دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/23
سلام پدرم در قید حیات هستن ملکی به نام بنده زدن ملک در تصرف من نیست ولی سند تک برگ سبز به نتم من صادر شده و اینکه وکالت فروش دادن که تبدیل به قطعی کردم کسی خبر ندارد از خواهرام امکانش هست بعد از پدرم خدای نکرده خواهرانم سندم باطل کنند؟؟ احتیاجی به تنطیم اقرار به هبه هست و اینکه هبه بهتر یا صلح ؟؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سو استفاده از سیم کارت و خط تلفن همراه
بنده سیم کارتی برای دختر 13 ساله خودم به نام خودم تهیه کردم و در اختیار دختر قرار داشت تا اینکه با پدرش به مشکل خوردیم و دخترم هر از گاهی پیش پدرش میرفت که در این مدت پدرش از سیم کارت من سواستفاده کرده و پیامک های تهدید آمیز و توهین با تبانی زن صیغه ای خود رد و بدل کرده اند تا برای من پرونده کیفری درست کنند و بعد زن این آقا از من شکایت کرد که من به او توهین کرده ام در صورتی که این کار را نکرده ام چطور از خودم دفاع کنم ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
باسلام خسته نباشید دیه دو فقره شکستگی مچ دست به میزان 4درصد آرش از دیه کامل انسان و نیم درصد آرش از دیه کامل انسان برای پارگی تاندون عضلات فلکسور دست چپ .جراحات مچ دست مشمول دیه مقدر است .کبودی در انتهای قفسه سینه قدام سمت راست و قدام سمت چپ به نظر شما کم نزدن دیه رو ممنون میشم راهنمای کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام بنده تابحال استارلینک ندیدم و فقط چیزای درباش شنیدم یروز به شوخی به یکی از رفقام گفتم به استارلینک وصلم روز بعدش زنگی از اداه اطلاعات برایم اومد ک گفتند باید استارلینک و تحویل بدید درحالی ک من ندارم بهشون گفتم باور نکردن بار دوم زنگ زدن خواب بود یه بار دیگم زنگ زدن گفتن تا شنبه تحویلش بدم اگ ندم پرونده برایم درست میشه این قضیه مال یک ماه پیش و فعلا خبری نیس برایم مشکلی درست میشه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
درود فراوان شخصی بعنوام وام مدارکی را به من داد برای امضا (ضامن) ، مدتی بعد متوجه شدم یک برگه سفید بین مدارک بوده و من امضا کردم و او هم بالای امضای من مبلغی را با مشخصات من رسید کرده و الان تهدید کرده که میخواهد رسید را به اجرا بگذارد ، آیا راهی برای من هست ، لطفاً اگر هست کمکم کنید ، چطوری میشه ثابت کرد ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
در بارداری دی آن ای بدون دستور قاضی
سلام من 6 ماهه باردارم میتونم بدون دستور قاضی و مراجعه به دادگاه درخواست است دی آن آی بدم ؟ اگه میشه چ جوری باید اقدام کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
روال اداری طی میکنیم پس نامه قضایی لازم بود چی شد نمی شه یه تعهد بگیرن که لااقل شهر خودمان پلاک کنیم یاوقتی می رویم دادگاه بگویند نمی توانی با این سن دوندگی نکن نه نامه بدهند برو ازادش کن دزد برده چقدر باید خرج کنم مال خودم را بگیرم از من که نگرفته اند چرا?
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام با همسایه مشکلی دارم که میگوید درصورتی رضایت میدهم که تعهد محضری بدهی که در آینده بتوانم پیشروی طولی کنم هرچی دلم خواست ایا با فروش ملک این تعهد پا برجاست
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام خدمت وكلا فردي ديوار باغ من را با بيل ميكانيكي تخريب كرده و وارد باغ شده و براساس جرم تخريب زير ٣٣ ميليون هست ميخواستم ببينم فقط جزاي نقدي داره يا حبس هم شامل ميشه ؟ چون هم تخريب هست و هم ورود غير مجاز
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
باسلام ما چند سال پیش روی زمین اجدادی خودمون خونه ساختیم توش ساکن هستیم بعد از چند سال الان یکی ادعا میکنه که زمین رو خریده و شکایت تصرف عدوانی کرده و زمین اجدادی ما سند ندارد الان باید چکار کنیم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام من یک شرکت به نام * دیدم که این ها به بهونه ادمین میان و ادمین جدید استخدادم میکنند هر ادمینی که استخدام میکنند دو تا طرح باید خریداری شود طرح نقره ای و طلایی طرح نقره ای 298 و طرح طلایی 368 و هر ادمینی که ادمین جدید بیاره 60 درصد از مبلغ طرح خریداری شده فرد جدید به ادمین داده میشه و اون پولی که داده میشه بابت کلی ویدیو و مطلب اموزشی هست که مربوط به کانال اینستاگرام هستش و مطالب مفیدی هم هست اینکه چگونه به اکسپلور بریم چه ایدی بزاریم و کلی چیز دیگه میخواستم بدونم الان من ادمین بشم و ادمین جدید بیارم بابت خرید ویدیو هایه اموزشی و بعد از اون هم اون فرد بره ادمین جدید بیاره این جرمه؟ سایت دارن و دارای نماید اینماد هستن
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام پسرم راننده سواری بوده از اندیمشک تا خرم اباد دوکیسه پوشاک یک نفر داده بیار خرم اباد تحویل بده کرایه اش بگیره حالا گرفتن گفتن قاچاق مبلغ800میلون قاضی جریمه کرده چون با قیمت دلار و55٪ هم به عنوان اجناس قاچاق اضافه شده که شده این مبلغ چطور می توانید کم کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
پدر بنده در قید حیاته و من 7ساله طلاق گرفته و در بیمه پدرم هستم آیا پدرم میتونه منو از بیمه خودش حذف کنه با اینکه نه جایی شاغل هستم نه جایی بیمه دارم نه ازدواج کردم ؟ فقط دفترچه خدمات درمانی از پدرم دارم و بیمه ام
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
دونفر سال 60عقد کردن آقا سال 76طبق پزشکی قانونی 80درصد از کار افتادن، راهی بیمارستان ها، مطب ها بدون ریالی پس انداز یا حقوق با قالی بافتن خانم 6 تا بچه کوچیک و همسر مریض خانم و آقا زمین خریدن که شروع ب ساخت کردن ولی زمین بنام آقا بوده حالا بعد گذشت این زمان و مشکلات متعدد آیا خانم جهت پرستاری آقا ،فرزندان خرجی دادن میتونه از قاضی درخواست کنه از خونه سهمی واسش جدا کنه یا خیر خانم حتی با وجود اینکه یتیم بوده مقداری طلا و وسایل جهیزیه هم واسه ساخت و بدهی های آقا فروخته خانم حدودا 15سال از طریق سوپر مارکت (بیمه کمیته امداد10 روز در ماه بیمه سرپرستی ) که الان 4300 حقوق میگیره در این زندگی مشترک آقا حتی خرج روزانه ، و چندین بار عمل قلب خانم هیچ ریالی خرج نکرده و نمیکنه خانم خودش باید همه خرج روزانه رو کار کنه یا بدون خرجی سپری کنه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
1405/2/23
ایا آدم اعصاب روان میتواند آدم بکشد و بعد کشتن داخل زندان میخوابد یا اعصاب روان و چند روزه میاد بیرون کجا میخوابد بعد 300تا سوال ک پاسخ داد؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
با سلام عرض ادب من امروز در سایت درج آگهی یک اگهی شخصی دیدم خواستم معاوضه بکنم باهاش بحثمون چون کشیده طرف بهم گفت تو اهل معامله نیستی و اینجور چیزا خواست فحاشی کنه منم مسدود کردم تا ادامه پیدا نکنه ولی چون شماره بنده دست طرف بود از طریق پیامک پیام داد که تو دزدی میخاستی بکنی جنس رو برات ارسال کنم بعدش تو یه تیکه اجر بفرستی معاوضه کالا با کالا از استان دیگه ای بود خلاصه تهمت دزدی بهم زد و تهدیدم کرد که شکایت میکنم ازت منم همچین قصدی ندارم طرف تهدیدم کرده پس الان طرف میتواند از من شکایت کند و محکومم بکند ؟ ممنون میشم کسی جواب سوالم رو پاسخ بده
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام من 23 سالمه چند ساله که با پسری در ارتباط هستم مامانمم میدونه میخواستم بدونم اگه بابام بفهمه میتونه از من یا اون پسر شکایتی بکنه و مهمتر از همه اینکه میتونه به جرم همدستی مامانم با من از اونم شکایت کنه ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام فردی که بعد از سه ماه از بهبود پارگی رگ مغز صلح نامه ملک شراکتی در املاکی امضا کرده و حالا شکایت کرده که از بیماری او سواستفاده شده و حالت عادی نداشته برای امضا صلح نامه ما چطور از خود دفاع کنیم ؟ البته یک سال قبل از بیماری یک دست نوشته واگذاری همان ملک رابا اثر انگشت وامضا به ما داده بود داریم ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
1405/2/23
پدر بنده 15سال بود که ملک های مسکونی خودشو به مادرم شرط عمر داده بود حالا شرط عمر رو فسخ کرده و تبدیل به حق سکونت کرده با وجود کهولت سن و کمی حواس پرتی اگه دوباره سند ها رو مادرم تبدیل به شرط عمر کنه یا کلا سند بنام خودش بزنه میشه شکایت کرد از مادرم که برگرده به اسم پدرم ؟البته با سو استفاده از آلزایمر و سن 80سااگی و پدرم در قید حیاته
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام. ما 7سال هست ک توی یه خونه هستیم. خونه ب اسم مادر خانواده بود ک سال گذشته فوت شدن. . قولنامه جدیدو با پدر خانواده بستیم. الان توی قلنامه ما مبلغی ک برای رهن دادیم رهن کامل قد شده بدون اجاره با قرارداد یک ساله اون قراردادی ک دست صاحبخونه هست پول پیش خونه رو صفر زده با اجاره. .. چیکار باید کرد.؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام ببخشید بنده پنج سال پیش چپ کردم یکی از سرنشینان فوت کرد بیمه دیه رو پرداخت کرد ولی من بخاطر راننده مقصر ده میلیون تومان جریمه نقدی شدم حسابم بسته شده چطوری غیرحضوری قسط بندی کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
من امروز تو خیابان داشتم رانندگی میکردم که 405دوبله وایساده و یهو درش باز کرد زدم بهش وخیابان باریکی بود و بعد اومدیم کنار و زنگ زدم افسر اومد من حالم بد شد واسترس گرفتم هل شدم نفهمیدم چجوری توضیح بدم چون باردارم افسر گفت من مقصرم گفت تو جلوتو ندیدی
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
استعفا از ارتش و بازگشت به شغل
من حدود یک سال که تو ارتش بودم و به دلیل مشکلات خانوادگی مجبور به انصراف شدم و غرامت هم پرداخت کردم و الان حدود 8الی 9ماه میشه که از این موضوع میگذره و من میخواهم برگردم به ارتش میتوانم دوباره ثبت نام کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام مادر من رفته بود مغازه ای رو تمیز کنه بعد از گذشت سه هفته صاحب مغازه اومده جلو درمون که من داخل مغازه طلا داشتم بجز منوتوهم هیچ کسی داخل مغازه نبود ولی صاحب مغازه نه شاهدی داره ونه دوربین مدار بسته فیلمی گرفته ونه فاکتور طلا رو داره بنظرتون میتونه شکایت کنه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
با سلام وعرض ادب واحترام… من حدودا 7 الی 8 ماه است که باتوجه باینکه فرزند شهید بودم و 22 سال و 9 ماه خدمت کرده بودم درخواست بازنشستگی پیش از موعد کردم و در تاریخ 1404/07/30 بازنشست شدم ولی در حال حاضر دوباره قصد بازگشت به سرکار را دارم ،ایامیتوانم درخواست اعاده به خدمت نمایم، ممنون میشم راهنمایی کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام پدر شوهر من دو تکه از زمین های کشاورزی خودش رو زمان حیات به همسرم داده بود یعنی داخل وصیت نامه خود نوشته و چند نفر هم شاهد امضا کردند و حالا که چند سال از فوتش می گذرد برادر شوهرم وصیت نامه را جعلی می داند و قبول نمی کند ما باید چه کار کنیم تا بتونیم ثابت کنیم زمین برای ماست
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
باسلام و احترام پدر من 12ساله که فوت شده منزل پدری دو طبقه هست که برادرمجرد ومادرم طبقه پایین هستن و برادرم وخانوادش طبقه بالا هستن من و خواهرم متاهلیم وبعداز اینهمه سال از برادرمون خواستیم بهمون اجاره بده اما الان اون میگه رفته و از مشاورپرسیده و چون سنداین خونه تفکیک نشده ما نمی تونیم همچین ادعایی بکنیم و به ما اجاره ای تهلق نمیگیره از طرفی مدعیه که200_300میلیون تا الان توطبقه ای که نشسته هزینه کرده و ما بایدبهش خسارت بدیم در صورتی که نه نوسازی کرده نه تغییری داده تو اون طبقه ایا ما میتونیم ازایشون اجرت المثل بخواهیم؟یا اینکه باید سند تفکیک بشه؟و سوال دوم اینکه مدعی خواهان خسارت هست درسته؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/22
سلام کسی میتونه کارت اقامت منو از استان فارس به استان تهران انتقال بده ممنون میشم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.