مشاوره حقوقی رایگان - خریداز تولیدی پوشاک زنانه

سلام من از یک تولیدی تو شیراز عید 1404/01/05 پوشاک زنانه ک خرید عمده داشتم که 15 عید اونم با تیپاکس برام فرستاد 10 روز طول کشید اول قبل خرید آنلاین بهم گفته با اتوبوس می‌فرستم حالا که پول زدم قبل از اینکه بهم چیزی بگه با تیپاکس فرستادگفتم ایراد ندارد تعطیلات حالا هرچی ..اجناس زدگی و ایراد داشته بسته افتضاح از چند جین دوبسته فقط سالم بود اونم تو هر بسته یکی دوتا ایراد داشته باهماهنگی خودش مرجوع کردم قبلش گفتم کرایه مرجوع دوباره با شماست اگه نه که مرجوع میکنم مبلغ بهم برگردونید مرجوع کردم و مبلغ پست خودم دادم .به دستشون رسیده میگه پوشاک انتخاب کنید منم بهشون گفتم کرایه دوباره برای ارسال دوباره شما بدین گفته کرایه پست به ما مربوط نمیشه حتی گفتم نمیذین کرایه مرجوعی حساب کنید ما بقی پول بدین بازم قبول نکردن حالا باید چیکار کنم

پاسخ ها:


مطابق ادله مطالبه وجه کنید

12:41:07   1404/2/1

برای حل این مشکل می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید: 1 مکاتبه رسمی با فروشنده به فروشنده اعلام کنید که طبق قانون حمایت از مصرف‌کننده، در صورت نقص کالا، هزینه بازگرداندن و ارسال مجدد بر عهده فروشنده است. از طریق پیامک یا پیام‌نوشتاری (مثلاً در واتساپ) به او یادآوری کنید که تعهد اولیه او ارسال با اتوبوس بوده، ولی بدون هماهنگی از پست استفاده کرده است. 2 تهیه مدارک - فاکتور خرید - رسید پست مرجوعی - تصاویر و مدارک خرابی کالاها - screenshot از گفت‌وگوهای قبلی (که قول بازپرداخت کرایه را داده است) 3 شکایت به اتحادیه صنف اگر فروشنده همکاری نکرد، به اتحادیه صنف مربوطه در شیراز مراجعه کنید و با ارائه مدارک، درخواست رسیدگی کنید. 4 مراجعه به دادگاه در صورت عدم نتیجه، می‌توانید با مراجعه به دادگاه حقوقی، هم مبلغ کالا و هم هزینه پست را مطالبه کنید.

16:12:30   1404/2/1

بر اساس ماده 12 قانون تجارت الکترونیکی و ماده 37 قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، در خریدهای آنلاین، اگر کالا معیوب باشد یا با مشخصات توافق‌شده مطابقت نداشته باشد، فروشنده موظف است هزینه‌های مرجوعی (از جمله هزینه پست) را تقبل کند.اگر با مذاکره نمی پذیرد می توانید ابتدا اظهارنامه رسمی ارسال کنید اگر باز هم قبول مسئولیت نکرد می توانید با استناد به مدارک و پیامها و... در مرجع قضایی طرح دعوا نمائید

16:14:49   1404/2/1

سوالات مرتبط

مرجوعی کالا
بنده امروز نیم بوت خریداری کردم چندتا مشکل هست از جمله وزن سنگین و ارزنده نبودن که میخوام جنسو مرجوع کنم فروشنده هم از اون آدمای چرب زبون بود که نزاشت از مغازه بیرون برم و مجبور به خرید شدم و الان پشی...
مرجوعی کالا
سلام بنده شغلم فروش متریال مصرفی و غیر مصرفی هست اما شرکتی ندارم و (دلالی) میکنم. ما جنسی رو بصورت حضوری برای لابراتوار بردیم و تمام کمال توضیح دادیم که جنس از چه متریالی هست و ایشون از ما خرید کردن. ...
مرجوعی کالا
سلام کالایی از شخصی خرید کرده ام مربوط به لوازم یدکی خودرو است الان که به دستمون رسیده کارتن بسته بندی پاره شده و جای خیس خوردگی دارد خود جنس هم احتمالا کارکرده است و حدود قیمتی 40 تا 50 میلیون است...
معامله کالا
از شرکت .. یخچال دوقلو خریدیم بعد از اینکه به دستمون رسید کارتن داشتن هر دو یخچال اما بعد از اینکه نمایندگیشون نصب کردن و رفتن متوجه شدیم یخچال روش یه لایه پلاستیک هست ولی فریزر نداره(مشخص هست که داشت...
خرابی مبل
من یک هفته بعد از اینکه مبل راحتی خریدم سه نفره آن جیر جیر صدا می دهد به فروشنده هم زنگ زدم می گه ما مبل را صحیح و سالم تحویل دادیم و بعد دیگه تلفنم را جواب نمیده چکار کنم...