دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/25
باسلام. 4سال منزل پدرم هستم و همسرم ب دنبال بنده هرگز برا یکبار هم نیامده و بنده بدلیل بی توجهیات ایشان بخودم وزندگی..مدام یکماه وسه ماه منزل پدرمیماندم وبازخودم برمیگشتم..الان درمدت 4سال یکبارمراجعه وحرفای خودم زدم باز ایشان نیامدن دنبالمن..وعدم تمکین هم زده نشده ازطرفشان .الان پیام دادن بیا وسایلت ببر وطلاهای منو بده ..طلاقت هم نمیدم غیابی بگیر.من خانم اتباع هستم.ایا نفقه دارم؟ایا میتوانم بخاطر بیمحلیا وبیتوجیها وبیخیالی ایشون بامورات خودم وزندگیم شکایت کنم؟ک اصلا همینا باعث فروپاشی شد.مهریه چطور؟ایشون میگن من چیزی ندارم ودولت نمیتواند مهریه بگیرد 50سکه مهریه من است. جزو شروط عقد بوده دررفت وامد منزل پدرازادباشم ولی الان میگن هی منو ول میکردی میرفتی .الان برگشتم منزل مدام میگن وسایلت جمع کن برو...چرانمیری و طلاهارو بده و طلاقت نمیدم ...فک کنم میخواد مهرمو ببخشم...وسایلمو ببرم .منزل پدر ما اصفهان است دیگه چیزی برا برگشت ب شیراز ندارم.ایشون میخواد من وسایل ببرم ومنزل اجاره ای روتحویل بدهد ب صاحبخانه وبا مادرش زندگی کند.ومدام میگوید غیابی طلاق بگیر اصفهان.....بدون مهریه ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام خسته نباشین ممنون میشم راهنماییم کنین من مرتکب جرم شدم محکوم به دیه شدم ولی دوتاشاکی دارم منتهاپرونده ی یکیشون دیرتررسیدگی شد.حالا جفت پرونده هام رفته دادگاه انقلاب تهران واسه اولی جزای نقدی زدن دومی هنوزرسیدگی نشده جفت پرونده هادریک زمان من مرتکب شدم چیکارکنم که دیگه جریمه نشم یاحبس ندن فقط طرح شکایت جفتشون توکلانتریو دارم ک تویه روز بوده
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
قرار گرفتن زمین مسکونی در راه عمومی
با احترام اینجانب مالک یک قطعه زمین با کاربری مسکونی روستایی بوده که دران ملک اقدام به احداث یک واحد مسکونی نموده ام زمانی که برای این ملک سندرسمی اخذنمودم متوجه گردیدم مقدار90مترچمربع از246متر ابعاد کل زمین اینجانب درطرح هادی روستایی بعنوان کوچه 8متری راه عمومی درنظر گرفته شده علی ایحال آیا امکان اخذ خسارت از سازمان بنیاد مسکن که متولی این کار بوده وجوددارد
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
کسی که چک یا امضا بابت بدهی نداشته باشه میتونه بدهی رو بگیره
شاکی حقوقی دارم بدون چک و امضا ازم نداره از سمت خودش برای من بدهی دیر کرد نوشته یعنی سه ساله بدهی،رو چند برابر کرده لایحه بزنم یارد دعوا کنم چون ایشان دوست همسرم بودن که الان فوت شده و میگفتن من دین دارم نسبت به همسرت فوت شده ولی الان شاکی شده.ایا میتونه ثابت کنه .. بنده بگم وسایلش رو پس دادم جون شاهدنداره وچکم ندادم وامضا نداره ازم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام وقت بخیر من با همسرم اختلاف دارم و به من می گوید طلاهامو بفروشم و از خونه ای که میخواد بخره ی دنگ به نامم میزنه خونه سند نداره و قولنامه ای هست در صورت درگیری میتونم ی دنگ خونمو بفروشم و پولشو بگیرم ؟یا چون خونه سند نداره سخت میخرن یا کسی نمیخره؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام شاکی ازم چک و امضا نداره میتونه ثابت کنه
سه سال پیش چند قطعه فرش کوچیک بهم داد ولی چک و امضا ازم نگرفت الان شاکی شده بعد سه سال آیا میتونه اثبات کنه.شاهدم نداره .فرش ها ی سه سال پیش رو به روز،حساب کرده چکارمیتونم بکنم لطفا راهنمایی بفرمایین
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام . از پدرم یک ملک مسکونی به همراه مغازه تجاری به ارث رسیده ولی ایشون قبل از فوت داخل محضر وصیت کرده بودند ثلث درآمد ماترک خرج نیازمندان بشه الان مشتری اومده برای خرید اموال به ارث رسیده ، میخواستم بدونم پولی که از حاصل فروش این ملک و مغازه به ما میرسه شامل این ماجرای ثلث درآمد ماترک میشه یا نه فقط منظور درآمد به دست اومده از ملک هست و شامل پول فروش ملک نمیشه ؟؟ چون ما قبل از فروش ، ملک را اجاره داده بودیم و ثلث اجاره به دست آمده رو خرج نیازمندان میکردیم میخوام بدونم این ثلث درآمد ماترک شامل پول فروش خود ملک هم میشود ؟؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام وقت بخیر آیا فردی مهریه اش را دریافت کند اگر از شوهرش طلاق نگیرد و شوهرش بازنشسته باشد ایابعد از مرگ شوهرش حقوق مستمری شوهرش شامل اش میشود یا نه ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
1405/2/25
پرینت مکالمه و پیامک های خانمم
من شاغل هستم به خانمم خیلی اعتماد دارم تا روزی که یک پیام که می خواست برای شخصی بفرسته به اشتباه برای من فرستاد من پیام به این شکل بود بیا تا ببینمت الان میاد از اون روز به بعد شک بهش کردم هرچی بهش میگم راستشو بگو برام داستان سرایی میکنه آیا میتوانم پرینت مکالمه و پیامک های که داده رو بگیرم اما خط به نام خودشه قصد جدایی هم ندارم از چون بچه داریم دارم عذاب میکشم کمک کنید لطفاً
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
آیا کسی که خو..د..ا..ر..ض..ا..ی..ی کرده در آزمایش ها برای نیرو انتظامی رد میشه ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
برای دادن پول به کسی زنگ زدم در جواب شروع کرد به فحشهای ناجور و الفاظ رکیک و پیام دادن و تهدید چگونه باید شکایت کنم آیا کاری از دستم برمیاید و چطور باید شکایت تنظیم کنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام پیامک زیر را از اقوام دریافت کردم میتونم شکایت تهمت و افترا شاکی باشم؟ خدا راشکر که تو فامیلمون نه دزد داریم نه بدجنس و شارلاتان دیگه افتابی نشوید این طرفا هرچه دیدیم مقصرش را دیگه خواهیم شناخت ایا پیامک بالا میتونم به عنوان توهین و افترا شکایت کیفری بکنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
با سلام و درود در روز هفدهم دیماه پسرم از خونه بیرون میره که بره کفش هاش رو از کفاشی بگیره که مأمور های یگان ویژه دستگیرش میکنن و با تعداد زیادی از دستگیر شده ها به پادگان یگان امداد میبرن و پس از بازجویی پسرم بخاطر اینکه ثابت میشه جرمی نکرده آزاد میشه ولی گوشیشو همراه ساعتش که هر دو گرانقیمت هم بودن رو میگیرن و میگن 2ماه دیگه میدیم الان بیشتر از 4ماه هست که هیچ خبری نشده،به هر ارگانی که میریم میگن اینجا نیست یا وعده چند روز دیگه رو میدن حتی من از دادگاه هم نامه گرفتم که قاضی دستور گرفتن گوشی رو بلا مانع دادن بخدا خسته شدیم دیگه،چه وضعشه اگر نمیخواین بدین بگین دنبالش نیام،پسرم خودش کار کرده ذره ذره پول جمع کرده تونسته گوشی بخره ،الان با این تورم باید 4برابر اون پول رو کار کنه تا بتونه مثل گوشیش بخره ممنون میشم راهنمایی کنید سپاسگزارم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام. میخواستم بدونم امکانش هست از آگاهی زنگ بزنن آمار شخص دیگری رو بگیرن؟ بپرسن آخرین بار چه وقتی دیدیش
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
شخصی در استان دیگری از من شاکی شده است
پارسال برج 3 با شخصی در تلفن دعوای لفظی پیش آمد ومن از روی عصبانیت به اون نفر گفتم با ماشین می زنم زیرت لهت می کنم بعد این شخص منزلش ایرانشهراستان سیستان و بلوچستان رفته استان کرمان از بنده شاکی شده
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام خسته نباشین پسرم رو در باشگاه فوتبال هنگام بازی کتک زدن با کله زدن تو دماغش جای کبودیش مونده و دماغ هم کمی انحراف پیدا کرده لطفا برا شکایت و دیه راهنماییم کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام ببخشید پولی حدود 2 میلیارد برای من اشتباهی به جای 2 میلیون از نهاد دولتی واریز شده و حدود 1 میلیارد رو پس دادم بقیه رومتاسفانه از دست دادم حالا از من شکایت شده و باید برم دادگاه نتیجه چه می شود ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام شرایط خدمت توی پادگان خیلی بد بود و من فرار کردم باید الان چه کار کنم تا پادگانم عوض شه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام وقت بخیر قسم قسامه چند مرحله است و آیا می شود کسی که در دادگاه قسامه یاد کرده است آن را پس بگیرد؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام وقت بخیر شرمنده من امروز از دوربرگردان که برمیگشتم سرعتمم خیلی خیلی پایین بود یهو نمیدونم موتوری از کجا ظاهر شد خیلی اهسته سپرماشین خورد به طرف نیوفتاد و چیزیش هم نشد منم دیدم که چیزیش نشده رد شدم رفتم اومد جلومو گرفت و گفت که چرا فرار کردی میخواست به پلیس زنگ بزنه نزاشتم ولی از پلاک ماشین عکس گرفت ورفت آیا من اشتباه کردم که نگه نداشتم واون آقا که چیزیش هم نشده بود میتونه بره شکایت کنه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
با عرض سلام و احترام مدتیه ماشینمو به صورت وکالت کاری فروختم ولی چون موقع جنگ بود به دلیل عدم فعالیت مراکز تعویض پلاک مدت معینی برای تعویض پلاک تنظیم نشد و شخصی که ماشین بهش فروختم تعویض پلاک نمیکنه لطفا راهنماییم کنین آیا میشه از لحاظ قانونی پلاک رو توقیف کرد یا راه حل دیگه ای هست از مدارک ماشین هم همشو تحویل دادم فقط مبایعه نامه موجوده ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام پسر من دانشجوی پرستاری در سبزه وار هستن میخواد با هم دانشگاهیش ازدواج بکنه که دختر طلاقه تو شناسنامه اش دو سال از پسرم بزرگتره اما خودش به پسرم گفته من بچه بودم پدر ثابقم شناسنامم رو دزدیده و برده انداخته دور بعد رفته ثبت احوال چون آشنا داشته رفته عمدا دو سال سن منو بالا گرفته ینی من در واقعیت از تو بزرگتر نیستم تو شناسنامه بزرگم میخواستم ببینم چطور باید بفهمیم یا ثابت کنیم که راست گفته به پسرم اصلا میشه مگه برای المثنی تغییر سن داد خواهش میکنم سریعتر جواب بدین خیلیی برامون مهمه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
ایرانسل قبل از پر شدن سقف سیمکارت دائمی مصدود کرده
من سیمکارتم 140تومن اعتبار داره که60 تومن الان کارکردداره که30تومنش رو هم با اضافه کردن بسته ای که اصلا استفاده وخریدش نکردم وتراکنش موفقش نیست درتاریخچه من شده60کارکرد الان بیشتراز60 اعتبار دارم سیمکارت رو به علت نپرداخت بدهی یکطرفه کرده آیا اجازه اینکارو داره یا خیر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام خدمت شما وکلا عزیز بند در سال 98 به مدت یک شب از طرف دادسرا نظام به علت نداشتن وثیقه دادنم بازداشت موقت در زندان و از بند انگشت نگاری کردن صبح با گذاشتن وثیقه آزاد شدم ودر دادسرا دوباره هم تبرع شدم والان میخوام برای درجه داری ثبت نام کنم چگونه میتونم انگشت نگاری موقت در زندان را رفع و پاک کنم ممنون میشم از راهنماییتون برای کمک به بند
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام من چندین سال از شوهر سابقم بیمه بودن ومن رو هم بیمه کرده بود .بعد از جدایی پدرم منو بیمه کرد وبعد از ازدواج مجددم پدر شوهرم بیمه ام کرده بود الان اگه بخوام خودم اقدام کنم برای ببمه زنان خانه دار این سالها بی که بیمه بودم جز سوابقم محسوب میشه ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام وقتتون بخير خواهرم عقد شرعى دائم كرده بهش از اين دفترچه قرمز دادن ولى ثبت نشده ورسمى نشده شوهرش جلو هممون طلاقش داد ولى خواهرم هركار ميكنه شوهرش نمياد برن پيش همون شيخ وطلاق بگيرن وعقدنامه شرعى دست خواهرمه ايا اگه پاره كنه همه چى تمومه يا شوهرش بعدا براى اذيت كردن خواهرم ميتونه كارى كنه بره پيش شيخ بهش مجدد دفترچه عقد شرعى بده
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام وقت بخیر بنده ماشینی را از شخصی که وکالت تام اختیار از صاحب اصلی داره قرار بوده ابتدا ماشین به اسم خودش بزنه و خودش تمام کارهای مربوط به انتقال ،عوارض شهرداری،و مالیات و خلافی و غیره را انجام داده و نوبت تعویض پلاک هم مشخص شده دوسه روز دیگه است .الان بنده ماشین از ایشان خریداری کردم آیا می تواند تعویض پلاک را به اسمم بزنه و بنده چه کاری و مدارکی را قبل مراجعه به راهتمایی و رانندگی برای تعویض پلاک باید اننام بدهم ؟ تشکر می کنم راهنمایی بفرماید .
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام عرض ادب و احترام خدمت شما وقتتون بخیر ببخشید من یه سوال داشتم مربوط به سوء پیشینه پدر من پدرم یه چند سالی رو زندان بودن به جرم حمل مواد مخدر بعد الان من قصدم رفتن به دانشکده افسریه سایر شرایطم تقریبا تکمیله اما تو این یه مورد خیلی مرددم خیلیا گفتن نمیتونید برید اما گفتم اگه بشه نظر شما رو جویا بشم که بهتر خبر دارید ! بازم تشکر از شما بابت زحمات گرامیتون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام خواستم بپرسم ریز مکالمات تلفن ثابت منزل آیا پرینت تلفن مال 5سال پیش مخابرات میده
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.