درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - قرار تامین خواسته

من مالک یک واحد 90 متری هستم و مستاجر این خونه 7 سال هست که ساکن هستن امسال سه ماه بعد ازپرداخت اجاره شون وسط سالشون گفتن که یه خونه دیگه پیدا کردن و ملک رو تخلیه کردن و اجاره پرداخت نکردن و من هم بابت اجور معوقه شکایت کردم و قرار تامین خواسته زدم اینکه داخل متن شکایت درخواست تامین خواسته زدم درست هست یا نه؟

پاسخ ها

با درود 

خواسته ابتدایی مطالبه اجور معوقه است اگر در ستون خواسته درخواست تامین ذکر نشده باشد ، می‌توانید مجدد درخواست جداگانه مطرح نمایید.

تامین خواسته باید در ستون خواسته ذکر شود

بله، درج درخواست «تأمین خواسته» در متن دادخواست کاملاً درست و قانونی است. با این کار می‌توانید معادل مبلغ طلب خود را از اموال مستأجر (مانند مبلغ پول پیش که نزد خودتان است) توقیف کنید تا پس از صدور رای، وصول طلب شما تضمین شود. همچنین از آنجا که مستأجر بدون توافق کتبی و پیش از موعد ملک را تخلیه کرده، او همچنان شرعاً و قانوناً ملزم به پرداخت اجاره‌بها تا پایان مدت قرارداد (یا تا زمان پیدا شدن مستأجر جدید) است و تخلیه یک‌طرفه رافع مسئولیت او برای پرداخت اجاره نیست.

باید در ستون خواسته قرار تامین خواسته ذکر شود

بله باید در ستون خواسته قرار تامین خواسته ذکر شود

بله؛ در ستون خواسته قرار تامین خواسته ذکر میشود.

بله مشکلی نیست با این پیشنهاد می شود جهت بررسی دقیق موضوع مشاوره تلفنی داشته باشید 

با سلام 

بله 

بله درست است اما تامین خواسته برای اجاره بهای معوق قبل از صدور رای ممکن نیست

کاربر محترم، درخواست تامین خواسته برای توقیف اموال جهت وصول طلب اقدام درستی است، اما برای پذیرش آن توسط قاضی و جلوگیری از رد درخواست، حتماً با وکلای سایت مشورت کنید.

بله می‌توانید هم دادخواست جداگانه دهید و هم بدوا در همان خواسته اصلی آن را مطرح کنید 

سوالات مرتبط

وکلای متخصص