دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/25
1405/2/25
سلام دختر من از تو سایت درج آگهی کار ادمین لوازم آرایش پیدا میکنه وبا خانمی در برنامه روبیکا درتماس بوده 3هفته اول هفته ای 1200به دختر من میداده بعد آخرهفته میگه حسابم به مشکل خورده واطلاعات حساب دخترمو میگیره ودیگه تو بیابیرون اکانت روبیکا وتلگرام هم میگیره ودیگه تو برو بیرون حالا مدعی پیدا شده که 89میلیون به حساب واریز شده شکایت کردیم اما 150میلیون گردش حساب بوده و دختر من متولد 1388هست ومشکل افسردگی داره تماس گرفتن که یارد مال یا باید دخترم بره زندان میگه اگه بخوان منو ببرن خودمو میکشم چکار باید بکنیم دخترم هیچ آدرس ونشانی شماره تماس هیچی نداره پیامآور دوطرف حذف کرده تو سایت درج آگهی بوده شماره تماس نداشته باشماره **** هم تماس گرفتن که حداقل 14یا 15سال حبس
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام وقتتون بخیر. یه ماشین خریدم دوتکه 14روزمیشه چطوری پولم پس بگیرم زیربار نمیره و چقدر زمان میبرد ممنون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
1405/2/25
من 27سال سن دارم ایا میتوانم 10سال سابقه بیمه زنان خانه دار پرداخت کنم و بعد لغو قرداد کنم و درسن 55 سالگی حقوق بازنشستگی بگیرم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام من و همسرم دچار اختلاف شده ایم چگونه می توانم یارانه ام را از سرپرست خانواده (همسرم) جدا کنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام من چهارشنبه شب ساعت حدود 2/30بامداد که از مسافرت برمیگشتم در مسیر راه یک دفعه دیدم از پشت سرم ماشین کلانتری بدون چراغ و علامت ونه هیچ گونه ایست جلوم پیچید ومن ازشون سوال کردم که اتفاقی افتاده که بدون هیچ پاسخی داد کشید سرم من ازشون سوال کردم که حکم بازرسی دارین که شروع به شوکر زدن و ضرب وجرح کردن ومنو رو بدون هیچ گونه تخلفی انداختن داخل ماشین و شروع به بازرسی از ماشین بنده کردن وتمام وسایل ماشین رو بهم ریخته کردن بعد از تمام شدن بازرسی دیدن چیزی گیرشون نیومد چهار گرم تریاک ازم گرفتن وبهم گفتن که گزارش حمل مواد مخدر شیشه داریم و به من گفتن ک ما نمیدونستیم شرمنده ومن را به کلانتری منتقل کردن و من بهشون گفتم که به چ قانونی قبل از گرفتن مواد شروع به شوکر زدن و ضرب و شتم کردین که بهشون گفتم ازتون شکایت میکنم به 197گزارش میکنم که تمام لوازم جانبی ماشینم را گرفته بودن و بعد بهم سروان گفت ماشین رو بهت میدم بردار برو شتر دیدی ندیدی که من در جواب سروان گفتم که لوازم ماشین رو بده درجواب من گفت میری ی بندازمت بازداشتگاه که منم گفتم بفرست از پریشب تا حالا از ناحیه کمر مسدوم شدم باید به کدوم ارگان مراجعه کنم تا جوابی بگیرم باتشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام دو مأمور از من شکایت تا بحق کردم در صورتی ک هم شاهد دارم و هم دوربین جلوی آگاهی هست و هم من ی خانم هستم چ جوری دو تا مأمور را میتوانم هم بزنم و هم توهین کنم در دادگاه هم اجازه صحبت به بنده نمیدهد هم هیچ نوع سابقه کیفری و یا هر چیزی را ندارم باید چکاری انجام دهم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
وسایل جانبی متهم تحویل کلانتری
سلام متهمی حکم جلبشو داشتن و داخل زندان افتاده و در محل کارش گرفتنش و وسایلشو جانبی مانند پنکه و دوربین مداربسته تحویل کلانتری شده ایا خانواده متهم میتواند وسایل هارو بگیرد
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
آیا میشه اعتراض به نظریه 3 کارشناس داد
سلام من یه پرونده مبنی بر اینکه ماشینم رو نزد یه صافکار گذاشتم برای درست کردن داشپورد ماشین و رنگ کردن ماشین صافکارمحترم برایددرست کردن داشپورد اقدام به برش ستون ماشین کردن ماشین در کارشناسی اول به نفع من نظر دادو برش ستون رو تایید کرد طرف هم به کارشناسی من اعتراض داد و کارشناس دوم باقسم قرآنی که طرف خورده بود تایید نکردن ستون بریده شده و من هم به کارشناسی اعتراض دادم و به کارشناسی 3 نفره رفت در نظر 3 کارشناس محترم دوباره تایید کردن ستون بریده شده و ماشین از حالت استاندارد خارج شده الان ایا بازهم میتونه روی نظر این 3 کارشناس اعتراض بزنه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
زمان رسیدگی به پرونده با تأخیر زیاد
با سلام و خسته نباشید خدمت شما وکلای عزیز، من در برج 4سال 1404 تصادف کردم که در آن خودروی مقصر شاخ به شاخ کرد با من و خودروی من صدمات زیادی دید و خودم هم مدت سه روز در کما بودم و بعد به لطف خدا به زندگی برگشتم ، بعد شکایت بابت خسارت خودرو بیمه مبلغ صد میلیون بر عهده اش بود که پرداخت کرد اما خسارت بیشتر از آن بود و برای مابقی خسارت شکایت کردم دادگاه برای رسیدگی برای شش ماه بعد وقت داد که بعد از برگزاری دادگاه شخص مقصر به نظر کارشناس اعتراض کرد که قاضی کارشناسی مجدد رای داد آیا مدت زمان اعتراض بعد از نظر کارشناس محدودیت زمانی ندارد ، کارشناس برج 7 نظر داد و دادگاه برج 12 برگزار شد آیا اعتراض زمان مشخصی ندارد ، زمان رسیدگی به پرونده هم زمان مشخصی ندارد که بعد شش ماه انجام شد، ممنون از شما
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام وقتتون بخیر میخواستم بدونم اگر عمل بینی برای زیبایی کرده باشیم در گزینش فرهنگیان رد میشویم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
زمان رسیدگی و زمان اعتراض به نظر کارشناس
با سلام من در تاریخ 31برج 4سال1404تصادفی داشتم که در آن خودروی روبرو شاخ به شاخ به خودروی من زد که هم ماشینم صدمات زیادی دید و هم خودم مدت سه روز در کما بودم ، دادگاه برای رسیدگی به پرونده برای شش ماه بعد تصادف وقت تعیین کرد بعد شکایت و عدم دادن خسارت توسط فرد مقصر ، وقتی دادگاه برگزار شد مقصر حادثه به رای کارشناس اعتراض کرد و قاضی کارشناسی مجدد را اعلام کرد آیا فرد مقصر بعد چهار ماه از دادن نظر کارشناس میتواند به نظر کارشناس اعتراض کند و زمان مشخصی ندارد و زمان مشخصی برای رسیدگی به پرونده تصادف که مقصر در آن مشخص است وجود ندارد که دادگاه شش ماه طول داده رسیدگی به پرونده را یا مقصر آشنایی در دادگاه شهرستان ما دارد که پرونده با تأخیر رسیدگی شده یا این فکر به خاطر ندانستن قوانین از جانب من است اینشالله ممنون از شما
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام من 23 سال هست باشوهرم زندگی میکنم ودر اين مدت تمام ذلت های زندگی را به خاطر فرزندانم تحمل کردم ولی الان دیگه تحمل ندارم الان همان فرزندانم هم مرا آذار میدهندوهم همسرم فحاشی وبد اخلاقی هایش بیشتر شده افسردگی شدید گرفتم در خانه تبدیل شدم به مستخدم از صبح تا شب فقط در حال انجام کارهای خانه هستم وهمه میگویند این وظیفه تو است تو مجبور به انجام هستی! میخواستم بدونم اگر به عنوان قهر خانه خود راترک کنم وبه حیاط ديگري که شوهرم دارد که فعلا خالی است بروم روی از بین رفتن مهریه من تاثیر دارد ؟بهترین کار در حال حاضر چیست؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام خسته نباشید میخاستم بدونم روزاهای جمعه هم ملاقات دارن اگه دارن چه ساعاتی هستش و میتونیم وسیله همراهمون ببریم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
باسلام ساختمانی با موقعیت شمالی شرقی بصورت دو بر که دارای دو ورودی می باشد و ساختمان 5 طبقه یک پیلوت می باشد ورودی اصلی از طرف پیلوت که قسمت شرقی میباشد و عملا از قسمت شمالی که حیاط میباشد ترددی وجود ندارد بنده یک واحد فروخته ام و از خریدار در دفتر ثبت اسناد تعهدنامه و رضایت نامه گرفته ام که هیچگونه دخالت و سهمی در حیاط مشاع ندارد و نیز در تعهدنامه قید شده در صورت فوت یا انتقال بغیر باید طرف ثالث در جریان قرار بگیرد و این تعهدنامه را تجدید کند سوالم این بود باتوجه به این تعهد نامه و رضایت نامه باز خریدار در حیاط حق دخالت و سهمی دارد و در صورت انتقال و فروش به شخص ثالث این تعهدنامه پاربرجاست از لحاظ قانون؟ سپاس
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
در خصوص سند گرفتن برای زمین کشاورزی در روستا
یک زمین روستایی کشاورزی حدود پنج هزار متر میخوام سند بگیرم آیا میشه.سوال اصلی اینه متراژ تو برگه انحصار وراثت کم نوشته شده حدود 4هزارمتر چون بعداً به زمین اضافه شده آیا مشکلی برای نقشه برداری برای گرفتن سند زمین بوجود میاد ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام. ببخشید من قبل از عید اوایل اسفند ماه یک دست مبلمان سفارش دادم ولی هنوز بهم تحویل ندادن،نصف مبلغ هم پرداخت کردم،قرار بوده که دو هفته ای تحویل بدن کار رو ولی هربار با یه بهونه تحویل رو عقب انداختن، چکار باید بکنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
با سلام یه سوال داشتم اگر بخوام دادخواست دستور صدور موقت نقل و انتقال ملک رو بدم باید پولی نزد دادگاه سپرده بشه.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
لطفا بند قانونی پارک خودرو مخصوص ساکنین بن بست کجا است ؟ منبع پاسخ در قانون مدنی کدام ماده یا تبصره می باشد ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
با عرض سلام و احترام من خانم هستم و حدودا سی ساله و نام خانوادگی من آقایان هست و همواره موجب ناراحتی من بوده است این فامیلی، از دوران کودکی در مدرسه مورد تمسخر واقع میشدم و اکنون نیز این احساس نفرت در من باقی مانده است. امکان تغییر فامیلی برایم وجود دارد؟ و از کجا باید اقدام را شروع کنم؟ ممنونم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام من در ارتش خدمت میکنم حدود 400کیلومتر از شهر خودم دور هستم و گروه ب عصاب روان هستم میخام تغییر رسته بدم به نیرو انتظامی بیام شهر خودم باید چیکار کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
1405/2/25
1405/2/25
سلام میخواستم بدونم پیگیری مزاحمت در روبیکا با آیدی واسکرین شات درحالی که اکانتشو دیلیت کرده امکان پذیره؟ در شرایط فعلی کشور چقد طول میکشه پلیس فتا بررسی کنه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام من در یک کارگاه کار میکنم ،و شغل من در لیست بیمه کارگر ساده رد میود،،8سابی هست که به عنوان سرپرست ترفیع گرفتم،ولی لیست بیمه مت تغیری نکرده 5سال دیگه بازنشسته میشود، میخواستم ببینم عنوان شغلی سرپرست چند درصد در حقوق و مزایای بازنشستگی تعمیر میگذارد مرسی
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
قیمت روز ملک از اداره راه و شهرسازی
سلام یه ملک به مساحت حدود 4000متر به قیمت کارشناسی سال 1400حدود چهار میلیارد قیمت گذاری شد و دادگاه تجدید نظر رای خود را در سال ،1403,,به نفع ما صادر کرد و در حکم آماده به قیمت روز ملک ومبلغ 4میلیارد الان که پرونده رفته برای اجرای احکام قاضی میگه ملک نمیشه به قیمت روز حساب کرد باید همین چهار میلیارد بگیرین در صورتی که قاضی تجدید. نظر بعد از سه سال از نظر کارشناسان رای داده من باید چه کاری انجام بدم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام خسته نباشید ببخشید با شوهرم شده دعوام بچه 9ماهم ازم گرفته و از خونه بیرونم کرده خیلی از اقوام رفتن دنبال بچم نداده بچم حالا شکایتش کنم محکوم میشه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
با سلام و وقت بخیر از اداره ثبت برای مهریه از طرف خانومم کلیه ی حسابام مسدود شدن و اینکه من هیچ مال یا اموال دیگه ای ندارم فقط با خانومم و مادر خانومم هرکدوم دو دونگ داریم از یک ملک 6 دانگ در تهران اگر توقیف شود برای من ابلاغ یا پیامک می آید؟یا باید به اداره ثبت مراجعه کنم؟ چگونه می توانم آن را بعنوان مستثنیات دین معرفی کنم؟ ممنونم از راهنماییتون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
جداسازی یارانه ی دخترم به حساب همسرسابقم واریز بشه
سلام دخترم 9 سالشه و پیش مادرشه ،از دی ماه 1404 یارانش به حساب من واریز میشه که بخاطر مهریه هم مسدوده، الان میخام برش گردونم به حساب مادرش واریز بشه.چیکار باید بکنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.