دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/23
با سلام خدمت شما دوتا سوال داشتم از خدمت شما.. بند دوسال ساله با همسرم مشکل دارم جدا میشم که مهر ایشون 171 سکه بود که تو طرح جدید شد 141 یعنی سال گذشته که من پنج سکه پیش و هر 14 یه سکه که برج 5 اولین قسط سکه منه 1-میخوام بدونم طرح سکه 14 اجرا شده و به من تعلق میگیره؟ 2-اگه قسط ندم چه اتفاقی میوفته زندانی میشم؟ 3-میتونم بابت بیشتر شدم زمان پرداخت سکه (بیشتر از 14ماه) اقدام کنم؟ 4-میتونم درخواست ازدواج مجدد کنم امکان این هست همسر قبلیم درخواست طلاق کند بدونم اجازه من قاضی حکم طلاق صادر کند؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
قولنامه را امضا کردن 5سال پیش می زنن زیر حرفشون
باسلام یک قطعه زمینی که از پدرم به چهار خواهرم بمقدار30به عنوان ارث رسید. سه من به من فروخته شده که به گفته خودشان به دوقسمت تقسیم شده بود من از سهم دوتاش خریدم که دست نویس است توسط فروشنده نوشته شده دوتاش امضا کردن معامله 5سال پیش شد سند تک برگ دارم برام ابلاع آمد که من با تهدید امضا گرفتم ایا سند من باطل میشه یا ن با میل خودشان امضا کردن می زنن زیر حرفشون لطف راهنماي کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
با سلام بنده حدوداً 5سال هست که توسط دادگستری شهرستان لردگان تمامی حسابم مسدود شده حالا میخواستم بدونم حساب یارانه مو تنها میشه بازش کرد یانه
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
درود و خسته نباشید خدمت شما عزیزان میخواستم بدونم پدرم که الان فوت شدن و بازنشسته بودن به غیر هز سهام عدالت چه سهام ها و دارایی های دیگری به نامشان ثبت شده چجوری میتونم اینارو استعلام کنم به کدام سایت یا مرجع باید مراجعه کنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید با تشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام.بنده دوسال پیش یک دستگاه لودر ویک دستگاه بیل مکانیکی به یک شرکت بزرگ که برای متروهای تهران کارمیکنداجاره ماهیانه به مدت 3ماه به کارگیری کردم.وبعد از 3ماه کارتمام شد.طلبم نزدیک3میلیارد میشود طبق قراردادی که بسته شده و کارهای قبل از ان تاریخ.از روزی که قرارداد ماشین آلات بنده تمام شده2سال تمام میگذرد.وهیچگونه پرداختی نگرفتم بعداز دوسال امروز فردا کردن برای واریزی حالا یکی از مدیران ارشدآن شرکت میگوید پولت را نمیدهیم هرکاری میتوانی انجام بده.تمام سندها را هم دارم که قرارداد بستم .حالا چگونه حقم را بگیرم با ضرر وزیان
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
باسلام ببخشید تمامی حسابم مسدود شده نزدیک به 5ساله توسط دادگستری حالا خواستم ببینم یه بندی،قانونی چیزی واسه حساب یارانه فقط که برداشتش کنم هست یا نیست
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
با سلام بنده یک چگ گرفتم برای تاریخ 1405/05/20 اما در سیستم به تاریخ 1405/02/20 سر رسید شده آیا برای وصول چک مشکلی پیش میاد؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام میخواستم بدونم اگه پرونده به شورا برود اگر ساکی نامه پزشک قانونی داشته باشه همراه پرونده به شورا میاد؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
1405/2/23
کلاهبرداری از صمیمیت دوست بودن بعد از تقریبا 20سال رفاقت
چندین قرارداد و اقرار دست نویس با دوست قدیمی خودم دارم به هیچکدام از قراردادها که هردونفرمون هم امضا کردیم وهم مهروانگشت و هم اقرار کتبی داده رسیدگی نکرده یجورایی کل سرمایه زندگیم دست این دوست قدیمیمه حالا میتوانم از اون برگه های دست نویس که هردو نفرمون امضا کردیم شکایتش کنم.درحال حاظر هم مقداری پول ازبانک به حساب طلبکارش که به گفته خودش میخواد شکایتش کنه واریز کردم ومن اون شخص رواصلا نمیشناسم.برای این هم راهی هست.باتشکر فراوان
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام وقت بخیر ببخشید من یک سوالی داشتم من در پشت بوم کبوتر نگهداری میکنم خودم هم طبقه 4 آخر هستم همه همسایه ها راضی هستند ولی طبقه3 راضی نیست اون میتواند شکایت کند یا هزينه ایزوگام رو ندهد
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
باسلام بنده مبلغی را از فردی گرفتم ایشان چند برابر آن مبلغ از بنده سفته و چک گرفته حتی آخرین بار هم مغازه ی دو سه میلیاردی مرا با 400میلیون به نام خودش زد که امانت دست من تا پولمو پس بدی حالا یکی از سفته های مرا به نام همسرش که نه دیده ام نه میشناسم اجرا گذاشته است نه واریزی از ایشان دارم نه چیزی تنها آن چهارصد میلیون محل سکونت ما کرج هستش ایشان هم همین طور ولی کرمانشاه هرسین سفته را اجرا گذاشته هم محلی هایشان آنجا هستن دختر خاله شأن وکیلشان هستن ممنون میشم راهنمایی کنید چیکار کنم مغازمو برگردونم من قبول دارم از این آقا پول گرفتم حاضر پس بدم ولی درتوان نیست ده برابر ،یک فیلم دارم از ایشون خودشون همه چیو اعتراف کرده چقدر دادن چقدر میخوان پس بگیرن همچنین به امانی بودن مغازه اشاره شده ،میشه محل تشکیل دادگاه رو تغییر داد به محل سکونت خودمان ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
با عرض سلام خدمت وکلای گرامی پدرم در سال 1340 تا 1380 بر یک ملک 2 هکتاری تا سال 1380 مشغول به زراعت و سیفی جات و زعفران و در سنواتی گلکاری نموده و از همان سال در چند اتاقی که به اذن مالک زندگی و در سال 1403 در همان ملک فوق فوت نموده ، یه استشهاد قدیمی با شهود و مهر مسجد و گزارش کارشناسی هوایی و انشعابات موجود است می خواهم بپرسم نان پدرم را چگونه در وزارت کشاورزی ثبت کنم یعنی میشه این کارو کرد ، چه مدارکی نیاز است ؟ با تشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
درود فراوان بنده تصادف جرحی داشتم بعد از گرفتن دیه رفتم ک درمانهای بدنم را شروع کنم بهم گفتن دیگه راه نمیتونی بری و دندان هم ب علت نبودن استخوان کافی لثه نمیتونی تا آخر عمر بزاری چطور میتونم دوباره ب پزشکی قانونی مراجعه کنم برای چند مورد ک شدید تر شده و درصد کم دادن
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام همسر بنده به یکسال حبس محکوم شد و الان یکسال حبس اوتمام شده ولی شاکی دارد،بنده خیلی برای رضایت گرفتن تلاش کردم اما شاکی میگوید من رضایت نمیدم میخوام همون داخل بمونه تکلیف زندانی چیست
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
با سلام دوست بنده با شماره سیم کارتی که به اسم خودش نیست داخل کانال های مستجهن عضو شده و داخل گروه های معاند عضویت نداشته و الان برای عضویت در سپاه اقدام کرده آیا در استعلام حفاظتی رد صلاحیت میشه.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
کلیه حسابم مسدود شده رفع مسدودیت میخوام
تقریبا 3ساله که حسابم مسدود شده از طریق واکنش سریع نامه دادگاه رفع مسدودیت گرفتم نمیدونم سازمان واکنش سریع کجاست و چجوری میتونم برم دفتر برای رفع مسدودیت
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
من در شهرستان عقد کرده ام ولی در تهران زندگی میکنم و قصد مطالبه مهریه ام را دارم،چکار کنم که برای اینکار در همین محل زندگی خودم اقدام کنم واینکه سریع بتوانم انجامش دهم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام من 490به یه فرد بدهکار هستم آیا امکانش هست پیگیری کنه و شکایت کنه با مامور بیاد دم خونمون؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
باسلام بنده 1بار از همسرم جدا شدیم قانونی و وسایل جهیزش رو بردن باگذشت 1سال مجدد عقدهم شدیم در خانه ای من رهن دلشتم باگذشت 7سال ایشون برای خودشون خونه اختبار کردن و وسایل رو منتقل کردن وبنده راه نمیدن و اجازه بردن وسایلم رو نمیدهن ایا وسایل برا ایشون هست میتونن ندن سیاهه جدیدی ندارن همان سیاهه اولی هست که 8سال پیش بردن وسایل رو الان ایشون وسایل روباز مال خود میدانن بنده این وسایل رو در1سال تنهایی جمع کردم از سمساری یا از سایتهای مختلف اما فاکتوری ندارن چون کارکرده خریدم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
انتقال کد رهگیری و فروش واحد قولنامه ای
سلام و ارادت بنده یک واحد قولنامه ای خریدم در املاک با کد رهگیری و همچنین این واحد سند مادر دارد (( ویلایی بوده قبلا )) از کسی که خریدم (( سند مادر ملک))به نامش است...... صاحب سند مادر، قول سند نداده و در قرارداد نوشته شده است، ولی ایشان قبلا گفته بود: در آینده جریمه پرداخت میکنم و سند میگیریم برای واحدها..... ایشون ساکن طبقه اول هستند و ما کمی مشکل داریم..... یک سوال: آیا اگر بخواهم با کد رهگیریم این واحد را در یک املاک بفروشم آیا احتیاج به (( امضا صاحب سند مادر )) دارم؟؟؟ مثلا صاحب سند مادر هم باید پای قرارداد مارو برای تضمین امضا کند؟؟؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
باسلام. شوهرم قبل فوت بدون اطلاع من منو طلاق رجعی داده و گفته حقوقاتشو مهریه نفقه اجرت المثل پرداخت میکنم،منم ازش شکایت کیفری کردم و به جریمه و ثبت واقعه طلاق حکم صادر شد ،منم نرفتم اجراییه ولی خودش رفته اجراییه و بدون ابلاغیه بمن و هیچ خبری نماینده برده دفتر ازدواج و طلاق منو طلاق رسمی داده،منم تا زمان فوتش اطلاع نداشتم،ما یه چند سال جدا زندگی کردیم ،میخوام بدونم میتونم طلاق رو باطل کنم ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام من هفته قبل عمل بلفا انجام دادم دکتر گفتن اگر با لیزر انجام بشه بخیه یک سره زده میشه و مقداری هزینه بالاتر هست در حین عمل که درد بدی داشتم بعدش هم بخیه ها تا نصفه یک سره و چند تا بخیه گره ایی زده شده از طرفی حالت برش اصلا درست نیست و پشت پلکم ظاهر بدی پیدا کرده قسمتی که یه سره بخیه خوره کاملا صافه ولی بقیه ش خیلی افتضاحه برای شکایت چه مدرکی باید داشته باشم ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام وقت بخیر یک نفر سرقت رفته با دوستش و حالا منو بایکی از دوستمو اسمشو داده وچون همو میشناسیم با هم تلفنی هم حرف زدیم اسم ما رو آگاهی داده چکار کنیم لطفاً کمکمون کنید دوتا سارق اصلی مجرد هستن و ما هم هر کدوم دوتا بچه داریم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
1405/2/23
باسلام از5فروردین 1405موتورم رو یکی2روزه ازم گرفت و رفت بعد از 15روز گذشت طرفم ازش خبری نشد فقط چندبار من زنگ زدم بهش و پیام دادم ح.ه فرزند م. بد کردم موتورم رو بهت دادم بیار وسیله ندارم خورجینم روموتور با همه مدارک موتور کامل حتا قولنامه ای از خودش موتورخریده بودم رفتم روزنامه کردم همه مدارک موتورم رو بردن بیمه گزار موتور خودم هستم سند و پلاک بنام یه غریبه میباشد که پیداش کردم فقط وکالت کاری بهم داده بمدت30روز چکار کنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
باسلام بخاطر نیاز مبرم پول یکنفر گفت200میلیون میخرم منم قبول کردم خریدار 4برگه تایپ شده آورد بالای سربرگ صلح نامه تایپ شده بود و دارای28بند و ماده و مفاد بود من امضا و اثرانگشت زدم قید شده بودبرادرم هم باید امضا و اثرانگشت بزنه و زد حالا بعد از یکماه میگذره از عقد قرارداد یا همان صلح نامه آیا اعتباری داره سفته امضا نکردم و از مبلغ200میلیون150 میلیون خرد خرد دادن من چکار کنم سیم کارتی ام که دستشون بودود صلح نامه قید شده بود خودم رفتم سوزوندم خواهشمندانه دقیق جواب دهید و راهنمایی
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
با عرض سلام الان 3ماه استاجرای احکام تعزیرات جریمه نقدی از وثیقه کم کرده ولی ما بقیه پول نقدی به من پرداخت نکرده باید چکار کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
زن من از دوران عقد نت عروسی بهم حیانت کرده و من الان فهمیدم میخام طلاقش برم مهریه بهش تعلق میگیره یا ن و حکم حیانت زن شوهر دار چیه میخوام تمام حق حقوقی که دادمو بگیرم طلا و همه چی باید چیکار کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام بخوام برم در خواست تحریر ترکه بدم برام کارشناس میاد وتکلیف اموال چطور مشخص میشه من اصفهانم وخواهرم اصفهان وخواهر وبرادرم قزوین اموال پدرم یکسال ونیم درمنزل من هست با رعایت خودش
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.