دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/29
سلام چطوری میشه ملکی را به مادر خود بخشید که بعد از مرگت پدر ارث نبرد و در زمان حیات خود ان ملک تحت اختیار خودت باشه حتی فروشش و اگه هبه بشه مادر زودتر بمیره باز به خودت برسه نه وراث
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
مهلت 30 روزه اجراییه چک برگشتی من به پایان رسیده.. در موعد مقرر تقاضای اعسار دادم به دلیل دوری از تهران نشد در دادگاه اعسار شرکت کنم که به همین دلیل اعسارم باحتمال زیاد رد میشه.. شاکی از قبل درخواست جلب داده.. الان میتونه جلب رو بگیره؟ یا من میتونم تقاضای تحدید نظر بدن و تا قطعیت حکم جلب ملغی میشه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام من یه پسر 17 سالم چند وقتی میشه که مادرم از خونه رفته و اقدام به طلاق کرده جدا زندگی میونه منو خواهر کوچیکم گیر پدر روانیمون افتادیم اخلاق بیش از حد عجیبی داره یه بار حالش خوبه یه بار بد از بچگی رومون دست بلند کرده هم من هم خواهرم هم مادرم امروز سر یه موضوع بیش از حد مسخره همین که از سرکار اومدم بهم فحشو بدو بیرا داد جلوی چشمم به مادرم فحشای خیلی بدی داد واقعا دیگه کاسه صبرم لبریز شده نمیدونم باید چیکار کنم این اشغال همه جوره داره آزارمان میده بیشتر از لحاظ روانی خیلی تحت فشارم الان فقط دنبال یه راهیم از شر این اشغال خلاص شم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
یک خانم با شماره ثابت با من تماس گرفت گفت از رسیدگی به پرداخت الکترونیکی هست و برنده یک دستگاه گوشی و ریش تراش شدید برای بیمه و هزینه ارسال باید یک مبلقی نزدیک به 3 میلیون واریز کنم من اول فکر کردم کلاهبرداره ولی ادرس دقیق و اطلاعات یک فاکتور خرید رو داشت به همین دلیل من هم پول رو واریز کردم به یک شماره کارت و کد پیگیری رو برای برسی ازم گرفت دوباره فردا یک نفر دیگه زنگ زد گفت جایزه رو داریم میفرستیم و کد رهگیری مرسوله تا 48 ساعت دیگه برات پیامک میشه اولین تماس 28. 2 1. سوالم اینه که ایا کلاهبرداری انجام شده؟ 2. اینکه اطلاعات فاکتور رو از کجا یپدا کرد؟ ایا باید منتظر بمونم یا کاری انجام بدم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام ما میخوایم یه خونه بخریم فروشنده میگه بهم طلا بدین جای پول به نظرتون این کار رو بکنیم یا نه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
با سلام ببخشید من و باجناقم ی واحد مسکن مهر خریدیم ک اقساط بانکیش تموم شده و از فروشنده وکالت گرفتیم بعد ک رفتیم راه و شهر سازی گفتند ک سند ب اسم دو نفر داده نمیشه ما 3دانگ 3دانگ خریدیم آیا راه حلی هست ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
یه زمین و خونه با قولنامه خریده بودم از پدربزرگم بعد بخاطر نابلدیم هردو به مزایده رفت و خریدن هم زمین و هم خونه رو یال 402 بعد وراث ازم شکایت جعل و سفیدامضا کردن که منع تعقیب خورد بنفعم تموم شد حالا میخام با این رای کیفری برم مزایده و سندهای جدید و ابطال کنم چقدر شانس دارم،و دوم بنظرتون در همون پرونده که همه چیو مزایده گذاشت ورود پیدا کنم برای هدفم یا درخواست جدا گانه بدم پرونده جدا تشکیل بشه،نظر خودم اعتراض ثالث به عملیات اجرایی در پرونده قبلی که بدم یا اعاده دادرسی نمیدونم کدوم بهتره و با درخواست جدا موافق نیستم خودم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
درود بر شما .. میخواستم بدونم اگر زن و مرد از هم طلاق بگیرن ، و چون تو روستا زندگی میکنن زن با پول کارگری خونه و همه وسایل و امکاناتش رو ساخته و فراهم کرده باشه و سند خونه هم به اسم زن باشه ، اگه طلاق بگیرن زن رو از خونه بیرون میکنن یا مرد رو ؟! دلایل کافی هم برای طلاق بر علیه مرد وجود داشته باشه ، مرد هم سنش 60 سال به بالا باشه و توان مالی نداشته باشه از طرفی زن و بچهها هم جایی رو نداشته باشن برن ؛ ممنون میشم کمکم کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام کمک میخواستم من یک ساله ازدواج کردم همسرم خیلی دوست دارم ولی خواهر های من ی سری بحث های لفظي کردن با هم در خانه ک باعث جدایی شده ک همسرم خونه پدری من نمیاد و خانواده همسرم تو هربحثی از ما دخالت میکنن دوبار برادر همسرم بهم حمله کرده جوری ک من اسیب دیدم و از من خون رفته ولی شکایتی نگردم چون همسرم دوس داشتم لطفا راهنماییم کنید چون زنم میگه یا من یا خانوادت اخه چطوری من پدرم فوت کرده نمیتونم خانوادم ول کنم چطور اخه این مسئله رو حل کنم ک زندگی مشترکم اسیب نبینه و رابطم خوب بشه خانواده من سر دوتا توهین بد دهنی میگه بزار کنار در صورتی ک برادر خودش بهم حمله کرده و حتی تهدید کرده ک میگشمت دیت هم میدم نیروی حفاظتم هیچ کسی نمیتونه باهام کاری بکنه ایا درسته کسی از مقامش سو استفاده کنه و اینجور تهدید بکنه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
باسلام استخدام کارمند آتش نشانی ورودی 95 هستم بعد 8 سال درخواست رسمی دادم الان حکم رسمی رو زدن ولی پست سازمانی من از خدماتی خورده اداری و مالی میخواستم بدونم برام مشکلی ایجاد نمیشه؟ سپاس
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
با سلام و احترام آیا مشاهده ی ابلاغیه ی سازمانی که طرف شکایت میباشد رو در سامانه عدل مشاهده شود و گفته میشود مشخصات شما منعکس میشود مشکلی ایجاد میکند یا خیر. ممنون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
ممانعت زن از ورود شوهرش به منزل مشترک و بیرون کردن مرد از منزل توسط زن
با سلام_من حدود 4 سال پیش از منزل مشترکمان با همسر و سه فرزند دخترم؛ برای انجام کاری از منزل خارج شدم ولی در برگشت به منزل و انداختن کلید روی در حیاط منزلم؛ متوجه شدم که درب از پشت قفل شده و حتی از روی در هم که اقدام کردم برای رفتن؛ متوجه قفل بودن درب سالن ورودی خانه شدم؛ لذا به هر نحو ممکن چه تماس تلفنی و از هر طریقی خواهش کردم که در خانه را باز کند تا همین الان که مدت چهار سال از آن روز میگذرد؛ خانوم بنده منزل را عوض کرده و به منزل جدید هم راه نمیدهد//علیهذا خواهشمندم بنده رو در این خصوص راهنمایی بفرمایید_ با سپاس
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
با سلام در قولنامه ماشین چاپی بند فسخ رو هیچ چیزی نذاشتیم و خالی مانده فقط در توضیحات نوشته شده که اگه چک پاس نشد سفته قابل اجرا هست و بند فسخ رو خالی گذاشتیم و چیزی نوشته نشده آیا میشه به بند فسخ اشاره کرد یا نه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام بنده سال95مبلغ 36ملیون تومان چک داشتم قسطی شد نتونستم پرداخت کنم ماهی2500 العانم حکم جلبمو دارن العان نمیشه دوباره قسطیش کنم و بدهیم تا امروز چقدر شده
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام خسته نباشید یک سوال از خدمتتان داشتم من و شوهرم در دوران عقد دایم هستیم و به مشکل خوردیم و دادگاه نصف مهریه من را تقسیط کرد و گزارش اصلاحی صادر کرده ولی الان شوهرم از طلاق منصرف شده و می خواهد با هم عروسی بگیریم و بریم خانه خودمان می خواستم بدانم تکلیف مهریه من چه میشود ممنون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
چند روز پیشا از عموم یه هندا گرفتم و تصادف کردم مقصر طرف مقابل بود و نمیخاست خسارت بده برای همین به پلیس راهبر زنگ زدم و خودم گواهینامه نداشتم به علت اینکه گواهینامه نداشتم موتور رفت پارکینگ الان به عموم گفتم به مدارک موتورو بده گفت مدارک گم شده الان نمیدوم چیکار کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
دریافت مستمری از همسر و بازنشستگی خودم
مادر من بعد از فوت پدرم حقوق مستمری دریافت میکنه و خودش هم براش بیمه قالیبافی رد میشه دوسال دیگه بازنشستگی خودش میشه ایا سازمان تامین اجتماعی بعد از بازنشستگی خودش، بهش دوتا حقوق جدا پرداخت میکنه یا یک حقوق فقط میده
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
با سلام من برای اینکه یک گلوله پیدا کردم به دوسال حبس تعزیری محکوم شدم این حکم غیابی بود و پس از اینکه اعتراض واخواهی زدم طی مراحلی قاضی حکم را به یک سال و آن را به مدت 6 ماه تعلیق کرد که درصورت حسن رفتار گفت حکم برداشته میشود. میخواستم بدانم میتوانم گواهی عدم سو پیشینه و پاسپورت بگیرم ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
مخالفت زوج با طلاق در صورت ابراء ذمه مهریه توسط زوجه
سلام اگر زوجه کل مهریه رو در ازای طلاق ابراء کنه آیا قاضی حکم به طلاق میده؟ من میخوام یه خسارت سنگین از همسرم بگیرم تا طلاقش بدم شاید همسرم نتونه تا 20 سال هم مبلغ خسارتی که تعیین کردم رو بده مادامی که من راضی نشم طلاق جاری نمیشه و باید من رو راضی کنه درسته؟ شروط 12 گانه و عسر و حرج نداره ولی طلاق میخواد
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
مدت قرارداد اجاره تمام شده بود ومستاجر کسی نمی گذاشت خانه بیند یک سال گذشت و پول نقد می خواست نداشتیم امسال گفت یک جا پول می خواهم مستاجر راه نمی دهم دو سوم پول رهن گرفت خانه خالی کند نکرده امروز فردا می کند شکایت کردیم یک پیام رفت تا کی طول می کشد زمان دادگاه در ضمن فحاشی خیلی می کند
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
با سلام ، املاک مسکونی در منطقه تجاری که بعد از سال 52 دارای سابقه فعالیت تجاری و جواز کسب هستند ، آیا دارای حقوق مکتسبه و شرایط تثبیت تجاری هستند یا این حقوق فقط مربوط به سوابق تجاری قبل از سال 52 میشود؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
درود بر شما .. میخواستم بدونم برای طلاق زن از مرد مسن که توان مالی ندارد ؛ و زن با پول کارگری خونه و تمام وسایل و امکاناتش رو فراهم کرده باشه و سند خونه ام به اسم زن باشه ؛ و دلایل کافی هم بر علیه مرد وجود داشته باشه از طرفی مرد 60 ساله باشه و توان مالی نداشته باشه .. از طرفی زن و بچهها هم جایی رو نداشته باشن برن .. اگر طلاق گرفته بشه زن و بچههارو از خونه بیرون میکنن یا مرد رو ؟! خواهشا جواب بدید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
لوله باز کنی لوله منزل رو شکسته
لوله باز کنی لوله منزل رو شکسته چکار کنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام من همسرم حسابش مشکل داره و میخواد سرپرستی یارانه رو به من انتقال بده بایدچکارکنیم یارانه به حسابش میشینه قابل برداشت نیست توافقی میخواد سرپرستی رو انتقال بده ازسایتncrهم اقدام کردم نشد یه سری کد میخواست
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام خسته نباشید من پیک موتوری هستم که تصادف کردم و مقصر طرف مقابل شد که بیمه هم داره بدنم زخم و... شده که پزشکی قانونی ثبت کرد، زانوم هم عکس گرفتند استخوان سالمه ولی باد کرده و درد شدید داره که دکتر ارتوپد پزشکی قانونی دستور به MRI دادند حالا من تقریبا 10 میلیون پول MRI دادم و یک هفته هست که به خاطر پام نتونستم سرکار برم آیا شرکت بیمه خسارت از کارافتادگی این مدت و هزینه MRI رو بهم میده؟ یا حداقل بخشی از هزینه رو... لطفا راهنمایی کنید باید چیکار کنم واقعا گرفتار شدم ممنون بابت راهنماییتون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
1405/2/29
مطالبه خسارت به ملک و تامین دلیل با جلب نظر کارشناس
سلام من مالک یه ملکی ام که با صورتجلسه کلانتری که داخلش نوشته شده منزل با کلیه خسارت و کمبود تحویل گرفتم از مستاجر گرفتم کلیدشو بم دادند ولی مستاجر به همه جای اون خونه خسارت وارد کرده میشه بدونم چیا رو میشه مطالبه کنم یا اصلا میتونم مطالبه کنم یا خیر قبض آب و برق رو هم صفر نکرده مالک قبلی میگه همه چی خونه تمیز بوده و سالم الان ولی خیلی کثیف و پر از خسارت خونه رو تحویل دادند که البته خود مستاجر نیومد و پدرش آورد کلید رو برام کارشناس هم در خواست بدم چیا رو میشه مطالبه کنم یا اصلا میتونم یا خیر؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سیم کارتی که دستم هست به نام برادرم هست و مسدود شده از طرف دادستانی کل کشور . هفته قبل از اطلاعات سپاه پیامک اومد کا در فضای مجازی نشر و باز نشر مجرمانه داشتم در صورتی که من هیچ استوری یا کاری خلاف قوانین نکردم الان سوالم اینه اگر اصلا پیگیری نکنم برای برادرم مشکلی پیش نمیاد و کلا بیخیال سیم کارت بشم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
سلام من 4 سال پیش آپارتمانی رو فروختم در برگه ای ساختش از ابتدا نوشته دارای پارکینگ و انباری بعد از 4 سال خریدار شکایت کرده میگه همسایها میگن این واحد پارکینگ نداره باید چکار کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/29
من تصادف کردم بازوی سمت راستم جراحی شد با پلاتین بعد الان جوش نخورده باید پیوند استخوان بخوره میخواستم بدونم چند درصد دیه تعلق میگیره
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.