دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/25
سلام اگر پرونده کیفری کلاهبرداری به مبلغ 10میلیون بلاتکلیف باشد و پس از 32 ماه از اولین ابلاغیه جهت توضیح دیگر اتفاقی نیافتاده باشد شاکی هم پیگیری نکرده باشد آیا پیگیری متهم ممکن است روی رای قاضی تاثیر بگذارد پرونده در شهر دیگری است آیا الان پول را به شاکی برگردانیم یا منتظر باشیم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام روزتان بخیر بنده صاحب ملکی هستم که یک مغازه 10 متری دارد ولی مغازه دارای انشعابات آب و برق و گاز نیست می خواستم بدونم که می تونم از کنتور مسکونی انشعاب بگیرم برای مغازه یا باید به صورت جدا برای مغازه هم درخواست کنتور بدهم پیشاپیش از پاسخگویی تون سپاسگزارم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
شخصی دعوایی به خواسته حکم ورشکستگی طرح می کند آن هم به استناد طلبی که از خوانده دعوی به عنوان تاجر دارد.دادگاه درباره تعیین طلب قرار ارجاع امر به کارشناس دادگستری صادر می کند و بعد از طی فرایند معلوم می شود که میزان دقیق بدهی چه قدر بوده است.چنانچه وکیل خوانده دعوی باشید در مقام اعتراض چه دفاعی را مطرح می کنید؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
با سلام بابت به اجرا گذاشتن مهریه از طرف خانومم و در اداره ثبت احتمالا ممنوع الخروج شدم آیا به وسیله ضامن یا ضمانت میتوانم رفع ممنوع الخروجی بگیرم؟ یا اگر درخواست اعسار بدهم رفع ممنوع الخروج خود به خود انجام می شود؟ ممنونم از راهنمایی شما
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
اگر کسی به خاطر مشکلش با شخص دیگر از طریق پیامک به او بگوید بی شرف ح..ر..ا..م ز..ا..د..ه چه رایی برایش صادر می شود
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام خدمت وکلای گرامی من دخترمجرد هستم 37 سالمه اصلا ازدواج نکردم و 7 سال هست در شهر دیگری جدا از پدر زندگی میکنم در کنار خانواده دوستم هستم و آنها تمام مخارج من را تامین می کنند ولی پدرم هیچ پولی و نفقه ای و حتی یارانه ام را هم به من نمی دهد و بهانه نداشتن پول دارد در صورتیکه اموال بسیار زیادی دارد، میخاهم یارانه ام را جدا کنم آیا میشود به علت ندادن نفقه اینکار را انجام دهم؟ کجا باید برم و چه شکایتی مطرح کنم؟ چون نمیخاهم زمان زیادی ببرد و چه طرح شکایتی برای مشکل من مناسب است که بتوانم خیلی زود بدون معطلی چندماهه تمام حق وحقوقم را از پدرم بگیرم؟ و اینکه چون پدرم خیلی مرا اذیت کرده اصلا نمیخواهم با او رودررو شوم میشه بدون حضور من کار انجام بشه ؟ پدر و مادرم25سال پیش از هم جدا شدن. ممنون میشم راهنمایی کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام 3 ماه در جایی مشغول بودم و به خاطر جنگ تعدیل نیرو شد. برای بیمه بیکاری در خواست ثبت کردم ولی گفتن حداقل 6 ماه باید بیمه برات رد شده باشه ولی خب 3 ماه رد شده. جایی تبصره خوندم در مواقع جنگ و سیل .... حتی با یک روز کارکرد هم بیمه بیکاری تعلق میگیره آیا میتونم با این استناد اعتراض بزنم؟؟؟اصن این مورد موثق هستش؟؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام خسته نباشید بنده یخچال فریزر دوقلو خریدم برای جهیزیه اما اومدن نصب کردن متوجه شدن موتور یخچال و نوار درب یخچال خرابه فن فریزر خرابه و روی درب فریزر دوتا فرورفتگی بزرگ داره نمایندگی میگه تعمیر بشن مگر اینکه نمایندمون بگه قابل تعمیر نیستن منم نمیتونم پول جنس نو دادم بعد تعمیرشون کنم نمایندگی تهران هست و من کرمان هستم بخوام کالارو پس بفرستم باید پس بدم به فروشنده؟ تکلیفم چیه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام وقت بخیر پد من زودتر از پدرش فوت کرده ولی مادر بزرگم از سهم خودش به ما (مادرم ، برادرم و من )زمین داده حالا اونو چطور بین خودمون تقسیم کنیم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام عرض ادب ببخشید سوالم اینه که بابت مهریه همسرسابق هرماه از حقوق بنده هفت میلیون کسر میشه فعلا تو سال جدید اطلاع ندارم چقدر کسر شده داری سه فرزند و همسر فعل هستم که همسرم ازدواج اول خودش دو فرزند دارد که سرپرستیشون را قبول کردم یعنی پنج فرزندودونفرخودمون آیا امکان اینکه اعتراض به کسر حقوق وجود داره؟ اگر اعتراض کنم کسر نکنن خودم پرداخت کنم مورد قبول است ؟چون با کسر حقوق به مشکل بانکی برمیخورم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام خدمت وکلایمحترم من طلاهای که بعد از ازدواج با همسرم خریدیم همگی فاکتوراشون بنام منه و با حسابمن خریداری شده..چون همسرم پول به حساب من واریز میکرد در طول زندگی.و صرفا برای خرید طلا نبوده ..و الان باهمسرم مشکل خوردیم.. میتونهادعا کنه طلاهارو پولشوخودش داده؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام علیکم در اجاره نامه بند 2_5 نوشته ،در صورت تاخیر پرداخت اجاره بها بیش از 2 ماه موجب منفسخ شدن قرارداد میگردد، من در ماه هشتم به مستاجر ابلاغ دادم و دادخواست تایید انفساخ رو ثبت کردم آیا پذیرفته میشه؟ آیا برای دریافت اجرت المثل ایام تصرف هم میتونم اقدام کنم ؟ با اینکه مبلغ قرض الحسنه هنوز پیش منه؟ قاضی قبول میکنه؟ بعد از ثبت دادخواست چند روز زمان میبره تا دادگاه تشکیل بشه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام 35گیلو گل با داداشم گرفتن تو ماشینش بود الان 6ماه قرار بازداشت هنوز سند براش نزدن ماشینم پارکینگ جرم چیه آیا ماشین مصادره میشه ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام یک زمینی داریم که مشاور جهت آوردن داخل محدوده درخواست هکتاری یک قطعه کرده و تعداد مالکین بالای صد نفر هستند تعدادی مخالف این قضیه هستند راهکار شما چی هست و چگونه میتوانیم این مشکل را حل کنیم ؟با تشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام من حق بیمه را طبق فیش به حساب تعاونی تاکسیرانی پرداخت کردم ولی واریز نشده دوشرکت دیگه هم هست کم یا واریز نشده میشه کاری کرد
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام وقت بخیر در پرونده ی ضرب و جرح عمدی نوشته شده که بریده شدن گوش و آسیب جدی به چشم آسیب جدی به چشم یعنی شاکی بینایی چشمش رو از دست داده یا نه؟!
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
1405/2/25
سلام. من جایی کار می کردم الان بیرون اومدم. طرف اعضای خانواده اش را بجای کارمندانش بیمه کرده بود گهگاهی هم هر کی را خوشش می اومد بیمه می کرد. آنهایی هم که هنوز بیمه نشدند می ترسیدند کارشون را از دست بدهند اگر شکایت کنند. چطوری میشه ناشناس گزارشش داد تا دستکم از حالا نتونه با تازه استخدامی هاش این کار را بکند؟ یا دستکم مجبور بشه خسارت بده.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
1405/2/25
با سلام و ادب.من در سال 99 همسرم مهریه خودشو از ثبت اجرا گذاشت که در استعلام هیچ مالی شناسایی نشد حتی من موتور داشتم که اونم شناسایی نشد!بعدش دادگاه بدوی منو محکوم به دریافت یک چهارم حقوق کرد.بعد زوجه تجدید نظر زد و دادگاه تجدید نظر دو تا سکه هم اضافه کرد پس از قبول اعسار من؟؟؟ بعدش تا همین پارسال که هر سال تعدیل میزدن پارسال از تقدیم لایحه و دادخواست خودش که هیچ جایی ثبت نشده حتی در رای بدوی یهویی درخواست خود سکه رو کردن نه توقیف حقوق که حقوق من 24 میلیون بود و نفقه 4 میلیون میدادم و سکه 87 میلیون بود ولی در سال 1404 سکه شده 200 میلیون که من محکوم شدم تو بدوی به هر 15 ماه یک سکه ولی بازم تو تجدید نظر شد 14 ماه که قضات تجدید نظر با علم اینکه مالی نداشتم و سکه هم هر هفته 8 میلیون گرون میشد استناد کردن به ماده 351؟؟ بعدش من تعدیل زدم دو دفه رد شد توسط بدوی ولی یهو در اسفند 1404 قبول شد ودر فرودین سال 1405 جلسه تشکیل شد و قاضی بدوی خیلی عصبی شد که تو خجالت نمیکشی تعدیل زدی بعد 9 ماه و هر چی رو بحث کرد جز تعدیل منم گفتم آقای قاضی حق مته و تخلفی نکردم که سکه گرون شده و حقوق من ثابته حالا موضوع اصلی اینه حقوق 1405 من 20 درصد افزایش داشته در آمدی ندارم قاضی اصلا توجه نمیکنه همچنین تو تجدید نظر هم رای بدوی رو بیشتر هم میکنن که واقعا خنده داره ( به هر کسی که حقوقی هست) نمیدونم الان با حقوق 37 میلیونی و نفقه 5 میلیونی هر چند ماه یک دفعه قاضی رای میده برای سکه؟؟ تازه قاضی در اقدامی عصبی درخواست استعلام از کارگزینی من داده از برج 8،9،10،11،12 سال 1404 و همچنین فروردین سال 1405 و نامه زده به اداره ثبت برای توقیف ملک که ندارم!! و نامه به راهور و مرکز شماره گذاری.خیلی عجیبه دادگاه قزوین یا نمیدونم با تهرانی ها لج هستن.اصلا نه تو جلسه حضوری گوش میکنن.نه لایحه ارسالی رو میخونن.بعدشم فقط میره پرونده بدوی تازه تو تجدید نظر احکام خنده داری میدن به عنوان مثال ))((کسی که به زندان ابد محکوم شده تو بدوی رو در تجدید نظر محکوم میکنن به اعدام واقعا جالبه نمیدونم اسم این کارها رو چی میشه گذاشت. همه میگن برو دیوان شکایت کن میرم دفتر خدمات قضایی میگه پرونده مهریه رو نمیشه از دیوان پیگیری کرد.هر جا میرم کلا به درب بسته میخورم واقعا گرونی سکه افتضاح شده قضات پرونده منم که هزاران ماشاالله مخصوصا تجدید نظر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
با سلام من مطلقه ام و مستمری بگیر پدرم که فوت شدن هستم میخواستم بدونم بعد از فوت من حقوق مستمری م به فرزندانم میرسه یا خیر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
زندگی آزاد همسرم در خانه پدری در حال دریافت مهریه
سلام حکم تمکین و ازدواج مجدد گرفتم و درحال پرداخت اقساط مهریه هستم اولا آیا میتونم همسرم رو مجبور به ادامه زندگی کنم؟ و سوال دوم آیا در صورتی که راضی به ادامه زندگی نباشد همسرم میتونه کاملا راحت در خانه پدرش زندگی کنه و سرکار بره و خلاصه هرجا دلش خواست بره درحالی که من هنوز طلاق ندادم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام من موجرم الان موعد تحویل منزل توسط مستاجدگر است ولی مستاجر میگه یک ماه دبگه برای من وقت بدهید یوالم اینه اگه ابنکار مکتوب نباشه و شفاهی توافق کنیم که یک ماه وقت داده میشه آیا ایراد و مشکلی داره؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
قولنامه ملکی را نوشته ایم ولی املاک کد رهگیری نگرفته وچون فروشنده خود معامله را بدون تایید فسخ از دادگاه فسخ میداند خودن همان املاکی ملک را اجاره نیز داده
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
مطالبه عدم ایفاء تعهد و خسارت تاخیر تادیه
باسلام خدمت شما بزرگواران... اینجانب سهم الشراکه دو دانگ از شش دانگ وسیلهی نقلیه خود را در سال 1402به مبلغ دو میلیارد تومان به خریداران در قرارداد فیمابین فروختیم ومن قرارداد جداگانی به همان روز متمم قرارداد نسبت به سهم دودانگ خود فی مابین نوشتیم که ظرف مدت15روز توسط خریداران ثمن معامله پرداخت گردد ومدت همان زمان15روز فروشنده بعد دریافت ثمن بایت سند را بنام خریداران انتقال بنماید در صورت تخلف از شرط مذکور هر یک از متعاملین ملزم به 20درصداز اصل ثمن معامله راطرف متقابل باید پرداخت بنماید...!با توجه به تخلف خریداران از شرط مذکور و سپری شدن زمان شرط شده وبعداز گذشتن سه ماه با پیگیری های تلفنی و پیامکی ناچارا اعلام درخواست ثمن معامله با ارسال اظهارنامه به خریداران تقاضای مطالبه وجه نقد معامله خود را نموده که ظرف مهلت دو روز به شماره حساب مندرج در قرارداد به حساب فروشنده واریز بنماید در صورت عدم پرداخت ضررزیان ازجمله خسارات تاخیر وتادیه را دارم..... که طی دادخواست به دادگاه مطالبه اصل ثمن معامله و تخلف قراردادی و تاخیر وتادیه را مطالبه نموده ام! قاضی دادگاه بدوی رأی بر اصل ثمن و تخلف قراردادی و تاخیر تادیه از زمان ارسال اظهارنامه محاسبه نموده.چون رأی برای یکی از خواندگان غیابی و یکی دیگر حضوری صادر نموده است.. خوانده غیایی تقاضای واخواهی نموده و فقط ایراد به صلاحیت محلی دادگاه گرفته بوده و دفاعیات دیگری نداشته.....با توجه به اینکه قاضی تغییر کرد.رای صادر نموده که پرداخت اصل ثمن و تخلف قراردادی پرداخت شود.و اما پرداخت تاخیر وتادیه را مستند به ماده 197رد نموده.... آیا اینجانب فروشنده بعد گذشت زمان مدت 15روزه پرداخت ثمن توسط خریداران و گذشتن سه بعداً و مجدداً ارسال اظهارنامه درخواست مطالبه وجه و گذشتن چند سال زمان تابحال فروشنده از خسارات تاخیر تادیه محرومیت کامل پیدا می کند؟؟در صورتی که پول روز به روز بی ارزش میشود!! لطفاً از بذل توجه و راهنمایی و را کار قانونی جهت دریافت خسارت تاخیر وتادیه کمک کنید......تا از حقم ضایع نگردد..... ممنونم میشم از شما بزرگواران..
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
باسلام پدر بنده 85سال سن دارد که به تازگی الزایمر گرفت با وجودی 10 خواهر و برادریم و اموال هم زیاد دارد و من فرزند ارشد خانواده ام ایا برای قیومیت شدن ارجعیت با فرزند بزرگ خانواده هست
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
با سلام و درود خدمت وکلای عزیز من 23 سالمه و از بچگی مورد خشونت خانگی بودم الآنم که میخوام ازدواج کنم پدرم اجازه نمیده ،چون میخوام ازدواج کنم هر روز منو هرزه خطاب میکنه و میگه مفت خور! نه اجازه میده ازدواج کنم نه هیچی هر دفعه یه بهونه هایی میاره پدرم شدیدا بددهن ،پرخاشگر و..است بخوام یه چیز ساده بگم حمله ور میشه بهم پسره هم کاملا باشخصیت و مودبه ولی بازم اجازه نمیده الآنم سوالم اینه که لطفاً یه راه حلی بهم بگین چجوری اقدام کنم چه مدارکی جور کنم ،و آیا تو فاصله اینکه از دادگاه اقدام کنم برم خونه ی شوهر آیندم مشکل قانونی براش پیش نمیاد ؟ چون من به خواست خودم میرم چون امنیت جانی پیش پدرم ندارم لطفاً راهنمایی کنین و یه سوال دیگه اگر بکارت من توسط این آقا گرفته بشه میتونیم ازدواج کنیم ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
سلام من مهریم 114 سکه هست آیا فقط 14 تا سکه بهم میدن؟ همسرم راننده ترانزیت و سالی 8 بار روسیه میره 2 ماه خونه رو ترک کرده و نه نفقه من داده نه فرزندانم کد5 سال و 7 ساله هستن مهر اجرا گذاشتم میگه من ندارم و 2 سال یه سکه بهت میدم و 3800 نفقه هست آیا درست؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
املاکی که کد رهگیری نگیرد و قولنامه را ثبت نکند چه جرمی دارد که با این کار باعث مشکل شده
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/25
باسلام با همسرم دایم دعوا داریم ایشون دایم درحال شغل عوض کردن هستن و هرچه داریم ونداریم راخرج کاربی هدف میکنند و نتیحه که نمیدهد هیچ بدهی هم بالا میاورد.دعوا میکنیم و بحث یا من رو تهدید میکند و به خانه پدرم میبرد یا اینک من را از خانه بیرون می اندازد. الان چندشب هم هست ک به خانه نیامده من باید چیکار کنم 2فرزند9سال و5سال دارم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.