درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - تهمت

سلام ،حدودا سه سال پیش ما یک خانواده چهارنفره مستاجره ما بودن، دوسال میشه ک از اینجا رفتن ، حدود سه ماه پیش زنگ زدن ک ما طلا گم کردیم اونجا{یعنی خونه ما}عملا منظورشون ما بودیم بدون هیچ مدرکی ، این چند روز هم چندین باره میان اینجا امار مارو با یه وکیل میگیرن از در همسایه ایا چنین چیزی امکان دارد ک بدون هیچ مدرکی فقط چون ما صاحب خونه بودیم و کلید داشتیم ما گرفتیم اونم بعد چند سال حدودا 2 سال نیم

پاسخ ها

شکایت مزاحمت طرح نمایید

سلام  اصل بر برائت است و شاکی باید با ارائه دلایل و مستندات خود را اثبات نماید 

با سلام

اگر تحت همین عنوان از شما شکایت کردند می توانید شکایت متقابل تهمت و افترا نماید

ادعا یا شکایت نیاز به ادله دارد والا اصل برائت است

باسلام خیر مگر اماره ودلیل داشته باشند

سلام و درود بدون مدرک چیزی ثابت نمیشه گم کردن هم تهمت محسوب نمیشود 

با سلام

هر ادعایی دلیل محسوب نمی شود ، لذا جهت اثبات ادعای خویش ( شاکی ) ، می بایست دلایل و مستندات محکمه پسند ارایه دهد .

ادعای آن‌ها پس از گذشت ۲.۵ سال، بدون هیچ مدرکی و صرفاً به دلیل صاحب‌خانه بودن شما، هیچ ارزش قانونی ندارد و قاضی بر اساس حدس و گمان یا داشتن کلید، حکم صادر نمی‌کند. طبق قانون، بار اثبات جرم بر عهده شاکی است و آن‌ها باید دلیل محکمه‌پسندی (مانند فیلم یا شاهد) ارائه دهند که انجام این کار پس از این همه سال عملاً غیرممکن است. این اقدامات و پرس‌وجو از همسایه‌ها بیشتر جنبه فشار روانی دارد و اگر باعث آبروریزی شده، شما می‌توانید تحت عنوان «افترا» و «اعاده حیثیت» از آن‌ها شکایت کنید؛ بنابراین تا زمانی که ابلاغیه رسمی از دادسرا نیامده، هیچ نیازی به پاسخگویی ندارید و جای نگرانی نیست.

بهرحال اگر ادعایی دارند باید در دادگاه مطرح واثبات کنند،شما میتوانید به اتهام افترا وتوهین پیگیری کنید

سوالات مرتبط

وکلای متخصص