برابر قوانین موجود ولایت دختر پیش از ازدواج با پدر است و محل ندگی را پدر مشخص میکند
با سلام امکان مستقل زندگی کردن دارید جهت جزئیات بیشتر باید تماس تلفنی داشته باشید
امکان زندگی مستقل برای شما وجود دارد اما توصیه می شود تا جایی که می توانید این کار را نکنید
در قوانین با توجه به اینکه از نظر شرایط سنی بالغ محسوب میشوید در صورت استقلال مالی میتوانید زندگی جداگانه از خانواده انتخاب کنید
بلی امکان پذیر هست چون شما عاقل و بالغ و فهمیده هستید و قصد ندارید حیثیت خود و خانواده را بر باد دهید.
اما وقتی که شما بدون اطلاع به خانواده میخواهید محل زندگی مشترک با آنها را ترک کنید طبیعیه که آنها حتما به پلیس خبر خواهند داد لیکن وقتی که شما را پیدا کنند و شما خودت بگی نمیخام با انها زندگی کنم مشکل حله.
اما در خصوص توصیه :
اولا شما که الحمدالله عاقل هستید باید در رفع و رجوع و مشکلات خانواده تلاش کنید نه اینکه از مشکلات فرار کنید.
ثانیاً اگر تنها زندگی کنید مشکلات برای شما که دختر جوان هستید بیشتر خواهد شد و پشیمان میشوید، چرا که حتی اگر منحرف نشوید ، مرتکب، جرم نشوید ، معتاد نشوید ، رفقای منحرف شما را معتاد نکنند، بازهم خانواده و اقوام در مورد شما بد فکر می کنند،
اما اگر خانواده اصلاح شدنی نیستند و خدای نکرده خودشان مشکل اساسی دارند، تازه ابتدا باید یک شغل آبرومند برای خود پیدا کنید ، سپس خونه ای برای خود بخرید یا اجاره کنید و آن را تجهیز کنید، سپس به آنها بگویید که قصد جدایی دارید و اطمینان دهید که منحرف و معتاد نخواهید شد و از آنها بخواهید که دنبال شما نگردند و به پلیس اطلاع ندهند