دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/23
با سلام من تو برنامه بله وارد عدل ایران شدم و شماره و کد ملی مو دادم بعد پیام اومد از این پس ابلاغیه شما مستقیم از اینجا ارسال میشه ،میخوام بدونم یعنی دیگه ابلاغیه ها از طریق اسمس ارسال نمی شه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام وقت بخیر گردنم را عمل کردم وقتی بهوش آمدم متوجه شدم 2 دندان بالایی ام شکسته از کدام ارگان باید برای گرفتن خسارت اقدام و شکایت بکنم .ممنون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
کلاهبرداری از مهر و پروانه کسب
سلام وقت بخیر من کارگر مغازه لوازم ساختمانی هستم.یه آقایی اومد چند قلم جنس خرید بد ازم خواست که عکس پروانه کسب رو داشته باشه که وقتی خرید میکنه برای شرکت الزاما باید آدرس و پروانه کسب و مهر مغازه یکی باشه بد یک سری فاکتور آورد که ازم خواست مهرشون کنم چند قلم جنس خودمون بود ولی بقیه فاکتور خالی بودمن هم پروانه کسب رو در اختیارش گذاشتم.میخواستم بدونم آیا با مهر و پروانه کسب میتونن کلاهبرداری کنن که مالیات سنگین واسه صاحب مغازه بیاد.بنظرتون دردسر نمیشه؟ باتشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
من 15 سال سابقه دارم و اقدام به بیمه بیکاری کردم و در یک شرکت دیگه ای به صورت صوری عضو هیئت مدیره هستم و اقدام به بیمه بیکاری کردم و گفتن که عضو هیئت مدیره هستی و بازرس بیمه بیاید برای بررسی تا تایید کند که شما از هیئت مدیره حقوقی دریافت نمیکنید ، ایا بازرس قبول میکند وایا بیمه بیکاری تعلق میگیرد
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
با سلام بعد 9سال تو فروشگاه زنجیره ای (ا.ک) تو تابستان 1404استعفا دادم بعد 6ماه سنوات عیدی و پاداش مبلغ 20میلیون واریز کردند و مابقی رو بعلت کسری انبار گردانی نداده آمد. آیا شکایت کنم میتونم به حق و حقوقم برسم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام برای حذف پسوند فامیلی به اداره ثبت احوال مراجعه کردم گفتند سایت سهیم گزینشو برداشته و سیستم قطعه چند ماهه.میخوام پسوند فامیلی خودمو بردارم که فرزندم که به دنیا میاد پسوند نداشته باشه آیا راهی هست که زودتر یا با وکیل مجوزشو بگیرم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
با سلام برای پرداخت مبلغ وجه الکفاله(محکوم فرار کرده) به من گفتن بیا اجرای احکام همینجا با کارتخوان مبلغ رو پرداخت کن اگه من با کارت پرداخت کنم باید رسید یا مدرکی بگیرم که پرداخت کردم؟ برای باز کردن حسابم که مسدود شده هم باید نامه ازشون بگیرم؟ ممنون از پاسخگویی شما.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام وقتتون بخیر من قبلا اسمم عسل بود و عوض کردم به زهرا تغییر دادم داخل شناسنامم هم ذکر شده این موضوع چطوری باید دوباره اسمم رو به عسل تغییر بدم؟ ممنونم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
من 15 سال سابقه دارم واقدام به بیکاری کردم و در شرکت دیگری هئیت مدیره هستم ایا میتوانم از بیمه بیکاری استفاده کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام من شهریور ماه عروسی کردم یه علت تصادفی که بعد عروسی کردیم دیر رفتم دنبال فیلم فیلمبردار از ما پول اضافی گرفت تا فیلم هارو بده کلی هم افتضاح بود کارش برای آلبوم عکس پول گرفته ولی آلبومم نمیده خانمش تو اتحادیه کار میکنه حرفم میزنم میگه باید پول بیشتری بده نه میتونم شکایت کنم چون زنش اتحادیه هست نه آلبوم میده نه پول آلبوم کارش هم تو فیلمبرداری افتضاح بود من چیکار کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام قبل فوت پدر خواهرم یه قولنامه آورد و من امضا کردم بدون خواندن متنش بهم به دروغ گفت که بابت اینکه پدر مریضه و نمیتونه حرکت کنه میخوام دنبال کارای برق و آب بیوفتم من امضا زدم بعدش ورثه دیده من حرفی ندارم اونام وضعشون خوبه اونام امضا زدن حالا بعداز فوت پدر میفهمم یه قولنامه امضا کردم شاهد معامله شدم که پدر خانه را فروخته به خاهر این اتفاق قبل فوت پدرم سال 1404اتفاق افتاده الان که تحریر ترکه دادم به حل اختلاف کپی قولنامه رو داده میبینم قولنامه برا سال 1385 بوده که خونه رو خریده به مبلغ دویست و پنجاه میلیون تومان ثمن معامله اینطور نوشته که بصورت نقد وچک خالی گذاشته اون جاهارو حالا میشه اقدام کرد چیکار میشه کرد
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام ماشینم عمدی تخریب و اتش زدن دوربین شب گرفتشون و از رو دوربین کاملا قابل تشخیص از طرف اهالی محل هست دادگاه شکایت کردم باید مستندات ببرم چکار کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام وقت بخیر اسفند 1402 از منزل ما سرقت شده الان بعد از دو سال برای من پیام اومده که شكوائيه شماره ... ارسالي از طريق سامانه خدمات قضائي به شعبه 2 دادياري دادسراي عمومي و انقلاب ناحيه 11 تهران ارجاع شده .وارد پنل که میشم زده پرونده مختومه است یعنی چی ؟ یعنی بعد از دو سال و دو ماه تصمیم میگیرن که پرونده رو مختومه کنن.پس تکلیف شکایت ما و اموالی که بردن چی میشه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
باسلام برای من ابلاغیه ای صادر شده از طرف شعبه اول اجراي احكام مدني مجتمع قضايي شماره ٢ دادگاه های صلح تهران از شهرستان میخوام مراجعه کنم نمیدونم باید کجا برم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
1405/2/23
سلام ما با یه شرکت قرارداد بستیم جهت تامین نیروو جدلی جهت پرداختی های نیرو در نظر گرفتیم شرکت علاوه بر اینکه به تعهدات خود عمل نمیکند بلکه با توجه به اینکه که ما پول 4 نیرو رو تامین میکنیم ایشان هزینه 3 نیرو رو پرداخت میکند من یه نامه میخوام تهیه کنم 1- جهت تخلفات شرکت 2- جهت عدم پرداخت هزینه لباس و بیمه تکمیلی پرسنل 3- عدم ارائه فیش حقوقی 4- عدم پرداخت ها طبق جدول ارائه شده
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام اجرای احکام برای تعیین شماره پارکینگ و انباری آپارتمانم درخواست کارشناسی داد و مبلغ 4میلیون واریز کردم کارشناس آمد و پارکینگ وانباری بر اساس نقشه تفکیکی مشخص کرد حالا به دادگاه گفته مبلغ کارشناسی ام ده میلیون آیا دادگاه قبول میکند باید چکار کنم بابت این مبلغ بیشتر که گفته
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
با سلام کلیه حسابام مسدود شدن به مدت سه روزه از طریق دفتر ثبت و مطالبه مهریه از طریق خانومم و بنده کارمند هستم برای رفع مسدودی باید چه کاری انجام بدم؟ یا چه مدت حسابم مسدود خواهد ماند؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
فروش موتوری که قسطی خریداری شده
با سلام و درود و خسته نباشین خدمت شما همکار و پشتیبانی گرامی بنده یک موتور از شرکت به صورت قسطی و طرح کالانو که از بانک گرفتم خریدم سه ماه بعد سندشو از نمایندگی گرفتم و به نام خودم خورده میتونم بفروشمش(یعنی در واقع موتور به نام شخص دیگری میخوره)؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام برای پدرم امروز از عدل ایران پیام پرونده کیفری اومده با علت طرح تحقیقات مقدماتی و موضوع اتهام انتشار محتوای مجرمانه در رسانه ها و مطبوعات منتهی به هتک حرمت اشخاص و تهدید و توهین اشخاص عادی و ضرب و جرح عمدی به دادسرا ارجاع شده تو قسمت پرونده اصلا نزده شاکی کیه ما یه شهریم شکایت برای یه شهر دیگه است. پدرم کم سواده سنش هم خیلی بالاست یه گوشی ساده داره که همونم به زور بلده باهاش کار کنه از این کارای رسانه سردرنمیاره اصلا الان من چه کاری انجام بدم؟ جایی مراجعه کنم؟ ممکنه اشتباه ثبت کرده باشن؟ ممنون از وکلای عزیز
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
اسفند 1402 از منزل ما سرقت شده ما شکایت کردیم الان بعد از دو سال پیامک اومده که شكوائيه شماره ... ارسالي از طريق سامانه خدمات قضائي به شعبه 2 دادياري دادسراي عمومي و انقلاب ناحيه 11 تهران ارجاع و با شماره پرونده و رمز شخصي ثبت گرديد.بعد از اون هم دیگه پیامی نیومد .من وارد سایت عدل ایران که شدم جزییات رو چک کردم نوشته پرونده مختومه است. میخواستم بپرسم چرا بعد از دو سال یادشون افتاده مختومه کنن در حالیکه تو 2 سال هیچ پیام دیگری جز شکایت اولیه از قوه قضاییه ارسال نشده .
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام خانمم ترک منزل کرده دادخواست تمکینم دادم 1405/02/26جلسه تمکین دارم . مستمر به یکی ازحسابهاش خوردخورد پول واریزی میکنم هربار300یا400هزار شکایت ترک انفاق میتونه بکنه آیا محکوم میشم یامنع تعقیب میخورم..اگه حقوقی شکایت کرد فیش پرداختها از نفقش کم میشه. باتشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
با سلام خانواده خانومم بدون اجاز من یا اطلاعی داشته باشم سرویس طلای ازدواجمون که پیش خودشون بوده فروختن من عکس سرویس و عکس فاکتوروشو دارم باید چه کاری انجام بدم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
با سلام من آبان ماه 1404 در یک شرکت مشغول شدم و تا اخر اسفند قرارداد بستیم.و 4 ماه و 21 روز بیمه رد شد برام و در سال جدید قراردادم تمدید نشد. آیا با توجه به اینکه فعالیتم کمتر از 6 ماه بود سنوات شامل حالم میشه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
باسلام من ملک مسکونی دارم،که حدود 4 سال اجاره دادم، مدیر ساختمان از ابتدا با این مستاجر ملک من مشکل داشتن،و هر دفعه یه موضوع بهانه میکرد و بهم زنگ میزد میگفت مستاجرتو بلندش کن. اخیرا مدیر ساختمان سر جای پارک ماشین، با مستاجرم و بستگان مستاجرم که همراشون بوده، دچار درگیری لفظی شدن، و میگن مستاجر و بستگانش به درب پارکینگ آسیب زدن. حالا مدیر ساختمان از من مالک،از مستاجر و بستگانش به عنوان تهدید و تهمت و خسارت شکایت کرده است. سوالی که دارم: من مالک نیاز هست یک اظهار نامه خطاب به مدیر ساختمان تنظیم کنم،و تمام صحبت هایی که قبلا بهشون گفتم،( اینکه این موضوعات به من مالک ربطی نداره و باید بین خودتون حل بشه،و اینکه مستاجر امسال تمدید نمیکنم و میخواد خودش بلند بشه) مجدد در اظهارنامه بیان کنم؟؟ یا نه نیازی نیست! صبر کنم همون تاریخی که تو ابلاغیه برام اومده، که باید حضوری برم، اونموقع حضورا توضیح بدم.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
عرض سلام و عرض ادب من با همسرم مغازه داریم دو تا کارتخوان تو مغازه ست یکی به نام او یکی به نام من میخوام پرینت حسابشو بگیرم به مشکل خوردیم چه شکایتی میتونم انجام بدم وبه صورت پرینت بگیرم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام خسته نباشید پدر شوهر من یه زمین حدود 1440 متر دارن حالا کادو دادن بهم رو زمین یه تیر برق فشار قوی رفته برای مرغداری یه تیر برق شخصی رفته واسه زمین بغلی که ارس پدری بوده رسیده به عمو شوهرم اونم داد به داماتش ک فوت کرد داماده حالا من میخوام این تیر برق جابه جا کنن کلن از زمین من بردارن امکانش هست یا من باس هزینه پرداخت کنم یا خیر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
فروش طلایی که به نام خودم نیست
من اگه بخوام طلایی که فاکتور خریدش رو هم دارم رو بفروشم، ولی به نامم نیست شدنیه؟ هدیه دریافت کردم اینا رو ولی کسی که برام خریده شاید ناراحت شه ازینکه مجبورم بفروشمش . طلافروش حاضره ازم بخره طلاهارو؟ (هدیه از طرف شوهر نیست اصلا شوهر ندارم)
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
مدت زمان صدور گواهی مالیات بر ارث
سلام گواهی انحصار وراثت مادرم را گرفته ام خواستم بپرسم صدور گواهی مالبات ارث چقدر طول میکسد؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/23
سلام من دیروز از خیابان میومدم یه پژو پارس با دنده عقب زد به وانت پراید من از بغل و گلگیر و چراغ جلو شکسته شد... امروز رفتیم کارشناسی کارشناس گفت چراغ جلو تعویض و گلگیر صافکاری بدون رنگ برای افت قیمت وانت 1403 تمام فابریک 39000هزار تا هست گفتم... گفت وانت بار ها جز افت قیمت حساب نمیشه. چرا.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.