دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/19
سلام خداقوت همسرم بهم نفقه نمیده میخواستم ببینم شکایت کیفری بکنم یا شکوائیه بفرستم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
باسلام در صورتی که آقا بعد اجرا گذاشتن مهریه توسط خانم از طریق ثبت ملک مبایعه نامه ای شو که مشاع هم هست با خانم و 10درصد پول خونه رو از اول تو مبایعه نامه قید شد که موقع سند پرداخت بشه حالا بعد اجرا مهریه باقی پول داده وسندزده بنام دخترش دوساله ش این فرار از دین یا صوری بودن معامله ؟ مدارک هست که خونه بنام خودش بوده و داده اجاره ...
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
یک ماه از 6 ماه توقیف گواهی نامه من توسط راهنمایی و رانندگی مانده ایا میتوانم درخواست کنم جهت دریافت گواهینامه؟ ممنون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام من برای گرفتن گواهینامه رفتم چشم پزشکی اون هم قبول نکرد فرستاد کمیسیون پزشکی من هم نرفتم میخواستم بدونم تا کی میتونم برم کمیسیون یا وقت اون تمام میشه کی از سیستم حذف میشه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
درود پدر من با پسر خاله اش باهم رفته بودن ترکیه کار کنن بعد 25 روز پسر خاله پدر من امروز ایست قلبی میکنه و 2 ساعت قبل فوت میکنه و میبرنش سرد خونه ترکیه ، سوال بنده این هستش آیا ممکنه مشکل قانونی واسه پدرمن پیش میاد ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام خسته نباشید ما کالای خواب داریم مشتری شش تا تشک و شش تا بالشت سفارش داد با الیاف خودشون که الیاف نامرغوب پشم گوسفند بسیار قدیمی بود ما آن را حلاجی و بازسازی کردیم واسه ملافه روییش هم ده ملیون هزینه پارچه ترک و متقال و زیپ دادم وقتی اومد تحویل بگیره میگه اشکها نرم نیستن هر چی میگیم که بابا الیاف خودتون این مدل هست خلاصه دوباره کار رو باز و دوباره حلاجی کردیم اما ایشون همش بهانه میگیرن که میرم شکایت میکنم لطفا بفرمایید تکلیف ما چیه هنوز هم نیومدن ببرن بعد از دو ماه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
افزایش امپر کنتور از تکفاز به سه فاز
با سلام بنده توی روستا زندگی میکنم و بخاطر نوسانات زیاد برق و ضعیف بودن کنتور درخواست افزایش امپر از تکفاز به سه فاز خانگی دادم سوالم اینه هزینه کابل سه فاز از تیر برق تا کنتور که فاصلش 15 متره مگه اداره برق خودش نباید نصب کنه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
من از کارفرما شکایت کردم و رأی ب نفع من صادر شده است و در خدمات قضایی ثبت کردم و در دادسرای اجرائیه صادر شده است و الان میخوام تاخیر تادیه بزنم باید اول اجرای احکام برم برای اجرا رای یا اول تاخیر تادیه بزنم بعدش برم اجرا احکام؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام بنده متولد 1361 و مجرد هستم و چثه کوچیکی دارم چهره ام به سنم نمیخوره امکانش هست هر چند سالی ک میشه سنم را کوچک کنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام بنده 22سال دریک شرکت تولید بتن آماده بعنوان راننده یدک کش کارکردم وهمه کارهامون بیرون ازشرکت بوده خدمات رسانی به مشترهای شرکت وبندتواین مدت بصورت 24ساعتی شبانه روزی بیشتر موقعها کار کردم و بعنوان اضافه کاری از شرکت هیچگونه ریالی دریافت نکردیم وبابت همین اضافه کاری وقتی به شرکت اعلام میکردیم چون بابت آن خدمات رسانی به مشترهابعنوان پول چای و یا انعام دریافت میکردیم همین رابه ما اضافه کارخودش حساب میکرد و دومین سوال آیا بابت سابقه بهیچ عنوان نه سنوات و حقوق اصلا افزایش نداشتم وهیچ گونه دریافتی بابت سابقه ریالی بهم نداده ایا میشود عنوان شکایت کرد؟ ممنون میشوم اگرراهنمایی کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
انتقال دو دانگ سند از سند شش دانگ
چگونه دو دانگ سند از شش دانگ سند رو انتقال دهیم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام زن سرپرست خانوار هستم و الان 30 سال کار کردم و در شرف بازنشستگی هستم می خوام ببینم قانونی هست که برای ما که بتوانم 35 سال کار کنم با توجه به اینکه فرزند کم توان ذهنی هم دارم و به خاطر هزینه های بالا با حقوق بازنشستگی خیلی به مشکل بر می خورم ممنون می شم راهنمایی کنید.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام خسته نباشید من یه تاکسی سمند دارم الان بیشتر از یه ماه هست به خاطر انقضاء تاریخ کپسول گاز معاینه نداره که از طریق اتحادیه ثبت نام کردیم الان میخوام ماشین رو بفروشم اگر خریدار آگاهی داشته باشه در معامله اشکالی بعدا بوجود میاد یا نه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
من یه موتور قولنامه ای خریدم امکان سند داشتن و داشتن کارت موتور و پلاک داشتن داره؟ و باید از کجا اقدام کنم؟ و هزینه کاملش حدودا چقدر میشه؟ و چقدر زمان میبره؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
حکم جلب کسی رو بابت 400تومان وجه سفته گرفتم ولی راحت میره مسافرت با قطار و پرواز های داخلی مگه امکان نداره که به صورت سیستمی تو فرودگاه یا راه آهن جلب بشه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
حمل چاقو در ماشین برای طبیعت گردی
سلام یه سوال داشتم من برای طبیعت گردی باید چه نوع چاقویی بگیرم که بهم گیرندن باید ضامن دار باشه نباشه یا چه نوع چا قویی باشه ممنون میشم جواب بدید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
من 3پسر دارم وشوھرم نابینا است میتوان مھریہ را ازش گرفت وبچہ را میتوان حضانتشان را بگیرم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام دختر 45 ساله هست تک فرزند هست مادرش سالها قبل فوت پدرش ازدواج کرده و دوتا پسر داره والان پدر دختر فوت کرده بعد فوت دختر وارث چه کسانی هستند اگر مادر قبل دختر فوت کنه ارث به کی میرسه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام بنده یک جانباز پنج درصد هستم میخواستم بدونم بنده بخاطر اینکه صورت ثانیه مجروحیت که زمان جنگ داشتیم دچار سوختگی شده و از بین رفته ولی آمدن از طریق ماده 78ویا87نمیدونم اسمش چه هست بعد از برر سیها کمیسیون پزشکیها و با تایید یگان خدمت ماکه بلی صورت ثانیه داشته و سوخته بهمون 5درصدجانبازی اعلام کردندبه بنیاد شهیداستان ولی استان هیچگونه خدمات بدردبخوری بهمون ندادوقتی حقوق گفتیم فرمودن درصدجانبازی بالای 25درصدباشه وبندگفتم درصد بند بایدپیش ازچهل درصد باشه شما معرفی کنید به کمیسیون برسی کنند و گفتند شما حق کمسیون دوباره نداریدچرا از ماده 78وارد شدید به جانبازی میخواستم بدونم آیا راه قانونی وجود دارد به حق خودمون برسیم ممنون میشوم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
1405/2/19
باسلام . میدونم که قبل از ورود به دانشگاه فرهنگیان از شما تعهد محضری میگرند که درصورت انصراف یا اخراج یا عدم تدریس وعمل نکردن به تعهد بعد از فارغ التحصیلی از شما 2 برابر آنچه که پول دریافت کردی را از شما میگیرند یا از ضامن شما آن را دریافت میکنند ولی میخواستم بپرسم درصورتی که فردی که تعهد داده بیماری بگیره که نتواند به تعهد عمل کنه یا فوت کنه در این صورت هم آن مبلغ را از فرد یا ضامن او میگیرند یا نه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
با سلام آپارتمان ما 4 طبقه است و 7 واحد هستیم. طبقه 4 تک واحدی هست. برای تقسیم هزینه خرابی اسانسور باید تقسیم به 7 واحد شود یا اینکه طبقه آخر دو واحد محاسبه شود ؟ با تشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام،میخوام زمین روستایی بگیرم، مالک میگه کاربری تماما مسکونی داره،زمین مادر دارای نامه بنیاد،منابع طبیعی و نقشه utm, هست، زمین به 3 پلاک قراره تقسیم بشه، یک پلاک فروخته شد و در حال ساخته،مالک میگه یک چهارم مبلغ کل رو بده تا کارهای تفکیک و انتقال مدارک رو انجام بدم و بعدا برای محضر و وکالت فروش تسویه کنیم، زمین سند نداره اما میگن با نامه بنیاد و منابع اقدام به سند انجام میشه،خواستم روال کار رو بپرسم ببینم چطوریه?ممنون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
باسلام. بنده پنج سال پیش یک طبقه از ساختمان پدرم را بصورت قولنامه خریداری کردم و در مقابل طلا و سکه و پول نقد پرداخت کردم و داخل قولنامه مبلغ درج نشده و یا رسید نگرفتم . ایا در اینده با باقی ورثه به مشکل نمیخورم ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام. با یک پراید تصادف کردم. چهارشنبه تصادف کرده،پنج شنبه شکایت کرده،شنبه راهنمایی رای داده ماشینش رو بردم درست کردم. میگه من مهندس عمران هستم ماشینم از چهارشنبه تا شنبه درش باز نمیشده روزی 1500000تومان باید خسارت بدی،حتی پنج شنبه و جمعه رو هم حساب کرده! چکار کنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
باسلام و احترام . من کارمند رسمی دولت بودم که هیات تخلفات اداری حکم اخراجم رو صادر کرد و بعد من با شکایت در دیوان عدالت اداری حکم اخراج رو نقض کردم و دیوان رای قطعی بر بازگشت به کار بهم داد. پرونده م برای اجرا به شعبه4 اجرای احکام دیوان رفته و مدیر اداره رو قاضی امروز احضار کرده بود برای اجرای بند اول ماده 111 قانون دیوان عدالت اداری . اما امروز در سیستم در بخش روند کاری پرونده نوشته که: در تاریخ 1405/02/15 وقت نظارت برای تاریخ 1405/07/15 تعیین گردید . میخوام بدونم این یعنی 5 ماه به اداره فرصت اجرای رای داده شده؟! اگر بله ، چطور ممکنه و با چه قانونی اینقدر مهلت زیاد داده شده؟ من چکار میتونم بکنم که این مهلت کاهش پیدا کنه؟ ممنون از راهنمایی تون . باتشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
گلایه از کسانی که توانایی کشیدن این سفره از دست یک عده مفت خور هستند.ولی متاسفانه سکوت کردن
سلام.بیمار اعصاب و روان که با نظر کمیسیون پزشکی ارتش پس از3ماه بستری بدلیل افسردگی شدید، اسکیزو، و دریافت کارت قرمز معاف شدم. همگی وکیلید و میدنید محرومیت از همه چیز. سوال.آیا بهزیستی به اسم مانهایم ساخته که از دولت وخیرین کمکهایی روکه میکنند.بین خودشون تقسیم کنند.تشکیل دادن پرونده به اسم بیماران وگرفتن امکانات برای خودشون،ازوام ومسکن وم ستمری.هزارکوفت و زهرماردیگه، 5سال پیش ثبت نام کردم،کارت قرمز دارم.هیجا.هیچیزی ندارم.یکحساب بانک رفاه که اونهم خودبهزیستی 3سال قبل بازکرده بوده که اقساط وامی که به نامم گرفتن پرداخت کنند.طبق سند و مدرک. منتظر پاسخ وکلای محترم هستم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
سلام من پدرم 4سال پیش فوت کردوقبل از فوتش یه زمین به من داداین زمینو پدرم چون بغل خونش بودصاحب شد ودادبه من البته ربطی به ملک پدرم نداره وجزارثیه حساب نمیشه اون موقع من یه سری برگه امضاکردم که من این زمینو بر میدارم ودیگه ارثی از ملک پدر نمیخوام حالا این زمین رفته جزفصای سبزشهرداری من نمیتونم کاری تواین زمین انجام بدم آیا من میتونم از خانه پدری ارثی ببرم با این حالی که امضا کردم که من چیزی نمیخوام ممنون میشم راهنمایی کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
دیافت حقوق پدر با وجود بیمه قالی بافی
من زنی هستم که از همسرم جدا شدهام وبیمه قالی بافی دارم می توانم حقوق پدرم را بگیرم ایا می توانم دو دخترم که بیمه ندارند رابیمه پدرم کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/19
تذکر موکل به وکیل مدنی و وکالت کاری
سلام حقوقدانان عزیز.خواهرم وکالت رسیدگی به ارثیه مشترک را داده بود بعد از اینکه به امورات در حال رسیدگی بودم پیغام داد چرا بدون کسب اجازه کتبی رفتی و به امور رسیدگی میکنی و اظهار نامه داد ظرف 48 ساعت کار را متوقف کنم.من کار را متوقف و استعفا دادم و به ایشان ارسال کردم.آیا نسبت به قبل وبعد استعفا و وقایع آن مسئولم.اموال ایشان قبل از استعفا تلف نشده و بعد ازآن را اطلاع ندارم.کار قانونی انجام دادم؟خواهر مذکور مدعیست خودش انجام میدهد ونیازی اگر بود اعلام میکند.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.