با سلام
سهم الارث شما از منزلی که به نام پدرتان بود یک هشتم به مادرتان می رسد و الباقی به شما می رسد.
و سه دانگ سه دانگ بین شما تقسیم نمی شود.
ولی مادرتان اگر مهریه داشته باشد می تواند اول مهریه مطالبه کند
که در این صورت اول مهریه باید پرداخت شود و سپس به شرح فوق بین شما تقسیم می شود.
در حال حاضر بهتر است دوستانه مشکل را حل و فصل کنید.