دادراه خدمات مشاوره رایگان (پرسش و پاسخ حقوقی رایگان) خود را با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطبان به مشاوره های ساده و فوری ارائه می کند. سیاست دادراه این است که در کمترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخ دهد. سوالات کاربران در دسترس مشاوران و وکلای عضو دادراه قرار می گیرد و این وکلا و مشاوران می توانند نظر خود را ارائه نمایند. تمام پرسش ها توسط کارکنان متخصص دادراه برچسب گذاری می شوند و به صورت عمومی منتشر می شوند، تا کاربران دیگر نیز بتوانند در کمترین زمان سوالاتی که قبلاً پرسیده شده است را پیدا و مطالعه نمایند. از آن جا که پرسش ها و پاسخ ها به صورت عمومی منتشر می شود، هر گونه مطالب توهین آمیز، یا حاوی نام افراد حقیقی و حقوقی، آدرس، تلفن، ایمیل، وب سایت و لینک و ... حذف یا ویرایش می شود.
☚برای شروع مشاوره کافی است متن سوال خود را تایپ کرده و بر روی دکمه ارسال کلیک نمایید.
1405/2/30
با کمال احترام با توجه به سن بالای پدرم و ویلچر نشین بودن ایشان و مشکلات بسیار برای جابجایی برای بانک تنظیم اجاره و...آیا راهکاری وجود دارد که مادرم یا یکی از فرزندان سرپرستی ایشان را به عهده گرفته و کارهای اداری ایشان را انجام دهد
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
بنده از یه پیمانکاری یه مقدار پول میخوام که نظر کارشناسی رو گرفتم و بعد یه مدت برای من فرستادن که (پرونده به علت اشتباه در ثبت کسر میگردد) دقیقا این به چه معناست و باید چه کنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
نظام وظیفه متعهدین خدمت به آموزش و پرورش
بنده بهمن ماه از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شده وهم اکنون در حال تدریس در محل خدمتم هستم درصورتی که استعفا بدم و جریمه دوبرابری تعهد خدمتم رو هم واریز کنم از فردای استعفا مشمول غایب محسوب میشم یا فرصت دارم مثلا در عرض یک تا دوماه از دانشگاه جدید و در مقطع بالاتر معافیت تحصیلی بگیرم مثلا اگر دکتری پیویسته پزشکی یا دامپزشکی قبول شم یا یک رشته کارشناسی پیوسته چون مدرک قبلی که من که دانشگاه فرهنگیان گرفتم کارشناسی بوده
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
با وجود دوبار اعسار برای مهریه رای دادگاه از ده سکه پیش پرداخت به دو سکه آمده آیا راه حلی هست ماشین من هم توقیف بخاطر مهریه آیا میتوان ماشین را آزاد کرد و فروخت برای پرداخت مهریه؟؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
بعد فوت مادرمون یکی از خواهران که دسترسی به کارت عابر و اسناد مادرمون داشته مقداری پول از حساب مادر بعد از فوت خارج کرده وهمین طور مقدار زیادی لوازم منزل مفقوده حالا کل ماجرا را منکر شده و بابت افترا از من که جزو وراث هستم شکایت کرده الان راهکار چیست که او را محکوم کنم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
سلام وقت بخیر من تغریبا دوسالی هست که از ناجا خارج شدم ولی خروج کامل نبوده و تسویه انجام ندادم دیروز مراجعه کردم دادگاه اعلام کردن پرونده ای که قبلا بابت فرار داشتم بسته شده و هیچ پرونده دیگه ای ندارم فقط اگر میخوام کامل از سازمان خارج بشم باید مراجعه کنم یگان خدمتی برای تسویه که احتمال داره قبول نکنن و اعلام کنن برگردم منم میخوام برگردم مشکلی بابت ادامه خدمت ندارم ولی نه تو یگان زنان من عضو یگان زنان فراجا بودم الان اگر بخوام برگردم امکانش هست ؟ و اینکه میخوام تغییر رسته بدم چجوری این کار رو انجام بدم ممنون میشم راهنماییم کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
زن شوهردار با مرد مجرد زناکار حامله شده بچه بدنیا آمده پس حکم شرع و دین اسلام که سنگسار بود چی شد زن شوهردار با یک مرد غریبه زنت کرده بچه بدنیا امده حکمش فقط شلاق این چه قانونیه؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
من کارفرما هستم یکی از پرسنل که ازپیش من رفته به همکارش یک پیام در اپلیکیشن بله ارسال کرده و کلی توهین و فحاشی حیثیتی بمن کرده . کارمند اومد و پیام هارو بمن نشون داد واجازه داد من باگوشیم از پیام ها عکس بگیرم اما گفت امکان اینکه بیاد شهادت بده و دردادگاه حاضر بشه رو نداره. ایا من میتونم از چت و پیامی که بین اون دو رد وبدل شده و خطاب بمن توهین شده شکایت کنم؟ ایا قابل پیگیری هست؟ به چه شکل
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
سلام دوست من در دی ماه گرفته شد 1 ماه بازداشت موقت بود حالا بهش 1 سال زندان و دو سال تعلیقی دادن این یعنی چی !؟ اگر طی دوسال کاری انجام بده یک سال زندان داره یا اون یک سال زندان رو باید بکشه و دو سال تعلیقی داره !؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
سندرم کلاین فلتر (کروموزوم xxy) و از کار افتادگی نیروهای مسلح
سلام برای شاغل نیروهای مسلح با بیماری لاعلاج سندروم کلاین فلتر (کروموزوم xxy) که منجر به آتروفی بیضه دوطرفه ( کوچکتر از نرمال ) و ناباروری قطعی آزواسپرمی، عدم تعادل هورمونی و کاهش تستسترون و lh fsh بالاو ژنیکوماستی( بزرگ شدن سینه ها ) و افت عملکرد کاری ، خستگی و کاهش انرژی و تمرکز و مشکلات بی خوابی شده است. که ظاهرا برای خدمت سربازی معافیت دائم و عدم استخدام در بدو ورود به همراه دارد. اما برای شاغلین نیروهای مسلح چه طور ؟ کمیسیون پزشکی صرفا معاف از رزم میده یا بازنشستگی پیش از موعد ؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
من توی روبیکا با یک کانال صیغه آشنا شدم 4500 برای حق معرفی و مهریه پرداخت کردم الان میگه 15 میلیون واریز کن برای وثیقه صیغه نامه و برگه امنیت اول میخواستم بدونم اصلا همچین چیزی داریم ؟ دو اینکه از کجا میتونیم استعلام بگیریم چه موسسه ای معتبره
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
باسلام من سوالم این است که آیا چکی که به نام یکی دیگه ثبت شده ذینفع به واسطه بین طرفین میتواند اقامه دعوا کند
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
سلام وقتتون بخیر، من امروز طلاق گرفتم بصورت قانونی ، مهریه هم بخشیدم برای اینکه همسرم بهم حق وکالت طلاق رو بده ، برای مراسم عقدم همسرم یه گردنبد و یه انگشتر ک انگشتر عقدمون بود و یه دستبند برای روز تولدم گرفته بود ک زیر یه گرم بود ، امروز بهم پیام داده میگه باید طلاهارو پس بیاری وگرنه شکایت میکنم ، فاکتور طلاها دست خودشونه من طلاهارو قبل عقدم فروختم و معاوضه کردم ، نقه هم بهم نداد قاضی 5 ملیون تعیین کرده بود ک هرماه باید بده من در تاریخ 1404/6/12 عقد کردم کلا چند ماهه میشه اما از نظر شرعی و قانونی زنشم برای همین طلاهارو برداشتم و به خودشم هم گفتم یا طلا یا مهریه الان مدرکی ندارم ک اثبات کنم ، اونم همش میگه من خرج مراسم کردم وام گرفتمو اینا ، منم کلی هدیه براش گرفتم ک اصن نگفتم پس بده
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
سلام خدمت شما پدرم خدمت موظفی دارند از طریق ارگان اداری امکان تبدیل وضعیت وجود دارد؟ سه چهارم تبدیل به داوطلبانه قابل اعمال است؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
با سلام و احترام خانم مجردی که دختر بچه به فرزندی گرفته در صورتی که بخواهد حضانت فرزند پسر برادرش را که در جنگ والدین خود را از دست داده نیز قبول کند مشکل قانونی دارد؟ با تشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
کارشناس مشاورمحترم با درود و عرض ادب با احترام شايسته. مستحضرید که هرگونه وکالت نامه ثبتي چه کاری ویا با اختیارات محدود و یا نامحدود در اثر فوت وکیل یا موکل منسوخ و بی اثر است سوالم این است وقتی در وکالت نامه بلاعزل با حق توکیل بغیر وبا اختیارات کامل از سوی موکل به وکیل منصوری تفویض شده و یکی از فرزندان موکل که اکنون ورثه همان موکل است ذیل اثرانگشت وکالت نامه را بعنوان گواه امضا نموده وتعرفه شد ونیز طی صورتجلسه ای فرزندان ذکور موکل فوت شده درزمان حیات موکل آنرا گواهي نموده اند آیا این وکالت نامه هم بلا اثر است یا خیر ؟ ممنون از پاسخ مقتضی ومتکی به مواد قانون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
من دو سال دانشجو دانشگاه افسری بودم و الان به دلیل عدم علاقه 6ماه نرفتم و اخراج شدم حکم سربازیم چه میشود تکلیف چیست باید برم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
با سلام حکمجلب بدهکاری را از اجرای احکامگرفتم و بالای حکم نوشته شده مدت اعتبار 3ماه این به چه معناست؟یعنی اگر در این 3ماه بدهکار را پیدا نکنم و جلب نشود دیگر اعتباری ندارد؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
سلام.وقت بخیر بنده یک ماه پیش 2میلیون تومان بیعانه برای آرایشگاه واریز کردم .هشت روز قبل مراسم کنسل کردم.حالا گفتن هزینه عودت داده نمیشه با اصرار نصف هزینه رو گفتن عودت میدن،چیکار کنم مابقی رو هم عودت بدن؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
من مطلقه هستم پدرم به تازگی فوت شده مادرم حقوق پدرمو میگیره میخولستم بدونم من چند درصد حقوق پدرمو میتونم بگیرم حقوق پدرم با کسر وامی که گرفته چقدر میباشد
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
پدرم سال 95 برای یک خانم یک دستگاه اپارتمان خریده است و به نام این خانم زده تمام چک های این منزل را پدرم داده الان سال 1404پدرم فوت شده است ما فرزندان پدر می توانیم این اپارتمان را از این خانم هبه کنیم و پس بگیریم بعد از گذشت چند سال با تشکر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
سلام یک حلقه قنات قدیمی در وسط شهرستان ایذه قرار دارد که آب آن مورد مصرف اهالی شهر و احشام و چهارپایان بود، شهردار مظهر قنات و مسیر جریان آب را تخریب ، آسفالت و تبدیل به خیابان نموده است و زمین های محدوده قنات که از انفال و منابع ملی بوده، تصرف غیر قانونی و ساخت و ساز نموده اند، ضمنا آب قنات توسط یک کانال زیر زمینی به درون دره ای در شهر هدایت میشود. خواهشمندیم راهنمایی بفرمایید چگونه پیگیری کنیم که قنات احیا شود و زمین های محدوده آن نیز آزاد گردد. بسیار ممنون و سپاسگزاریم.
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
مفقودی مدارک موتور سیکلت قولنامه ای
سلام حقیر سال97یک دستگاه موتورسیکلت احسان خودرو ریس200سی سی خریداری کردم البته بصورت قولنامه ای ولی بخاطر یکسری مشکلات نتونستم سندموتور رو به نام خودم بزنم.متاسفانه تمام مدارک موتور بهمراه کارت ملی حقیر مفقودشد،حالا شماره ای از فروشنده ندارم یاآدرسشون رو بلد نیستم.چه کاری میتونم انجام بدم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
سلام و خسته نباشید . دختر 13 ساله ، که پدرش فوت کرده و هیچ حقوق و اموالی ندارد.و مادرش قبلا از پدرش جدا شده و با مادرش زندگی میکنه. هزینه زندگی.تحصیل. نفقه دختر به عهده کیست؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
سلام من ساکن یک ساختمان هستم که دو واحدی شمالی و جنوبی میباشد که قرار بر این شده که نمای ساختمان رو اجرا کنیم میخواستم بدونم که هزینه این اجرای نما بین همه واحدهای شمالی و جنوبی مساوی است یا خیر
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
سلام میخاستم بدونم اگر شخصی بدون حضور من با دفتر خونه بتونه تفويض وکالت بگیره می تونه همچین کاری انجام بده اگر دفتر خانه آشنا داشته باشد ممنون میشم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
سلام. آیا ماشینی که بابت مهریه دستور توقیف فیزیکی دارد ناچارا باید بره پارکینگ نیروی انتظامی یا اینکه خود ثبت اسناد هم پارکینگ جداگانه دارد؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
بنده اپارتمانی را همزمان از شخصی خریدم که خود او از شخص اول ملک را خریداری کرده بود و در مبایعه نامه نفر اول ذکر شده که تا تسویه حساب کامل ملک به صورت امانت در اختیار خریدار اول هست و من هم به عنوان شاهد قولنامه اول را امضا کرده بودم و همزمان دوباره همان ملک رو من خریدم حالا نفر اول ملک را با فروشنده تسویه نکرده ولی من با ایشان تسویه کردم و ملک را تحویل گرفتم حالا ایشان که تسویه نکرده و ملک را به من فروخته و ملک تا تسویه به صورت امانت در دسته ایشان بوده تکلیف چیست ممنونم
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
سلام بنده در سال 81 ار ناجا بازخرید شدم بیمه خودم را تسویه نکردم الان حدود 17 سال سابقه بیمه دارم ایا با توجه به سنم که 62 سال دارم میتونم در خواست مستمری بگیرم..ممنون
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...1405/2/30
سلام. پدر دختری چهار ساله هستم. از همسرم جدا شدم. به دلایلی شک کردم به اینکه پدر واقعی بچه هستم یا نه. چکار باید بکنم؟
ادامه ی مطلب و پاسخ ها ...خطایی رخ داده است. لطفا دوباره امتحان کنید
کاربر گرامی؛ در حال حاضر ارسال کد از طریق پیامک با اختلال سراسری مواجه است. در صورتی که هم اکنون پیامک به دست شما نرسید، لطفا در زمانی دیگر مجددا تلاش نمایید.