با سلام
جهت ثبت دادخواست مطالبه مهریه به دفتر خدمات قضایی مراجعه کنید.
قبلاً جهت مطالبه مهریه اول باید از طریق اداره ثبت اقدام می کردید و سپس اگر اموالی نداشت از طریق دادگاه ولی در حال حاضر الزامی وجود ندارد و شما اگر خودتان تمایل داشتید می توانید از طریق اداره ثبت اقدام کنید و سپس اگر اموالی نداشت به دادگاه مراجعه کنید.
اصل دارا بودن محکوم علیه است و در صورت عدم دارایی، در دورترین زمان هم به مهریه نمیرسید