مشاوره حقوقی رایگان - نحوه شکایت از مدیر ساختمان بابت عدم شفاف‌ سازی هزینه‌ ها و پایان دوره مدیریت

با سلام، وقتتون بخیر بنده در یک مجتمع 40 واحدی سکونت دارم که مدیر ساختمان در سال جاری مجموعاً مبلغ 440 میلیون تومان را طی چند ماه از مالکین بابت تعمیرات رایزرها، آسانسور و سایر هزینه‌های مشترک مطالبه کرده است. با این حال، برخی از ساکنین مبلغ سهم خود را پرداخت نکرده‌اند. مدیر ساختمان از ارائه ریز هزینه‌ها و فاکتورهای مربوط به تعمیرات خودداری می‌کند. همچنین، قبلاً تصمیم‌گیری درباره این هزینه‌ها ظاهراً تنها با حضور تعداد محدودی از ساکنین فقط در یک جلسه انجام شده است. علاوه بر این، دوره مدیریت ایشان از دو سال گذشته و به پایان رسیده و تاکنون جلسه‌ای برای تمدید مدیریت یا انتخاب مدیر جدید برگزار نشده است. با وجود این، ایشان همچنان مطالبه پرداخت باقی‌مانده مبالغ را از ساکنین دارد. با توجه به این شرایط، چه اقداماتی می‌توان برای شکایت از مدیر ساختمان به دلیل عدم شفافیت مالی، پایان دوره مدیریت و یا بررسی قانونی بودن صورتجلسه تصمیم‌گیری مربوطه انجام داد؟

پاسخ ها:


شما میتونید در مرحله اول ی اظهار نامه بفرستید برای مدیر و یا هییت مدیره و سپس در دادگاه اقدام کنید و الزام مدیر رو ب همه این خواسته ها بخواید. البته با مشورت با وکیل

18:01:26   1403/11/13

سلام؛ مدیریت ساختمان همانطور که اشاره نمودید مدت مدیریت وی تمام شده است فلذا سِمتی در ساختمان ندارد که مطالبه وجه از ساکنین مجتمع می‌نماید. در خصوص هزینه‌های اضافی دریافتی اولاً شما می‌توانید از پرداخت این هزینه‌ها امتناع نمایید و رسید و فاکتور طلب نمایید دوماً اگر از طریق دادگاه اقدام نمود در جلسه رسیدگی، تقاضای ارجاع امر به کارشناس رسمی دادگستری دهید تا میزان هزینه‌های واقعی انجام شده مشخص گردد.

19:05:26   1403/11/15

درود برای شکایت از مدیر ساختمان، ابتدا از وی درخواست ریز هزینه‌ها و فاکتورها کنید. سپس با سایر ساکنین جلسه‌ای برای بررسی قانونی بودن تصمیمات برگزار کرده و در صورت نیاز شکایت خود را به هیئت‌مدیره یا دادگاه ارجاع دهید. همچنین می‌توانید به اداره ثبت اسناد و املاک برای بررسی وضعیت قانونی توافقات مراجعه کنید. با آرزوی موفقیت

20:40:14   1403/11/15

سلام و عرض ادب ابتدا از مدیر درخواست شفاف‌سازی و ارائه فاکتورها کنید (می‌توانید اظهارنامه رسمی هم بفرستید). سپس طبق ماده 10 و 15 قانون تملک آپارتمان‌ها می‌توانید از طریق دادگاه تقاضای رسیدگی کنید. پایان دوره مدیریت هم با برگزاری مجمع عمومی و انتخاب مدیر جدید رسمیت پیدا می‌کند.

09:34:09   1403/11/16

با سلام می‌توانید به موجب اظهارنامه و دادخواست این موضوع را تقاضا کنید

18:58:19   1403/11/15

هیئت مدیره می‌بایست مفاصا حساب دوره تصدی مدیر ساختمان را بررسی و به مجمع عمومی گزارش دهد

21:01:34   1403/11/16

با سلام با توجه به توضیحات ارائه شده مدارک و مستندات نیاز به بررسی است .

08:04:08   1403/11/16

سوالات مرتبط

دادخواست الزام مدیر ساختمان به ارائه فاکتور ها و هزینه های مشترک
با سلام بنده از مدیر ساختمان محل سکونت با ارسال اظهارنامه درخواست ارائه فاکتور های هزینه های مشترک را کردم ولی ایشان فاکتور ها را ارائه نداد، لذا بنده به دفتر خدمات قضایی برای ارائه دادخواست مراجعه ک...
آپارتمان نشینی
با سلام و احترام خدمت همه وکلای محترم بنده در یک ساختمانی 64 واحدی هستم که دوسال پیش به دلیل امتناع مدیر ساختمان از ارائه ترازنامه مالی تقاضای تامین دلیل و حسابرسی توسط کارشناس رسمی صادر کردم که متاس...
انتخاب مدیر و تعیین شارژ
با درود بنده در یک آپارتمان 16 واحدی ساکن هستم سال قبل علی رغم درخواست‌های مکرر بنده و چند نفر از اعضاء بابت الصاق فاکتورها و مستندات هزینه کردهای ماهیانه در گروه از مدیر بلوک ایشان طفره رفته و ...
مالی
مدیریت‌ مجتمع‌ما‌طی‌هفت‌سال‌حتی‌ یکبار‌یک‌فاکتور‌نشان‌نمیدهد‌ومیگوید‌ هر کس‌میخواهد‌بیاید‌درب‌منزل‌ نشانشان&zw...
عدم ارائه گزارش مالی و استفاده شخصی از کارت ساختمان توسط مدیر ساختمان
مدیر ساختمان بمدت 7سال است که از ارائه گزارش مالی و فاکتور در خصوص کلیه هزینه های عمرانی و... امتناع میکند و در خصوص پرداخت شارژ و دیگر هزینه ها دوتا شماره کارت اعلام نموده است و وجودی کارت ها را هم ا...