دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/29
سلام وقت بخیر برادرم نظامی هستند به جرم رشوه 19ماه حبس دارند آیا میتواند از پابند استفاده کند؟ استفاده از پابند برای بعدا که آزادی مشروط بخواهد بگیرد مشکلی ندارد؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
اگر با ز...ن د...ا...ی...ی ام رابطه داشته بام و او هم راضی باشه در حد ب* حکمش چیه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
باسلام و احترام در مدرسه پسرانه بین دو دانش آموز دعوا شد که در درگیری منجربه شکست دست یکی شد. والدین پسری که دست همکلاسی رو در دعوا شکسته تمام هزینه ها را در بیمارستان پرداخت کرده اما باز هم والدین مصدوم شکایت کردن. آیا اقدامی علیه این حادثه متصور است؟ باتشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام خسته نباشید کمتر از یک ماه پیش مغازه مکانیکی موتورسیکلت من دچار آتش سوزی شد کارشناس آتشنشانی تو برگه کارشناسی ثبت کرده که اتصالی جعبه فیوز در مجاورت کنتور برق میخواستم بدونم آیا خسارت ناشی از این آتش سوزی رو میتونم از موجر بگیرم چون برآورد خسارت یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان هستش یا شانسم در این شکایت چند درصد است
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام شوهر بنده الان سه ساله با یه خانمی ارتباط دارند، آیا می توانم از اون خانم شکایت کنم؟ مدارک هم دارم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
انتقال دارایی قبل دادخواست طلاق جهت عدم اجرای حق تنصیف قانونیست؟
با سلام شوهرم به صورت یکطرفه نسبت به ثبت دادخوست طلاق اقدام نموده و قبل از ثبت دادخواست یک خودرو که بعد از عقدمون که با پول خودش خریداری شده را حدود 2 ماه قبل از ثبت دادخواست طلاق، مالکیت آن را به صورت قانونی و رسمی به پدرش منتقل نموده و پلاک فعالی ندارد و هیچ مال و اموال دیگری هم به نامش نیست. ضمنا مهریه من بسیار ناچیز است. آیا بحث انتقال اموال قبل از طلاق از طرف مرد که هنوز دینی برای زوج ایجاد نشده و با توجه به شرایط مشروحه قابل ابطال است و آیا در این شرایط حق تنصیف برای من اجراست یا خیر؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام،بنده تصادف کردم و مقصر شناخته شدم و باید خسارت پرداخت کنم داغی قطعات خودرو برای من میشه یا شخص ضرر دیده،ماشین بیمه بدنه هست و شخص میخاد از بیمه هم خسارت بگیره
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
چگونه باید دادخواست حذف پیامک و تماس بدهیم
سلام وقت بخیر طبق مطالبی که خوندم در سایت های وکلا نوشته شده بود مالک سیم کارت میتواند دادخواست حذف پیامک و تماس را بدهد و با دستور قضایی آنها از اپراتور حذف شود من دو پسر دارم که پیله شده اند تا پرینت پیامک و تماس بگیرم و از لحاظ روحی خطرناک هستن و مرا تحدید به قتل کرده اند من 12 سال هست جدا شده ام و میخواهم با آقایی ازدواج کنم و الان جان هر دو ما در خطر هست برای پیشگیری از این تحدید چگونه میتوانم اقدام کنم تا حذف بشوند و دستور قضایی بگیرم خیلی نگران هستم و پای جان ما در میان هست لطفا راهنمایی کنید خیلی آشفته هستم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام من کشاورز هستم و پنج سال بیمه روستایی پرداخت کرده ام و بیست سال قبل هم 3 سال سابقه تامین اجتمایی دارم الان یک ماه پیش بعلت تنگی عروق آنژو شدم و استنت گذاشتند الان نمیتونم کار سنگین بکنم و دکتر گفته کار سنگین و استرس خطرناکه برات و داروهای پس از استنت میخورم آیا میتونم درخواست از کار افتادگی بدم به صندوق روستایی
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
تصادف جرحی ماشین با موتور سیکلت
باسلام بنده 2سال قبل بایک موتورسوار تصادف کرده و توافق نمودیم از بیمه ماشین بنده استفاده کنند و دیه راهم دریافت نمودند.پس از2سال ادعا می کننداین دیه شامل فیزیوتراپی و...نمی شود و باید بنده هزینه های جانبی را پرداخت کنم وگرنه شکایت می کنند. آیا می توانندپس از 2سال چنین درخواستی داشته باشند؟ و آیا ملزم به پرداخت آن هزینه ها هستم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام من 2 ماه سرباز فراری بودم توی اون 2 ماه حقوقم برام واریز میشد ولی الان که برگشتم قطع شده
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
اجازه ندادن زوج به زوجه برای دیدار خانواده اش
با سلام. خانمی 38 ساله هستم خانوادم ساکن تهران و خودم شهرستانم دوتا از خواهرام اینجا زندگی میکنن ولی شوهرم لج میکنه و اجازه نمیده خانواده و خواهرام که اینجان رو ببینم فقط خانواده خودش،لطفا راهنمایی کنین ایا مرجع قانونی هست ک شوهرمو متقاعد کنه ک همچین حقی نداره ممنون از شما بزرگواران
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام وقت شما بخیر. پدر من 8ماه جبهه داره دوسال پیش کارا ایثار گریش رو کردیم و تایید کردن هشت ماه ایثارگری رو وکارت ایثارگری رو گرفتن، میخواستم ببینم پدر بنده در حال حاضر هیچ گونه درامدی ندارد قبلا کارگره ساختمان بوده که بیمه کارگری ساختمانی پرداخت کرده الان میتون اقدام کند و مستمری ایثارگری بگیرد یا نه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
جابه جایی مکانی برای شاغل رسمی نیروی انتظامی
سلام همسر من 22 سال در شهرکرد خدمت میکنه در نیروی انتظامی ایا الان میتونه انتقالی بگیره برای شمال؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام، اگر زن و مردی توافق کنند بابت مهریه اقا به خانم زمین بده، بعدم اقا پشت کپی برابر اصل قولنامه خرید زمین امضا بزنه و با دست خط خودش و اثر انگشت بنویسه این زمین رو بابت مهریه دادم به زنم، زن هم بره مهریه اش رو ببخشه، الان هم از هم جدا شدن، دیگه لازم زن جداگانه بره دادخواست الزام به تحویل بده؟ منظورم اینه کارش محکم هست یا اینکه بازم بره یه دادخواست بده؟ دیگه نیازی هست؟ لطفا جواب بدید ممنونم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
با سلام ما میخوایم یه خونه از فامیل بخریم بهمون گفتن هر موقع پول رو پرداخت کردین بیاین محضر سند رو به نام بزنیم حالا سوال من اینه لازم نیست قبل از سند به نام زدن یه قولنامه ای چیزی باشه که توش مشخص بشه چه مقدار پول دادیم و قراره تو چه تاریخی منزل رو تحویل بگیریم ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
1405/2/29
1405/2/29
وکالت فروش ماشین بدون تاریخ هست چیکار کنم پلاک همو میخوام
سلام با یکی ماشین معاوضه کردم حالا قیمتشم سرم کلاه گذاشته کار ندارم طلاهامو مفت گرفت هیچ ولی گفت اشنا دارم دفتر خونه همه کاراشو اعم از خلافی مالیات و... انجام میده منم اعتماد کردم گفتم ببر فردا رفتیم من سواد دارم ولی خوب از متن وکالت یا معنی کامل نموندونم چی هست نگو بدون مدت زده وکالت منم امضا کردم الانم نمیره تعویض پلاک خودشم مامور کلانتری هست میگه هر کاری میتونی انجام بده اگه راهنمای کنید ممنون میشم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
من یک واحد از تعاونی پیش خرید کردم عضو همنیستم وبا واسطه از،یک غیر عضو دیگر خریدم در موضوع تحویل و اضافه متراژ مشکل داشتیم به وکیل مراجعه ایشان متاسفانه به اتاق تعاون رفتن اتاق بعد از یک سال وبا وجود گذشتن وقت وعدمدر خواست کتبی داوری خودشان دلالت بر داوری کرده ودر یک جلسه از وکیل جهت بررسی مبلغ مورد اختلاف امضا گرفتن که بر اساس همان رای به پرداخت صادر ودر اعتراض به رای داور وابطال ان دادگاه نیز ان رای را تایید کرده ( وکیل میگه قاضی سرش شلوغ بوده دلایل ابطال رو نخونده دقت نداشته در حالی که از 8 مورد ابطال 6 مورد با مدرک وسند خلاف انجام وقابل ابطال بوده وفرد دیگری یا همان پرونده ومدارک حکم به ابطال گرفته )در حالی که 1 ما عضو تعاونی نبوده 2 در خواست داوری نداشتیم 3 اتاق خودش در خواست داوری نموده که مورد تایید مانبوده و. 4 رای بعد از زمان داوری صادر شد چندماه بعد سوال اینه در تجدید نظر احتمال رد وابطال مجدد وجود داره واین که ایا بعد از تجدید نظر هم میشه مجدد اعتراض کرد یا رای قطعی هست ممنون از توجه وپاسخگویی
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
پارک کردن خودرو همسایه سر کوچه بن بست
باسلام وقت بخیر ما در ساختمان سه طبقه ساکن هستیم که بغل ساختمون یه بنبست حدودا با پهنای3متر در طول 8مترهستیم که شامل طبقه همکف اول و دوم هست طبقه همکف ورودی جدا داره وداخل بنبست قرار گرفته وفاقد پارکینگ هستن ولی طبقه اول ودوم به کوچه اصلی دوتا پارکینگ مجزا داریم ورودی ما نیز از همان کوچه اصلی هست مشکل ما یکی دیگه از همسایه هست که ایشون هرروز ماشین خود وبقیه خانوادشون رو نوبتی سرهمین بنبست پارک میکنن واجازه نمیدن ما جلو پارکینگ خودمون پارک کنیم چون ماشین مت پارک بودنی نمیتونن پارک کنن یا خارج بشن میگن دیوار ماست حق پارک داریم از طرفی هم مانع تردد راحت همسایه طبقه همکف که تک خانه داخل بنبست هست میشن وحتی بخاطر ماشین پارک کردن اونا اشخاص معتاد ومورد دار پشت ماشین قایم میشن واین بنبست مکانشون شده وقتی اعتراض کردیم این مشکلات هست نه تنها عذرنخواستن زور هم میگن که شما نمیتونید مانع بشین داخل بنبست دیوار مشترک من هم هست دیوار مشترک ایشان چون ساخت وساز نکردن از دیوار مشترک ما که داخل بنبست هست بیشتره حدودا 10متره (داخل بنبست درب ندارن ) حالا همسایه داخل بنبست میتونه به شهرداری اطلاع بده سر بنبست مانع بزاره یا زنجیر ودرب نصب کنه که کسی نتونه پارک کنه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
با یه ماشینی تصادف کردم که قبل تصادف کرده بود بعدش منم بهش زدم افسر اومد مدارک منو داد ب زیان دیده بعد راضیش کردم یک مبلغی بهش دادم مدارکمو گرفتم بعد دو روز زنگ زده میگه بقیه پولو تو باید بدی در صورتی ک هیچ مدرکی از من نداره گفته میرم شکایت میکنم حالا کاری دستش هست بکنه یا نه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام وقت بخیر من با موتور با یه ماشین تصادف کردم و ران پام شکست و پلاتین خورد و ماشین مقصر بود میخواستم بدونم من در ماه ذی القعده تصادف کردم دیه من چقدر میشه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام. من دوسال خانمم طلاق دادم یه دختردارم که دادگاه حضانت به مادرش دادن سلب حضانت کردم دادگاه دو تا نامه به کلانتری و پزشک قانونی داد. میخوام بدونم برای حضور مشاوره رونشناسی چطور به مادر دختر اطلاع میشه. من اطلاع بدم یا دادگاه؟ اگه برای مشاوره نیاد چی میشه. ممنون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
ما زمین داشتیم به صورت مشاعی بین سه برادر و دو خواهر به نام مادرمان ثبت شده است ومدتی پیش برادرزاده همان که برادر مرده است سهم دوبرادر و یک خواهر را فروختن و زمین 8هکتار دیم و سه پلاکش دور از روستا هست و یک پلاکش ملوی روستا وخوب هست یک فرد غریبه که چندسال زمین به اجاره دارد مه هممان به محزر رفتیم ووکادت دادیم به فرد وخریدار 6 هکتار رابرده ودوهکتار مانده به خواهرم وبرادر و مادر که خوب هست همش دوهکتاری هست وخریدار سیصدمیلیون پول داده وشیش هکتار سه سال به تصرف دراورد است و دیگه پولی نمیدهد ولی ما گفتیم هکتاری این خریدار به پلاک برده است ایا این نوع وکالت دادیم جای باطل شدن دارد وچه راهکار قانونی هست ممنون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
با سلام و وقت بخیر چرا تو بعضی از وکالت های کاری بالای برگه، کلمه (وکالت کاری اموال غیر منقول) ذکر میشه اما تو بعضی دیگر که وکالت کاری هم هست اما فقط مینویسن ( سند وکالتنامه ) و تو هر دو مدل آخرش نوشته شده به استثناء فروش و انتقال مورد وکالت. چراا؟ مگه هر دو وکالت کاری نیست؟ یک سوال دیگر: تو وکالت کاری هم میتونیم ذکر کنیم با (رعایت غبطه موکل) یا فقط مخصوص وکالت های فروش هست این کلمه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام خسته نباشید. بنده 3 سال پیش کمیسیون عالی بقیت الله منع استخدام می شم برای سپاه سوالم اینه می تونم دوباره اقدام کنم برای سپاه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
قرارداد شرکتی به رسمی ایثارگران
سلام. من در سال 1401مشغول بکارشدم به صورت شرکتی در شهرداری یه قانون تصویب شد که فرزندان ایثارگر بالای6ماه که در سال 1400مشغول بکار هستند رسمی شوند. آیا این قانون هم برای افرادی که سال 1401مشغول شدن دوباره اعمال شده؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
تغییر عنوان شغلی و تاثیر آن بر بیمه بیکاری
با سلام و عرض ادب من نزدیک به 5 ساله در یک کارگاه مشغول به کار هستم و برای من با عنوان شغلی کارگر ساده لیست رد میشید (یعنی تا 29 اسفند 1404 با عنوان کارگر ساده لیست رد میشد). امسال با کارفرما صحبت کردم از اول فروردین با عنوان شغلی خودم لیست رد شد. میخواستم بدونم با توجه به تغییر عنوان شغلی اگر تعدیل شوم برای بیمه بیکاریم مشکلی پیش نمیاد. تو این 5 سال بیمه ام مستمر بوده و خلاء ندارم تا 29 اسفند کارگرساده خورده از 1 فروردین عنوان شغلیم تغییر کرده با تشکر فراوان
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
نیروی شرکتی به رسمی فرزند ایثارگر
نیروی شرکتی به رسمی فرزند ایثارگر سلام. قانون 1400که اعمال شده برای این دسته افراد شمال 1401میشود؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.