پس از تصادف خودرو و برآورد افسر کارشناس مبنی بر آسیبدیدگی بالای 60 درصد خودرو، از آنجا که نسبت به فک پلاک و گرفتن مدارک خودرو از مالک اقدام میشود، هیچ دفترخانهای حق خرید و فروش خودرو را قبل از تعویض پلاک ندارد، در نتیجه خودرو تا زمانی که تعویض پلاک نشود، بهصورت لاشهای در دست مالک خواهد بود. بنابراین مالک باید در ابتدا برای اسقاط خودرو پروندهای تشکیل داده و مراحل قانونی آن را در دفاتر پلیس طی کند. در مرحله بعدی که در آن حتما باید افسر و کارشناس راهور حضور داشته باشند باید تأیید شود که این ماشین، اتاق، شاسی و موتور، مربوط به همان پرونده است. دلیل این سختگیری، پیشگیری از خلاف یا جایگزین کردن با ماشینهای دزدی است. آن زمان است که در مرحله سوم باید سقف اتاق برداشته شود، ستونها برش بخورد، موتور سوراخ شود و شاسی و پلاک نابود شود. در ادامه هر چیزی با قابلیت استفاده یا بازیافت، از ماشین جدا میشود؛ از شیشه گرفته تا لاستیک و آینه و انواع سیم، وسایل داخلی ماشین، صندلیها، موکت و همه وسایل پلاستیکی جدا خواهد شد که به آن دمونتاژ میگویند. پس از آن کارشناسان سراغ موارد فنی قطعات رفته، اتاق پرس شده را به کوره سپرده و دیگر اسباب آن را در دیگر مراحل بازیافت قرار میدهند.
با سلام در صورتی که کارشناس محترم ماشین را بررسی نماید و قابلیت انتفاع دیگر نداشته باشد
کارشناسی لازم دارد
از مراکز اسقاط سوال شود.
با سلام از طریق راهنمایی و رانندگی موضوع را پیگیری کنید.
سلام در صورتی که طبق نظر کارشناس این امر خودرو از حیز انتفاع خارج شده باشد دستور به اسقاط خودرو صادر خواهد شد.
اگر خودرو بیش از 60 درصد حادثه و صدمه دیده باشد از جمله خودروهای اوراقی اسقاطی تلقی میگردد
خسارت زیادی دیده باشد مجبورید اسقاط کنید
از طریق راهنمایی رانندگی پیگیر شوید
در این مورد نظر کارشناس ملاک است
با درود پرسشگر ارجمند بستگي به خودرو مورد نظر دارد.
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.