در صورتی که شکایت کردند حضور یافته و دفاعیات خود را ارائه دهید
با عرض سلام و احترام خدمت پرسشگر ارجمند، اولا، با توجه به اطلاعات ارائه شده، مسئله اختلاف قیمت کالا پس از فروش و تحویل آن به مشتری مطرح است. در حقوق مدنی، عقد بیع (قرارداد خرید و فروش) پس از ایفای تعهدات طرفین (پرداخت وجه و تحویل کالا) به طور کامل اجرا شده تلقی میشود. مگر آنکه ایراد یا نقصی در کالا وجود داشته باشد که مشمول ضمانت فروشنده باشد. ثانیا، در این مورد، مشتری ادعای قیمت کمتر در مغازه دیگری را دارد. این ادعا به تنهایی دلیل قانعکنندهای برای الزام فروشنده به پسگیری کالا نیست. مگر اینکه بتوان ثابت کرد که قیمت فروشنده، به طور غیرقانونی و خلاف مقررات قیمتگذاری تعیین شده است. مسئولیت اثبات این ادعا بر عهده مشتری است. همچنین باید توجه داشت که اختلاف جزئی قیمت نمیتواند دلیل موجهی برای فسخ قرارداد باشد. ثالثا، در صورت شکایت مشتری، دادگاه با بررسی مدارک و شواهد، از جمله فاکتور فروش و نحوه معامله، به تعیین تکلیف خواهد پرداخت. با توجه به اظهارات شما مبنی بر عدم وجود نقص در کالا و رضایت مشتری از آن پیش از خرید، احتمال موفقیت مشتری در شکایت ضعیف است. لذا، نگرانی خاصی از بابت شکایت مشتری وجود ندارد. البته، ارائه مدارک کامل، مهمترین عامل در این فرآیند حقوقی است.
ایشان میتوانند از طریق تعزیرات آن هم اگر دلیلی برای اثبات ادعایی خود دارند اقدام کنند
اگر تفاوت قیمت بیشتر از 20 درصد است و در بازار هم قیمت او استثنایی نبوده بهتر است مابتفاوت را به او برگردانی
با سلام شما بهتر است دوستانه مشکل را حل و فصل کنید
سلام اگر گرانفروشی صورت گرفته باشد امکان شکایت وجود خواهد داشت
سلام اگر شکایت کرد دفاع کنید
سلام اگر طبق تعرفه و قانون، جنس را فروختهاید و گرانفروشی نکردهاید؛ اِشکالی به کار شما وارد نیست و شکایتی هم که تهدید به آن شدهاید، به نتیجهای نخواهد رسید.
© تمام حقوق این وبسایت برای مالک آن محفوظ می باشد. حق چاپ و نشر مطالب این وبسایت به صورت الکترونیکی یا غیر الکترونیکی محفوظ می باشد.