مشاوره حقوقی رایگان - انتخاب مدیر و تعیین شارژ

با درود بنده در یک آپارتمان 16 واحدی ساکن هستم سال قبل علی رغم درخواست‌های مکرر بنده و چند نفر از اعضاء بابت الصاق فاکتورها و مستندات هزینه کردهای ماهیانه در گروه از مدیر بلوک ایشان طفره رفته و در آخرین جلسه بابت انتخاب مدیر و تعیین شارژ جلسه را بهم ريختند وهیچ فاکتوری نیز ارائه نکردند بعد ازگذشت چند روز با همدستی دو سه نفر از اعضاء بدون برگزاری جلسه مجدد، صورتجلسه ای تنظیم و خودسرانه انتخاب مدیر و تعیین شارژ کرده و مخفیانه جلوی درب واحدها رفته و امضاء گرفته‌اند آیا این صورتجلسه قانونیست اگر نه چه باید کرد لطفا بنده را راهنمایی بفرمایید با تشکر

پاسخ ها:


باید مورد تایید کلیه سکنه قرار گیردو یا اکثریت اعضا ان را بپذیرند

13:07:49   1403/11/20

صورتدحلسه در محمع و با حضور تمام اعضا و اعلام مراتب به همه ساکنین دارای اعتبار است

17:55:09   1403/11/21

طبق قوانین مربوط به مالکیت مشترک و آئین‌نامه‌های ساختمان‌ها (که معمولاً در اساسنامه ساختمان ذکر می‌شود)، برای انتخاب مدیر و تعیین میزان شارژ، باید جلسه‌ای رسمی با حضور مالکین یا نمایندگان قانونی آنان برگزار شود. در این جلسات باید تصمیمات با توافق اکثریت مالکین یا متناسب با مقررات اساسنامه ساختمان گرفته شود. همچنین مستندات هزینه‌ها باید شفاف و قابل دسترسی برای تمامی مالکین باشد.

18:40:58   1403/11/21

اگر به امضای اکثریت رسیده باشد منعی ندارد

13:01:19   1403/11/20

هر شخصی ملزم به امضای خویش است و اصل بر صحت عقود است

12:38:46   1403/11/21

اگر امضا ها واقعی باشند و اکثریت اعضا امضا کرده باشند صحیح است.

17:17:46   1403/11/21

باسلام از طریق ارسال اظهارنامه رسمی به ایشان اعلام نمایید که طریقه تشکیل مجمع ساکنین و اطلاع رسانی آن به‌صورت قانونی صورت نگرفته و لذا ایشان را به عنوان مدیر ساختمان به رسمیت نمی شناسید.

11:16:20   1403/11/23

باید به تایید اکثریت ساکنین ساختمان رسیده باشد

14:15:28   1403/11/23

سوالات مرتبط

دادخواست الزام مدیر ساختمان به ارائه فاکتور ها و هزینه های مشترک
با سلام بنده از مدیر ساختمان محل سکونت با ارسال اظهارنامه درخواست ارائه فاکتور های هزینه های مشترک را کردم ولی ایشان فاکتور ها را ارائه نداد، لذا بنده به دفتر خدمات قضایی برای ارائه دادخواست مراجعه ک...
آپارتمان نشینی
با سلام و احترام خدمت همه وکلای محترم بنده در یک ساختمانی 64 واحدی هستم که دوسال پیش به دلیل امتناع مدیر ساختمان از ارائه ترازنامه مالی تقاضای تامین دلیل و حسابرسی توسط کارشناس رسمی صادر کردم که متاس...
نحوه شکایت از مدیر ساختمان بابت عدم شفاف‌ سازی هزینه‌ ها و پایان دوره مدیریت
با سلام، وقتتون بخیر بنده در یک مجتمع 40 واحدی سکونت دارم که مدیر ساختمان در سال جاری مجموعاً مبلغ 440 میلیون تومان را طی چند ماه از مالکین بابت تعمیرات رایزرها، آسانسور و سایر هزینه‌های مشترک مط...
مالی
مدیریت‌ مجتمع‌ما‌طی‌هفت‌سال‌حتی‌ یکبار‌یک‌فاکتور‌نشان‌نمیدهد‌ومیگوید‌ هر کس‌میخواهد‌بیاید‌درب‌منزل‌ نشانشان&zw...
عدم ارائه گزارش مالی و استفاده شخصی از کارت ساختمان توسط مدیر ساختمان
مدیر ساختمان بمدت 7سال است که از ارائه گزارش مالی و فاکتور در خصوص کلیه هزینه های عمرانی و... امتناع میکند و در خصوص پرداخت شارژ و دیگر هزینه ها دوتا شماره کارت اعلام نموده است و وجودی کارت ها را هم ا...