درباره دادراه پایگاه دانش مقالات حقوقی نکات حقوقی

مشاوره حقوقی رایگان - خسارت سقوط درخت روی خودرو

با سلام ماشینم به جهت سقوط درخت آسیب دیده آیا می تونم همزمان هم از شهرداری و هم از بیمه بدنه خسارت بگیرم؟

پاسخ ها

با درود 

پرسشگر ارجمند اصولا آری امکان پذیر است 

سلام 

خسارت از دو مرجع بابت یک خسارت قابل قبول و قابل مطالبه نیست

سلام و عرض و ادب خدمت شما بزرگوار 

امکان پذیر است اما باید در روند رسیدگی قرار بگیره تا تعیین تکلیف شود .

با سلام اگر مشخص شود که  شهرداری در اینجا مقصر بوده باید از شهرداری اقدام نمایید

بستگی به احراز تقصیر ارگان مربوط دارد

با سلام

بیمه طبق قرارداد بیمه خسارت شما را پرداخت می کند و شما می توانید از طریق بیمه درخواست خودتان را پیگیری کنید.

با درود 

در صورت اثبات وجود تقصیر از ناحیه شهرداری مطالبه خسارت از باب ضمان قابل مطالبه است و  خسارت از بیمه از باب قرارداد و تعهدات شرکت بیمه قابل مطالبه است.

سلام

خیر جبران خسارت فقط یک بار صورت می گیرد

سلام   از هر دو  خیر  مطلقا 

 .   امکان درخواست مطالبه خسارت وجود خواهد داشت  مقصر به نسبت تقصیر مسئولیت  پرداخت خسارات وارده را خواهد داشت 

خیر.دوبار نمیتوان خسارت گرفت. اما اگر خسارت کامل پرداخت نشد مثلا افت قیمت در بیمه بدنه لحاظ نشد ، بابت افت می توانید از شهرداری اقدام کنید.

باید در خواست کارشناس کنی

سوالات مرتبط

وکلای متخصص