دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/22
سلام/کسی به من تهمت زده که با همسرش در ارتباط هستم/ اما نفری که من باهاش در ارتباطم تا بحال ازدواج نکرده و گفته اون شخص خواستگارش بوده حالا من باید چه کنم با توجه به اینکه منو تهدید کرده آیا میتونم ازش شکایت کنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام روز شما بخیر. امیدوارم خوب باشید. در خصوص تنصیف اموال، اگر که درخواست طلاق از سوی زوج باشد، اگر مرد قبل از ازدواج با خانم هم ماشین داشته باشد هم خانه به نام خود زوج، و بعد ازدواج کند و سال ها از همان ماشین استفاده کنند و در همان خانه ساکن باشند، و بعد از چند سال خانه را بفروشند و به محل و خانه دیگری بروند و ماشین را هم عوض کنند، آیا خانه و ماشین باز هم شامل تنصیف اموال میشود؟ و اینکه اگر زوجه سابقه زندان رفتن به دلیل بدهی مالی داشته باشد از شرط تنصیف اموال خارج میشود؟ متشکرم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
هزینه دادرسی و نیم عشر دولتی استرداد جهیزیه
با سلام بنده محکوم شده ام به استرداد جهیزیه و 300هزار تومان هزینه دادرسی و نیم عشر دولتی که اجراییه در این خصوص صادر شده 1-با توجه به اینکه دادگاه صادر کننده اجراییه در شهرستان است و 4ساعت با شهر ما فاصله دارد آیا راهی وجود دارد که من بتوانم هزینه دادرسی و نیم عشر دولتی را بصورت غیر حضوری پرداخت کنم 2-اگر هزینه دادرسی و نیم عشر را پرداخت نکنم،چه اتفاقی میفتد
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام وقت بخیر بنده از یه اقای شکایت کردم حالا براش از کلانتری احضاریه اومده منم باید برم یا اون فقط باید حضور داشته باشه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام یک سال و پنج ماه پیش همخدمتی من که در استان دیگری هست و ازش شماره موبایل دارم و یک آدرس مغازه (در پیج اینستاگرامی که فعال نیست الان) اما در اپ بله استوری گذاشته بود مبلغ سه میلیون تومان براش کارت به کارت کردم متن پیامکش رو دارم که گفته پس فردا میزنم از اون موقع به بعد بیش از صدها بار تماس گرفتم چند ده بار پیامک فرستادم همش گفته داداش فردا میزنم داداش جایی هستم نمیتونم صحبت کنم پس فردا میزنم داداش گیرم میزنم نگران نباش و... پول برای برادرش کارت به کارت کردم البته مستنداتش در پیامک هست میخوام اینو با توجه به تورم فعلی و قیمت طلای اون روز و امروز ازش با شکایت بگیرم چون مطمئن هستم قصدش اینه که چون پول کمی هست من دستم بهش نمیرسه و یقین دارم هم نمیخواد قرضش رو بپردازه توجیه اقتصادی داره از یه استان دیگه به استان دیگه شکایت این مبلغ رو ثبت کنم و روشش چطوریه خیلی ممنونم پیشاپیش از راهنمایی شما
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام خسته نباشید. بنده رفتم حساب بانکیم را فعال کنم بگیرم بانک میگه از بانک تبریز مسدود شده به تبریز زنگ زدم میگه پلیس فتا با کد 520 مسدودش کرده خواستم ببینم علت مسدودیش چیه؟ ممنون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام روز بخیر. ساختمان ما 3 واحد در دو طبقه به اضافه همکف است یکی از واحدها اصلا قوانین آپارتمان را رعایت نمیکند ولی بخاطر همسایگی شکایت نکردم ولی الان اون بخاطر داشتن گربه بی آزار در خانه ام شکایت کرده سوال من اینست که من هم شکایت کنم بهتر است یا نه ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
انباری در قرارداد پیش فروش آپارتمان
سلام در پیش فروشی که انجام دادیم انباری قد نکردند و پیش فروش الان در مرحله تاسیسات هست گفتند باید آخر کار مشخص که شد انباری اضافه میکنیم میخواستم ببینم این به چه صورته آیا بعدا قید میشه واقعا یا الان باید قید بشه ؟؟ یک متن هم داخل بند های قولنامه هست اینو نوشته : در خصوص احداث انباری در مجموعه در صورت تاییدیه در نقشه ها و رضایت شهرداری منطقه متراژ انباری تا 3 متر برابر قیمت آپارتمان و اضافه بر 3 متر به قیمت 50٪ ارزش آپارتمان در زمان عقد قرارداد محاسبه میگردد و مورد پیش فروش با قدرالسهم از عرصه کل و از سایر قسمت های مشاعی و مشترک طبق قانون تلمک آپارتمان ها و آیین نامه اجرایی آن است . این یعنی چی مربوط هست به نبود انباری ؟!
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام . ببخشید من دو روزه پیش خونه خودم رو برای فروش گذاشتم و اطلاعی زیادی از قیمت نداشتم و بنگاهی سریع خونه ی من رو فروخت و الان من منصرف شدم چون جای دیگه سوال کردم فهمیدم خیلی پایین فروختم امکان باطل کردن قرارداد وجود دارد؟دو روز هست که فروختم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
باسلام و احترام خدمت شما بزرگواران نظریه کارشناس آتش نشانی را چگونه میتوان برای بهره برداری قضایی از آتش نشانی گرفت و یا چگونه باید قاضی پرونده٫ نظریه کارشناس آتش نشانی را در مورد یک حادثه آتش سوزی ببیند ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
باسلام و خسته نباشید خدمت کارشناسان گرامی .. اینجانب و تعداد زیادی از وراث جهت رفع تصرف و خلع ید اراضی کشاورزی پدری و موروثی که سالیان متمادی تحت تصرف غاصبانه عده ای از اشخاص هست با اعطای وکالت به وکیل دادگستری مبادرت به اقامه دعوی حقوقی نمودیم . پس از تقدیم دادخواست و سپس جلسات رسیدگی و ارجاع به صدور قرار کارشناسی و انجام فرایند کارشناسی نهایتا رای از شعبه مربوطه صادر شده بود و علیرغم آنکه قاضی پرونده بنا به تشخیص نظرکارشناس منتخب که خلاف دلایل ، اظهارات و مستندات موجود . حکم به رد و بطلان دعوای اینجانبان صادر نموده و دادنامه صادره نیز علیرغم مهلت 20 روز تجدیدنظرخواهی صرفا به وکیل مان ابلاغ قانونی شده بود و بنده و بقیه خواهانها هیچگونه اطلاعی نداشته و ابلاغ دادنامه دریافت نکردیم. لذا وکیل مربوطه ضمن دریافت ابلاغنامه و دادنامه فوق طی مهلت اعتراض به رای هیچگونه اطلاعی به اینجانبان نداده و ظرف مهلت تجدید نظرخواهی هم لایحه دفاعی ارسال و ارائه نکرده که متعاقبا منتهی به مختومه شدن پرونده گردیده و بنده و بقیه خواهانها را متحمل ضرر و زیان نموده. حال استدعا دارم از محضر کارشناسان عزیز . جهت جبران خسارت وارده و راه و دلیلی جهت اعاده دادرسی مجدد چه اقدام قانونی انجام بدهیم . و در ثانی قصور و تخلف وکیل پرونده اینجانبان در صورت شکایت بنده و بقیه خواهانها احتمالا و یا قطعا مستوجب چه تبعات و مجازاتهای کیفری و قانونی است. باتشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
با سلام برای بیمه من تحت تکفل پدرم هستم والان در شرکتی مشغول بکارم شرکت که خواست منو بیمه کنه اداره بیمه قبول نکرده و گفته که اول باید از کفالت پدر خارج بشم پدرم هم نمیتونه اداره بیمه مراجعه کنه راهی هست که خودم اقدام کنم لطفاً راهنماییم کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
ما برای جهیزیه تیرماه 404 از یافت آباد پاساژ * مبل سفارش داریم تا الان که نزدیک خرداد 405 است به ما تحویل نداده و ما رو بازی داده و انگار نمی خواهد تحویل دهد چگونه باید اقدام کنیم که پولمان را به روز بگیریم مبل ما از 240 تومان شده 600 تومان
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
1405/2/22
1405/2/22
سلام وقت بخیر یکی با روبیکا عکس منو تو پروفایلش گذاشته و هم به خودم وهم بقیه مزاحم میشه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام من متولد 57 با 18 سال سابقه بیمه کارمند شهرداری 4 بار جراحی باز قلب انجام دادم و برای بار پنجم دارم آماده میشم و نارسایی قلبی دارم و ریه هم دچار مشکل شده و هر ماه باید به دکتر مراجعه و تحت درمان باشم آیا میشود جزو بیماران صعب لاعلاج شوم ؟ حقوق من به چه صورت میشود؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام.یک ماشین به نام همسرم خریدم و تمام پول ماشین از حساب من واریز شده آیا میتونم در دادگاه با این ادله که تمام پول ماشین از حساب من واریز شده و فقط به نام همسرم هست برگردونم به نام خودم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام من بهای خواسته ام را 7 میلیون تومان قید کردم و خوانده به بهای آن اعتراض ننموده است. الان قاضی برای محاسبه بهای خواسته کارشناس تعیین نموده است و هنوز به کارشناس ابلاغ نشده است. آیا اعتراض به ارجاع به کارشناس نتیجه دارد؟ یا خیر؟ با تشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
پدرم تو شرکت از روی لیفتراکی ک ثابت بوده و یه پالت شکسته روش بوده بع علت سر خوردن پالت میفته رو زمین و به علت ضربه مغزی فوت میشن چون بازنشسته بودن و پیمانکار شرکت عنوان کرد ک بیمه مسئولیت مدنی دیه رو تقبل میکنه و نیازی ب شکایت ما نیست ما هم شکایت نکردیم الان بعد چند ماه میگن بیمه قبول نمیکنه و میگه مربوط ب بیمه مسایل نقلیه هست و چون لیفتراک بوده مربوط ب ما نمیشه چکار کنیم؟خودشون کفتن از بیمه شکایت کردن ولی خب زمانبر میشه این موضوع تا الانم 6 ماه گذشته ما چیکار میتونیم بکنیم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
باسلام همسرم ازمن بابت نفقه شکایت کرده توتاریخی که زدن خونه بوده وما زیر یه سقف بودیم بین ما پیامک ردوبدل شده الان تو گوشیم موجوده برای روز دادگاه و نشون دادن پیامک به قاضی باید پرینت بگیرم چکار باید بکنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
دختر مجردم که بیمه برای خودم واریز کردم بیمه عشایری الان حقوق پدرم که فوت کرده برام واریز نمیشه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
بنده عقد هستم و خانم دارد از حق حبس استفاده میکند و در هر جلسه برای هر دادگاهی شرکت میکنم با وجود مدارک قاضی از خانم دفاع میکند واجازه صحبت به بنده نمیدهد به حفاظت اطلاعات هم شکایت قاضی ها رو کردم و ولی آن ها محل نمیگذارند در همه جلسه ها حق بنده ضایع میشود چون طرف مقابل در دادگستری استان یک قاضی دارند که فامیل آنهاست و بنده تقریبا در همه دادگاه ها محکوم میشوم باید چکار کنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام اگر فردی به حالت مست پرده دختری را بزند و قول ازدواج بدهد ولی بعدا جواب دختر را ندهد و انکار کندکارش را تا گذشت چندوقت میشه مراجعه کرد و اثبات کرد کاره پسره هست و از نظر حقوقی دختر چه میتواند بکند؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام دادخواست اول دادگاه صلح ابطال تقسیم نامه ارثی بود بخاطر دعوا ومشاوره خواهرهایم حکم رد استماع ب من داد قاضی عجله کردم فورا همان دادخواست اول تقاضای تنفیذ تقسیم نامه ب همان شعبه ارسال کردم سوال اینکه چطورالحاقیه میتوانم بزنم دراین 20 روز تجدید نظر از حکم شکایت رد استماع ک هردو پرونده یکی هست درهمان شعبه وهمان قاضی ممنون ازشما..لطفا پاسخ سریعتراعلام میکنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
من یک موتور خریدم سند سفید کمپانی هست این موتور با وکالت چند دست چرخیده و اخرین نفر منم صاحب سند هم نمیاد بریم تعویض پلاک چون باید بیاد اول به نام خودش برگه سبز بگیره بعد به نام من کنه میگه من یبار وکالت به نفر قبلی دادم خب با وکالت نمیشه تعویض پلاک کرد چیکار باید بکنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام بنده پرسنل ناجا هستم در سال 1390 با 15 سال خدمت معلول عادی با حقوق کامل شدم )ماده 128 بند ب)، و تا الانم کسور بازنشستگی در فیش حقوقیم کسر میگردد الان 29 سال از استخدامم میگذره، میخاستم ببینم پاداش بازنشستگی به بنده تعلق میگیره
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام پرونده حقوقی من تادیه مال به نرخ روز ک در دادگاه رای بر خلاف داد اعتراض کردیم و رای در تجدید نظر باطل شد سوال چه مقدار زمان میبره به دادگاه بدوی وقت به ما بده آیا دادگاه تشکیل میشه یا رای صادر میکنه. سپاس
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام،من از شخصی به دلیل فحاشی شکایت کردم ولی دادگاه به دلیل کافی نبودن مستندات رد کرد الان همون شخص چون برای ضرب و شتم باید دیه بده رفته همون شکایت رو از من کرده که فحاشی کردم بهش ،آیا امکان داره دادگاه شکایت اون رو قبول کنه،در حالی که هیچ شاهدی هم نداره؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام وقتتون بخیر ی خانومی ب همسرم پیام داده بود تو روبیکا بهش پیام دادم ک کی هستی شروع کردن فحاشی توهین یکمی بحثمون بالا گرفت و توی پیام ها نوشتن ک باهمسرم دوست هستن من آیا میتونم با پیام اون خانوم محکومش کنم؟چون هم میدونه همسرم متاهل هست هم توهین کرده هم خودش واضح تو پیام گفته ک با همسرم دوسته و با حرفایی ک زده انگار رابطه جدی هم دارن آیا اقدام کنم ؟اصلا میشه پیداش کرد؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.