مطابق ادله مطالبه وجه کنید
برای حل این مشکل میتوانید مراحل زیر را انجام دهید: 1 مکاتبه رسمی با فروشنده به فروشنده اعلام کنید که طبق قانون حمایت از مصرفکننده، در صورت نقص کالا، هزینه بازگرداندن و ارسال مجدد بر عهده فروشنده است. از طریق پیامک یا پیامنوشتاری (مثلاً در واتساپ) به او یادآوری کنید که تعهد اولیه او ارسال با اتوبوس بوده، ولی بدون هماهنگی از پست استفاده کرده است. 2 تهیه مدارک - فاکتور خرید - رسید پست مرجوعی - تصاویر و مدارک خرابی کالاها - screenshot از گفتوگوهای قبلی (که قول بازپرداخت کرایه را داده است) 3 شکایت به اتحادیه صنف اگر فروشنده همکاری نکرد، به اتحادیه صنف مربوطه در شیراز مراجعه کنید و با ارائه مدارک، درخواست رسیدگی کنید. 4 مراجعه به دادگاه در صورت عدم نتیجه، میتوانید با مراجعه به دادگاه حقوقی، هم مبلغ کالا و هم هزینه پست را مطالبه کنید.
بر اساس ماده 12 قانون تجارت الکترونیکی و ماده 37 قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان، در خریدهای آنلاین، اگر کالا معیوب باشد یا با مشخصات توافقشده مطابقت نداشته باشد، فروشنده موظف است هزینههای مرجوعی (از جمله هزینه پست) را تقبل کند.اگر با مذاکره نمی پذیرد می توانید ابتدا اظهارنامه رسمی ارسال کنید اگر باز هم قبول مسئولیت نکرد می توانید با استناد به مدارک و پیامها و... در مرجع قضایی طرح دعوا نمائید
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.