موضوع بستگی به قرارداد پایه و نحوه اجرای تعهدات طرفین و ضمانتهای اجرایی تخلف از تعهدات یا تاخیر در اجرای آن است لذا مطالبه وجه التزام قراردادی مطابق ماده ۲۳۰ قانون مدنی نیاز به احراز شرایط تخلف و مطالبه آن از سوی متعهد له دارد
سلام شما میبایستی دادخواست به خواسته مطالبه خسارت قراردادی را از طریق دفتر خدمات الکترونیک قضایی به ثبت برسانید. به علاوه، طرف قرارداد شما فروشنده میباشد و سازنده، طرف قرارداد شما نمیباشد.
بله شما میتوانید مطالبه وجه التزام را از دادگاه طی دادخواستی بنمایید