مشاوره حقوقی رایگان - شکایت از تعمیرکار به دلیل آسیب رساندن به لپ‌ تاپ حین تعمیر

با سلام و احترام خدمت وکلا و کارشناسان محترم حقوقی، بنده صاحب یک دستگاه لپ‌تاپ هستم که تا قبل از مراجعه به تعمیرگاه کاملاً سالم و بدون هیچ نقصی کار می‌کرد. دلیل اولیه مراجعه بنده به تعمیرگاه مذکور، صرفاً برای تعویض کیبورد دستگاه بود. پس از باز کردن دستگاه توسط تعمیرکار، ایشان به بنده پیشنهاد دادند که علاوه بر تعویض کیبورد، بهتر است دستگاه یک سرویس دوره‌ای کامل نیز بشود که شامل پاکسازی و تجدید ماده خنک‌کننده‌ی خاص از جنس فلز مایع بود. اینجانب با اعتماد به تخصص و پیشنهاد ایشان، با انجام این سرویس اضافی موافقت کردم. متأسفانه، پس از تحویل گرفتن دستگاه، متوجه شدم که لپ‌تاپ دیگر به هیچ عنوان کار نمی‌کند و سیستم‌عامل بالا نمی‌آید. خود تعمیرکار نیز پس از بررسی، علت را سوختن یکی از قطعات اصلی و حیاتی روی برد اصلی دستگاه اعلام کردند. با بررسی‌های بعدی مشخص شد که در این مدل لپ‌تاپ، آن قطعه حیاتی با پردازنده اصلی به صورت یکپارچه است. این بدان معناست که تعمیرکار در حین انجام سرویسی که خودشان پیشنهاد داده بودند، ماده رسانای فلزی را مستقیماً روی این قطعه حساس قرار داده و باعث سوختگی و از کار افتادن کامل دستگاه شده‌اند. اختلاف پیش آمده: اکنون ایشان با رد هرگونه مسئولیت، ادعا می‌کنند که خرابی قطعه اتفاقی بوده و از پذیرش خطای حرفه‌ای خود سر باز می‌زنند و حتی برای تعمیر خسارتی که خودشان به بار آورده‌اند، از من طلب هزینه می‌کنند. سوالات حقوقی: اثبات مسئولیت: با توجه به اینکه دستگاه سالم بوده، سرویس منجر به خسارت به پیشنهاد مستقیم خود تعمیرکار انجام شده و خرابی بلافاصله پس از آن رخ داده، آیا مسئولیت مدنی و جبران کامل خسارت به صورت قطعی بر عهده ایشان است؟ بهترین راهکار قانونی: مؤثرترین و سریع‌ترین راه برای پیگیری قانونی و گرفتن خسارت چیست؟ آیا بهتر است ابتدا برای ایشان یک نوشته رسمی قانونی (اظهارنامه) ارسال کنم یا اینکه مستقیماً به اتحادیه صنف فناوران رایانه یا سازمان تعزیرات حکومتی مراجعه نمایم؟ مدارک لازم: برای اثبات ادعای خود در مراجع قانونی، به چه مدارکی نیاز دارم؟ آیا تهیه گزارش کارشناسی از یک مرکز تعمیرات معتبر دیگر مبنی بر تعیین علت خرابی (خطای انسانی در استفاده از ماده رسانا) به عنوان مدرک کافی است؟ پیشاپیش از راهنمایی و وقتی که برای پاسخ به این سوال صرف می‌کنید، بسیار سپاسگزارم.

پاسخ ها:


مطابق ماده ۱ قانون مسئولیت مدنی مقصر و مسبب به میزان تقصیر ملزم به جبران خسارت است

20:29:25   1404/5/18

سلام نیاز به مشاوره تلفنی می‌باشد

19:41:49   1404/5/18

سلام شما ابتدا  از طریق اتحادیه پیگیری نمایید  

تعمیرکار مسئولیت خواهد داشت  

18:46:03   1404/5/25

سوالات مرتبط

آسیب به لپ تاپ
با سلام ، حدود 50 روز پیش لپ تاپ را برای تعمیر به یکی از تعمیراتی های شهر بردم ، دو قطعه از لپ تاپ نیاز به تعمیر داشت ، که بنده به صورت جداگانه از جای دیگر دو قطعه را به صورت نو تهیه کرده و به همراه ...
تعمیرکار لپ تاپ
سلام و وقت بخیر یکبار قاب لپتاپم شکست که توی شهرستان، تعمیر کار با چسب تعمیرش کرد و بعد از 4سال چسبش باز شد و دوباره با چسب تعمیر شد که باز برای 3 سال کار کرد، بعد توی تهران یک تعمیر کار به من معرفی ش...
تعمیرکار به لپ تاپم آسیب زده
من تعمیرات لپ تاپ بلدم و لپ تاپم رو پیش از این خودم باز کردم. بدون نقص بستمش. این بار برای تعویض فن سی.پی.یو، وقت نداشتم و لپ تاپم رو به یه تعمیرکار سپردم. ازش رسید تحویل دستگاه خواستم، نداد. فرداش ب...
تعویض ویندوز لپ تاپ
سلام من لپ تاپم برای تعویض ویندوز بردم و تاکید چند باره کردم که هیچ فایلیم حذف نشه و درایو سی برام انتقال بدن چون خودم بلد نیستم بعد که رفتم تحویل گرفتم تا همچی حذف شده10 روز لپ تاپ پیششون بود که فایل...
خسارت به لپتاپ توسط تعمیرکار
سلام خسته نباشید من لپتاپم رو برای تعویض ویندوز و تست قطعات به تعمیر کار دادم بعد تحویل گرفتن متوجه شدم قسمت لولاش باز شده و خوب جا نرفته مجدد که بردم گفتن ضربه خورده درصورتی که هیچ اثار ترک یا ضربه ا...