پاسخ بدید

پاسخ ها:


از طریق پلیس فتا شکایت متصور است

11:17:43   1404/2/13

از طریق تعزیرات می توانید شکایت خود را پیگیری کنید

10:57:45   1404/2/14

سلام و وقت شما بخیر، 1. ثبت شکایت در پلیس فتا با توجه به اینکه خرید شما از طریق فضای مجازی (اینستاگرام) انجام شده و فروشنده فاکتور نداده، پاسخگو نیست، پست‌ها را حذف کرده و آدرس مشخصی ندارد، مهم‌ترین مرجع رسیدگی، پلیس فتا است. نحوه اقدام: به سایت پلیس فتا مراجعه کنید: www.cyberpolice.ir در بخش "ثبت گزارش مردمی" شکایت خود را ثبت کنید. تمام مستندات را (فیلم، عکس، چت‌ها، شماره کارت، شماره تلفن، اسکرین‌شات پیج و ...) ضمیمه کنید. اگر حضوری هم خواستید مراجعه کنید، به پلیس فتا شهر محل سکونت‌تان بروید. 2. درخواست رسیدگی از سازمان صنعت، معدن و تجارت اگر فروشنده دارای نماد اعتماد الکترونیکی (ای‌نماد) یا ثبت شده در سامانه‌های مجاز باشد، می‌توانید از طریق سامانه www.124.ir شکایت ثبت کنید. اما چون این فروشنده در اینستاگرام فعالیت دارد و فاقد نماد اعتماد یا آدرس رسمی است، این مسیر ممکن است بی‌نتیجه باشد. 3. اقدام حقوقی از طریق دادسرای جرائم رایانه‌ای در صورتی که پلیس فتا اطلاعات فروشنده را شناسایی کند و کلاهبرداری محرز شود، می‌توانید شکایت رسمی را در دادسرای ویژه جرائم رایانه‌ای ثبت کنید. این مرحله معمولا پس از بررسی اولیه پلیس فتا انجام می‌شود. --- پیشنهاد مهم: اگر شماره کارت و نام صاحب حساب را دارید، ممکن است پلیس فتا از طریق بانک عامل، اطلاعات هویتی و آدرس صاحب حساب را استعلام کند. اگر پرداخت از طریق درگاه اینترنتی بوده، رسید بانکی و تاریخ تراکنش را هم ضمیمه کنید

12:28:08   1404/2/15

از طریق فتا پیگیری کنید

08:56:40   1404/2/13

با سلام از طریق تعزیرات می توانید شکایت خود را پیگیری کنید

10:53:24   1404/2/13

با سلام خرید اینترنتی تا 7 روز مهلت استرداد کالا دارد

20:20:41   1404/2/14

سوالات مرتبط

شکایت بابت تاخیر در ارسال محصول
سلام من انلاین شاپ دارم و دستسازه هست من به مشتری گفتم بسته رو احتمالا شنبه ارسال کنم ولی بدلایلی نتونستم و از انجایی که کار من دستسازه هست چند روز زمان برد و بعد 9روز از ثبت سفارششون بسته شون رو ارسا...
کلاهبرداری
با سلام حتما شما جریان فروشگاه اینترنتی موبایل ... رو شنیدید من از فروشگاه موبایل... خرید اینترنتی کردم و قرار بود بعد از 60روز کاری یا همون 90 روز عادی گوشی رو تحویل بدهند ولی الان 150 روز گذشته و ه...
عدم واریز وجه در صورت ارسال کالا
درود بنده در فروشگاه اینترنتی ... فعالیت دارم در تاریخ 8 خرداد یک مشتری از کرمان محصولی سفارش دادن و بنده تایید ارسال محصول زدم محصول رو ارسال کردم از طریق تیپاکس و در فروشگاه لغو سفارش خورد و پول برگ...
کلاهبرداری
سلام من در یک آگهی یک گوشی دیدم خیلی جمع و جور بود فروشنده می‌گفت پرداخت درب منزل نداره از طریق سایت باید خرید انجام بشه بعد ارسال میشه من نزدیک سه ماهه که از خریدم میگذره در پیگیری سفارش زده در...
درخواست مرجوع کردن کالا توسط خریدار
با درود و عرض ادب و احترام بنده فروش ظروف قدیمی و آنتیک در اینستاگرام دارم و بصورت هفتگی لایو میذارم.و یه آقایی از همه ی همکاران خریدمیکرد و از من هم در لایو خرید کرد.حدودا 3یا 4بار خریدکردند.بعد حدود...