مشاوره حقوقی رایگان - تغییر عنوان شغلی کارمند دولت

با سلام و احترام با عنایت به تغییر عنوان شغلی کارمند دولت و ابلاغ بدهی تغییر عنوان به اداره در 26 فروردین و عدم رویت ابلاغیه الکترونیک، اخطاریه مستند به اعلامیه ارسال گردیده است. آیا با توجه به اخطاریه مستند به اعلامیه امکان اعتراض به بدهی وجود دارد؟ اگر وجود دارد به چه طریق؟ با توجه به عدم تغییر دستمزد و ... در مشاغل دولتی و ...

پاسخ ها:


سلام و احترام از اداره کار درخواست کنید

21:37:08   1404/2/6

سلام با توجه به توضیحات شما، در صورت عدم دریافت ابلاغیه الکترونیک تغییر عنوان شغلی و صدور اخطاریه مستند به اعلامیه، امکان اعتراض به بدهی وجود دارد. مراحل و شرایط اعتراض به شرح زیر است: 1. شرایط اعتراض به بدهی تغییر عنوان شغلی اگر تغییر عنوان شغلی منجر به تغییر در دستمزد یا گروه شغلی نشده باشد، ولی بدهی به شما تعلق گرفته است، می‌توانید با استناد به عدم تأثیر مالی و عدم نقض قوانین اداری اعتراض کنید. عدم دریافت ابلاغیه رسمی (حتی الکترونیکی) می‌تواند دلیل محکمی برای ابطال یا تعدیل بدهی باشد، زیرا اطلاع‌رسانی رسمی به کارمند الزامی است. 2. نحوه اعتراض الف. اعتراض از طریق سامانه رسیدگی به شکایات اداری به **سامانه عدل ایران (https://www.adliran.ir) یا سامانه شکایات دولت (https://www.tazakor.ir) مراجعه کنید. موضوع را به صورت شفاف بیان کنید و مستندات (از جمله عدم دریافت ابلاغیه و اخطاریه) را ضمیمه کنید. ب. اعتراض کتبی به اداره مربوطه نامه اعتراضی به اداره منابع انسانی یا امور کارکنان ارسال کنید و موارد زیر را ذکر کنید: عدم دریافت ابلاغیه رسمی تغییر عنوان شغلی. عدم تغییر در دستمزد یا گروه شغلی. درخواست بررسی مجدد و ابطال بدهی. ج. پیگیری از طریق هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری در صورت عدم پاسخ‌دهی مناسب، می‌توانید به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری شهر یا استان خود شکایت کنید. 3. مستندات مورد نیاز برای اعتراض کپی اخطاریه دریافتی. گواهی عدم دریافت ابلاغیه الکترونیک (در صورت امکان از سیستم اداری استعلام کنید). فیش حقوقی قبل و بعد از تغییر عنوان (برای اثبات عدم تغییر دستمزد). نامه‌های مکاتبات قبلی (در صورت وجود). 4. نکات مهم مهلت اعتراض: معمولاً 15 تا 30 روز از تاریخ ابلاغ اخطاریه فرصت دارید که اعتراض خود را ثبت کنید. اگر تغییر عنوان شغلی صرفاً اسمی بوده و تأثیری در حقوق و مزایا نداشته، می‌توانید استدلال کنید که بدهی ناموجه است. در صورت نیاز به مشاوره تخصصی‌تر، می‌توانید از واحد حقوقی اداره کل امور اداری و استخدامی استان کمک بگیرید.

01:44:36   1404/2/8

سوالات مرتبط

دادنامه
با سلام. من چند ماه پیش برای درخواست بازنشستگی اقدام کردم و در همین حین متوجه شدم که کارفرمای قبلی من، عنوان شغلی مرا در لیست بیمه، کارمند قید کرده در حالیکه عنوان شغلی من در تمام این سالها "آتشک...
تغییر عنوان شغلی در لیست بیمه
با سلام و احترام اینجانب در شرکت تعاونی بدون قرارداد در سمت حسابداری مشغول به کار شدم و بعد از 5سال با یک صورتجلسه هئیت مدیره از سمت حسابداری عزل شدم و سایر امور اداری و بازرگانی منصوب شدم ولی کارفرم...
تغییر عنوان شغلی
باسلام استخدام قراردادی سال 85 هستم در حکم کارگزینی عنوان شغلی بنده ماشین نویس می باشد با مدرک کاردانی کامپیوتر استخدام شدم و از سال 92 مدرک کارشناسی کامپیوتر گرفتم و ارایه دادم در حکم مدرک تحصیلی لحا...
تغییر عنوان شغلی
سلام ، من 8 سال سابقه بیمه تامین اجتماعی کارفرمایی با عنوان شغلی فروشنده دارم. می تونم مابقی سابقه رو با عنوان شغلی کارگر ساده زن پر کنم که با 20 سال شدن سابقه م، تقاضای بازنشستگی بدم؟ در ضمن من از 26...
تفاوت عنوان شغلی با لیست بیمه
سلام. چندین سال است که به عنوان عنوان مدیر فنی و برنامه ریزی در یک شرکت خصوصی مشغول به کار هستم اما امسال متوجه شدم لیست بیمه من به عنوان دفتر فنی اعلام شده میخواستم بدونم آیا تفاوتی داره و باید برم د...