درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - معامله با اتباع

سلام یه خونه ویلایی با اتباع معامله کردم کلا 20 میلون گرفتم قولنامه کردم هنوز پول نداده و خونه گرون شده بخوام فسخ کنم میتونه خسارت بگیره؟

پاسخ ها

با سلام بله می‌توان

بله

امکان فسخ وجود ندارد

سلام  خیر قرارداد عقد بیع عقد لازم است و قابل فسخ نیست مگر در قرارداد شرط فسخ پیش بینی شده باشد 

بله میتوان فسخ انجام داد 

باید قرارداد شما مطالعه شود بدون مطالعه قرارداد پاسخگویی ممکن نیست

باید دید حق فسخ در قرارداد گذاشتید با نه.قولنامه یک قرارداد الزام‌آور است. اصل بر این است که قراردادها باید اجرا شوند و فقط در موارد خاصی که قانون پیش‌بینی کرده (مانند خیارات) می‌توان آن را یک‌طرفه فسخ کرد .اگر بدون دلیل موجه قانونی از اجرای قرارداد خودداری کنید، علاوه بر ضرر و زیان، ممکن است دادگاه شما را به الزام به تنظیم سند رسمی و انتقال قطعی خانه محکوم کند.

سلام و عرض ادب خدمت شما

چون اتباع نمی‌توانند صاحب مال غیر منقول شوند معامله باطل هست 

با سلام 

شما بهتر است شماره حساب خریدار را بگیرید و پول را به حسابش واریز کنید و نسخه قرارداد اگر دستش بود پس بگیرید.

طبق قانون اتباع نمی توانند در کشور ایران ملک خریداری کنند و معامله ای که برای خرید ملک انجام می شود باطل است. 

توجه داشته باشید اگر نسخه قرارداد در دستش بماند ممکن است در آینده بابت قیمت ملک ادعا داشته باشد بنابراین حتماً نسخه قرارداد را پس بگیرید.

سوالات مرتبط

وکلای متخصص