درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - مستمری پدر

سلام پدرم 2سال که فوت شده و خواهرم حقوقش رامیگیرد.میخواهم طلاق بگیرم میتونم ازحقوق سهمی داشته باشم؟

پاسخ ها

بله اگر مطلقه و بیمار باشید به شما نیز تعلق میگیرد

با درود 

پرسشگر ارجمند آری امکان پذیر است اگر حائز سایر شرایط باشید 

با سلام

بله بین شما تقسیم می شود و اگر به صورت صوری طلاق بگیرید و بیمه متوجه شود به شما تعلق نمی گیرد.

سلام  بعد از طلاق بله 

در صورت گرفتن طلاق؛ بین هردو بطور یکسان تقسیم میشود .

بله چنین چیزی امکان‌پذیر  است منتهی برای سهولت کار و اطمینان بیشتری به اداره مربوطه سر بزنید 

در صورت عدم اشتغال ،  بیمه و ....امکان پذیر است 

بلی 

بله، اگر بعد از طلاق فاقد شغل و شوهر باشید، در بسیاری از موارد می‌توانید به‌عنوان دخترِ تحت تکفل از مستمری پدر مرحوم سهم داشته باشید؛ حتی اگر الان فقط خواهرتان مستمری می‌گیرد.باید با مدارک طلاق، شناسنامه و گواهی فوت پدر به سازمان تأمین اجتماعی یا صندوق بازنشستگی مربوط مراجعه کنید تا وضعیت شما بررسی و در صورت احراز شرایط، سهم مستمری برقرار شود.

 

باید اثبات نمایید که درآمد و بیمه نداشته باشید

بله مهریه شما از سهم الارث پدر قابل دریافت است

سوالات مرتبط

وکلای متخصص