دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/26
سلام من یه زمین خریدم قبلا مسکونی بود الان تجاری میفروشن متاسفانه آب باران پشت حیاط ایشان از زمین که من خریدم عبور میکنه ایشون هم اسرار دارن که اندازه 10 سانت واسه عبورلوله آب به من باید زاه بدید من هم قبول نمیکنم آبا من حق هستم یا ایشون شاید چندسال دیگه ادعای مالکیت کنه چرا قبول کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/26
تبدیل وضعیت ایثارگران، اداره کار
با توجه به قانون ایثارگری و رأی دیوان عدالت اداری در سازمان همیاری شهرداریهای استان از کارگر موقت به کارگر دائم تبدیل وضعیت شدم در حکم کارگزینی علاوه بر آیتم مزد مبنا و آیتم های قانونی دیگر آیتم فوقالعاده جذب هم داریم برای من در حکم سال جدید همه موارد مطابق مصوبه اداره کار افزایش پیدا کرده جز فوقالعاده جذب سازمان در اقدامی تلافیجویانه برای همه افزایش 45 درصدی داشته جز من که در دیوان عدالت اداری رأی گرفتم. آیا این کار قانونی می باشد ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/26
انتقال خودرو تاکسی به پارکینگ به علت چک برگشتی
سلام خدمت شما امروز ماشین من که یه تاکسی مدل 86 هست رو به علت چک برگشتی به مبلغ سی و پنج میلیون به پارکنیگ بردن آیا میتونم کاری کنم که ماشین وسیله کار من بوده رو از پارکینگ در بیارم بیرون و چک رو با قسط بندی بدم اگه میشه راهنمایی کنید ممنونم.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/26
سلام من یک ماشین خریدم که بعد چند روز متوجه شدم اتاق ماشین از نصف عقب تعویض شده بنگاه و فروشنده هم میگن مشکلی نداشته هنوز هم تعویض پلاک نکردم میتونم شکایت کنم و فسخ کنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/26
مردی فوت کرده یک خانه ی قولنامه ای از او باقی مانده ، همسر این شخص دو سال قبل فوت مرد خانه را ترک کرده ، آیا خانه به زن می رسد حق تصرف دارد، یک پسر نه ساله هم دارد و این مرد قبل از فوت گفته که به فرزند خود شک دارد و این فرزند از او نیست، میشه راهنمایی کنی مرد فوت شده بیمار بود و زن به خاطر بیمار بودن مرد او را ترک کرد، و تقاضای طلاق ارسال کرد.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/26
اگه جواب منفی از دفتر اتباع برای گرفتن دوباره آمایش بیاد دیگه امیدی نیست ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/26
سلام من یک سال است بازنشسته شدم کارفرما هنوز سنوات منو نداده آیا میتوانم شکایت بکنم هم برای سنوات وهم برای دیرکرد پرداخت درظم دو سال سربازی هم شامل دریافت سنوات از کار فرما میشود یا نه متشکرم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/26
قابل پرداختن یا نپرداختن شهریه کامل مجتمع در زمانی که سکونت و حضور پایین دارید
آیا واحدی از 20 واحدی که داخل مجتمع هستند در شمال کشور و اسکان و حضور دایمی دارند آیا باید شارژ و وجه مربوط به مجتمع را برابر با واحد های که مالک آنها به صورت تفریحی و تفنونی آمد و رفت میکنند پرداخت کند
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/26
باسلام بنده به مدت 11سال دوماه بیمه کارگر ساختمانی تعمیم اجتماعی هستم که سکته قلبی و عمل باز انجام دادم و مشکل ریه هم دارم رفتم کمیسیون گفتند درصد قلب 30درصد ریه 5 درصد است قبول نکردند حالا دوباره دیگه گردن و دیسک کمر تنگی کانال وضعیتی گوش هم آمده بهش اضافه شده حالا باید بنده از چه طریقی اقدام کنم ممنون میشوم از راهنمایتان
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/26
من نامزدم هفت ماه پیش فوت کرد تصادف کرد من و نامزدم چند روز قبل با هم دعوا داشتیم و با هم صحبت نمیکردیم در همین چند روز یک روز روز جمعه برای تفریح با برادرش رفته بود بیرون و تصادف کرد برادرش هیچی نشد ولی نامزد من فوت کرد الان هفت ماه میشه شب روز برام نزاشتن همه جا میگن من قاتلم من پسرشو کشتم عقد قانونی داشتم آیا میتونم ازش شکایت کنم به خاطر تهمت هاش و اینکه میخان طلا هامو بگیرن ازم میتونم شکایت کنم بخاطر نصف مهریه که یادشون بره طلا هام و میخان منو دوباره برای اون یکی بچش بگیره مجبورم کنه در مورد این میتونم شکایت کنم ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/26
پول کفن و دفن بین وارث تقسیم شذه و در سیستم هست من دختر شخصی هستم ک فوت کرده مراحل رو همه رو انجام دادم ولی در سامانه هدا تشخیص هویت منو رد میکرد شناسنامه خودمو به روز کردم باز نشد الان من برای دریافت سهم خودم به کدام ارگان دولتی باید مراجعه کنم ممنون میشم راهنمای کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/26
با سلام من برادر شهید شهید هستم سهمیه برادر شهید در کنکور جزو کدام سهمیه ها است آیا سهمیه 25 در محسوب میشه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/26
باسلام. فعلا دوتا پلاک خودرو بنام بنده است،و صاحب ماشین از نزیکای بنده، و اون موقع مثلا کدخدا بود همه حرفشوگوش میدادند، بما گفت دوتا پلاک بنام بزن ،همه حتی برادرمادر پدر گفتند بزن،فرد ثروتمندی است،الان تقریبا12سال گذشته،بهش میگم من اهل روستا هستم،اول نیکی کردم بنامم زدم،الان جوابم نمیدی،بهش میگم،کجافروختی،خودروها کدوم شهر هستند،میگه هیچی هیچی یادم نمیاد، میگم پس برای بنده مقداری پول بزن تاخودم شروع کنم، نمیده،من خودم بیکارم هستم، و هیچ پولی ندارم،حتی کمیته هم حقوق 3میلیونی ام راهم بخاطربنام زدن پلاکهام ایشون قطع کرده،دهکم را بالا زدند،بهش گفتم خودم بیکاربودم، الان همه چیزم بخاطر ماشینهای شما قطع کردند،پول بده تاخودم اقدام کنم،نمیده،بنده موندم باهاش جنگ کنم،اذیتم داره میکنه،الان،نمیتونم کمیته،بهزیستی ثبتنام کنم،و بدتر اگر ماشینهای که پلاکشون بنام من است تصادف کردند،ماشینی زدند،انسانی زدند، و فرار کردند،صاحب پلاک یعنی منو مقصرم ودم دست،این صاحبشون میگه بنده هیچی یادم نمیاد،خودشو به موش مردگی زده،خودم مریضی اعصاب دارم،و قرص مصرف میکنم، و بخاطر همین بیماری بیکارم، بی پولم،،شمارا قسم یک راهی جلوی پاهایم بگذارید،باهاش چکار کنم،ازچه راهی وارد بشم؟ خیلی ممنون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/26
سلام من و برادرم کارگر باغ انگور پدرم که کارفرمای ما بودن هستیم پدرم الان فوت شده و ما بیمه تامین اجتماعی مون قطع شده اگه بخوای مادرمون کارفرما باشد راحت تر ین راهش چیه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/26
دریافت نکردن حقوق توافقی و آیتمهای کارگری
سلام. حقوق خالص مبنا 25م تومان صحبت کردیم ولی 3ماه بعد9م تومان خردخرد و از طریق دیگران به حساب اینجانب واریز کرد بیمه را هم ناقص رد کرده. اخرین مبلغ هم 21م تومان بوده و به علت نداشتن سرویس بهداشتی محل کار را ترک کردم و میگفت تا ساعت کاری تمام نشده نباید تعطیل کنی و بروی بجز چندمورد مابقی پول را دیگران به حساب من واریز کردن. راهنمایم کنید. با تشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/26
سلام یکی از وراث در آمریکا هستند و امکان استفاده از سامانه میخک را ندارند . برای فروش ملک ماترک چه باید کرد؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/26
سلام اسم من عباس هست و15سال تمام هستم میخوام اسمم را عوض کنم اسم میلاد را انتخاب کردم ایا میشود تغییر نام انجام دهم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/26
من شوهرم دوساله بیکاره تقریبا از وقتی ازدواج کردیم تمام وسایل با وام ازدواج و حقوق من خریداری شد ولی اکثرا چون پول میفرستادم از شهرستان فاکتور به نام اون میخورده الان میخایم جدا بشیم و میگه نمیتونی ثابت کنی همه فاکتور ها به نام من خورده چکار باید بکنم بجز لباسشویی و چنتا تکه کوچیک که هدیه دادن خونوادش بقیه اموال خونم و خودم به بدبختی خریدم و قسط و چکاش و پاس کردم لطفا کمکم کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/26
سلام . دو نفر و وراث در آمریکا هستند و امکان ارسال وکالتنامه برای فروش در سامانه میخک رو ندارند . چگونه سایر وراث مقیم ایران میتوانند ملک را بفروشند ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/26
سلام اگر پدر مادر به صورت توافقی از هم جداشده اما ثبت نشده باشد در محضر و شناسنامه آیا پسر معاف میشود؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/26
من میخوام ایرانی هستم و میخوام با عراقی ازدواج کنم میخواستم بدونم اگه اینجا عقد کنیم میشه وام ازدواج بگیرم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/26
سلام یه ماشین خاور بدون راننده خلاص شده 10تا ماشین زده بعد سقف بیمش 300 میلیون چیکار میشه کرد خسارت ماشینام 700 میلیون راهی هست
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/26
تقاضای مطالبه وجه بابت خسارت و دیرکرد در تحویل خودرو
تقاضای مطالبه وجه بابت خسارت و دیرکرد در تحویل خودرو از کرمان موتور کردم پرونده ام رفت دادگاه حل اختلاف و در خواست برگذاری جلسه به صورت غیرحضوری کردم بعد از گذشت 3 ماه از تاریخ جلسه برام نه حکمی اومد نه ابلاغیه ای از عدل ایران پیگیری کردم دیدم دادگاه حل اختلاف نامه ای با موضوع ارسال الکترونیک پرونده به دادگاه مفتح زده و پرونده رو مختومه کرده. چون شهرستان هستم و نمیتونم حضوری برم بی زحمت راهنماییم کنین که باید چیکار کنم؟؟ و ایا این شرایط عادیه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/26
سلام . یک تیکه زمینی خریدم که سند داره و مالک باید کل زمینشو تفکیک کنه قسمتی که من خریدم رو به من سند بده . هنوز کارای سند انجام نشده . من میتونم همینجوری بدون سند زمین و بفروشم و مالک زمین به خریدار جدید سند بده ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/26
زمینی از پدر به بنده به ارث رسیده که حدود 30 سال قبل در داخل آن قطعه زمین ، یک بنای بلوکی (دامداری با مجوز( ساخته شده و کنتور آب تجاری هم اخذ نموده حال برای این قطعه زمیناستعلام طرح هادی جهت ساخت مسکونی نمودم، که در اعلام شده زمین مذکور خارج از طرح است ،با توجه به بنای موجود و کنتور آب چه راحی برای الحاق زمین در طرح های و یاصدور مجوز برای ساخت خانه می باشد
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/26
سلام شونزده سالمه و دخترم ، همیشه از مادرم کتک میخورم تا حدی که تا چند ساعت نمیتونم تکون بخورم و زبونم میگیره، دیشب که دعوامون شد دماغم رو شکوند لبم رو پاره کرد و دستام رو کبود ، تحت فشار عاطفی و روانی هستم و کسی رو ندارم، پدرم سرکار میره و کارگره و خیلی دلم براش میسوزه، تا مرز خودکشی رفتم دست هام کلا جای تیغه، لاغر شدم، اعتماد بنفس پایین دارم و تهمت های مادرم روم تاثیر بد میزاره, با دوستم که بیرون میرم تعقیبمون میکنه و میبینه که کاری نمیکنم ولی تا نیم ساعت بعدش که برمیگردم خونه کتکم میزنه. دیشب رفتارش رو باهام پدرم دید و فکر کنم میخان طلاق بگیرن لطفا بگو چطوری شکایت کنم از مادرم.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/26
سلام و خدا قوت ، قطعه زمینی کشاورزی حدود ده هکتار، که بعلت نداشتن آب بیش ازپنجاه سال است کشت نمیشود و بصورت بایر در آمده و دارای سند شش دانگ است که،در 25 کلیومتری خارج از شهر،بهر جاده اصلی( بین جاده ،قدیم و اتوبان واقع شده است) ،آیا خورد کردن و واگذاری به غیر در قطعات مثلاً 500 متری ،از نظر قانونی مجاز است ؟و آیا برای ما بعنوان خریدار، جهت ساخت،خانه باغ ،و یا احداث دامداری،امکان تغییر کاربری و دریافت مجوز وجود دارد ؟ لطفا راهنمائی بفرمائید،ممنون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/26
بسمعه تعالی باسلام و خسته نباشید. آیا ورود ثالث اصلی از زمان ابلاغ روز جلسه رسیدگی میاد، شخص ثالثی دادخواست معترض ثالث به توقیف عملیات اجرایی زده، مال مشاع است و احدی از وراث فروخته، لیزینگی است، وراث ابطال معامله به حهت فضولی را خواسته بودند اکا به نفع خریدار فضولی رای دادند. و گفتند که سکوت وراث در قبال این نقل و انتقال اطلاع از تنفیذ معامله هستش، درصورتی که مدارک نقل و اناقال و اسناد رسمی در دست وزاث است، معامله فضولی به طرفیت فضول فروشنده و خریدار فضولی با استدلال اینکه نقل و انتقال و وکالت تعویض پلاک به خریدار اعطا شده است، حکم به بطلان دعوای خواهان ابطال معامله به حهت ماده 247 دادند، هم مدارک و اسناد نزد وراث است و هم برگ سبز، و نامه معرفی به واحد تعویض پلاک توسط لیزینگ، آیا جهت حفظ مدارک، خواعشا بگید چطور ورود ثالث بدهیم، ایا همسر فضول که حکم توقیف گرفته، درخواست کنه ما ورود ثالث کنیم، یا میشه با مدارک و اسناد اصلی و نامه معرفی به واحد تعویض پلاک اعاده دادرسی کنیم. یا دادخولست ورود ثالث اصلی بدیم. یا به تنهایی برادرم دادخواست استرداد خودرو را به طرفیت خریدار فضولی بدهد؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/26
سلام ، یکی از اشناهامون سیم وپایه زمینمون روزروشن تخریب و سرقت کرده بود، عکس و فیلم و شاهد هم داشتیم ،شکایت کردیم،قاضي به ناحق شکایتمون رد کرد، حالا اون شخص ازمون شکایت کرده که من چقدر پول وکیل دادم، هزینه وکیلمو بدین، به نظرتون چیکار میشه کرد که محکوم نشیم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/26
درود.یه درگیری داشتم.دادگاه جلب به دادرسی متهم رو بخاطر ضرب و جرح عمدی صادر کرد.متهم با سند آزاده.حالا بعد از مدتی دادگاه نقص گرفت و دوباره به دادسرا داد و توی نقص نوشته شده بود پرونده به دفتر کل دادگاه ها ارسال شود. میخواستم بدونم هنوز باتوجه به این که هیچجلسه ای دادگاه واسمون نزاشته،این پرونده به دفتر کل دادگاه ها ارسال شود یعنی چه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.