مشاوره حقوقی رایگان - قوانین عودت کالا

سلام یکسری کالای سفارشی رو برای یک فروشگاهی برای یک مناسبتی تولید کردم و به موقع تحویلشون دادم و اشتباه کردم که رسید یا چک نگرفتم ازشون. قرار بود پول اجناس رو دو سه روزه پرداخت کنند. کلی پیگیری و پیغام و تماس و مراجعه حضوری بابت گرفتن پول انجام دادم. الان بعد از 2 ماه و نیم تقریبا 80 درصد مبلغ اجناس رو واریز کردند و یک صورتحساب فرستادند که مبلغ باقیمانده رو به عنوان نسیه در فاکتور برگشت زدند و بعدش تماس گرفتند که ما یکسری کارها رو نتونستیم بفروشیم و باید بیاید پسشون بگیرید. میگم کار سفارشی بوده، به سفارش خودتون بوده، به موقع تحویل داده شده، معیوب نبوده، لااقل همون موقع میگفتید، یک هفته بعد از تحویل میگفتید، میگن حواسمون نبوده و باید پس بگیرید کارها رو. الان من چیکار کنم ؟ نه پولمو میدن، نه غیر از صورتحساب ارسالی خودشون مدرکی دارم از طلبم. از طرفی اگر پس بگیرم هم باید حداقل 9 ماه صبر کنم تا شاید دوباره بتونم توی همون مناسبت بفروشمشون.

پاسخ ها:


سلام شما ابتدا اظهارنامه برای ایشان ارسال نمایید شما دادخواست مطالبه وجه و خسارت تاخیر تادیه را مطرح نمایید و نتیجه خواهید گرفت

12:51:35   1403/12/15

با درود پرسشگر ارجمند. در وضعیت موجود، شما می‌توانید با استناد به قانون ، نسبت به عدم پرداخت به موقع مبلغ کالا و همچنین عدم اعلام نقص یا مشکل در کالا طی مدت معقول پس از تحویل، اقدام قانونی نمایید و از طریق مراجع قضایی طلب خود را مطالبه کنید. همچنین حفظ مستندات منتشر شده از طرف آنها، به ویژه صورتحساب دریافتی و مدارکی که در جریان پیگیری‌های مالی و مکاتبات صورت گرفته جمع‌آوری کرده‌اید، به استحکام پرونده شما در هرگونه پیگیری حقوقی کمک خواهد کرد. در نهایت اگر به زودی امکان فروش مجدد کالا وجود ندارد، بهتر است با مشاوره حقوقی مناسب، اقدام به پیگیری برای دریافت خسارت ناشی از عدم پرداخت نقدی کنید.

19:01:03   1403/12/17

سلام و عرض ادب کالاهای سفارشی اختصاصی طبق عرف قابل عودت و پس‌دادن نیست مگر اینکه از ابتدا شرط کرده باشید. اگر فروشگاه هنوز پول کامل را نداده، می‌توانید بابت مابقی طلبتان اقدام حقوقی کنید.

11:30:52   1403/12/15

موضوع بستگی به قرارداد شما و نحوه اجرای تعهدات و ضمانت‌های اجرایی تخلف از آن است ابتدا اظهارنامه ارسال کنید سپس طرح دعوی نمایید قبل از آن می‌توانید با وکیل در این خصوص مشورت کنید

17:11:09   1403/12/16

سوالات مرتبط

خرید و فروش کالا
سلام وقتتون بخیر بنده مغازه لباس زیر زنانه دار م مشتری زیادی اجناس خریداری شده برای تعویض و پس گرفتن میارند میخواستم بدونم قانون چگونه میباشد؟ باتشکر...
قوانین عودت کالا
با سلام و خسته نباشید بنده در فروشگاه مجازی خویش دچار چالش در مورد عودت کالا شده ام. آیا در منظر قانون عودت کالای فروخته شده پوشاک در محیط اینستاگرام قابل بازگشت بعد از مدت یک ماه هست؟ مشتری بنده بعد ...
تعویض جنس پس از 1 سال
سلام. فروشگاه حضوری سنگ و دکوری دارم در کرج. پارسال شایدم کمی بیشتر وکیلی ازم 2تیکه سنگ گرفت،و بعد امسال میاد و میگه باید الا بلا ازم پس بگیری و من نمیخوام، دلیل یا حرفیم از جنس نمیزنه ک خوب یا بده، ا...
عودت کالا
سلام من حضوری از یه مغازه یه سینک خریدم ک بعد ده دیقه متوجه شدم پدرم ی سینک دیگه خریده بوده بعد ک ب سینک دقت کردم دیدم اصن اشتباه ب من دادن حالا بردم مغازه پس بدم میگه من فقط تعویض میکنم پس نمیگیرم آخ...
خدمات پس از فروش
سلام از شرکت ... اجاق گاز خریدم و در زمان گارانتی خراب شده برای تعمیر با شرکت تماس گرفتم وعده رفع مشکل تا سه روز را دادند ولی بعد از یکهفته هم اقدامی صورت ندادند آیا می‌توانم اجاق گاز را پس بد...